Keresés

Részletes keresés

V63_1668 Creative Commons License 2003.09.05 0 0 32
Igen, igazad van. a VESZ elvileg fel van keszitve a kortuz vedelemre, namost a kerdes az hogy az M63 ban alkalmazott tipus is kepes e erre;)
Viola Istvan nagyszeru leirasaban, mely az oldaladon is fent van, utal ilyesmire, hogy minden fokozatban, illetve 18a fokozatmentes vezerlest lehetove tevo szakaszon is figyeli az aramerosseget, illetve az ingadozasokat. vannak ellenorzoaramok, illetve az armaturaaramok alapjan hoz dontest a rendszer, hogy belefer e a tartomanyba avagy sem. Beallitas kerdese, hogy a VESZ mekkora toleranciaban kezelje az aramlokeseket, illetve ingadozasokat. ha oly merteku aramlokest kapott a vontatokor (marpedig kapott), akkor ez a a VESZ szamlajara irhato, vagy az rosszul volt beallitva, talan ki is volt iktatva. Foleg a vege fele volt gyakori, hogy sok vedelmet kiiktattak.

M63 eseteben szvsz a 18a fokozat jelenthetett problemat, mertugye 18atol felfele fokozatmentesen lehet szabalyozni a motoraramot. Ennek felugyelete joval pontosabb vezerlest kivan meg, mint a fokozatoknal. 1-18 fokozatikig be van allitva egy minimalis fesz/amper hatar, illetve egy maximalis,ez a tolerancia, ha ezt tullepi, leszabalyoz a VESZ. Gigantoknal is gyakori problema, hogy ugymond "tulszabalyoz" a VESZ. tul eroteljesen noveli illetve csokkenti a vontatokorok aramat, illetve aktivizalja a villamosfeket (mar ha van ilyen a gepen), es ezzel izgalmas hatasokat produkal egy felkeszuletlenebb mozdonyvezeto szamara. Nemreg a V63 010 allt ilyen gonddal, a forgovazcsereje elott. Az M63nal Viola Istvan dokumentacioja szerint egyszerubb szavakkal elve "kitaposhatjuk a gep lelket" a 18a fokozattal, itt a dizelmotor kozel a felso teljesitmenyhataran dolgozik. Megeshetett, hogy rossz beallitas illetve gonosz banasmod miatt kapot hirtelen aramloketet a vonatokor(ok), es ez vezetett kortuzhoz-ugyanugy, ahogy a gigant sem preferalja a hirtelen valtoztatasokat a motoraramokon, bar ott a VESZ resen van, es leszabalyoz. Meg egy ok, hogy miert ne tartsak meg az eredeti vezerlorendszert;)

Előzmény: GaGe (30)
FOMA Creative Commons License 2003.09.04 0 0 31
" a Nohab amely típus a Gyíknál jóval nagyobb táborral rendelkezik sem birtokol saját fórumot."

De van, de van!
Már hogyne bitorolna.:-)

Előzmény: Szütyi (11)
GaGe Creative Commons License 2003.09.04 0 0 30
Hali!
Szvsz a vontatómotor körtűz is vezérlési problémára vezethető vissza, mivel egyenáramú gépnél a körtűz igen nagy áramlökéssel jár, amit a VESZ észlelnie kellet volna, és közbe is kellet volna avatkoznia. Valamelyik leírásban benne is van, hogy a VESZ tartalmaz körtűz védelmet is, de erre nem esküdnék meg. DGKUm-ot majd felhívom vagy küldök neki mailt.
Előzmény: V63_1668 (29)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.03 0 0 29
A protok valtozatlan gyari turbokkal jartak, alant felvazoltam a tipusukat is, Hispano Suiza gyartasu, sajnos a konyv nem ir a feltolto pontos adatairol, csupan ennyit emlit meg rola.

Az egesteri elemek modositasaval mar inkabb szamithatunk nagyobb teljesitmenyre, mint csupan a turbocharger basztatasaval.

Ami a 006ot es tarsait illeti, kar ertuk, de erdekes milyen koran meghibasodtak, es a 006nal is a vezerlessel kezdodott...

Előzmény: GaGe (28)
GaGe Creative Commons License 2003.09.03 0 0 28
Hali!
M63 006,007,008:
A 006 kikerült a gyárból, megvolt a fútópróba, fővizsga stb, megcsinált 1 vagy 2 fordát (azthiszem, hogy 6 napos fordájuk volt anno), majd valamilyen piti vezérlőköri problémával lefküdt, 1-2 napig próbálták életre pofozni, de közben a 001-nek megfeküdt az indítórendszere, így a 006-ból átszerelték azt a 001-be, innetől alktrész-mozdony lett.
A másik kettő ha jól emléxem turbófeltöltő-repedés és vontatómotor kőrtűz miatt feküdt meg (szvsz elég lett volna 006-ot szétkapni, turbófeltöltőt és a vontatómotorokat átrkani másik 2 gépre).

