Hát definiálni kéne mi is a drága! Mostanában (Júl. 1 után) már 45 órát kell repülni ha valaki az elején kezdi. (ez a nemtúlnagyteljesítményű, nemtúl nagy repülőtereken üzemelve is minimum 1-1.3 millió Forint! Ha kicsit komolyabban akarod venni akkor ez meg sem áll 1.6-1.9 között. Ez nem a drága hanem ez a normális. A drága az lehetne hogy pl. egy vadi új géppel, aminek európában mindenhová érvényes bizosítása van, kezdenél el repülni (ilyet még itthon nem tatláltam (kivéve néhány UL-t)).
Ha szinvonalas oktatást akarsz, szinvonalas repülőtérről, szinvonalas géppel akkor ezek az árak kifejezetten "olcsók". Ja az meg egy óriási tévedés hogy csak vezetni kell a gépet! (repülési terv, rádiózás, légijog, repülés ellenőrzött légtérben, stb. stb.)
Ezért is lakik egy gép amit én szoktam javasolni kedves ismerőseimnek kiképzésre Ferihegyen! Természetesen az iskolakörözés nem itt történik de mindig innen indul és érkezik a kiképzés! Viszont egy csomó mindent már az elejétől fogva lát és tanul a növendék ami máshol teljesen elképzelhetetlen!
Ha további infóra van szükséged irhatsz emit is!
Ja a gépet pedig megnézheted a http://www.skylux.hu -n.
Üdv, ms
Ha pontosan érdekel, 5/2001 (II.6.) KöViM rendelet, érvényes július 1-től.
Éjszakai VFR jogosítás feltételei:
Betöltött 19. év,
Érvényes PPL,
Legalább 100 repült óra parancsnoki beosztásban,
legalább 3 óra éjszakai repülés oktatóval, ebből 1 óra útvonal,
5 éjszakai felszállás és 5 éjszakai leszállás teljes megállással.
Famadár: Én már túl vagyok a dolgon, már pár éve... :-)))
Sok sok pénzt meg lehet takarítani, ha az ember körüljárja a reptereket, úgy 50-60 km-es távolságban!!!
Gilice: Ha javasolhatom repülj, repülj, repülj, és ha már lesz 150-200 óra gyakorlatod akkor lépj tovább!
Én "újonc" vagyok ezen a listán, üdvözlök mindenkit.
Remélhetőleg hamarosan megszerzem a PPL (C-172) szakszómat és érdeklődnék, hogy utána milyen lehetőségeim vannak, illetve mihez mennyi repült óra szükséges (pl. éjszakai VFR)?
Köszi előre is és mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!!!
Még 1 hülye kérdés: mennyi mostanság a repbenzin?
Namégegy: Az orvosira a pénzt előre kell fizeni csekken, vagy ráér utülag ill. közben? (Nem akarok potyára kivenni szabit.)
Köszi
Azért a 33 órát le lehet repülni úgy kb 23-25000 ft/óra áron is, és akkor semmit sem csaltál!!! Persze akkor kerülendőek a budapest környéki repterek....
megharaptad?!/bocs/ vegul is ez nem szimpatia kerdese,bar a rosszindulat sokat tud artani egy szelso erteknel/ ma kicsit darabos vagyok-elnezeseteket kerem!/
mindennap,de elotte oda is csengizhetsz, es a holgyek nagyon elozekenyen el is fogjak mondani hogy mi az abra- meg aznap megvan az eredmeny es masnap elviheted az alkalmassagit
famadar
Merevszárnyú oktató Fehérvári Tamás, (06 20 985-3306 ). Ő UL-t is oktat, gépet is tud biztosítani, és a költségek sem egetrengetőek (egy Cesna-s oktatáshoz képest)
ezt csak megerősíteni tudom, a Gyáli úton nagyon kultúrált a reporvosi vizsgálat. Nem könnyelműek, de nem akarják átharapni a torkod, ha a körmöd hosszabb a megengedettnél :-))
szal javaslom mindenkinek, én is most csináltam meg...
Egyébként - ha minden jól megy (píz köll hozzá) - akkor én is egy ismerősömnél kezdek PPL-re tanfolyamot, kicsit olcsóbban, kicsit "barátságosabban", mint máshol...
Ez a félmillilő tényleg csak akkor igaz ha sokat berírsz a tényleges repülés helyett. Ezt ha csak most kezdessz el repülni nem igazából javaslom. Sanjos tényleg a duplája felé közelít az összeg. (Persze az már tartalmazza az oktató díját is - nálunk ez még mindíg minimális Svájban az oktató elkér 100-120 svájci frank-t egy óráért ami akárhogy számoljuk 16-20e Forint!!!! Ez az összeg már általában tartalmazza a leszállási illetékeket is ami a normál repült órában persze nincs benne - Budaörsön ez kb. 1000-2000Ft Súly függvényében+kiképzésnél (touch&go) némileg olcsóbb, ja és a repbenzin sem lesz olcsóbb!!)
Nem elriasztani akarlak de figyelni kell a részletekre, mindenképpen nézz meg több gépet is.
Ha tovább érdekel a dolog hivj fel, beszéljünk és nem igazából vagyok elkötelezve sehová viszont oktatás szervezéssel foglalkozom (PPL, N-VFR, IFR, C-KAT), ami azt jelenti egy csomó lehetőséget végig tudunk beszélni és kiválasztani a neked leginkább megfelelőt. (ide érdemes ellátogatni, megtalálod elérhetőségeinket: http://www.maracsko.hu)
Ha további kérdéseitek vannak kereshettek direktben is!
Üdv, MS
Hát sajnos az a félmillió körüli összeg, az csak akkor igaz, ha nem végigirepülöd a kiképzést, hanem végigírjátok. Bocsi, de tényleg nem férhet bele ebbe az összegbe. Egy valamirevaló oktató nem oktathat ingyen, a gépnek akkor is van költsége, ha áll, persze van aki szeret mondjuk a biztosításon spórolni... Szóval reálisabb mondjuk majdnem a duplája. Nem is beszélve a tervezett kiképzési óraszám-emelésről.
Nyíregyházán sajnos nincs is kétmotoros gép, ami volt a tavasszal össze bírt törni, mert olyat szerettek volna vele csinálni, amit ő nem akart.
Jobb megoldás amit nálunk találhattok, banki kölcsön felvétele a PPL meszerzéséhez, vagy mondjuk a C kategóriához. A részletekről nemsokára olvashattok a honlapunkon: http://www.aeromedia.hu/