Csodálkoztam volna, ha az SRII falai annyi idő alatt ki tudtak volna száradni, ami eltelt az építés és az átadások után..
Ez nagyon nagyon durva..Aztamindenit.
Sajnnos látszik, hogy felhúzták és adták is át. Nem akarok nagyon rosszakat írni, mert alapvetően igen jó lakások ezek, de a munkások elmentek reggel, délután már mentek be a leendő lakókkal a lakásokba.
A technikai száradáshoz pedig idő kell, ugye.
Szóval akik még nem vették meg/át vagy nem költöztek be a lakásokba, azoknak vsz nem lesz ilyen jellegű gondja. Pláne, ha a szigetelések is rendben vannak.
A brigádok munkáján tényleg sok múlik. Nekem is volt ezzel problémám beköltözéskor, de aztán megoldották a kivitelezők.
Én azt hallottam, hogy nagyon függ a lakások minősége attól, hogy éppen melyik alvállalkozó, vagy melyik brigád csinálta az épületet. Ha a lakónak szerencséje van, akkor tisztességes munkát végeztek, ha nincs szerencséje, akkor a másik épületben vett lakást, aminél mindent összecsaptak. Ha nem látszik, senkit nem zavar címszóval pl. kihagyták a purhabot.
Ami számomra igazán szánalmas ebben az esetben is, az az építésvezető és "kedves" kollégájának a hozzáállása. Ugye a hőtérkép után egyértelmű, hogy nem a lakó a hibás. Ezzel ők is (ha csak minimális inteligenciával rendelkeznek) ezzel tisztában voltak már akkor, amikor először voltak a lakásban a penészedést megnézni. Már írtam, de mégegyszer leírom: Nem fagyhat le semmi a lakásban, csak komoly műszaki probléma esetén, márpedig odafagytak dolgok az ablakhoz. Ezt is tudták, mégis tagadtak minden felelőséget! Mert az nekik kényelmesebb és esetleg költséget takarítanak meg. És ez az építésvezető még jobb, mint az előző volt, akit kirúgtak... vagy csak "áthelyeztek". Az művészi szinten művelte a hazudozást!
Na, ez az ami jogosan elriaszthatja az új vevőket!
Iszonyat régen jártam erre, de látom, az SRI és II is küzd a Mekdannal és a GTC/Gropius trióval.
Nincs új a nap alatt sajnos...
Viszont:
Az SRI és SRII SZVB-i megtennék, hogy írnak nekem 1-1 mailt az elérhetőségeikkel? Üljünk össze és végre lépjünk fel a három társasház nevében EGYÜTT illetve kérjünk be EGYÜTT árajánlatokat, valamint cseréljünk tapasztalatokat is.
Pl a mi kapunkról (Colinak válasz:) és arról, milyen lépéseket tettünk idáig és hogyan tartjuk rendben (nagyjából..) a ház minden baját...
Szóval írjatok 1-1 mailt és vegyük fel a kapcsolatot egymással, mert hihetetlen nagy erőt és alkupozíciót érhetünk el EGYÜTT mint külön-külön.
Nos letöltöttem az értékelést, eléggé hanyag munkára utal sajnos, ha én most új vásárló lennék ezzel kb el is üldözne a SR.
szóval ez most nem csak arról szól, hogy elcsesznek egy lakást hanem az egész lakópark megitéléséről!!!!mivel mi már itt lakunk azért vannak sokkal jobb tapasztalatok és azért nem ennyire aggasztó eza helyzet. nekünk eddig minden szuperál. na de ha valai új lakó szeretne lenni, nem hiszem, hogy ez megerősíti abban, jó kis hely az SR.
Nem tudtok kiadó lakást itt a Sasad Resortban? Csak ne földszíntes legyen, mert nem szeretnék még egyszer hajnalban arra ébredni, hogy lopják a cuccokat. Három szobás érdekelne és amik fent vannak hírdetések a neten, azokat már mind kiadták. :(
Ennek így tényleg semmi értelme! Felmerült az igény, hogy esetleg váltsunk, ehhez szükséges 1-2 árajánlat bekérése, hogy mindenki tisztában legyen a tényekkel és a számokkal.