A túrbót és a befecskendezést azért változatták meg, hogy nagyobb teljesítményű legyen a motor, valami minimális növekedést el is értek, de ez elhanyagolható.
A várt teljesítmény növekedést az aluminium dugattyúk gömbgrafitos öntöttvas dugattyúkra való cseréje, a hatlyukú egőfej egylyukúra való modósítása és a hajtórúdcsavar nagyobb szilárdságúra történő cseréje hozta tudtommal, de erről DGKUm tudna pontosabbat és bővebbet mondani. A túrbófeltöltő típusa BBC-VTR 320, a protókon nem tudom milyen feltöltő volt.

Gábor

V63_1668 Creative Commons License 2003.09.02 0 0 27
" de ezt a festést nevezik a nullsorozatos gépek eredeti festésének."

Tulajdonkeppen ezt akartam kinyogni en is;))

GaGe, neked sincs, semmi keped, vagy infod a 006/007/008 Gyikokrol? Szegenyek igen koran elestek, lehetne vitatkozni rajta hogy ertelmetlenul, vagy kenyszerbol volt e igy. Nem ismerjuk az akkori viszonyokat, lehetosegeket, illetve az akkori alkatresz utanpotlasi helyzetet. Ugy tudom, hogy az emlitett gepecskek alkatreszbanyakent szolgaltak evekig, majd miutan elfogyott beloluk minden, mentek a kes ala. Erroltudnal korbekerdezni Fcben par embert? Ott talan meg van aki emlexik azokra az idokre. Esetleg DGKUm tud valamit a dologrol.

Van itt meg egy tema.

Hogy miert modositottak anno a Pielstick fele turbochargert. Ismereteim szerint nagyobb teljesitmenyt vartak tole, de jol mellefogtak, mert a agyari Pielstick rendszer jobban uzemelt.
Az eredeti Pielstick chargerrol par szo a motor gyari katalogusabol:

A PA4 V 185 motorokhoz nagy nyomasu turbofeltoltot alkalmaztunk, levegos hutessel(intercooler). Bizonyos alkalmazasokhoz a motor szallithato intercooler nekul is.Intercooler nelkuli kivitel opcionalisan valaszthato. A turbofeltoltok HISPANO-SUIZA, ritkabban BROWN BOVERI gyartmanyok (a Gyikban az elobbi uzemelt). A feltoltok parhuzamosan a hengerek tengelyevel helyezkednek el, megfelelo tamasztekokkal rogzitve. A 16/es 18 cilinderes valtozat (16 PA4 V185, es 18 PA4 V185) ket turbofeltoltovel rendelkezik. Minden henger szivocsonkja (bemeno levego) egyazon oldali sorrol van taplalva. A 12 cilinderes (12 PA4 V185) valtozat eseteben csupan egy turbofeltoltot szereltunk, ez szolgalja ki mindket hengersor levegoigenyet dupla intercooleren keresztul. A 6, illetve 8 cilinderes verziok (6 PA4 V185, es 8 PA4 V185) motorok eseteben csak egy intercooler vegzi a levego huteset.
A levego hutok kulonbozo vekony csovek rendszere, melynek huteset alacsony homersekletu vizkor vegzi.
A turbofeltoltok vizhutesuek, huteset a motor kulso hengerhuteseinek vizkore vegzi.

A turbinahoz vezeto gaz csatornak a cilinderek szamanak megfeleloen tipusonkent valtozo; a cilinderek gaz kivezeto csatlakozasai egy focsatornara vannak kapcsolva, es megfeleloen elrendezve, hogy az egesterbol tokeletesen tavozhasson a kipufogogaz.

Tehat, a Gyikban uzemelo 18 PA4 nel a dupla turbofeltolto alkalmaza indokolt lehet, hogy megfeleloen ki tudja szolgalni mind a ketszer kilenc cilindert. Mi egy feltoltosre alakitottuk at, s a mar emletegett tulhevules,ami repedeseket, majd kesobb gaz szivargast okozott, oriasi teljesitmeny veszteseggel jart. Valoszinunek tartom, hogy a szimpla turbofeltolto huteset tovabbra is a motor vizkoreibol oldottak meg, holott az egy feltoltore eso sokkal nagyobb hofejlodes miatt sajat hutesrendszert kellett volna kiepiteni.

