Az Ál/Arc tényleg nagyon király film, de csak a két szinész miatt. A lassítások inkább idegesítőek, mint látványosak, az egyetlen királysága, ahogy a fekete köpenyt lebegteti a szélben. Scott nagymester is sokat lassít és rengeteget épít a látványra, de ő ésszel, mert mindig a történetet szolgálja.
nincs szex, mert a filmnek üzenete van, ezért is mondom, hogy nem lufi, mert a főszereplő egy igen kiváló és nagyformátumú ember és szerelmes lesz a falábú lányba egyébként, de tovább nem mesélem mert úgyis meg fogod nézni.
hát az egy humoros film, még a Horukknak sem lehet ellene kifogása, egyáltalán nem lufi, főleg az a rész jó mikor a rob snejder vagyki leveszi a lány falábát és ezáltal elmélyül a kapcsolatuk.
Vidmar, ma jó voltam, csak két topikban tettem meg mindent a lejáratásodra, szóval ne kelljen már a sárdobáláshoz itt is hozzákezdeni, barátom, kérlek.
Te szereted Sergio Leonét? szép dolog, de ha annyira nem, akkor inkább ne példálózz vele, ha kérhetném, itt háború lesz, haljak meg, ti engemet ki akartok csimálni.
Nem a szótárból idéztem, hanem saját gondolatomat írtam le.
"... filmjei nem többek agy nélküli fantáziánál, az meg egyenlő a lufival, vagy mi."
Kb., de ez nem csak Woora igaz. De ne menjünk bele ebbe a lufi témába, főleg ne ebben a topicban.
nekem nincs bajom woo-val, az ál/arcot nagyon szeretem. igaz, semmiféle valóságalappal nem rendelkezik (mint az akciófilmek színe-java), de a csihipuhin kívül lehetőséget ad két nagyszerű színészének professzionális játékára, s tényleg sikerül maximális feszültséget teremtenie. az ál/arc alap. DE. a tökéletes célpont egy szemét. agresszió? ok, akad. tempó? hm, ez már érdekesebb kérdés. akira kuroszava találta fel a lassítást, s az még ezer év múlva is hatásos filmes trükk lesz, de a tökéletes célpontban annyira túlzásba viszik, hogy a film átcsordul egyszerű állóképbe. egy borzalom. az abszolút lekonyult jelenetek abban is segítenek, hogy tisztán lássuk abszurditásukat: az ezertöltényes pisztolytáraktól kezdve, a régi kínai harcművészetes filmeket idéző 15 méteres ugrásokon át a mindig-szakítsunk-időt-egy-beszólásra jelenetekig.
Ajánlanám szíves figyelmedbe a Better tomorrow, Better tomorrow2 valamint Killer című még Hong Kongban készült filmjeit, no meg a Bullet in the headet, amit még én se láttam, de ha lesz esetleg kedvem, ma este megnézek.
Tyűha ezt aztán összeszedted.Nem maradt ki valami?Tuti teljes a repertoár?
Akkor kiáltsuk ki Woo-t a lassításos, kétpisztolyos,motoros-akciós,öltönyös akrobata gengszterek, művészi módon golyótárat cserélő figurák eredeti stílussal megáldott megalkotójának. Én leborulok! Francba az összes többi kóklerral.
Azért az öltönyös gengszter-t láttam én már korábban is, mint stílus jegy, és asszem a motoros akciót sem Woo fedezte fel, ha már épp Jackie Chant említetted.Aztán a két pisztolyos Sergo Leone western hősök sem tőle erednek az is tutkó, ahogy írtad, de az hogy ő tőle terjed volna el, hm ki tudja.
Amit mind John Wootól loptak az ilyenolyan kis béna filmesek
(tehát van stílusa, hiszen ellenkező esetben nem lett volna mit ellopni ugyebár)
- lassítás, Woo Peckinpahtól lopta, de amit ma látni lehet, mind Wootól származik, mert olyan hű de divatos lett,
- két kézben két pisztoly, hogy először ilyet ki filmezett, nem tudom, nem egy nagy ötlet persze, nyilván szórakoztatóbb, ha valaki két pisztollyal puffogtat, mintha csak eggyel, de Woo filmjeinek a hatására terjedt el, egyértelmű
- öltönyös gengszterek, persze Melville volt a feltaláló, de Woo csinált belőle divatot, no meg a Kutyaszorítóban, amire Melville és Woo éppenúgy hatott, és még jónéhányan ugye,
- akció motorral, ezek mind a Hard Boliledból meg a Hard targetből származnak,
- akció, ahol akrobaták lőnek, és itt Jackie Chant ellenpéldaként említeni szerintem hülyeség, mert ő például nem lő,
- lényegében az összes olyan akció, ahol folyamatos golyózáporban zajlanak az események John Wootól származik, illetve a Vad bandából (Peckinpah), de az régen volt, nem ér,
- és a John Woo-i jellegzetességek legjellegzetesebbje, a tárcsere mint motívum, tehát hogy a lövöldözés képi megfogalmazásának a tárcsere éppen olyan hangsúlyos eleme, mint a lövés, találat, fedezékbe vonulás stb.
körülbelül, és akkor az olyan meghatározó tartalmi jegyekről, mint a lojalitás-árulás konfliktus, a mármár homoerotikába hajló barátságok, a nőmentes cselekmény, a halál torkában femininné váló harcos nem is beszéltünk, mert minek.
Szombaton láttam a Lé meg a Lolát, tetszett pedig nem rajongok a technóért. Az ugyanaz a történet kicsit másképp ismerős volt a nő kétszerből, de ezen kívül nem hasonlított. Néhol teljesen videoklipp-szerű volt. Érdemes figyelni a "majd később" feliratú képsorozatokra, amelyek egyes szereplők későbbi élettörténetét mutatják be olyan 5 másodpercben, baromi jók. Röviden ennyit.
Most nincs kedvem esszét írni róla, bár lehet, hogy lenne belőle vita.
Inkább a Run-Lola-Run-ról mondjon valaki valamit.Az tuti megnézős, de mégis egy kis előzetes?
Nem láttam hogy már kiforgatásra került!Akkor sorry!
1ébként nekem bejött,igazi újszerű volt, bár egy rakott dolgot már láttam előző filmekben.a látvány az igen.Az ott volt!
Big4 meg kockásfül már elkezdték, egyiknek tetszett, másiknak nagyon nem, pedig én meg akarom nézni, az nem baj, ha rossz, csak ne legyen unalmas, nekem ez a hitvallásom, ajánlod?
"nem vagyok száz százalékosan meggyőződve, hogy egy akciófilmnek kellene ezeket a már-már filozófikus mélységekbe tekintő kérdéseket megválszolni..."
Az akciófilm a kérdést megválaszolja: az ember vagy jó vagy rossz.
A tegnapi film (legalábbis az első fél óra, amit láttam) a folyamatos és igen nyers agresszióra épült. Az ilyen filmeket a gyomrom se bírja, és az agyam is nehezen viseli. Az erkölcs nevében a karját törni valakinek... Ugyan már.