Keresés

Részletes keresés

V63-006 Creative Commons License 2003.08.31 0 0 8
Ideje, hogy a villamos hatvanhármas sorozat is képviseltesse magát ezen a topicon az én személyemben. Nagyon remélem, hogy hamarsoan elkészül a modell, 1668 akkor majd várom de mailt miért nem irsz soha választ??? Ezt nem értem. Elviekben nekem 3 napon belül lesz egy uj gépem amin már kielégítően fog menni a 3ds, remélem és akkor vére befejezhetem az M46-t és a BDT-400-ast.
Sok sikert mienden '63-as rajongónak, amit tudok én is megteszek majd. Csak kár hogy rólam a hatosról (valós hatos) mindenki megfeledkezik :((
Előzmény: V63_1668 (6)
GaGe Creative Commons License 2003.08.31 0 0 7
Hali!
A következő terhelési adatokat kaptam M63 sorozatról, de nem tudom, hogy mennyire valós:

450 tonnáig Vmax=130 km/ó (ÉÉVB és biztber miatt 120 km/ó)
600 tonnáig Vmax=110 km/ó
1333 tonnáig Vmax=80 km/ó
2000 tonnáig Vmax=60 km/ó
3000 tonnáig Vmax=45 km/ó
4000 tonnáig Vmax=35 km/ó
4000 tonnánál nagyobb tömegű szerelvény vontatása 20 km/ó -val engedélyezett, maximum 2 óra időtartamig.
5000 tonnánál nagyobb tömegű szerelvény vontatása tilos.
A fent megadott terhelési határok külön engedélyel bizonyos mértékig átléphetők. (pl 2100 tonnás vonat még lehet 60-as, 2500 tonnás már viszont 45-ös))

Volt még egy adat, hogy 2000 tonnánál nagyobb tömegű szerelvény hány ezrelékes emelkedőn vontatható, de azt sajnos nem jegyeztem meg.

A latogatáshoz meg beszélnem kell majd Nagy Alfonzal, de mondta, hogy felhív hogyha lekerül a gép, és esteleg csoportosan is le lehetne vonulni, ha előre megbeszéljük az időpontott (nem mondta hány ember mehet).

Gábor

V63_1668 Creative Commons License 2003.08.31 0 0 6
1.sz fedveny:
Vegul pedig lassan a 3dsmax modell is elkeszul, melyet a Dizelgigantok emlekere keszitettem eredetileg a MSTrain Simulator jatekhoz.

2.sz fedveny:
Noespersze oriasi rajongas a geptipus irant, ami szukseges ahhoz hogy valoban odaadassal csinaljuk a dolgot, es ami szerintem mindenkiben ott van, aki eddig a topicba irt;)

Eleg faradt vagyok, kicsit kihagy a VESZ-em;)))

Előzmény: V63_1668 (5)
V63_1668 Creative Commons License 2003.08.31 0 0 5
A63 dologrol: Ha a MAV ugy akarja, lehet belole valami. Lathattatok eddig is, hogy nincs lehetetlen, foleg ha a MAV rol van szo. Itt most negativ ertelemben is lehet visszagondolni jopar dologra. De ez meg a jovo zeneje. Szemely szerint jobban orulnek ha A63kent (vagy 4063 kent akar) az A61 017 melle csatasorba allna. Igy sokszor lathatnank a gepet mukodni, szukseg lenne ra, menne ide oda, tehat dolgozna, mint a regi szep idokben, amikor meg a tobbi Dizelgiganttal egyutt lovagoltak buszken a sineket.

A festes nemcsak a sarga reszben kulonbozik, hanem a szinek arnyalataban is(RAL vagy hogy is hatarozzak meg ezeket) Meg ha jol emlekszem a teto nem feher volt. Abban tokeletesen egyetertunk: a szombathelyi festes csodaszep volt, egyszeruen mesesen illett a mozdonyhoz, a szinosszeallitas kiemelte a gep vonasait, mereteit, es sokkal harmonikusabb osszkepet adott.

Reszemrol az eddig osszegyujtott digitalis fotoarchivokat tudom ajanlani(sok kep soha nem latott korabeli felvetel), Pielstick leiras a teljesseg igenyevel, illetve jopar erdekes tortenet, info amit vezerektol hallottam, jegyeztem fel. Noespersze oriasi rajongas a geptipus irant, ami szukseges ahhoz hogy valobanami szerintem mindenkiben ott van, aki eddig a topicba irt;) Vegul pedig a lassan elkeszult 3dsmax modell is elkeszul, melyet a Dizelgigantok emlekere keszitettem eredetileg a MSTrain Simulator jatekhoz. A modellel keszitett kepek a weblaphoz lehet hasznos.