Meg nehany erdekes informacio a PA4 motorokrol:

1970 vegen, a PA4 motorokat egyre nagyobb szamban gyartottuk, 1971re elerte a 12.000 cilindert. A fejlesztes soran szerzet 10 evnyi tapasztalatra tamaszkodva motorjaink a legkulonfelebb kondiciok kozott is helyt allnak.
A PA4 V185 motorok sokesetben sikeresen tesztelve lettek tobbfele alkalmazas kereteben.

-100 oras UIC teszt 1961 aprilisatola 16cilinderes valtozaton az SNCF keresere.

-840 oras megbizhatosagi teszt 1964 aprilisatol, szinten az SNCF szamara

-450 oras tengereszeti minosito proba 1965 juliusaban egy 12 cilinderes valtozaton, a francia tengereszet altal.

-100 oras UIC teszt az SNCF szamara egy soros elrendezesu 6hengeres valtozattal

A motorok a vasuti jarmuvek meghajtasan felul gyakran elofordulnak tengereszeti alkalmazasoknal, illetve mobil eromuveknel, utobbi esetben a 18 cilinderes valtozattal.

Ha tovabbi reszletek erdekelnek Benneteket, azokat is beirom.

Előzmény: GaGe (26)
GaGe Creative Commons License 2003.09.02 0 0 26
Festés:
A 003,004,005 biztos, hogy full sárga homlokfallal jött ki a gyárból, az utána jövők viszont már nem tudom milyen festést kaptak, de ezt a festést nevezik a nullsorozatos gépek eredeti festésének.
A "művészlélek":
Emberünk nem válalta a nevét a még az emailben sem, mivel ilyen címről jött a mail: m62@says.that.dvm10.suxx.hu . Amikor válaszolni akartam neki, akkor meg visszadobta az smtp server, hogy dsn hiba, ilyen domain nincs...
Ezekután mindenki eldöntheti, hogy az illető a gerincesek vagy a puhatestűek rendjébe tartozik-e.
Weboldal:
Frissítve lett, felkerül egy átdolgozott összehasonlító táblázat és a müszaki adatok alá a fékerő és terhelési táblázat.
Http://m63.oldstars.hu

Gábor

Előzmény: V63_1668 (25)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.02 0 0 25
Utolso megjegyzes a topic-dologban: Vissza is keresheto, ha jol emlekszem, pont V43 1073 topictarsunk kerdesere jott egy ilyen valasz: "Ennek nem a vasutgepesz topicban lenne a helye?", s erre Jozsga valaszolt: "Nem". Masfelol: Par honapja a Csorgo volt a tema, ahol nohab topictarsukkal vitatkoztunk. Eredetileg masrol szolt a vita, de a vegen Nohab vs Csorgo lett belole. Ami ertelmetlen, szerintem. Ket teljesen mas gep, egyik DHM, mig a masik DVM, mas teljesitmeny kategoria, s mindketto mas celokre lett tervezve. Es ha szoba kerul valamelyik gep, orokke ilyen vitak alakulnak ki. Szal a lenyeg a lenyeg, itt M63 rol lesz szo, es nem M63 vs Nohab, meg x vx. y gepek ertelmetlen, sok esetben alapveto informaciokat is nekulozo dobalozas, meg istenitese egy bizonyos gepnek. Szerintem a legtobb vasutbarat, es vasutas, aki szereti a vasutat, nem egy geptipusra orientalodik, nem suxolja agyon azt, ami nem nohab. ITT es MOST reszemrol befejeztem az ilyen hasonlitgatasokat, M63 topicba legyen helye csakis M63nak;)

GaGe, en meg nem kaptam ilyesmi levelet, amit ide ideztel, de ha valaki igy kocsogozne, nem uszna meg, az biztos.
Engem pl megszoltak mar erte, hogy miert pont a csorgo a kedvenc dizelem, miert nem a nohab, mert az illeto "ugy hallotta hogy azok a jok, a csorgok meg szarok" Vannak ilyen emberek, ennyi..Nem szamit hogy annyit tud a vasutrol, hogy gurulo dobozok egymas utan sorban, amiket nem kell pumpalni, de van "szakvelemenye".

Gyik festes tema:
Ami azt illeti, elgondolkoztam rajta, es nem is tudom ha most rajtam mulna, milyenre is festetnem le;) Mert a 001/002 regi festese ugy a gyari, amit a Ganz talalt ki a muszereknek. Namost a fullsarga homlokfalas talan mar a MAV szinterve? Es a sorozatgepeket ilyenre kertek a gyarbol? S kesobb egysegesitettek oket?(sm-i festes stilus).

