Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

btipus Creative Commons License 45 perce 0 0 880641

Ellenvélemények sokasága :D

Szóval miután kerek 2hónapja Lance Stroll pont ugyanabba a 23-s kanyar tecpro falát ütötte széjjel és SC alatt mentették ki, javították a falat és szedték össze a törmeléket, így én maradok szkeptikus.

De egyébként az SC az biztonsági döntés, ahogy a VSC is, valamit a szakaszos sárga. A VSC vagy a több SC alkalmazása is próbálkozás arra hogy kevésbé csesszék szét a versenyt. Ettől még az SC berendelése csak a biztonságot szolgálva történhet, minden más olyan rizikó amit az FIA-nak nem dolga felvállalni, nem fűződik hozzá érdeke.

Előzmény: Inner Circle (880639)
Cold Heart Creative Commons License 1,5 órája 0 0 880640

Alonso után is voltak rá példák, csak többnyire nem annyira extrémek, aztán szegény Bianchi végzetes balesete után be is vezették.

sőt, régen az SC-nél őrült versenyfutás indult azok között, akiket nem kapott el, a delta időket nem tudom, mikor hozták be, gondolom 20 éve még technikailag is nehezebb lett volna kontrollálni

Előzmény: Inner Circle (880639)
Inner Circle Creative Commons License 1,5 órája 0 0 880639

Szerintem ez nem illik ide, vagy csak annyiban, hogy itt is igyekeztek minél kevésbé belenyúlni a versenybe, de amikor muszáj volt, meghúzták a súlyosabb döntést.

Nincs olyan, hogy a biztonsági intézkedések csak a biztonságot szolgálják, minden intékzedés kompromisszum a verseny szabadsága és a szükséges korlátozás közt. Maguk az SC és VSC intézkedések is azok. És ahogy CH már sokszor írta, nincs lényegi különbség a VSC és az SC első szakaszának biztonsága közt, különösen aközött, hogy a kettő közti váltás 10 mp-cel előbb vagy később történik-e. A VSC a dupla sárgát telibesz.ró versenyzők (khm, Alonso, khm) miatt született, ezzel a baleseti helyszínek biztosítva lettek kb ugyanannyira, mint SC alatt lennenek. Még egy piros zászló sem jelenti a körözés azonnali végét, akkor is visszajönnek a boxba. 

Előzmény: btipus (880638)
btipus Creative Commons License 2 órája 0 0 880638

2021 Saud 10. körben beintik az SC-t,  kiáll az első, a második, a negyedik, az ötödik, és a hatodik kereket cserélni, kivéve a 3. versenyzőt aki kint marad. Ezután beintik a pirosat.

..

Ezzel együtt muszáj abba az irányba tartani, hogy a biztonsági intézkedések csak a biztonságot szolgálják.

Előzmény: Inner Circle (880632)
Cold Heart Creative Commons License 4 órája 0 0 880637

Na, azert ugy senki nem jart, mint Valenciaban Alonso

Előzmény: Inner Circle (880632)
Cold Heart Creative Commons License 4 órája 0 0 880636

Utobbi inkabb Kimi!

Előzmény: candle (880635)
candle Creative Commons License 4 órája 0 0 880635

Senna: "Ne az edzés utolsó 5 percére hagyd a gyorsköröd!"

Vettel: "Ne a verseny utolsó körben fuss körrekordot!"

 

Előzmény: Gorcsev (880621)
candle Creative Commons License 4 órája 0 0 880634

"szerintem lehetőség szerint törekedni kell a verseny minél kisebb torzítására"

 

Szerintem itt az előre lefektetett szabályok betartása lenne a tuti, hiszen pont azzal torzítod a legjobban, ha a szabályoktól eltérve, egyedi elbírálásokat viszel a rendszerbe. És ez akkor is így van, ha a szándékod alapvetően jó. 

 

 

Előzmény: Inner Circle (880622)
Inner Circle Creative Commons License 11 órája 0 0 880633

Nincs mivel, kattvadász cikk :)

Előzmény: candle (880629)
Inner Circle Creative Commons License 11 órája 0 0 880632

De mit mutat a gyakorlat? Norris és Verstappen esetében a versenyigazgatóság nem tolt ki a potenciálisan sebezhető versenyzővel. Valencia 2010, ott igen (de nem a versenyben vezetővel, azaz kb a mostani Norris esettel analóg). Más releváns példát tud valaki?

Előzmény: btipus (880623)
candle Creative Commons License 11 órája 0 0 880631
candle Creative Commons License 12 órája 0 0 880630

Indy azért is érdekes, mert ott szinte mindenki belefért az első 6 versenyébe. :-) 

Előzmény: candle (880628)
candle Creative Commons License 12 órája 0 0 880629

Vitatkozz a vezess.hu-val. :-) 

Előzmény: Inner Circle (880626)
candle Creative Commons License 13 órája 0 0 880628

2 volt + 1 indyben.

