Tegnap este is láttam 1-et hazafelé,az is fjx vót..... Már kettő légkondis elsőgenerációs Volvó van forgalomban amiről Én tudok! (Biztos ennél többről van szó csak dbszáma ismeretlen!)
addig is míg légkondi nincs, az ablak ugye nyithato egy egyszerű fogószerszámmal. lehet bármi következménye annak, ha megteszem? azt leszámítva, hogy nem sülök meg...
Nem kevesebb mint 20 jószág állt ott kényszerpihenőn. Lehet hogy volt több is, de a csarnoknak csak két ajtaja volt nyitva. 3 állt bent, három előtte és 14 darabot számoltam a csarnok mögötti területen. Ami még érdekes, hogy a 20-ból legalább 9 FLR-volt. (a messzebb állókról , illetve az egyik csarnokban állóról nem tudtam eldönteni, melyik évadból valók voltak)
Akár hogy is számolom, ez több mint a teljes foltta 10%-a, és ha csak az ideieket nézzük, náluk majdnem 20% az arány.
Nagyjából sejtem, hogy a 85-ösön miért nincs Volvo. Remélem ugyanolyan állapotban jönnek majd vissza, ahogy elmentek (ha visszajönnek és nem megint leharcolt 280-ast kapunk)
De pl. most az Agora miért nem valamelyik meghirdetett alacsonypadlós vonalon jár (amikor üzemképes)?
Hamár ilyen tájékozott vagy,hadd egészitselek ki azzal,hogy a 85-sön,meg a meghirdetett vonalokon azért nincs volvo,mert mind M2-re van kiadva,de majd a metrópótlás végével visszakerülnek.
A 136gy-n azért nincs meghirdetve,mert az a szerencsétlen Agora eddig többet ált,mint mozgott. (Meghát van kinek az a jármű nem busz :P )
már bocsi, hogy beleszólok, de először inkább azokra a vonalakra kellene Volvót kiadni, ahol meg van hirdetve, pl. a 85-ös vonal a BKV honlapja szerint "teljes üzemidőben, az összes kocsi alacsonypadlós, csuklós Volvo", ehhez képest én ma csak Ik-435-t és szakadt 280-ast láttam.
(ezzel nem akarom azt mondani, hogy oda nem kell!)
Viszont a 136gy sehol nincs kiírva (sem megálló, sem bkv.hu-n) mégis előfordul alacsonypadlós.
Akkor már a 31-re is jöhetne egy kocsi, mert itt is nagy szükség lenne rá. Igaz a vonalon az utak minőségese sem a legjobb (úgy néz ki, hogy ez a probléma a nyáron megoldódik), meg egy két kanyarral is gond van, de eltud menni rajta. Például 2006.06.22-én sikerült neki! :)
Valaki mondta, hogy a 34-esen VOLVO lesz? A 42-es-re pedig azért került az az egy kocsi, mert a mozgáskorlátozottak kérték a céget, mivel a HÉV-et nem tudják használni, így lett ott a VOLVO.
Minden olyan jellegű hiba javítása, amihez a garázsokban kihelyezett szervíz már nem tud mit kezdeni, mert alkatrészigényes, vagy más gond, aminek javítása csak a cinkotai úton történhet, ott végzik el. Lehet ez akár a klíma javítása is pl..
Mondom igazán az M2-n volt ez folyamatosan figyelve, de általánosságban 25 C felett szoktak szólni hogy legyen bekapcsolva. Igaz aki foglalkozik a munkájával és a buszával, az egy meleg nyári napon nem várja meg a jelzést, hanem akár reggel kezdéskor indítja a technikát. Végülis automatikus hőszabályozással rendelkezik a gép, ergo reggeltől folyamatosan lehet hűteni az utasteret. A hőfokra az utasítás úgy szólt, hogy külső hőfok-5 fokra kellett állítani, de ez sokszor semmit se ért,így legtöbbször a hagyományos emberi érzésre hagyatkozva csökkentjük, vagy növeljük a hőfokot az utastérben. Tudomásom szerint ebből még nem volt gond az utasokkal. / abból már igen, hogy miért van, vagy éppen nincs bekapcsolva a légkondi. De ahol már ketten vannak ott már nehéz az egység a magyarnak...../
Van arra előírás, hogy hány fokos külső hőmérsékletnél lehet/kell bekapcsolni, illetve, hogy hány fokosra lehet/kell beállítani az utastér hőmérsékletét?
Nem előző napi elhatározás, hanem aznapi hőmérséklet szerint van elrendelve. M2 pótlón a DEÁK-on volt digit hőmérő és ha ott meleg volt, akkor elrendelték a klímásodást a már korábban leírt módon. Igazából erősen szabályozva csak ott volt a pótlás után már nem volt ilyen egységes, pusztán abban, hogy a jv-nek jeleznie kellett a munkalapján mikor kapcsolta be ill. ki.
Azért egy kánikula nem úgy szokott rátörni a városra, hogy mondjuk sávváltás és kanyarodás közben legyen óhatatlanul szükséges bekapcsolni a légkondit :-)
Gondolom a meteorológiai jelentés alapján majd kiadják, hogy holnaptól légkondi lesz, ezért reggel a jv. szépen becsukja az ablakokat, és beállítja a szerkentyűt.
Tényleg mi az előírás, hány fokra lesznek beállítva?
Persze, hogy érdeke, a klíma miatt, de hidd el ez lesz a legkisebb gondja is nagyobb adott esetben. Mert mondjuk 20 perc késés esetén szerinted lényeges lesz, hogy x ablak nyitva van-e vagy sem? Pusztán azt mutattam meg, hogy egy dolog a szépen festett tábla / közlemény , szóróanyag, stb / és egy más dolog olykor a valóság. ettől függetlenül meggyőződésem, hogy amint lehet, klímahasználat esetén mihamarabb zártak lesznek az ablakok. mondjuk erre jó időszak a pihenő ideje / meg nyugodtabb is, mint átmászni az embereken, hogy bocs, elnézést, ne haragudjon stb. /
Igen egy dolog a közlemény és egy dolog a valós élet. Tehát nem feladata a jv-nek a bezárás, de ahhoz hogy a klíma megfelelő hatásfokú legyen valóban jó, ha az ablakok le vannak zárva. Ehhez adott a speciális kulcs, amivel a már zárt ablakot lehet nyithatatlanná tenni az utasok számára. azon jv-k akik adnak a kocsijukra természetesen a klíma bekapcsolásakor lezárják az abklakokat. Mondjuk az M2 pótlón ezt a tavékenységet a deák téren szolgálatot teljesítő forgalomirányító végezte el a jv-vel együtt, mert ott központilag volt a klíma használat elrendelve. valószínűleg ez idén is így lesz.
"Légkondicionált utastér a nyári nagy melegben is elviselhető hőmérséklet biztosítására. (A légkondicionáló berendezés működtetésekor a járművezetők minden ablakot egy speciális szerszámmal bezárnak, ezért ebben az esetben az ablakokat nem lehet kézzel kinyitni, melyre hangbemondás is felhívja az utasok figyelmét.)"