Ha már tényleg ismerjük a Mekdán és esetleges közösképviselő cég ajánlatát, akkor össze tudjuk hasonlítani! Most az a kérdés hogy van-e olyan ember, aki ismeri a Mekdán által nyújtott szolgáltatásokat és költségeket és hajlandó lenne bekérni 1-2 külső ajánlatot?!
Tévedsz! Mi számonkérünk, és már most készülünk a 2011 év költségvetésének elfogadására, és mivel összefogunk eredményt érünk el. Vagyis dolgozunk.
Könnyebb a levegőbe beszélni. Még valamit, azt vélelmezitek, hogy az SZVB tagotokat lefizetik.Ha ismernétek a mekdan embereit (felvettétek volna a kapcsolatot a mekdan dolgozóival) akkor máskét gondolkoznátok. De az, idő, telefonszámla klt, és energia.
Nem azt mondom, hogy ne gondolkodjatok azon, hogy más is elvégezhetné a képviseletet, de a munkám miatt nagy a rálátásom a vállalkozókra.
SRIben az átadott lakások felfutása szerencsére gyors volt, és az első évet így is a kezdeti 3 havi közös költség mentette meg, ami ugyebár viszont a 2010ben nem volt.
Ez színtiszta matek, és néha meglepő számok jönnek ki (olyan tekintetben is, amire a Mekdannak 0 a ráhatása, pl. közműdíjak, bizpnyos karbantartási ktgek).
A költésgek tekintetében az az érdekes, hogy szinte teljesen függetlenek az átadott lakások számától, SRII ezért éehet még bajban és szállhat el a közös költség (ne legyen igazam).
Ha kevesebb lakás lett volna átadva, akkor magasabb közös költség lett volna meghatározva, hogy fedezzék a kiadásokat.
Ezek miatt a kiadási oldalt kell csökkenteni. Ha (csak) a Mekdan (csak) a közös képviselet és gondnokság díját csökkenti 10%-kal (ez jelenti alapvetően az ő bevételüket), annak hatása a közös költségre kb. 2%-os. Emiatt jóval komplexebben kell gondolkodni, hogy 10%kal csökkenjen a TELJES kiadási oldal (és nem a közös költség, mert az egy külön döntés következménye lehet csak egyéb, leginkább tartalékolási szempontokat figyelembe véve)...
Ha nem emelkedett volna a közös költség, akkor most nem tudnánk miből kifizetni a közmű számlákat, illetve múlt évben jött be először kert karbantatás/locsolás költség, ami 2009-ben még nem terhelte a társasház költségvetését, ráadásul 2010 elején derült ki, hogy a rámpafűtésnek milyen brutál az áramköltsége, és a Mekdan nem vagy nagyon minimálisan emelte a közös képviselői és gondnoki szolgáltatás díját (jaj, már megint a Mekdant védem - de a tények makacs dolgok). Viszont remélem mostmár sokkal jobban fogjuk tudni érvényesíteni a társasház érdekeit, anyagi tekintetben is.
Szerintem a Mekdan megítélésében az segítene igazából, ha ténylegesen szólgáltatóként lépne fel a lakók felé, de hogy ez nem teljesül és még nem is a legolcsóbban csinálja azt, ami az ő része, az tényleg probléma. Én nem lennék boldog, ha 10%kal csökkenne a közös költség, de a Mekdan szolgáltatói minőségében nem történne pozitív változás...
10% csokkentes rengeteget segitene, vissza az emeles elotti allapotba . Arrol nem beszelve hogy bekoltozes utan egy evre emelni a koltseget kiboritotta nalam a bilit. Jol mondom ? Gondolom masoknal is. Sokat segitene a Mekdan megiteleseben egy ilyen mersekles.
Nominális értékben igazad van, viszont reálértékben nem feltétlenül. Ebben a lakóparkban "sajnos" csak 3 szintes és nem 4-5 szintes épületek vannak, egy épületben 20-24 lakás van és nem 30-40, és relatíve az ápolandó zöldterület is nagy, nem is beszélve garázslehajtó fűtésének áramköltségéről. Sajnos ezek a közös költségre nincsenek jó hatással - más lakóparkok összehasonlításában.
