Sokáig ezek a hangszerek jelentették a kipénzű zenekedvelőknek a megszólalás lehetőségét. Nem emlékművek, mert kis javítással még mindig verik a 100eFt-os gitárok hangját.
Nekem meg a Weltmeister orgonámon voltak Vukos matricák :D 3500 Volt. Csak rendbe kéne tenni a klaviatúráját. Annak se megy a zengetője, a szovjet (!) MP germánium tranyók már elfáradtak :D
egy ismerosom vett 12 ezert tavaly fej+ladat valahol Zalaban. filctollal volt kiszonezve, meg hupikek torpikes betumatricabol volt ra kagasztva, hogy Edda Művek. Egy alapos tisztitas utan maig hibatlan, igaz, o zommel billentyut kot ra eppen a tisztaja miatt. Van meg neki egy ilyen olasz m_three, az is erdekes joszag.
Számomra a világ legjobb erőítője a Roland Jazz Chorus és nem csak a neve miatt vagyok elfogult :D Oszt az tranyós :D A kedvenc zenekarom (amiben egész véletlen a két kedvenc gitárosom zenél) is hazsnálta a nyolcvanas években, akkro volt a "legtisztább" hangzásuk.
Itt egy Strat és egy valami japán Les Paul szerűség (Ibanez, Greco,vagy Fernandes????), a Roland GR-33 "vezérlője" szól Jazz Chorusokon.
Most van egy Maszek Orion Pacsirta rádióból és egyb 200W os hangszóróból épített kombóm amit a haver készített, és meglepően jó bár 2 hangszin közül csak a bass az ami produkál is némi változást.
Noss szerintem a hangszóró túl van méretezve....
Szerinte pedig ont jó....
A Torzítót nagyon szereti de a clean hangzást már nem tudom olyanra beállítani amilyenre szeretném.....
Egyébként szeretem mert szép a hangja ha rendesen fel van nyomva a hangerő
Perze kell az a kis pedál mert némi hangszint lehet adni vele és a cleant is kicsit meg lehet hajtani de gondolkozom egy eredeti CEX előfokcsöves pedálon vagy valami csöves pedálon aminek a funkciója a torzytás és a clean hangzás hangszin beállítás....
Vegyes érzelmeim vannak ezzel a kis 50KG os kombóval..:D
Szombaton azon vitáztunk a haverral hoyg a csöves cucc úgy korrekt ha nem tudod túlhajtani egy szál gitárral.
Én amondó vagyok hogy kell hogy meglegyen az a kellemes torzítás szerinte a clean legyen tiszta, kristálytiszta,ami korrakt de ha akarom akkor legyen benne egy kis lehetőség hogy torzítson....Természetes csövestörzítás.....
Most ott tartunk hogy a kis zenei össze jöveteleink megmentése érdekében fel kell áldoznom a Jolimat és Regentemet mert lehet hogy egy csöves bass fejet kapnék érte persze egy Veramona vagy Bhöm lessz de ha nem jönne ösze akkor beszélhetünk róla, képet tudnál küldeni?
nekem a kisebbik van, 6000-et meret, de 10-et mar nem adtam volna erte. ha bebillented, zugni kezd, kb mozgos a trafoja, a beepitett overdrive egy vicc, csak tisztan jo. viszont nem draga ez teny. de akkor inkabb vedd meg 21ert azt a guyatone-t amit hirdetnek furt a hangmesteren, vagy keress egy oreg tranyos marlboro kombot, vagy valamit. az javithato, szeretheto, elheto.
Az igen! Én is így jártam a Tornadoval.. lecsiszoltam a millis szórógittet, hopp le kell venni a hátlapot, visszaragasztottam. Most úgy néz ki az előlapot is le kell venni ... csak nekem minden munkafolymaat között eltelik fél év :D
Ez a Melody is forog pár vée a gésopon :D Ez már a "hanyatlás kora", azért nem gyöngyház, meg full műanyag :D
Megsúgom (:D), hogy a hatvanas évek elején, az erőteljes beat hullám "nyomására" kezdett az olasz hangszeripar gitárokat készíteni (mint akkor szinte mindenki). Az olaszok azomban teljesen rá voltak állva az akkordeon és tangóharmóniak gyártásra, így a korai olasz gitárok is gönyörű szép gyöngyház fényezésű, műanyagberakásos, 38 gombbal ellátott csudák lettek - többnyire közepesen rossz használhatósággal, lásd pl. EKO 500 Bass. Később javult a minőség. Ekkortájt már a Japánok is készítettek elektromos gitárt, némileg újraértelmezve az Angol hangszergyártók dizájnját. (Az Aria és az Ibanez - akkor még TAMA néven! - már az ötvenes évektől készített akusztikus gitárokat)
A cucalista hangszeripar meg ettől a két országtól leste el a formavilágot, meg azért volt ott némi Gretsch is (Jolana Marina, Diskant stb) és Framus a lényeg, hogy ne a két nagy névre hajazzon (F és G), vagy nem tudom mennyire volt ez lényeg, ezt most én találtam ki :D Pl. a Resonet Arco elektromos bőgő a híres Framus Tryumph másolata.
A kelet-német és lengyel gitárgyártás viszont valamiért a svéd Hagströmtől merített ötletet. Olyan szinten, hogy pl. (megjelenésben) szinte egy az egyben levették a Hagström által szabadalmaztatott(!!!!) "Tremar" vibrato rendszert a Musimákra. A korai Defilek pedig fullos Hagström copyk voltak, Csarijaninak van is egy Szép Defilje, talán Samba?
Pár éve "létezik" egy távol-keleti brand, az Italia. A korai olasz hangszerek megjelenését utánzó hanszereik árban és minőségben is az alsó közpkategóriától a "konvenció" profiig tartanak. Párat próbáltam, tányleg jó hansgzerek, vintage megjelenés, vintage hang, naprakész kényelem és szolgáltatások. Chris Rea is egy Maranellon nyomja.
Bocs, kicsit "megeredt" a nyelvem, iszok még kávét ... vagy lehet inkább túl sok volt? :D