Tovabba tennek egy meresz javaslatot. Aki ugy erzi, egy megbeszelt idopontban tehetnenk egy latogatast Szombathelyen, akar ketnapos is lehet. Biztos vagyok benne, sok informacioval, tortenettel illetve ismerettel lehetunk gazdagabbak. Legjobb lenne ezt akkorra idoziteni, amikor kedvencunket oktober tajan odaviszik.Velemnyek, javaslatok?

Udv
1668

(ui.: GaGe, Tamason keresztul fogod megkapni az igert anyagot, a cdt es a fotokat, mert mikor jott UDre, elfelejtettem:) )

Előzmény: GaGe (4)
GaGe Creative Commons License 2003.08.31 0 0 4
Sziasztok!
Látom nem volt felesleges a topic nyitása.
Mint már említettem, hamarosan életre kel egy kisebb szervezet egy 1987 óta müködő ifjusági egyesület keretein belül, ha minden jól megy Szept. 8-án. Sajnos önálló Egyesület alapításához nincs meg a kellő anyagi háttér (100-150 ezer forint), így kénytelenk vagyunk így megoldani a dolgokat.
A népszerűsítő/ismertető kiadvanybán benne vagyok, ha gondoljátok az m63.oldstars.hu oldalt is átszabhatjuk, én nem zárkozom el előle, azért készítettem, hogy megismerjék a sorozatot. Van itthon jellegrajzom, A0-as összeállítási rajz az UFC forgovázról, vonóerő-sebbeség jelleggörbe, Ganz-Mávag közlemények 43, van benne hosszú és kimerítő leírás a két prototípus gépről, Sm-en megvannak még az odakerült gépek üzemnaplói és még ezer dolog, amiből lehetne épitkezni. DGKUm is elég sokat tud az M63-ról tőle is lehet érdeklődni. Ha valakinek van kedve és ideje digitális formába hozni a rajzokat és leírásokat az az m63@oldstars.hu címen kérem jelezze, megbeszülünk egy időpontot mikor fővesztés terhe mellet odaadom a doksikat.

A63:
Ebből valószínüleg nem lesz semmi a gép védett mivolta miatt, és nem a nosztalgia hanem a közlekedési múzeum tenne keresztbe. Meg külömben is 4063 003-5 lenne nem A63,003. :)

Festés:
A jelnelegi festése annyiban külömbözik az kisérleti Ganz-os festéstől, hogy csak a szélvédőkig sárga nem a teljes homlokfal. Mellesleg jártak pályaszámtablával, a Gigant Club honlapján és az én honlapomon is van kép a régi festéssel, illetve rg7 honlapján a GH katalógusban is azzal a festéssela szerepel a 003 és 004, ha figyelmesen megnézed a vezérlőlábel is fönt van. Megjegyzem nekem a Szombathelyi házi festés tetszik a legjobban. (fekete forgóvázak és a főkeret alja az ajtókig, fölötte pedig meggypiros)

004 balesete:
Valószinüleg a közelekedési múzeum arhívumában lehet róla kép, csak oda engedélyt kell szerezni a bejutáshoz, és horribilis összegekért hívják elő papírképpé.

Egyenlőre ennyi jutott eszembe.
Gábor

V63_1668 Creative Commons License 2003.08.31 0 0 3
Azt hiszem, szavakba ontotted azt, amit most akartam leirni!;) Valoban tudunk mi is tenni a gepert, ha talpra lesz allitva, ha nem. Ha elmarad a tervezett felelesztes(amire sajna sok eselye van a kis behemotnak) akkor annyit tehetunk, hogy eredeti tisztesseges szinere visszafestjuk(festtetjuk), es ami a legfontosabb, nem engedni sem a nosztalgianak, sem senkinek hogy akarmit is kivegyenek belole. A kiadvany dolog penzigenyes, de ha sokan vagyunk, nem gond. Az alapitvany temajahoz nem ertek, de ha a Nohabosoknak sikerult...;) Bar megjegyzem a nohab ezert "tamogatottabb" es ismertebb gep mint hatlabu hosunk. Javasolnek egy kozos ftpszerver letrehozasat, ahol ossze tudjuk gyujteni a meglevo anyagainkat digitalis formaban. Eleg sok olyan leiras, foto, film, stb keszult a mozdonyokrol, amit erdemes lenne osszeszedni.

