Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2003.09.14 0 0 64
"Nem igazán érte mi volt a baj a 130-al, tudtommal a "sátor" jelzővel is lehetne 160-at menni"

Változtak a szabályok,a biztonság felé.

" a "sátor" jelzővel is lehetne 160-at menni"

Lehetne,de az EÉVB nem sátorjelző és fordítva.

"Sok V63 Nyíregyi V63 gépen is láttam a táblát:"

Emlékeim szerint csak 120 km/h-ra engedélyezettek a nevezett gépek.

" 120 pályaszakaszon világit a 80-és a 40-es jel egyszerre, 160 nál meg a zöld."

Kapitális hülyeség.Először ismerd meg a szabályokat,utánna írj!

Előzmény: GaGe (62)
GaGe Creative Commons License 2003.09.14 0 0 63
Ha az M63 indításáról kell videó:
http://m63.oldstars.hu/video/M63_001-1-divx.avi
(kis és nagybetű SZÁMÍT!)
V63_1668: Tamáshoz még nem érkezett csomag.
Előzmény: V63_1668 (56)
GaGe Creative Commons License 2003.09.14 0 0 62
Mi ez a kavrás amúgy? Sok V63 Nyíregyi V63 gépen is láttam a táblát: "
A Jármű Maximális sebessége 130 km/ó
A vonatbefolyásoló berendezés üzemmódja miatt 120 km/ó

Nem igazán érte mi volt a baj a 130-al, tudtommal a "sátor" jelzővel is lehetne 160-at menni, a 120 pályaszakaszon világit a 80-és a 40-es jel egyszerre, 160 nál meg a zöld.

Előzmény: 1047 005-2 (61)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.09.13 0 0 61
"ráadásul 130-as gép."

Ami jelenleg max. 120 km/val közlekedhetne.A nosztalgia kocsik nem biztos,hogy mind alkalmasak a 100 km/h fölötti sebességre.

Előzmény: GaGe (60)
GaGe Creative Commons License 2003.09.13 0 0 60
"ha a Nosztalicska meghallja a felújítás költségeit akkor azon nyomban ráteszi a kezét a 000-ás Rezsóra "

Szvsz ez a Rezsós dolog fél megoldás, mivel a Rezsó plusz "felesleges" teher, amivel a vontatási teljesítményt von el a "hasznos" feladattól. Igaz, legalább van vonatfűtés. De:
- Külön kell gázolajat vételezni Nohabhoz és Rezsóhoz
- Rezsónak tudtommal külön személyzet kell
- Amit én láttam Rezsó az Vmax=80 km/h volt, a Nohab pedig 105-ös, tehát jócskán lassítaná a haladást.

Ezzel szemben az M63 120 tonnás (ami tudtommal kevesebb mint a Nohab és a rezsó együtt), 385 kW helyett 460 kW voantfűtést tud, és emelett vonatfűtéssel is van olyan erős mint 1 Nohab, ráadásul 130-as gép. Vonatfűtés nélkül pedig brutális vontatáasi teljesítménye lenne.

Előzmény: Szütyi (50)
scraapy Creative Commons License 2003.09.13 0 0 59
Érdekelne engem is a film,ha segítenél megköszönném!
Előzmény: V63_1668 (58)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.12 0 0 58
Mail ment.
Előzmény: division by zero (57)
division by zero Creative Commons License 2003.09.12 0 0 57
És hol lehet ilyen filemeket megnézni???
Előzmény: V63_1668 (56)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.12 0 0 56
Igen szep a hangja! Jo hangminosegu filmen hallottam.Kegyetlen szep. Nem kerepel mint a Csorgo, hanem telt, lagy alapjaraton. Odahuzzak neki, akkor szepen felfut ez a duruzsolas, majd atvalt melyebb eroteljes duborgesre, mint a szergej, Ezzel parhuzamosan a turbo sipolasa. Olyan kegyetlen erzes meg igy filmrol is, hogy az eszmeletlen. Erdekes, hogy a vezetoallasban nem hallatszik igazan, mivel a Csorgovel ellentetben relative kozepen van a motor. a turbo sipolas tomban behallatszik, meg gyorsitaskor a buhogas.

