Nyugodj meg, nem vagyok VHIO! SENKINEK nem fogom kiadni a filmet, sem feltenni, meg shotokat sem keszitek rola, amig az illeto ur nem egyezik bele. Azt hiszem, ez termeszetes. Ha nemegyezik bele, max 1-2 pici reszletet kiemelek belole, felteve ha ezt engedelyezi.
Van meg jopar diribdarab a 005 bol. En is erdekesnek talaltam a dolgot, mit keresnek itt a 005 maradvanyai. Lehet hogy az itteni Gigantok gyogyitgatasara hoztak le a cuccokat.
Nem tudom, én csak V63-106 által készített képeket láttam, azon a következők voltak ami a V63-005 volt:
- Légtartályok, tetőelemek
- Vonatómotorok
- Főtranszformátor
- Villamos szekrény (egyenirányítók, vezerlő a kártyákkal együtt, stb.)
Lehet van ott még pár alkatrész, de az vagy nincs felcimkézve vagy el van dugva stb...
"Szetbombazni a hulye is szet tudja, de attol nem valtozik semmi sem:) "
Na de összerakni már nem mindenki. Melesleg tudtommal a generátort így is be lehet mérni.
"vagy talan titokban van lekonzervalt Pielstickjuk, forgovazuk, meg minden jo, amibol feltamasztjak?"
Motor nincs, forgováznak semmi baja, a villamos szekrényből meg ami hiányzik -egyenirányító szekrényt kivéve- ott van Szombathelyen. (Suttogva mondom, hogy lehet egyenirányító szekrény is lesz, méghozzá a V63 005-é Dombovárról)
Üdvözöllek a itt nálunk, örülök, hogy végre valaki vette a fáratságot és írt pár sort erről a mozdonyról szakértő szemmel, remélem még sokszor meg fogod tenni.
Gábor
Fojt. köv. tegnapról.
-M63-001 és M63-002 turbófeltöltő gyártmánya és típusa: Hispanoa Suiza HS 400 feltöltőnyomása névl. teljesítménynél 1600 kPa. Hengersoronként egy feltöltő. A hangja hátborzongató volt, hasonló sivítást-fütyülést leginkább a repülőtéren hallhattok. Ebből egy nagyon kis ízelítőt ad az a videó, amelyen a forgalmista csaj menesztése után a mozdonyvezető- észrevéve, hogy filmezik- odarántott neki, csak mire az említett hang elkezdene kibontakozni éppen vége a részletnek.
A sorozatmozdonyok hangja tökéletesen hasonló mint a hagyományos Csörgőké annyi különbséggel, hogy a motor környezetében levő kevesebb rács miatt kívülről halkabbnak tűnt.
Az indító légmotor hangja leginkább egy oltári nagy és hangos fingáshoz hasonlít különféle hangszíneken. (Az egyik filmrészleten ebből is kapunk egy kicsit)
-dízel- és trakciós teljesítmény:
Alapul vett névleges teljesítmény (ha a hűtővíz hőfoka a levegővisszahűtő előtt max:55'C 1985kW/2700LE
Névleges Sü teljesítmény 220kW/300LE
Trakciós teljesítmény fűtés nélkül: 1765kW/2400LE
Névleges fűtési teljesítmény: 467kW/700LE
Trakciós teljesítmény fűtéssel: 1250kW/1700LE
A 17a pozícióba egy kb 100 fokos szögtartományban a kontroller forgatásakor állandó motorteljesítmény mellett az indító áram és a villamos teljesítmény 710-900 A ill. 1169-1911kW között változtatható. A *-al jelölt értékek az elérhető maximumot mutatják fűtés nélkül minimális (100LE) sü. teljesítmény levonása után. Valójában azonban a mindenkori tényleges fűtési és sü. teljesítmények levonása után maradó teljesítményt lehet vontatásra fordítani ami a másik szélső esetben 1985-735=1250kW (1700LE), ami menet közben szinte kizárt,hogy előfordul, de mint elméleti minimum mindenképpen érdekes.