Most igy belegondolva, talan a bordo-szurke lenne az igazi neki, leven az az M63 eredeti, azaz a gyarban kitalalt festes. Az mas kerdes, hogy sosem jart ilyen szinekben. Ez valoban a 2143 esete, csak kicsit jobban meg van keverve a vasallas temaja;)))

Szütyi Creative Commons License 2003.09.02 0 0 24
Ezzel az erővel akkor mindenki visszahúzódhatna a sját "fórumár" mivel valaki "okos" volt és nem bírta elviselni más érdeklődését egy számára irreleváns témában. Ezt nem tudom másképp minősíteni mint bunkóság, mármint azt, hogy valaki beszól azért mert valaki mást tökmás dolog érdekel.
Ha végigolvastad a fórumot tudod, hogy mindíg vannak visszatérő vitaforrások (Nohab vs. Szergej stb) amelyek során eléggé erős véleménykülönbségek alakulnak ki mégsem szaladt még el senki sem a sebeit nyalogatva a sarokba.
A dolog harmadik oldala pedig az, hogy sok ember akik esetleg fontos infókkal rendelkeznek a témában, viszont nem annyira elkötelezettek, azok nem fogják ezeket az információkat megosztani veletek mert nem olvassák ezt a fórumot csak azért, hogy azt a számukra lehet, hogy nem is fontos dologt leírják ide nektek.
Lehetne tudni mailban azt, hogy ki volt ez a művészlélek?
Előzmény: GaGe (20)
1047 005-2 Creative Commons License 2003.09.02 0 0 23
Engem meg zavar ugyanaz a kérdés minden hasonló témájú topicban.(Terhelés,képek,infók kérése)Van Taurus,NoHab mániás is,de tudjuk tolerálni egymást.

Amíg egy helyen volt minden ki lehetett szűrni a számomra érdektelent.100 kedvencet nem fogok nézegetni.Akik így vannak azok nem fogják állandóan nyomon követni az alfórumokat.

Előzmény: Ep128 (22)
Ep128 Creative Commons License 2003.09.02 0 0 22
Szerintemis kellett ez a topic,mert a Vonatbuzulls így is már régen 180%-osan túlterhelt!! ISZONYATOSAN SOK FÉLE téma kerül ott elő, és keresztbe-kasul vannak a válaszok, néha oldalakkal arrébb, stb... Már régen lemondtam róla, hogy abszolút követni tudjam! Az ott már némiképp barátságtalan, átláthatatlan, és túl SOK naponta ami összejön egy topicon belül! Mind témában, mind hozzászólás mennyiségében, mind szöveg terjedelemben. Már régen "bontani" kellett volna al-témákra, teljesen zagyva lett! Értem én, hog yne legyen 20 vasútas topic, de inkább legyen több, és csak azt olvasom amelyik érdekel, és abban "csak" 1-oldalnyi hozzászólást, (de témába vágót!!) mint napi 7-8- oldalnyi betűhalmazt, aminek a 2/3-a "rizsa" részemre, de muszáj elolvasnom, mert akkor hogy szűröm ki belőle az "izgit"? Szóval jó ez így no! ... és igen, legyen csak NoHAB-os fórum is egészen nyugodtan!:-)
Előzmény: rg7 (21)
rg7 Creative Commons License 2003.09.01 0 0 21
Hagyjátok már ebbe ezt az M63 istenítést, annak a roncshalmaznak régen a kohó fenekén lenne a helye, le se kellet volna gyártani, a Nohab külömbenis sokkal megbízhatóbb és jobb gép, de szerintem még az M62 is jobb nála, a Ludmilákról nem is beszélve.

Az ilyen maileket én végképp nem értem. Ha valakinek valami nem tetszik, akkor miért nem vállalja a véleményét a nickjén az adott topikban, s miért privátban sompolyog?

Ez a mostanában sokat emlegetetett "selyemzsinóros" stílus szvsz eléggé erősen a gerinc kóros hiányára vall.
Várom a maileket:)!