Van egy reszlet, amikor elmegy a 001 egy hid alatt. Jon, szep lassan, odahuzza neki, felporog az egesz ketyere, elkapja a fordulatot, es mint egy ALLAT, ugy megy, villanymozdonyokat latni igy gyorsulni 11 kocsival (ennyit vitt a filmen). Lenyugozo latvany, szvsz barmelyik altalam latott, ismert tipusnal lenyugozobb, es brutalisabb gep. A levegos inditasrol sajnos nincs filmem, ezt egy vezer meselte, aki eloben latta parszor a mutatvanyt. Szuszog, nyoszorog, majd megforgatja a fotengelyt, eloszor elkezd halkan kerregni, s mikor beindul a motor, ket oriasi nagy fustfelhot kop ki magabol (mint a legtobb diesel) majd szepen megnyugszik, es beall alapjaratra. Allitolag egyes vezerek mesterien tudtak csinalni, a motor beroffenesevel egyidejuleg kapcsolja be a lampakat, majd meghuzza egy kicsit 8-10. ik fokozatba, szinte felordit a motor. Aki latott mar csorgo inditast, na az semmi ehhez kepest!:)

Gage, Megerkezett a csomag Tamashoz? Mivel nem volt idom feladni, masra biztam, remelem feladta.
Ha nem, akkor szolj!

Előzmény: Törölt nick (54)
GaGe Creative Commons License 2003.09.12 0 0 55
Az m63.oldstars.hu oldalon találsz videókat, aminek hangja is van, bár élég gáz a hangminőség, de lehet halani a motorhangot. Hasonlít a Csörgőhöz, de sokkal mélyebb a hangja.
Előzmény: Törölt nick (54)
GaGe Creative Commons License 2003.09.12 0 0 53
Hali!
Hát a vonatfűtés sztem elég hülye szó, mert pl legkondihoz is az kell, tudtommal a világítás a vonatban is arról megy (bár lehet hogy akkuról)
Amúgy SZVSZ ki*t nagy feeling sötétben vonatozni, nekem nagyon bejött (lehet mániákus vagyok? :). Plussz a havas tájon is feelinges zötykölődés.
Egy Példa:
Reggel 7-kor Déliből indul M63 a gyorsvonattal, megáll Kelenföldön (fotózás, mellé mondjuk 25 centi hó), utána legközelebb Gárdonyban vagy Agárdon, Szfv (itt lehet jó nagyokat fényképezni), Majd nem "kanyarodik" Győr felé (mint a legtöbb Sm-i vonat), Hanem Várpalota, Veszprém, Ajka, Cell, Sárvár utvonalon keresztül megérkezik Szombathelyre, 4-5 órás városnézés majd Győrön keresztül vissza Délibe.

Ém személyszerint kifizetném érte az a minimum 8 rugót amibe kerülna az út.

Előzmény: 1047 005-2 (51)
manhattani Creative Commons License 2003.09.12 0 0 52
>A többségüket a honos Gf-ek "újították" fel,javítják.A vállalkozás nagyon ki van találva.Minimális költség,nagy haszon.(Ezért is lenne jó minél több gépet magánkézbe venni és konkurenciát teremteni.A Törvényeket betartattni velük!)
Jajj, te kis naiv... :))
Nézd már meg, kik a Noszi Kft. tulajdonosai...
Mit gondolsz, a "magánkézbe vett gépek" hány métert tehetnének meg MÁVos pályán? :))
Hogy aránylik a Noszi Kft-nek "eladott" Nohabok ára a magánkézbe került Nohab árához?
MÁVval betartatni törvényt? Jajj... :))
Előzmény: 1047 005-2 (51)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.09.11 0 0 51
" vonatfűtési teljesítmény (460 kW) melett i.....megoldható lenne a téli Nosztalicskázás is."