Én is azt mondom, hogy érjük el, hogy csökkenjen a közös költség, de ez a kiadási oldal ismerete nélkül nem megy, és emiatt a kiadási oldal tételeit kell megvizsgálni és azzal kapcsolatban ötletelni, azaz konkrétumokról.
Egyébként szerintem reálisan max 10%-kal lehetne/kellene csökkenteni a közös költséget (adott esetbén némi szolgáltatás igény csökkentéssel, pl korábban említett folyamatos gondnoki jelenlét nélkülözése), illetve én nem csökkenteném, hanem változatlanul hagynám, és a megtakarítással a társasház tartalékát növelném, gondolva a jövőre, habár az egyéni érdekem azt diktálná, hogy kevesebb közös költséget fizessek...
Egyébként rájöttem már, hogy én vagyok a barom, hogy reagáltam olyanokra, hogy a Mekdan leadja a sápot az SZBnek, meg 5000 Ft-ot számláz a takarító, meg 8000-et a kertész...
Hagynom kellett volna mindenki higgyen amit akar, nekem meg továbbra is tennem a dolgomat...
Aki úgy érzi, hogy szívesen hozzá tenné a magáét a közösköltség csökkentés legjobb módszerének megtalálásához, az javaslom keresse meg a társasházának SZB tagját vagy elnökét...
Egyenlore fizetek a szolgaltatasert , es meg nem koltoztunk haza . Igy nem tudok fizikailag segiteni . De epito biralatom foleg az " elkotelezetekre " gondolok elosegiti az egeszseges tovabb lepest. Mekdan alatt es utan .Ha mar elohoztad en mivel ? es te mivel gatolod a kozosseget ?
Mint a neved is mondja, nincs kecmec, így beszéljünk a konkrétumokról: Te milyen segítséget/részt tudsz vállalni a közös költség mihamarabbi és minél nagyobb arányú csökkentésében?
Igazad van . Amikor a szolgaltato megemelte a valalt kotelezetseg arat feldobta
a labdat . Tudom inflacio , meg benne van a szerzodesben hogy joga meg hasonlok.
A jo szolgaltato elsosorban haza tajan nez korul hogy mit tudna segiteni, hogyan tudna sporolni, atszervezni, biztositani ugyanazt a szolgaltatast aremeles nelkul. De hat talalt egy nagyszeru kozosseget, ovatos jol meggondolt lakokat akikre szamithat.
Aki a közös képviselet szemszögéből nézi a dolgokat, azokra a véleményekre még nagyobb szükségünk van, hogy minden nézőpontot megismerjünk. Személy szerint nem szeretek számokról beszélni, amíg nem ismerem a számrendszert.
A Mekdanról sajnos nekem sincs sok jó tapasztalatom. (pontatlan dokumentumok, válasz nélkül hagyott kérdések hetekig,javítások elmaradása,...)
Biztosan létezik valami "szabály" ahogy a gondnoknak, közös képviseletnek reagálni kell email-re, telefonra, bejelentésre. Ez lehet a "hozzáállás" írott szabályzata.
Ahogy érzékeltem, senkinek sem a havi 5000 forintról van szó. Hanem hogy sokan úgy érzik, ki van dobva az ablakon ez a pénz.
Szerintem:
-a hozzáállásuk (kommunikáció, reagálás, határidők, szankciók,...) valószínűleg szabályokba vannak foglalva, ezeket kéne megnézni -össze kéne ülni több SZB taggal, akik tudnak számokkal, konkrétumokkal informálni -és igen! be kéne kérni ajánlatokat (alapos alátámasztással), természetesen a költségvetést ismernünk kell ehhez. (az ajánlatok bekérése még nem jelenti, hogy leváltjuk őket természetesen)
Ideje a tettek mezejére lépni!
Legalább az első lépést tegyünk meg mielőtt tovább fajul a fórum és eltérünk az eredeti problémától. Nézzünk bele a költségvetésbe! Üljünk össze!