Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Greg34 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50636

Sajnos általános hiba az amit "körbeírt". De ő is csak az izzítás visszajelzőt nézi, azaz a narancssárga malacfarokból tájékozódik, és von le messzemenő követeztetéseket (tény hogyha az nem világít akkor nincs főizzítás), így kéne működni, de! ,és itt jön a de. Hogy ez miért ilyen athop.. random módon történik, és mi a fene leli akkor amikor a szokott 10mp helyett (látszólag) csak 1-2mp.-re akar izzítani, és aztán kakukk.. átvált utó izzításra(?). :D Én rátettem az égőt, figyelgettem.. láttam hogy a gyári izzítás visszajelző (malacfarok) ellenére, annak elalvása után is égve maradt a lámpám, azaz (valamennyire?) "utóizzít" ugyanis még az indítózás ideje alatt is végig világít a visszajelző lámpa. Majd ha röccen, akkor alszik el. Kérdés az hogy ez mit jelent. :D Mert hogy senki meg nem mondja neki, csak tapasztalja arra már most mérget vehet a kérdező, így én is azt javaslom, amit te, relé, nyomógomb, világítós nyomógomb, vagy visszajelző égő, mindegy. Kézi vezérlés. S nem lesz gond. Az autószerelőmet idézve, a gyári izzítás egy gatya a kiskocsiban.. össze.vissza működik, épp úgy mint ahogy a kedves kérdező írja. Ez nem is tűnik fel jó motornál, rossznál annál inkább, mert nem indul be.. de ha már nem indul be hidegen, akkor ugye baj van. Ha féktisztítóra sem reagál, mint esetemben, akkor általában nagyon nagy baj van.

Előzmény: Bakancs4 (50631)
gabor7607 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 50635

Újra itt a zimankó! Olyat próbált már valaki, hogy levette a levegőszurot, és holegfuvoval forró levegőt fújt be a motorba, és úgy hogyan indul a hideg dízel motor? Tapasztalat valakinek? 

Bakancs4 Creative Commons License 2024.01.06 0 2 50634

,bevan kötve a hideginditó /féktisztitó/ spray ,egy két kis fúlyás és indul

 

Semmiképp nem használnék ilyenféle szereket , legfeljebb eseti jelleggel . Főleg , hogy az izzítás egy könnyen kézbe vehető része a kocsinak .

Én a magam részéről a kézi izzítás híve vagyok . Egy izmosabb nyomógomb , relé , biztosíték -- a garantált indítás zálogai .

Az egyik kocsimban egyszer elment az izzítás , mint sokkal később rájöttem a főkábel stekkerénél volt kontakthiba . Hogy a járgányt hirtelen használni lehessen sebtiben  rákötöttem a gyertyákra egy vezetéket , azt behoztam a fülkébe . Ha indítani kellett akkor a vezeték végét bedugtam a szivargyújtóba , elszámoltam 5-ig 15-ig hőfoktól függően , majd a masina röccre indult . Aztán az nagyon hosszú időre így maradt ...

Ha elfüstöl az izzításvezérlő akkor szerintem olcsóbb átépíteni kézire -- persze csak akkor , ha olyan személy használja a kocsit aki képes azt üzemeltetni .

 

klaricsabi Creative Commons License 2024.01.06 0 0 50633

Ilyekor ugy inditom,bevan kötve a hideginditó /féktisztitó/ spray ,egy két kis fúlyás és indul,csak meddig birja a kicsike a fujkálást.

Előzmény: Bakancs4 (50631)
klaricsabi Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 50632

Igazad van ,de már nem tudom miért nem izzit minusz 5 fok alatt és minusz 3nál miért izzit tökéletesen hosszan,ez a egy két fok eltérés mit befolyásol nem értem, esetleg ötlet ? én már kifogytam köszi

Előzmény: Bakancs4 (50631)
Bakancs4 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 50631

hol található a külsö hömérséklet érzékelő.  Ligiert Xtoo r ben nem találom.Sajnos 7fokkal kevesebbet mutat a valóságnál a minusz 5 fokot minusz 12 érzékeli és már nem is izzit ,felvillan és elengedi az izzitást.

 

Hát ezt nem egészen értem . Eddigi tapasztalataim szerint az izzítást vezérlők nem a külső hőfokot , hanem a motort mérik . Logikus is : ha megyek a mopeddel mínusz 8 fokban 50 km-t padlógázon akkor a motor gyaníthatóan felmelegszik . Ha leállítom , majd újra el akarom indítani 2 perc múlva akkor nyilván nem a mínusz 8 fok a mértékadó az izzítás időtartamánál , hanem a 85 fokos motor .