A 18. pozíciónak csak bekapcsolt fűtés esetén van jelentősége és az előbbitől annyiban tér el,
hogy ebben a rugózott állásban a fűtés kikapcsol, így a gyorsítás idejére a fűtési teljesítmény is felhasználható vontatásra, vagyis a motorteljesítményből csak a pillanatnyi sü. teljesítmény igényt kell levonni, ami 73-220kW szélső értékek között mozog, ahol a max. érték hasonlóan a fűtéshez, szinte sohasem fordul elő. Tehát a max. vontatási teljesítmény=
1765-1911kW (2400-2600LE) között lehet.
Itt érdemes megemlíteni az indítóáram-korlátozás lehetőségét amelyet az áramalapjeladó (Ája) potenciométerrel lehetett beállítani és amivel kedvezőtlen tapadási viszonyok között is a határértéken lehetett az indító vonóerőt tartani.
Állítgatásával az indító vonóerő kb.200-400kN között változott ami kb. 450-900A indítóáramhoz tartozott.
-M63-006 A mozdony Fc.VF. állományában 1979.03.27-én motorsérülés miatt szolgálatképtelenné vált. Ok: bal 4-es hengernél görgős emelő berágott vezértengely sérült. Az Északiba 1980. 08.04-én vitték D4-es főjavításra, de ezt érthetetlen módon nem végezték el. 1987-ben még láttam M63-007-el együtt,eredeti festéséből hét év alatt szinte fehérre kifakulva az Északiban. A hét év nemcsak a festésre volt hatással, hanem az alkatrészeinek fogyására is, így amikor 1987-ben állapotát felmérték, felújításának költségét 14,872.000.-Forintra becsülték, emiatt 1987.09.09-én leselejtezték.
-M63-007 A mozdony valamivel tovább bírta a "kiképzést" Fc.VF-nél. 1979.09-10 hónapban még forgóvázcserét is kapott, de egy hónappal utána 1979.11.30-án motorsérülés miatt szolgálatképtelenné vált. Ok: bal 8-as hajtórúd csapágy törés. Sorsa innen megegyezik az M63-006-éval: 1980.08.04. Északi D4, 1987-ig tárolás-fogyatkozás, 1987.098.09-én a magas felújítási kltség miatt (13,759.000.-Ft) selejtezés.
-M63-008 Sajnos erről (és az M63-003-ról) hiányos az adatbázisom, de annyit tudok, hogy 1982.09.23-án főgenerátor csapágy melegedés miatt leállították, majd 09.30-án bevitték az Északiba főgépcsoport cserére. Innentől nagy űr és homály, legközelebbi adatom a selejtezésről van: 1987.12.22. Bontási határidő:1988.03.31, és Szombathelyen vágták szét.
Ha K.A. filmjeiről van szó, előtte mindenképpen egyeztessetek vele!!!!!!!! Csak úgy nem kéne terjeszteni az anyagait, ebből volt már egy nagyobb balhé.
Hááát... Ha a főgépcsoporthoz abszolút nem nyúlnak, (vagy kiemelés nélkü is belemászhatnak részben?) nem is igazán értem mire jó az egész... :-(
Persze, hogy minden kis lépés is örvendetes, de ezzel tulajdonképpen a probléma (egyik) lényegét hagyják "csak" ki...:-(((
Üdv Mindenkinek!
A mai napon hallottam rg7 kollégámtól ennek a topicnak a létrejöttéről, és mivel a témában rendelkezem némi ismerettel, úgy gondoltam itt az ideje, hogy eddigi passzív olvasói mivoltomból aktív hozzászólóvá váljak.
Az M63 sorozattal, mint a kedvenc mozdonyaimmal 1987 óta (Mechwart 2.év) foglalkozom kisebb-nagyobb intenzitással. Volt szerencsém menet közben is tanulmányozni (stb.) a mozdonyokat ,legyen szó protó vagy sor. mozdonyról, ezért (is) veszem a bátorságot, hogy az eddigi hozzászólásaitokra kiegészítéssel illetve helyreigazítással reagáljak, személyeskedés és a sorrendiség megtartása nélkül.