2004 ben, azaz cirka fel ev mulva megtudjuk hogy a MAV hogyan dont a muszer sorsarol. Ha visszadobjak, erdemes lehetne a megszerzesen gondolkodni, majd maganban felujittatni( kegyetlen osszeg, es eros hattertamogatas kellene hozza), vagy pedig kiharcolni a gyari festes visszaallitasat. Ha pedig felujitjak, az mas kerdes, mert nem tudni mi a celjuk a mozdonnyal. Marad a Parkban? Esetleg A63kent besorozzak a PFThez? szoval ez meg a jovo zeneje.

GaGe is, es jomagam is megszallottak vagyunk, en kb 8 evesen talalkoztam a szornyeteggel eloszor(akkor fogalmam sem volt milyen mozdony ez) es kb 3 eve kerestem utana, es tudtam meg, hogy mi is a helyzet. Azota minden morzsat osszegyujtok a gepekrol, mind digitalis, illetve kezzelfoghato formaban.Tehat a kiadvany otletet tamogatom. Javaslatok, otletek?

Előzmény: manhattani (1)
mocama Creative Commons License 2003.08.31 0 0 2
Ha valakinek van képe a 004-ről, ami a végzetes balesetét ábrázolja, legyen olyan jó szívű és tegye be ide a topicba!
manhattani Creative Commons License 2003.08.31 0 0 1
Szevasztok,
én is szeretem a Gyíkot, bárha élőben keveset láttam is (azért fényképem van róla).
A felélesztés dolgában nagyon szkeptikus vagyok. Nem 10 millió lenne az, hanem sokkal több.
A vezérlést az azóta történt alkatrész- és technológiaváltás miatt újra kellene tervezni, az meg akkor is óriási munka, ha állandó mérnöki felügyeletet és üzemeltetést képzelünk el (ami egyedi nosztalgiajárműnél nem olyan extrém dolog).
De ne adjuk fel előre, elképzelhető, hogy 4-5 év múlva, a folyamatosan növekvő gazdaság mellett megéri egy multi itt működő leányának, hogy reklámokokból adjon valamennyi pénzt erre.
De addig is sokat tehetünk. Gyűjthetünk adatokat, dokumentumokat, ezeket rendezhetjük, esetleg valami házilagos kiadványba tehetjük (ami lehet olyan színvonalú is, mint némelyik házilagos Ganz kiadvány :))) ). Magam részéről a fényképem felkínálom :)))
Talán kerül közénk olyan jogász, aki megmondja, hogy célszerű-e ezt alapítványi, vagy más formában csinálni.
Első célunk lehetne az információs kiadvány. Ebben felkínálom a közreműködésem, szkennelek, szerkesztek, nyomtatok, CD-t írok, és hamarosan filmről/videóról is tudok képet csinálni.
Következő a meglévő gép konzerválása. Nem hinném, hogy a nosztalicska keresztbe tenne, mert az sem gondolná, hogy ebből valaha működőképes gép lenne.
Harmadik meg a hitelesre visszafestés, mert azzal a cicabajusszal szerintem sosem járt... Legalábbis én olyan fényképet nem láttam. Ha van valakinek, akkor én vagyok a hülye. (Meg nem kell senkit anyázni, meg gyökerezni, hanem meg kell mutatni, hogy nincs igaza :))) .)
Na, első lépésben ennyit.
Ep128 Creative Commons License 2003.08.31 0 0 0
Örülök ennek a topicnak, jó 5let! Remélem az első nosztalgia út a 003-al is itt lesz "kielemezve"..:-)
Előzmény: GaGe (-)
GaGe Creative Commons License 2003.08.30 0 0 topiknyitó
Hali!

A topicban szeretném, ha minnél több információ összegyülne a Ganz-MÁVAG DVM10, MÁV M63 Sorozatú mozdonyairól, nem számít ha már más Topicban is leírásra került, mivel mindannyian ismerjük a keresési lehetőségeket az Index Fórumain belül...

Amennyiben többet szeretnél megtudni a mozdonyról, kérlek látogass el a http://m63.oldstars.hu weboldalra.

Gódor Gábor Viktor

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!