Az LDW502-es motorban a hőmérséklet érzékelő a termosztát alatt van .

A Ligier X-TOO valóban kiírja a műszerfalra a külső hőmérsékletet , de az szerintem nem folyásolja be az izzítást , csak a vezetőt tájékoztatja -- netám a fagyveszély ( jeges út ) miatt .

Másrészt ha ilyen farkasordató hideget érzékel a masina akkor a baromi hosszú izzítási időtartamot kéne választania .

 

 

klaricsabi Creative Commons License 2024.01.05 0 0 50630

Szép napot.

 

Esetleg valaki tudja,hogy a mopedekben hol található a külsö hömérséklet érzékelő.  Ligiert Xtoo r ben nem találom.Sajnos 7fokkal kevesebbet mutat a valóságnál a minusz 5 fokot minusz 12 érzékeli és már nem is izzit ,felvillan és elengedi az izzitást. köszönöm

WooDoo Creative Commons License 2023.12.30 -1 0 50629

Ez az elektromos Aixam csak 1500 euro, de nincs benne akku. Vettem már akku nélkül elektromos mopedautót, zsákbamacska volt, izgultam is nagyon, amikor beletettem az új akkut, de egyből elindult, nem volt semmi baja, és azóta is hibátlanul működik. Mázlim volt, lehetett volna komoly hibája is. Ha jól emlékszem, több mint 1M Ft-ot utaltam el akkor egy üzemképtelen kocsiért, gyenge idegzetűeknek nem ajánlom.

 

https://www.leboncoin.fr/offre/voitures/2469816996

Előzmény: WooDoo (50628)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.30 -1 0 50628

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&ft=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&ms=800%3B%3B%3B&ref=quickSearch&sb=rel&vc=Car

 

Van bőven, ha beállítod a mobile.de-n, hogy csak az elektromos autókat mutassa, és kiválasztod az Aixamot, 90 találatot dob fel. De keresgélhetsz az osztrák wilhabenen, a farncia Leboincoin-on az autoscout24-en és a holland gaspedaal-on is. Választék van, csak az árak durvák. Én eddig két elektromos Ligier Be Sun-t vettem, az egyiket egy francia autókereskedésben, a másikat meg egy online aukción, de ott csak kereskedők licitálhatnak. Nem sokkal olcsóbbak külföldön se az elektromos autók, a vételárra elég sok a költség rárakódik még. Ha Franciaországban akarunk vásárolni, magyarokkal nem nagyon állnak szóba, kell egy helyi ember aki le tudja tárgyalni az exportot, amiért 200 eurót fizettem legutóbb. 250-300e Ft a hazaszállítás is már manapság.

Előzmény: royalpark (50626)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.30 -1 0 50627

Szia, megkaptam :)

 

Ritkán olvasom már az index fórumokat, a telefonomról nem megy, a laptopot meg gyakran hetekig elő sem veszem. De amúgy se nagyon tudok én már segíteni itt senkinek, nincs már jogi hercehurca, nem kell pereskednünk az NKH-val, a variátorok átalakításáról is fent vannak a neten több helyen is a műszaki rajzok és a leírások. A diesel motorokhoz nem értek, szerelőt se tudok ajánlani aki meg tudna csinálni egy Kubota vagy Lombardini motort. Az elektromos mopedautózás meg csak bosszantja a tagokat, ahogy az értékelésekből látom. Biztosan dicsekvésnek tűnik, hogy az én elektromos járgányaimmal nincs semmi gond, de nem tehetek róla, a Ligierrel 3 év alatt 40e km-t mentem, és nem romlott el benne semmi.

 

 

Egy mopedautónál szerintem ideális az elektromos hajtás, azzal nem szoktunk több száz km-es távokat utazni, bár amikor Bakancs kolléga az első mopeautós találkozót megszervezte, 6 óra alatt lenyomtuk egy Ligierrel a Debrecen-Siófok távot. De jellemzően a mopedautókat településen belüli furikázásra használjuk, arra meg elegendő egy 4 kW-os villanymotor egy viszonylag kis akkuval is. Van egy Stella kabrióm, amibe egy 2,2kW-os kínai BLDC mortort építettem az 1 hengeres diesel motor helyére, sík terepen még az is elég, ha nem akarunk 50 km/h-nál gyorsabban menni. Mondjuk a gyári elektromos Ligierem se megy többet gps szerint 45 km/h-nál, de még az is elég a városban.