Előzmény: GaGe (20)
GaGe Creative Commons License 2003.09.01 0 0 20
Sziasztok!
Topicdarabolás:
SZVSZ igenis kelett ez a topic, mert a Vonatbuzulásban leírt dolgokból csak az érdekel, ami számomra informácíót hordoz, (pl Desirok érkezése), de hogy hol hány km-es kitérő van, vagy hogy miért jobb a vasút vagy a busz egyátalán nem. Ezenkívűl ebben a topicba szabadon lehet beszélni az M63 gépekről, anélkül, hogy bárki ilyen E-mailt küldjön:
"Hagyjátok már ebbe ezt az M63 istenítést, annak a roncshalmaznak régen a kohó fenekén lenne a helye, le se kellet volna gyártani, a Nohab külömbenis sokkal megbízhatóbb és jobb gép, de szerintem még az M62 is jobb nála, a Ludmilákról nem is beszélve." Ez akkor jött amikor arról volt szó, hogy mér M63 és miért nem Ludmila vagy Schulczer Dieselek jöttek.
Festés:
SZVSZ a full sárga homlok és a fehér főkeret a meggypiros mozdonykasznival az eredeti festés, az utána lévő fehér rácsos festés (amikor már a pályaszám rá volt festve a gépre, és rács volt a homlokabalakok előtt) a legrondább, a Szombathelyi Fekete-Vörös pedig a legszebb, a 009 is ilyen festéssel mászkált a végén. A jelenlegi festés is jól nézne ki, ha nem az előző festésre lenne ráfújva és a MÁV felírat ott lenne a homlokfalon, mert igy elég üresnek hat. (leszámítva a felpatoggzott festést az előző pályaszámról) Ezzel a festéssel viszon soha nem közlekedett.

Gábor

Szütyi Creative Commons License 2003.09.01 0 0 19
Az átfestés akkor történt meg az utolsó színmintára amikor a többi Szergej meg Csörgő, meg Nohab gépek festése is egységesedett a kvázi közös, egységes színtervben.
Egyébként a Csörgők jelenlegi festése a sorozat 4. verziója. Elős volt a telibe vörös aztán jött eza szürke csíkos (a'la M41 2143) aztán jött a majdnem mostani, csak vörös csillag nélkül és végül a mostani.A remot verzió meg így az 5.:-)
Egyébként az 1 és 2-es gép is megkapta az egységes festési terv szerinti festést azaz az utolsó verziót, nem jártak örökké azzal a vörö-fehér festéssel (ezt te bordó-szürkének írtad lehet, hogy ahány szem annyi verzió).
Előzmény: V63_1668 (16)
Szütyi Creative Commons License 2003.09.01 0 0 18
Erre a topic darabolás témához még 1 hozzászólás, aztánm részemről berekesztem. Rám még egyszer sem írtak egy fórumban sem, hogy ezt nem kéne ide írni. Ha írtak volna akkor a kedves illetőnek üzentem volna, hogy oda írok ahova akarok.
Arra, hogy e generális fórumon az adott téma minden oldalával foglalkoznak nem hiszem, hogy haragudni kéne. Ott a pgup, pgdown...
A végén mindenkinek lesz saját gittegylete és ha meg akarsz tudni valamit akkor 45 fórumban kell végigolvasnod a hozzászólásokat? Ez elléggé elbaltázott dolog szeritem.
Előzmény: V63_1668 (15)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.01 0 0 17
"Csak kár hogy rólam a hatosról (valós hatos) mindenki megfeledkezik :(("

Te orulhetsz, legalabb meg uzemkepes vagy:) Ha ott tartunk, hogy S beture erett lesz a Hatoska, akkor nem fogunk megfeledkezni rola. A meglevo nullasok kozul meg a 006 tartja magat valahogy, szerintem O lesz az utolso mohikan az oreg gigantok kozul, akit erdemes lenne megmenteni, ha eljon az ido.

Előzmény: V63-006 (8)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.01 0 0 16
A festes dolog eleg erdekes SZVSZ.
Volt ugye a ket oreg, a 001/002 Nekik volt a bordo/szurke mintas festesuk. Aztan a 003+ gepeknek volt a piros fullsarga homlokfallal, ez volt a szeriakgepek gyari festese. A MAV kesobb atfesttette mindet olyanra, mint amilyenre 96ban Sm festette le, legalabbis mintazatra olyan volt, ha nem is RAL szerint. Mivel a vadparasztok anno szetcsesztek a 001/002-t(001et uzemkepesen) ezert a ket os-gyik, s vele egyutt az o festesuk elveszett. A Csorgonel nem volt mas, csak a gyari, es a mostani, ha jol tudom. Igy SZVSZ a 003nak a fullsarga homlokfalas festes, vagy a kesobbi Sm-stilus lenne korrekt.
Előzmény: Szütyi (12)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.01 0 0 15
A topic darabolodassal kapcsolatban:

Akarhanyszor irunk a vonatbuzullsba, ott masrol sem lehet olvasni mint "ma megen felfordult a 100as vonal", "ma megen kesett az ic", "me nem fizetik a potjegyet vissza", meg a sok gazdasagi jellegu feloldalas hozzaszolasok, amelyekre nem mindenki kivancsi, sot, szerintem par embert leszamitva senki sem;) Tobb alkalommal is megszoljak az embert, hogy ilyeneket miert pont ide irunk, miert nem a vasutgepesz topikba, stb.
GaGe-vel ugy dontottunk, hogy inkabb kulon helyen targyalunk az M63 rol, szerintem igy a legjobb.
A Nohabosok is csinalhatnak topicot, nem tilos:))