Tudtommal nem villamos fűtésűek a kocsik.A kereslet hiánya miatt nincs ilyen menet.Gondolj bele!Ülsz egy vasúti kocsiban nem húzhatod le az ablakot,8.00.-15.00 között világít a Nap.Halálra unod magad.Ezt menetrendszerinti vonaton is megtudod csinálni és nem kell nagy pénzeket kifizetni.

"előfordulhat, hogy tényleg az MVP fogja felújítattni a gépet"

A többségüket a honos Gf-ek "újították" fel,javítják.A vállalkozás nagyon ki van találva.Minimális költség,nagy haszon.(Ezért is lenne jó minél több gépet magánkézbe venni és konkurenciát teremteni.A Törvényeket betartattni velük!)

Előzmény: GaGe (49)
Szütyi Creative Commons License 2003.09.11 0 0 50
Szerintem sokan örülnének eme dolog megvalósításának viszont ha a Nosztalicska meghallja a felújítás költségeit akkor azon nyomban ráteszi a kezét a 000-ás Rezsóra mivel azt hiszem, hogy az is ki van jelölve múzeális célra és már meg is oldotta a dolgot, qvázi ingyen és bérmentve, nekünk meg maradnak a Gyíkos videok, ha önerőből mozgó mozdonyt akarunk látni:-(

manhattani

"Az örök fővonalakon, nem?? :))"

Az örök nem villamosított fővonalak:-)))))))

Előzmény: GaGe (49)
GaGe Creative Commons License 2003.09.11 0 0 49
Amit elfelejtettem, előfordulhat, hogy tényleg az MVP fogja felújítattni a gépet, mivel rendelkezik vonatfűtéssel, és a maximális vonatfűtési teljesítmény (460 kW) melett is olyan vontatasi teljesítményt tud nyújtani, mint az M61 sorozat. Így megoldható lenne a téli Nosztalicskázás is. Remélem megvalósul.
GaGe Creative Commons License 2003.09.11 0 0 48
Friss infók (részéet le7. hogy már tudjátok)

M63.003 MVP szerint Szeptember 22.-e után kerül Szombathelyre, ahol előreláthatóan 2-4 hétig fog tartozkodni.
Arról már külömböző hírek keringenek, hogy mennyire lesz szétkapva a gép. DGKUm szerint nem fogják nagyon szétkapni, mások szerint mozodnyszekrényig bontják. Amit én halottam:
- a mozdonyszekrényt feldaruzzák
- a forgovázat szétszedik és bemérik
- a TC motorokban marokcsapágyakat, tekercselést stb. le ellenörzik
- a főgépcsoportott(Diesel-motor+Genrátor)kiemelik, majd leellenörzik a motor alkatrészeit, a genrátorokat bemérik, esetleg le is próbálják.

Nem tudom ebből mennyi fog megvalósulni, remélme minéll több.

manhattani Creative Commons License 2003.09.10 0 0 47
>O mar legalabb az Orok Tolatokon jarkal, es ...
Az örök fővonalakon, nem?? :))
Előzmény: V63_1668 (44)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.10 0 0 46
csak 250 kgos darab??? Ezert karvoltkinyirni a 004et, mert allitolag a Ganz osszerakta amikor visszavontak a tobbi geppel egyutt. Nem lehet hogy ez a baleset direkt volt? Szabotazs, vagy valami ijesmi?
Előzmény: V43 1134 (45)
V43 1134 Creative Commons License 2003.09.10 0 0 45
Üdv mindenkinek!
Tudomásom szerint az M63-as fögenjének 250 kg-s darabja egy fülkébe esett be ahol az ott tartózkodó postai alkalmazott nem sérült meg,azonban egy vasutast a kivágódó fülkeajtó súlyosan megsebesített.