 

Nem lehetetlen átépíteni egy diesel motoros mopedautót elektromosra, de azért kell hozzá némi műszaki érzék. Aki nem szeret barkácsolni, az jobban jár, ha gyári elektromost vesz, de ne valami noname kínait, mert ha esetleg akad valami probléma, senki sem fog hozzá nyúlni. 

Előzmény: royalpark (50624)
royalpark Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50626

köszi, már válaszolt is..

Továbbra is érdekelne egy villanyos mopedautó megvételre.

XANTIi Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50625

Ha email-t küldtél, azt csak ő kapja meg.

Előzmény: royalpark (50624)
royalpark Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50624

KÖSZI BEMÁSOLTAM NEKI AZ ITTENI SZÖVEGET. EZ GY OLYAN, MINTHA PRIVÁTBAN ÍRTAM, MÁS NEM LÁTJA?

royalpark Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50623

köszi ANTI megpróbálom :)

royalpark Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50622

Úgy látszik valamit elrontottam, mert én nick névnek a MENNI KÉNE, szavakat adtam meg, de itt valahogy a ROYALPARK jelent meg. 

XANTIi Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50621

Ha a hozzászólásában a nevére kattintasz, akkor előjön az adatlapja. ott a email sorban a "küld"-re kattintva tudsz neki írni közvetlenül.

Előzmény: royalpark (50620)
royalpark Creative Commons License 2023.12.30 -1 0 50620

Sziasztok, teljesen újként vagyok itt. beolvasgattam a kommentekbe, és lehet, h tudtok segíteni!

szeretnék venni egy mopedautót, nézegettem párat, de a 2hengeres dizel motor kegyetlen hangos, és a rezgése felér a fogyasztó gépével. itt láttam, h volt aki átalakitotta villanyosra. ez érdekelne engem, erről szeretnék beszélgetni, hozzáértővel, pl WooDoo nagyon jókat irt, és lenne is eladója. beidézem amit irt, h jobban képbe legyünk:     Egy ismerősöm nagyon megkedvelte az elektromos Aixamot, amit 8 éve építettünk át neki, de szeretne egy kicsit nagyobbra váltani, viszont vas karosszériás kocsit már nem akar venni.              2023,12,21 WooDoo                                                    Úgy döntöttem eladom a Ligier Be Sun-t, bár ez a legjobb fagyiskocsim, de sajnos a Stellát nem tudom eladni, mert azt én alakítottam át elektromosra, ezért az nem megy át az eredetvizsgán. A Ligierem viszont gyári elektromos, azzal nincs ilyen probléma, amit átalakítottam rajta (lítium akku, légrugó) azzal nem foglalkoznak az eredetvizsgán. Meg is egyeztem már egy vevővel, de kb. 2 éve világít egy szervizkulcs ikon a műszerfalon, mert 30e km-nél nem volt lenullázva a szerviz intervallum. Tavaly meg elkezdett villogni egy belsőégésű motor ikon is a kijelzőn, amikor egy lejtőn próba képpen "üresbe" kapcsoltam az irányváltót, mert kíváncsi voltam hogy ki lehet-e kapcsolni a motorféket. A Ligier lejtőn se megy gyorsabban 45 km/h-nál, mert ha tövig nyomom a menetpedált, akkor is elkezd fékezni 45-nél (óra szerint 50). Szerintem nem korrekt dolog villogó hibakódokkal eladni egy autót, ezért megkértem a targonca szervizes barátomat, hogy törölje ki a hibakód tárolót.

Még nincs gyakorlatom, hogy tudom elérni WooDoo-t. remélem elolvassa, és válaszol nekem!

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!! MENNI KÉNE....LGT

aixam 400 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 50619

köszönöm szépen a válaszod

Előzmény: kiggyo (50618)
kiggyo Creative Commons License 2023.12.23 0 0 50618

Ezen szegecselve és ragasztva voltak, az aixamon nem tudom hogy van.

Előzmény: aixam 400 (50617)
aixam 400 Creative Commons License 2023.12.23 0 0 50617

szia  látom stétszedted az autodat hogy szedted le rola a müanyag elemeket . elöre is köszönöm a válaszod.

Előzmény: kiggyo (50601)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50616

Nekem februárra adtak időpontot a Maxushoz, pedig az nem egy gyakori típus.