-A festés
Fehér szín a sorozatmozdonyokon nem volt. Ami annak látszik, az valójában világosszürke. Ilyenre festettek minden mozdonyt alulról a '80-as években főjavításkor. Ebből lett a ma is használt sötétszürke valamikor '89 körül. Mindkét szín szabványos, utána lehet nézni. A legtovább üzemelő mozdonyok vitatott részeinek festése az alábbi volt:
M63-001 szoknya,pályakotrók, akkuládák és go tartály világosszürke , forgóvázak majdnem fekete "mélyszürke";
M63-002 szoknya középszürke, pályakotrók, forgóvázak, akkládák és go tartály sötétszürke;
M63-003 minden említett elem világosszürke
M63-005 minden sötétszürke (az 1988.X.hóban történt fvázcserekor a két forgóváz néhány hétig világosszürke volt és így közlekedett, majd házilag átfestették Cell-ben);
M63-009 minden sötétszürke (felépítve 005-ből)
M63-010 minden világosszürke.
-Állomásítás:
A 006 és 007 kivételével valamennyi mozdonyt 1980.01.01-től Sm VF-re állomásították (8 db).
-M63-004:
A baleset a zárványos főgen. állórész és a védelmi berendezés (túlfordulatvédelem) hibájának
sajnálatos egybeeséséből adódott.
Tudomásom szerint egy vasutas nyomorék lett a kocsiba repülő alkatrész miatt.
Képeim vannak az Északi jóvoltából a sérült főgenerátorról.
Idézet az M63-004 psz. dízelmozdony előzetes kárbecsléséről készült árvetésből:
"A 300/1985.KTI. szám alatt felterjesztett előzetes kalkulációnk végösszege: 4,441.000,-Ft volt.
A jelenlegi kalkuláció végösszege: 2,426.000,-Ft.
Az eltérés abból adódik hogy az anyagköltségből a főgenerátor új ára kimaradt, mivel a GVM. azt-tudomásunk szerint- költség nélkül bocsájtja a MÁV rendelkezésére.
Budapest, 1985. szeptember 17. "
Mint tudjuk ebből sajnos nem lett semmi, a gépet 1987-ben leselejtezték (hogy miért, az majd megint megér egy oldalt).
Lenne még mit hozzáfűznöm a motorvezérléshez és más apróságokhoz, de azt majd legközelebb. Addig mindenkinek a legjobbakat. Jó éjszakát!
Szetbombazni a hulye is szet tudja, de attol nem valtozik semmi sem:) Vagy ez a szetbombazas takar javitast is? Mert en ugy latom, hogy most a gyikocska kapott 10 millat (ejj, egy milliomos mozdony;))) ),de mibol gondoljak, hogy mit lehet kezdeni 10 misibol? vagy talan titokban van lekonzervalt Pielstickjuk, forgovazuk, meg minden jo, amibol feltamasztjak? Ez se elkepzelhetetlen...
Sziasztok!
Ma kaptam infókat Szombathelyről:
A gép Okt 3.-a után megy Sm-re. NEM lesz kiemelve a főgépcsoport (nincs rá pénz), de a forgováz, a villamos és hütőtér illetve a vonatómotorok szét lesznek bombázva. Csak pénteken tudnánk lemenni, du 14 óráig vannak ott.
Elozoleg beszeltunk az anyagok gyujteserol. Ezt talan mar megszervezhetnenk. Elsokent talan letrehozhatnank egy ftp szervert, ahova ossze tudjuk gyujteni az anyagot. Ami nalam van az a cirka 1.5G nyi anyag digitalis formaban, mar maga tetemes mennyiseg, es masoknak, Nektek talan meg tobb van. Sokan erdeklodtek a video felol. Szivesen keszitenek masolatokat rola, felteve ha a keszitoje engedelyezi (maskepp nem), csak ennyi CDje az Istennek sincs, szal nekem jobb otletem van. A filmet tobb reszben fel lehetne tenni valahova, igy a letoltes konnyebb lenne. tehat eleg terjedelmes szervert kell talalni, ahova gond nelkul fel lehetpakolni tobb G anyagot, es nincs behatarolva a file merete. A Pielstick doksi szkennelese is lassan meglesz, az szinten bekerul a digi gyujtemenybe. Akinek van otlete, szoljon.
Sziasztok!
1-2 héten belül elindul az M63 Egyesület, ezért szeretnénk, ha jeleznétek ki csatlakozna az egyesülethez.
Ezt a következőképpen tehetitek meg:
Küldjetek 1 E-Mailt az m63@oldstars.hu email címre "Egyesület" tárgyal, ami a következőket tartalmazza:
- Családi és Utonév(ek)
- Lakhely (csak város, pl: Szombathely, BP III. ker. , stb.)