Előzmény: Szütyi (11)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.01 0 0 14
hat ezt mar en is akartam kerdezni, az emlitett harom behemotrol sehol sincs foto.
Előzmény: Ep128 (9)
V63_1668 Creative Commons License 2003.09.01 0 0 13
Sajnos a postafiokom szaraxik, mer a sok yahoo levlistarol erkezo level folyton bouncolja a fiokot, es nem jon meg a leveled:( Ma este, ha raersz, varlak chaten a szokasos helyen 2230 utan, vagy irj a kovetkezo cimre: admiral_kirk@freemail.hu (startrek fan is vagyok ofkoz;))
Előzmény: V63-006 (8)
Szütyi Creative Commons License 2003.09.01 0 0 12
A festéssel kapcsolatban annyi megjegyzésem lenne, hogy a teljes sárga homlokfalas festés szerintem NEM kísérelti Ganz festés vol mivel a 3-010-ig terjedő gépek is ilyen festésűek voltak. Ez kb olyan festés mint a Csörgőnek az a verziója ami most a 2143-ason volt azaz az első széria festés, nem Ganzos kíséreleti. A 1 és 2-es piros-fehér festése, na az lehetett Ganzos mivel azok protok voltak.
Előzmény: GaGe (4)
Szütyi Creative Commons License 2003.09.01 0 0 11
Elöljáróban szeretném gyorsan leszögezni, hogy a sorozat a kedvenc mozdonyaim közé tartozik.
Annak viszont kevésbé örülök, hogy megint van egy új topic vasúti témán belül. Nem biztos, hogy szerencsés ennyire szétdarabolni a témát főleg nem típusok szerint. Erre jó példa, hogy pl. a Nohab amely típus a Gyíknál jóval nagyobb táborral rendelkezik sem birtokol saját fórumot.

Ezek voltak az én érveim, ennek ellenére ez egy szabad ország az Index meg egy szabad felület, a törvényes kereteken belül mindenki azt csinál amit akar, olyan fórumot hoz létre amilyet akar:-)

GaGe Creative Commons License 2003.09.01 0 0 10
Hali!
Idézem rg7 hozzászólását az M63 terhelését illetően:

"Gage-nek:
Az előttem lévő -már hatályát vesztett- E 5/1-es utasítás 6/B (A vontatójármű megengedhető tartós igénybevétele alapján előírt legnagyobb vonatterheléseket tartalmazza az alapsebesség függvényében) táblázata szerint:
25-40 km/h-ig 4800 t;
50 km/h-ig 4000 t;
60 km/h-ig 3000 t;
70 km/h-ig 2150 t;
75 km/h-ig 1850 t;
80 km/h-ig 1600 t;
90 km/h-ig 1200 t;
100 km/h-ig 900 t;
110 km/h-ig 700 t;
120 km/h-ig 520 t;
130 km/h-ig 400 t;
140 km/h-ig 300 t;
160 km/h-ig 160 t.
"

Gábor

Ep128 Creative Commons License 2003.09.01 0 0 9
Ami még sz.v.sz. érdekes lehet, hasonlóan a 004-es balesetéhez képekben:
GaGe-nek már felvetettem 1x magánban... A 006, 007, 008-as példányokról (hamarabb történt kidobálásuk folytán) szinte ABSZOLÚT nincs fellelhető fotó! Akinek van esetleg ezen 3 gép valamelyikéről képe, nagyon örülnék, ha megosztaná velünk! (Kösz előre is.)
Előzmény: V63-006 (8)
V63-006 Creative Commons License 2003.08.31 0 0 8
Ideje, hogy a villamos hatvanhármas sorozat is képviseltesse magát ezen a topicon az én személyemben. Nagyon remélem, hogy hamarsoan elkészül a modell, 1668 akkor majd várom de mailt miért nem irsz soha választ??? Ezt nem értem. Elviekben nekem 3 napon belül lesz egy uj gépem amin már kielégítően fog menni a 3ds, remélem és akkor vére befejezhetem az M46-t és a BDT-400-ast.
Sok sikert mienden '63-as rajongónak, amit tudok én is megteszek majd. Csak kár hogy rólam a hatosról (valós hatos) mindenki megfeledkezik :((
Előzmény: V63_1668 (6)
GaGe Creative Commons License 2003.08.31 0 0 7
Hali!
A következő terhelési adatokat kaptam M63 sorozatról, de nem tudom, hogy mennyire valós:

450 tonnáig Vmax=130 km/ó (ÉÉVB és biztber miatt 120 km/ó)
600 tonnáig Vmax=110 km/ó
1333 tonnáig Vmax=80 km/ó
2000 tonnáig Vmax=60 km/ó
3000 tonnáig Vmax=45 km/ó
4000 tonnáig Vmax=35 km/ó
4000 tonnánál nagyobb tömegű szerelvény vontatása 20 km/ó -val engedélyezett, maximum 2 óra időtartamig.
5000 tonnánál nagyobb tömegű szerelvény vontatása tilos.
A fent megadott terhelési határok külön engedélyel bizonyos mértékig átléphetők. (pl 2100 tonnás vonat még lehet 60-as, 2500 tonnás már viszont 45-ös))

Volt még egy adat, hogy 2000 tonnánál nagyobb tömegű szerelvény hány ezrelékes emelkedőn vontatható, de azt sajnos nem jegyeztem meg.

A latogatáshoz meg beszélnem kell majd Nagy Alfonzal, de mondta, hogy felhív hogyha lekerül a gép, és esteleg csoportosan is le lehetne vonulni, ha előre megbeszéljük az időpontott (nem mondta hány ember mehet).

Gábor

V63_1668 Creative Commons License 2003.08.31 0 0 6
1.sz fedveny:
Vegul pedig lassan a 3dsmax modell is elkeszul, melyet a Dizelgigantok emlekere keszitettem eredetileg a MSTrain Simulator jatekhoz.

2.sz fedveny:
Noespersze oriasi rajongas a geptipus irant, ami szukseges ahhoz hogy valoban odaadassal csinaljuk a dolgot, es ami szerintem mindenkiben ott van, aki eddig a topicba irt;)

Eleg faradt vagyok, kicsit kihagy a VESZ-em;)))

Előzmény: V63_1668 (5)
V63_1668 Creative Commons License 2003.08.31 0 0 5
A63 dologrol: Ha a MAV ugy akarja, lehet belole valami. Lathattatok eddig is, hogy nincs lehetetlen, foleg ha a MAV rol van szo. Itt most negativ ertelemben is lehet visszagondolni jopar dologra. De ez meg a jovo zeneje. Szemely szerint jobban orulnek ha A63kent (vagy 4063 kent akar) az A61 017 melle csatasorba allna. Igy sokszor lathatnank a gepet mukodni, szukseg lenne ra, menne ide oda, tehat dolgozna, mint a regi szep idokben, amikor meg a tobbi Dizelgiganttal egyutt lovagoltak buszken a sineket.

A festes nemcsak a sarga reszben kulonbozik, hanem a szinek arnyalataban is(RAL vagy hogy is hatarozzak meg ezeket) Meg ha jol emlekszem a teto nem feher volt. Abban tokeletesen egyetertunk: a szombathelyi festes csodaszep volt, egyszeruen mesesen illett a mozdonyhoz, a szinosszeallitas kiemelte a gep vonasait, mereteit, es sokkal harmonikusabb osszkepet adott.

Reszemrol az eddig osszegyujtott digitalis fotoarchivokat tudom ajanlani(sok kep soha nem latott korabeli felvetel), Pielstick leiras a teljesseg igenyevel, illetve jopar erdekes tortenet, info amit vezerektol hallottam, jegyeztem fel. Noespersze oriasi rajongas a geptipus irant, ami szukseges ahhoz hogy valobanami szerintem mindenkiben ott van, aki eddig a topicba irt;) Vegul pedig a lassan elkeszult 3dsmax modell is elkeszul, melyet a Dizelgigantok emlekere keszitettem eredetileg a MSTrain Simulator jatekhoz. A modellel keszitett kepek a weblaphoz lehet hasznos.

Tovabba tennek egy meresz javaslatot. Aki ugy erzi, egy megbeszelt idopontban tehetnenk egy latogatast Szombathelyen, akar ketnapos is lehet. Biztos vagyok benne, sok informacioval, tortenettel illetve ismerettel lehetunk gazdagabbak. Legjobb lenne ezt akkorra idoziteni, amikor kedvencunket oktober tajan odaviszik.Velemnyek, javaslatok?