Előzmény: ívfény (50613)
kiggyo Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50615

Köszi :-)

 

A kis piros JDM-ben ott van az IPM motor és a 72V-os vezérlő, az 15kW-ot tud. 

Meglátom hogy megy a reva az eredeti cuccaival, ha jól akkor nem bántom

Vettem kínából új keféket bele, elvileg örök élet innentől az is.

Előzmény: WooDoo (50614)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50614

Van nálam egy Porsche átépítésből kimaradt ac motor és egy 96V/650A-es Curtis vezérlő, ha esetleg fickósítani szeretnéd a Revát :) 

Az elektromos Piaggio Porterbe terveztem beépíteni, de a feleségem megfúrta a projektet. Szerencsére sikerült eladnom a Portert minimális bukóval, de a vevőnek nem kellett se az ac motor, se a vezérlő, se a lítium akku. 

A Porterben egy 11 kW-os soros motor volt, piszok jól gyorsult, hátra kellett tennem az akkut a difi mögé, mert még az aszfalton is kipörgött a kerék induláskor. Még a visszatöltést is megoldották bazi nagy kontaktorokkal, de az egy eléggé kőkorszaki technika volt, a sepex már sokkal szofisztikáltabb. 

Előzmény: kiggyo (50611)
ívfény Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50613

félre érted!, nemcsak ezzel nem foglalkoznak!, van több járgányom is, ami ugyanezen szinten mozog! a fontosabb, azaz sűrűbben elöfordulo márkákkal foglalkoznak leginkább, még nagyon az elején jár a javítás, biztos azért, mert ezekkel semmi gond nincsen?

Előzmény: WooDoo (50612)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50612

Ha utána néztél volna a vásárlás előtt a típusnak, nem kellene most panaszkodnod, amiért nem találsz senkit, aki hajlandó lenne vele foglalkozni.

 

Előzmény: ívfény (50610)
kiggyo Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50611

A Reva-m a DC verzió, ez SEPEX motoros, egy böhöm nagy bolgár targoncamotor hajtja.

5kW körüli folyamatos teljesítményű, de 13kW-ot ad neki a Curtis vezérlő, azzal 90-100 a vége, nekem bőven sok, nem szoktam 60-70-nél nyorsabban menni ezekkel a kis görcsökkel.

 

A vezéslő ráadásul 400A-es, szóval még programozható, csak akkor a motor hűtésén tuningolni kell. 

A motor végén van egy venti, az szívja át a forgórészen a levegőt, egész elmés megoldás, ehelyett kell egy rendes 48V venti.

 

A vezérlő teljesen nyitott módon kódolható itt is, de az még nagyon messze van, rengeteg munka áll előttem még.

 

Létezik belőle 3 fázisú aszinkron is, szintén Curtis vezérlővel, némileg kevesebbet fogyaszt de nincs nagy különbség amúgy a fórum tapasztalatok alapján.

 

Egy egész jó angol fórum közösség van rá, sok infót szedtem onnan össze.

Előzmény: WooDoo (50604)
ívfény Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50610

