Ne haragudj, de vitatkozni szeretnék veled. Lehetséges, hogy a "rövid" megfogalmazásod miatt van, de a szavaidból az derül ki, hogy csak ez az egy járható út. Egy hasonlattal élve, a tanulóvezetőnek a Forma I.-es autón kell megtanulnia vezetni. Tudom, hogy a hasonlat kicsit erős, de jobb nem jutott eszembe.
Nagyon sok olyan pilcsit ismerek, aki csak néha repkedni akar a maga örömére, nem akar versenyezni, nincs igénye egy Cesna-ra, megelégszik egy kisebb Ul géppel is, esetleg csak szabadsága alatt akar repülni néha. Ezek az emberek évente 10-50 órát repülnek. Ebben az esetben már irreális magasak az álltalad említett kiképzési árak.
Ha valaki arra adja a fejét, hogy az általam említett módon akar repkedni, annak lehetősége van most is egy UL géppel is megszereznie a szakszót, 2-300 ezer forintból. Ha még ráadásul a saját UL gépén tanul, a saját üzemeltetési költségén, és csak az oktatót kell fizetni akkor kb a feléből is megúszhatja. Ha ezekután mégis úgy dönt, hogy Cesnával is akar repülni akkor elvégezheti a 3-5 órás átképzést.
Véleményem szerint nem szabad elriasztani a repülni vágyókat azzal, hogy irreális magas kiképzési árakat mondunk nekik. A teljesebb képhez ezt a megvilágítást is figyelembe kell venni.
Hát definiálni kéne mi is a drága! Mostanában (Júl. 1 után) már 45 órát kell repülni ha valaki az elején kezdi. (ez a nemtúlnagyteljesítményű, nemtúl nagy repülőtereken üzemelve is minimum 1-1.3 millió Forint! Ha kicsit komolyabban akarod venni akkor ez meg sem áll 1.6-1.9 között. Ez nem a drága hanem ez a normális. A drága az lehetne hogy pl. egy vadi új géppel, aminek európában mindenhová érvényes bizosítása van, kezdenél el repülni (ilyet még itthon nem tatláltam (kivéve néhány UL-t)).
Ha szinvonalas oktatást akarsz, szinvonalas repülőtérről, szinvonalas géppel akkor ezek az árak kifejezetten "olcsók". Ja az meg egy óriási tévedés hogy csak vezetni kell a gépet! (repülési terv, rádiózás, légijog, repülés ellenőrzött légtérben, stb. stb.)
Ezért is lakik egy gép amit én szoktam javasolni kedves ismerőseimnek kiképzésre Ferihegyen! Természetesen az iskolakörözés nem itt történik de mindig innen indul és érkezik a kiképzés! Viszont egy csomó mindent már az elejétől fogva lát és tanul a növendék ami máshol teljesen elképzelhetetlen!
Ha további infóra van szükséged irhatsz emit is!
Ja a gépet pedig megnézheted a http://www.skylux.hu -n.
Üdv, ms
Ha pontosan érdekel, 5/2001 (II.6.) KöViM rendelet, érvényes július 1-től.
Éjszakai VFR jogosítás feltételei:
Betöltött 19. év,
Érvényes PPL,
Legalább 100 repült óra parancsnoki beosztásban,
legalább 3 óra éjszakai repülés oktatóval, ebből 1 óra útvonal,
5 éjszakai felszállás és 5 éjszakai leszállás teljes megállással.
Famadár: Én már túl vagyok a dolgon, már pár éve... :-)))
Sok sok pénzt meg lehet takarítani, ha az ember körüljárja a reptereket, úgy 50-60 km-es távolságban!!!
Gilice: Ha javasolhatom repülj, repülj, repülj, és ha már lesz 150-200 óra gyakorlatod akkor lépj tovább!
Én "újonc" vagyok ezen a listán, üdvözlök mindenkit.
Remélhetőleg hamarosan megszerzem a PPL (C-172) szakszómat és érdeklődnék, hogy utána milyen lehetőségeim vannak, illetve mihez mennyi repült óra szükséges (pl. éjszakai VFR)?
Köszi előre is és mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!!!
Még 1 hülye kérdés: mennyi mostanság a repbenzin?
Namégegy: Az orvosira a pénzt előre kell fizeni csekken, vagy ráér utülag ill. közben? (Nem akarok potyára kivenni szabit.)
Köszi
Azért a 33 órát le lehet repülni úgy kb 23-25000 ft/óra áron is, és akkor semmit sem csaltál!!! Persze akkor kerülendőek a budapest környéki repterek....
megharaptad?!/bocs/ vegul is ez nem szimpatia kerdese,bar a rosszindulat sokat tud artani egy szelso erteknel/ ma kicsit darabos vagyok-elnezeseteket kerem!/
mindennap,de elotte oda is csengizhetsz, es a holgyek nagyon elozekenyen el is fogjak mondani hogy mi az abra- meg aznap megvan az eredmeny es masnap elviheted az alkalmassagit
famadar
Merevszárnyú oktató Fehérvári Tamás, (06 20 985-3306 ). Ő UL-t is oktat, gépet is tud biztosítani, és a költségek sem egetrengetőek (egy Cesna-s oktatáshoz képest)
ezt csak megerősíteni tudom, a Gyáli úton nagyon kultúrált a reporvosi vizsgálat. Nem könnyelműek, de nem akarják átharapni a torkod, ha a körmöd hosszabb a megengedettnél :-))
szal javaslom mindenkinek, én is most csináltam meg...
Egyébként - ha minden jól megy (píz köll hozzá) - akkor én is egy ismerősömnél kezdek PPL-re tanfolyamot, kicsit olcsóbban, kicsit "barátságosabban", mint máshol...