- Mobil szám, ahová sms-t küldhetünk
- E-Mail cím, amit rendszeresen olvasol
- Pár sorban leírva az ok(ok) amiért csatlakozni szeretnél.
A jelentkezés semilyen kötelezetségel nem jár, csak szeretnénk informálódni hány embert érdekelne a dolog. A csatlakozási feltételekről az egyesület indulása után E-Mailben megy az értesítés, csak akkor kell véglegesíteni a jelentkezést.
Rezsó van 100-as is, a 000-ás épp ilyen.
A rezsónak kell kezelő személyzet de ahogy ezt némely Szergejeknél meg lehetett oldani szerintem itt sem okozna nagy problémát, hogy a mozdonyról lehessen a Rezsót is kezelni így a személyzet probléma megoldódott.
rezsóval ugyanúgy ki lehetett fűteni annó 1x kocsis voantokat is, erről saját emlékeim vannak:-)
Az utolsó bekezdésedben leírtak(brutalitás, 130 stb.) sajnos a legutolsó szempontok a kft szemszögéből nézve.
Hat, valoban...amit a filmen lattam, nembiztos hogy Szilikonnal meg tudod igy csinalni. De ne felejtsuk el, a Szilinek monomotoros hajtasrendszere van, osszvissz ket motor, a tapasada is lenyegesen kisebb mint a Dizelgigante. Van egy masik indulasos felvetel is, nagyon poenos, a mindig tiszta es szep M63 001 Deliben csucsul, a vasutas elvtarsak (akkor meg azok voltak) fotozzak, videozzak agybafobe. Majd jon a forgalmista, meneszt. Elindul a vonat, mar megy vagy 20-al, es a motor meg fel sem porgott!! Valszeg 1.es fokozatban volt a gep, csaknem alapjarati hangja volt, igy ment a kijarat fele, megcsinalta a vonali fekprobat, es ott a busba, ahol mar latni is alig lehetett a vonatot, akkor szallt fel a ket fustfelho, vagyis a vezer ur megkinalta kakaoval a muszert;)))
En nagyon remelem, hogy a 003 menni fog, mert ilyet sztem egyik dizelmozdonyunk sem tud.
Egy kerdes: Az M63 eseteben nem lehet megtudni,ki(k) dontottek a sorsuk felett anno?
"Jon, szep lassan, odahuzza neki, felporog az egesz ketyere, elkapja a fordulatot, es mint egy ALLAT, ugy megy, villanymozdonyokat latni igy gyorsulni 11 kocsival (ennyit vitt a filmen)"
Sok helyről halottam, hogy miután a motor teljesítménye fel lett emelve 2200 kW-ra, a gépek igen csúnyán odavertek a Szliknek. Gondolom a jobb tapadás és a nagyobb vonóerő játszott szerepet ez ügyben, de sokak szerint a Szilinél a sönt és fokozat kapcsoló nem volt elég gyors, illetve a Szili nem volt képes olyan mértékü gyorsulásra mint a Gyík, mert a Gyík-nak még tekerte a vezér, amikor a Szili már rég leoldott.
" 120 pályaszakaszon világit a 80-és a 40-es jel egyszerre, 160 nál meg a zöld.
Kapitális hülyeség.Először ismerd meg a szabályokat,utánna írj!"
Én itt láttam, ezenfelül a következőket olvastam egy másik weboldalon:
http://v63.kucu.hu/htm/vezetoallasjlz.html
A következõ jelzõn csökkentett (120 km/h) sebességgel továbbhaladást engedélyezõ jelzés van. (A 120 km/h-s jelzést a hagyományos "sátorjelzõs" berendezésnél már nem alkalmazzák).
Kapasból két helyet tudok mondani ahol le van írva, lehet, hogy nem mostani szabály, de tudtommal 91-ben az M63 sorozat seljetezésekor még érvényben volt. (bizonyíték rá az vezető állásról készitett fótók 96 környékén)
Ha jol tudom, a zold akkor vilagit, ha a vonatra engedelyezett legnagyobb sebesseggel haladhatunk, a 80, illetve a 40 pedig a megfelelo sebesseg korlatozasokat, ami a kovetkezo fojelzon varhato. Bar lehet h tevedek. Ha igen, megkerhetlek hogy ird le?:)