hátt a magad szempontjábol, biztos igazad lehet? de, azt nem veszed figyelembe és sosem emlited, hogy, van másfajta villanyverda is, mint a tied és, igazábol te is, csak a targoncás zseniket emlited legelsö alternativaként, a te kocsidnál is, ami kinai és volvo konszernes, pl ugyanaz, ezek szerint, mint az enyém,, de mégiscsak bécsben van a márkaszerviz!, én is ezt mondtam, hogy külföldön van szerviz a kocsimhoz, de milyen már ez?, ki kell trelerezni külhonba, hogy javitsák?  és szerintem az elektromos kocsikhoz mégannyian sem értenek kis hazánkba, mint a lombardini és kubota motorokhoz, variátorokhoz? és ez csak egy negativ szegmens az egész ev világában! lehetne sorolni reggelig a sok negativumot, ami a hagyományos kocsiknál nincs! de igaz mindezek ellenére én is tartok pár ilyen járgányt, mert valahogy mindig megoldottam eddig a bajaim, de az átlag nem ilyen, mint én, vagy mint te! ők tényleg padlon lesznek, egy ev kocsi problémánál adott esetben! és a "nem meghibásodo ev kocsibol ", lesz egy szép garázsdísz , esetleg jo sokáig? és igaz kevés a gond velük, de, ha van, és netán van aki megcsinálja, az horror áron fog történni! és az, hogy alig van velük baj sem igaz ebben a formában, mivel a solymári ev-seknél, kb 3 honapos a várakozási idő, ha van valami az user kocsijával!, ezek szerint jo sok melojuk van és mégiscsak vannak problémák? és az amit mondasz, hogy egy villanymotornak csak a csapágya mehet tönkre, sem teljesen olyan egyszerű, és ugy igaz minden esetben, hogy csak kicserélek 2 csapágyat!, mert ugyan ez a menete, de, vannak ,motorok, amiknél ki kell kötözni az állorész tekercseit és jeladokat, hogy le lehessen szedni a csapágyházat és az egyszerű csapágyat cserélni! és innentől kezdve lesz több százezres történet egy ilyen egyszerű feladat. ez csak egy példa, de mondhatnék még számosat! a rengeteg stekker, csati és egyebek, idővel elfognak bizonytalanodni, átvezetésileg és rengeteg hiba melegágya lehet, amik aztán kerűlnek, majd mosofazéknyi pézekbe .aztán a kormányszervok és klimák és höszivattyuk és még tököm tudja mik egész más srofra működnek, mint amit átlagszerelö meg tud csinálni, persze igaz új kocsit kell venni lehetőleg, de adisel mopedeknél is egy újjal évekig nem lesz probléma. de végülis az a baj, hogy a rengeteg probléma egy ev járműnél, a véka alá igykezendö rejteni a legtöbb esetben!,  a negativumokat te sem emlited, csak a jokat és mindent a te szemszögedből látsz magyarázol, tipikus fan látásmod!! nem, mintha bajként emliteném, de nem releváns vélemény szerintem... feszt biztatol másokat is iylen kocsikba űlni, de nekik lehet nem lesz olyan egyszerű az élet, ha valami beszarik, mint neked? és ,m ég akkorsem, ha netán van szerviz, aki megcsinálja az ilyen kocsit.

Előzmény: WooDoo (50608)
kiggyo Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50609

Lehet félnek hogy pont előttük gyulladsz fel a villanyverdáddal. Bezzeg ha BMW lenne nem félnének :-)

 

Ennyi hülyét keresve sem talál az ember.

Anno amikor a családi verdát alakíttattam LPG üzeműre, mindenki szerint felrobban/kigyullad/úristen volt, én szemét gyerekgyilkos még a családot is beleültetem.

Előzmény: WooDoo (50608)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50608

A kínai autó lutri, van ultragagyi és high-tech is. Ha olyat veszel, amihez nem ért senki, nincs hozzá semmilyen dokumentáció, akkor megszívtad. Ugyan úgy, mint azok a szerencsétlen mopedautó tulajdonosok, akik nem találnak szerelőt a Kubota vagy Lombardini motorhoz, vagy a variátorhoz.

A Ligier vagy az Aixam gyári elektromos változataihoz van szakértelem, de az én házi barkács Stellámhoz sem nyúlna hozzá egy normális szakember.

 

Az én elektromos buszom is kínai, de a vásárlás előtt elolvastam a márkatársak tapasztalatait, személyesen beszéltem olyanokkal, akik futárcégek flottáiban használják. Azt is előre tisztáztam, hogy ki fogja tudni javítani szükség esetén. Hivatalos szervíz csak Bécsben van, de három komoly elektromos autó szervíz is foglalkozik ezzel a típussal. Szerencsére Volvo koppintás, ahhoz meg sokan értenek itthon.

 

Egy normális elektromos autónál nem probléma télen sem a töltés. Az én kocsim se tölti a jéghideg akkut, amikor rádugom a konnektorra, előbb 15-20 percig fűti az akkut, és csak utána kezdi el tölteni. Nyáron meg hűti a klímával az akkut, ha szükséges, nem olyan bonyolult ez.

 

Nálunk a családban már csak egyetlen diesel motoros autó van, de az is fent van már a hahun, remélem hamarosan azt is elviszik. Nekem nem hiányzik se a diesel, se a benzines autó, de ha valaki arra gerjed, engem aztán nem zavar. Azt mondjuk nem értem, miért van a benzinvérűek körében ez a zsigeri gyűlölet az elektromos autósok iránt. Pl. a diesel motoros Transittal 80 km/h körül szoktam közlekedni az országúton, a Maxussal se megyek lassabban, mégis villognak a hátam mögött, amikor utolérnek. A fene se érti ezt a sok idiótát...

Előzmény: ívfény (50606)
ívfény Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50607

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!