Laci
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.09 0 0 44
Ez ma teljesen mindegy, foleg a nehai 004 szemszogebol. O mar legalabb az Orok Tolatokon jarkal, es sosem fog mar felrobbanni semmije sem:( Es milyen mocskos egy dolog volt ez is, a 003at sem akartak megtartani, csoda muve, hogy most is megvan meg.

Hallottam eztazt, bar ez SZERINTEnem 100% hogy igaz:

A Gyik sorozat selejtezese allitolag abbol eredt (reszben) hogy a 004 ugy felrobbant, masfelol pedig az utolso evben az elozoekhez kepest tobb penzre lett volna szukseg a fenntartashoz, es Sm egy olyan keressel fordult a vezig.-hez, hogy mivel az M63 rendelkezik vonatfutessel, kitesz egy M62+rezso kombinaciot, emeljek fel a mozdonyok eves fenntartasi keretet egy M62+rezso-ra kapott osszegre. Ezt par honapja meselte valaki a Buzullson. A lenyeg nem itt van. Egy olyan tortenetet hallottam, hogy allitolag 1996ig ki lett utalva a fenntartasi osszeg az M63 sorozatra, 8 gepre(Sm en sosem volt ennyi), de ez a lovet Sm sosem kapta meg. Ez a dolog meglehet hogy kitalacio, bar nemtudom ilyesmit miert talalnanak ki. Mindenesetre ha ez igaz, akkor eleg ugyesen csinaltak a dolgot:(

Előzmény: Szütyi (43)
Szütyi Creative Commons License 2003.09.09 0 0 43
Emlékeim szerint a baleset Nagysimonyi megállóhely környékén történ, gondolom Offa azért szerepel és szerepelt a híradásokban mert a közelben lévő nagyobb állomás volt.
Előzmény: division by zero (39)
GaGe Creative Commons License 2003.09.08 0 0 42
Az EGÉSZ forgorész repült, és a fütőgenerátor landolt a vonatban tudtommal.
Előzmény: V63_1668 (41)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.08 0 0 41
Alljunk meg egy pillanatra!

En ugy tudom hogy a fogenerator forgoresze ugrott ki, s nem a futogeneratore!

Előzmény: division by zero (39)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.08 0 0 40
En is igy tudom, volt olyan lamer is, aki tobb ember halalarol beszelt, valojaban azonban egy ember serult meg, igaz, o sulyosan. Hogy tulelte e a seruleseket azt nem tudom. Mindenesetre a 004 nem elte tul:(((
Előzmény: division by zero (39)
division by zero Creative Commons License 2003.09.08 0 0 39
Én Bárdos Imrének hiszek:
"1985.01.07. Ostffyasszonyfa : M63 004

A Budapest – Szombathely között közlekedő délutáni gyorsvonat mozdonyából menet közben kirepült a fűtőgenerátor forgórésze és visszaesett a vonat első kocsijába. A több mázsás alkatrész az első peron utáni egyik boxba esett be, ahol szerencsére nem volt senki. Súlyosan megsérült viszont egy, a szomszédos négyes ülésen tartózkodó vasutas, akit a szombathelyi kórházba szállítottak.
"

Előzmény: Törölt nick (38)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.07 0 0 37
"tehát nem nagyon volt indokolt a 17a végállása."

Nem indokolt, de volt, es most is van jopar olyan vezer, aki szeret brutalisan banni a geppel.
Mellesleg egyes pletykak szerint a 004et akkor nem is a vezer vezette, hanem idegen tartozkodott a vezallasban, gondolom valami "hobbi-vezeto vasutbarat". Barmi is tortent, nagyon csunyan vegzodott:(

Előzmény: GaGe (36)
GaGe Creative Commons License 2003.09.06 0 0 36
"en szentul 18a ra emlekszem,de lehet h igazad van es 17a;)"

Biztos, hogy 17a, mivel 18a fokozat nincs... :)
A 004 generátor robbanásánál meg nagyban közrejátszott, hogy anyaghibás volt a főgenerátor, és ezért (is) ment galyra. Egyébként tudtommal éppen egy 5 vagonos gyorsvonatot húzott amikor történt a baleset, tehát nem nagyon volt indokolt a 17a végállása.