Udv
1668

(ui.: GaGe, Tamason keresztul fogod megkapni az igert anyagot, a cdt es a fotokat, mert mikor jott UDre, elfelejtettem:) )

Előzmény: GaGe (4)
GaGe Creative Commons License 2003.08.31 0 0 4
Sziasztok!
Látom nem volt felesleges a topic nyitása.
Mint már említettem, hamarosan életre kel egy kisebb szervezet egy 1987 óta müködő ifjusági egyesület keretein belül, ha minden jól megy Szept. 8-án. Sajnos önálló Egyesület alapításához nincs meg a kellő anyagi háttér (100-150 ezer forint), így kénytelenk vagyunk így megoldani a dolgokat.
A népszerűsítő/ismertető kiadvanybán benne vagyok, ha gondoljátok az m63.oldstars.hu oldalt is átszabhatjuk, én nem zárkozom el előle, azért készítettem, hogy megismerjék a sorozatot. Van itthon jellegrajzom, A0-as összeállítási rajz az UFC forgovázról, vonóerő-sebbeség jelleggörbe, Ganz-Mávag közlemények 43, van benne hosszú és kimerítő leírás a két prototípus gépről, Sm-en megvannak még az odakerült gépek üzemnaplói és még ezer dolog, amiből lehetne épitkezni. DGKUm is elég sokat tud az M63-ról tőle is lehet érdeklődni. Ha valakinek van kedve és ideje digitális formába hozni a rajzokat és leírásokat az az m63@oldstars.hu címen kérem jelezze, megbeszülünk egy időpontot mikor fővesztés terhe mellet odaadom a doksikat.

A63:
Ebből valószínüleg nem lesz semmi a gép védett mivolta miatt, és nem a nosztalgia hanem a közlekedési múzeum tenne keresztbe. Meg külömben is 4063 003-5 lenne nem A63,003. :)

Festés:
A jelnelegi festése annyiban külömbözik az kisérleti Ganz-os festéstől, hogy csak a szélvédőkig sárga nem a teljes homlokfal. Mellesleg jártak pályaszámtablával, a Gigant Club honlapján és az én honlapomon is van kép a régi festéssel, illetve rg7 honlapján a GH katalógusban is azzal a festéssela szerepel a 003 és 004, ha figyelmesen megnézed a vezérlőlábel is fönt van. Megjegyzem nekem a Szombathelyi házi festés tetszik a legjobban. (fekete forgóvázak és a főkeret alja az ajtókig, fölötte pedig meggypiros)

004 balesete:
Valószinüleg a közelekedési múzeum arhívumában lehet róla kép, csak oda engedélyt kell szerezni a bejutáshoz, és horribilis összegekért hívják elő papírképpé.

Egyenlőre ennyi jutott eszembe.
Gábor

V63_1668 Creative Commons License 2003.08.31 0 0 3
Azt hiszem, szavakba ontotted azt, amit most akartam leirni!;) Valoban tudunk mi is tenni a gepert, ha talpra lesz allitva, ha nem. Ha elmarad a tervezett felelesztes(amire sajna sok eselye van a kis behemotnak) akkor annyit tehetunk, hogy eredeti tisztesseges szinere visszafestjuk(festtetjuk), es ami a legfontosabb, nem engedni sem a nosztalgianak, sem senkinek hogy akarmit is kivegyenek belole. A kiadvany dolog penzigenyes, de ha sokan vagyunk, nem gond. Az alapitvany temajahoz nem ertek, de ha a Nohabosoknak sikerult...;) Bar megjegyzem a nohab ezert "tamogatottabb" es ismertebb gep mint hatlabu hosunk. Javasolnek egy kozos ftpszerver letrehozasat, ahol ossze tudjuk gyujteni a meglevo anyagainkat digitalis formaban. Eleg sok olyan leiras, foto, film, stb keszult a mozdonyokrol, amit erdemes lenne osszeszedni.

2004 ben, azaz cirka fel ev mulva megtudjuk hogy a MAV hogyan dont a muszer sorsarol. Ha visszadobjak, erdemes lehetne a megszerzesen gondolkodni, majd maganban felujittatni( kegyetlen osszeg, es eros hattertamogatas kellene hozza), vagy pedig kiharcolni a gyari festes visszaallitasat. Ha pedig felujitjak, az mas kerdes, mert nem tudni mi a celjuk a mozdonnyal. Marad a Parkban? Esetleg A63kent besorozzak a PFThez? szoval ez meg a jovo zeneje.

GaGe is, es jomagam is megszallottak vagyunk, en kb 8 evesen talalkoztam a szornyeteggel eloszor(akkor fogalmam sem volt milyen mozdony ez) es kb 3 eve kerestem utana, es tudtam meg, hogy mi is a helyzet. Azota minden morzsat osszegyujtok a gepekrol, mind digitalis, illetve kezzelfoghato formaban.Tehat a kiadvany otletet tamogatom. Javaslatok, otletek?

Előzmény: manhattani (1)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!