A másik érdekesség, hogy amikor Ganz visszahívta a Gyíkokat generátor cserére, felajánlotta, hogy a 004-et is üzemképessé teszi, de azt valamilyen okból nem küldték vissza.

Előzmény: V63_1668 (35)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.06 0 0 35
en szentul 18a ra emlekszem,de lehet h igazad van es 17a;)

Ami a hajtomu tulterheleset illeti, a generator eseteben a maximalis fordulatszam 1600 korul van, a diesel motort a gyartomu szerint meghatarozott ideig 112%os fordulaton is uzemeltetheted. Ez a SNCF/UIC illetve a haditengereszet altali tesztek soran is bebizonyosodott. a 18 PA4 eseteben ha jol tudom 17 percig uzemeltetheted 110-112%os teljesitmenyen. Mas kerdes hogy a fogenerator torzios kapcsolasa hogyan birja ezt, illetve maga a fogenerator mit szol ehhez.

A 17a fokozatban elerheto teljesitmenyekre, mint irtad isgyorsitasnal, illetve nagy tomegu elegy megmozditasanal van szukseg, de elkepzelheto az, hogy (pl 004 esete) meg volt buheralva a VESZ, vagy brutalkodni akart a vezer. Nem tudom hogy a robbanas 17a ban kovetkezett e be, erre van esely hogy igen...

Előzmény: GaGe (34)
GaGe Creative Commons License 2003.09.05 0 0 34
Elöször: nem 18a hanem 17a a fokozatmentes rész.
Másodszor: A VESZ egyik ordító hibája, hogy a motor vészleállítása csak 1765-ös fordulaton történik meg, miközben a motor ideiglenes megengedett legnagyobb fordulatszáma és a generátor legnagyobb megengedett fordulatszáma is 1650 fordulat/perc, így engedi mind2 túlpörgését. (ennek meg is volt a következménye a 004 esetében)
Harmadszor: A 17a fokozathozz üzemszerűen 1500-as fordulat tartozik, de indításnal ha jól emlékszem 2 percig a 1650-es fordulat megengedett. Ezenfelül a motor fordulatszáma 1500-ra emelkedik, ha bekapcsolják a magasfordulatú (50 Hz-es) vonatfűtést (UIC kimondja a stabil 1500v/50hz-t a vonatfűtéshez, az M63 gépek generátora ezt csak 1500-as motor fordulat mellet tudta biztosítani) és/vagy bekapcsolják a nagyteljesítményű légsűrító módott.
Negyedszer: a 17a fokozatt (nagyjából) lineáris vontatómotor áram szabályozást tesz lehetőve (pl Gigant), 52%-os teljesítménytől 100%-ig (amennyiben vonatfűtés nincs bekapcsolva, mert akkor 100% a 18. fokozat), és ezalatt a motor fordulatszáma végig 1500 (ha jól emlékszem már a 16. fokozattól), a névleges teljesítményt a motorból a 17a végállásában tudod kiszedni, de nemhiszem, hogy sokáig szükség lenne a névleges teljesítményre, max gyorsításkor illetve a vonatfűtéshez, de ekkor csak kb 1700 kw teljesítmény jut a főáramkörnek, 100 kw a segédüzemnek a maradég meg a vonatfűtés. SZVSZ tehát csak NAGYON szélsőséges esetekben lehet túlterhelni a Diesel-motort.
Gábor
Előzmény: V63_1668 (32)
Szütyi Creative Commons License 2003.09.05 0 0 33
Meghajlok előtted ó FOMA:-))))
Előzmény: FOMA (31)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!