És Baghetti, ahogy írták már.

Előzmény: 091010 (880625)
JarnoTrulli Creative Commons License 13 órája 0 0 880627

Baghetti (1961)

Előzmény: 091010 (880625)
Inner Circle Creative Commons License 13 órája 0 0 880626

Nem osztogatnak, hanem fosztogatnak...

 

https://racingnews365.com/fia-explain-norris-miami-safety-car-confusion

 

Se elismerés, se hibázás, nemhogy félkövérrel :D

Előzmény: candle (880624)
091010 Creative Commons License 13 órája -2 0 880625

Nyuggerrapper 6 versenyénél van gyorsabb? Az első Forma-1 szezon első 5 győztese nem ér.

Előzmény: F1 Hierro (880616)
candle Creative Commons License 14 órája -1 0 880624
Előzmény: Inner Circle (880622)
btipus Creative Commons License 14 órája -2 0 880623

Ellenvéleményen vagyok, továbbra is azt tartom hogy csak és egyedül a veszélyhelyzet szabályozhat egy safety car-t. Nincs mérlegelés más okból.

Előzmény: Inner Circle (880622)
Inner Circle Creative Commons License 15 órája 0 0 880622

De én úgy gonodlom hogy egy egyszerű szezonban, nincs ok arra hogy részrehajló legyen a döntés....

 

Szó sincs részrehajlásról, semmilyen szezonban, sőt épp amellett érvelek, hogy a FIA minél kevésbé nyúljon bele a versenybe. A te álláspontodból olvasom azt ki, hogy a FIA-nak nem feladta vizsgálni, hogy mikor nyúl bele abszolút a versenybe és mikor nem, erről döntsön a véletlen. (Azaz teljesen véletlenszerű, hogy a versenyben vezető bármelyik pilóta versenyét esélyesen tönkreteszik-e.) Nem értek egyet, szerintem lehetőség szerint törekedni kell a verseny minél kisebb torzítására és az eddig tapasztaltak alapján a FIA (ebben az esetben) ezt is teszi. Éppen ezért hitelvesztésről sincs szó; meglehetősen szalmabábnak tűnik nekem ez az érvelés a FIA korrumpálódása ellen, hiszen senki sem érvel mellette.

Előzmény: btipus (880619)
Gorcsev Creative Commons License 16 órája 0 0 880621

Verstappennek is van ilyen, 2 is:

"Gyorsabban!"

"Lassabban!"

Előzmény: Cold Heart (880603)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 18 órája 0 0 880620
btipus Creative Commons License 19 órája 0 0 880619

Igen,..kicsit ambivalens azért mert előfordulhat a látszat elkerülése miatti szerencsétlenkedés és az ebből adódó hibák.

De én úgy gonodlom hogy egy egyszerű szezonban, nincs ok arra hogy részrehajló legyen a döntés....lehet hogy beleférne, mert mittomén 3. szektorban van a baleset és lenne mozgástér beleszólni az események alakulásába. DE, ez szükségtelen és kényelmetlen helyzetet teremthet. FIA egy felügyelő szervezet nem tulajdonos, max közvetett módon profitálna egy ilyen döntésből, ellenben ha megteszi hogy belenyúl akkor a teljes felelősség és hitelvesztés az övé.

Előzmény: Inner Circle (880618)
Inner Circle Creative Commons License 21 órája 0 0 880618

De ez most nem egy elméleti kérdés, hanem a lenti, megtörtént eset értekelése, amikor Maxot nem hozták rossz helyzetbe. Szerinted véletlen egybeesés?

Előzmény: btipus (880615)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 21 órája 0 0 880617

Menetkészen kell állnia a pitkijáratnál.

 

De azért idő, amíg elindul és kihajt a pályára, lévén odateleportálni nem tud a célegyenes végére. És bármilyen jó kocsi a SC, és bármilyen jó pilóta ül is benne, azért nem F1-es autó, szóval lassabban ér ki a pályára.

Előzmény: Cold Heart (880604)
F1 Hierro Creative Commons License 22 órája 0 0 880616

A jelenlegi pilóták várakozása az első győzelemre.

 

btipus Creative Commons License 22 órája 0 0 880615

Nem tudom hogy szabad-e mérlegelni az SC indítását. Nem gondolom naivitásnak hogy szerintem nem, mert muszáj védhető döntésnek lennie amennyiben kérdések merülnek fel, márpedig ilyen competitív közegben mindig vannak kérdések. Amennyiben nem védhető az SC a helyzettel vagy akár emberi hibával, hanem manuipulálták a futamot az nagy gond lehet...mondom ezt 2021 után.

Sztem egyszerűbb a helyzetnek megfelelő döntést meghozni a legrövidebb időn belül és egyedül a veszélyhelyzetet figyelve/szolgálva.

Előzmény: Cold Heart (880612)
Inner Circle Creative Commons License 23 órája 0 0 880614

Mintha magam mondtam volna, Ványadt Ványadtovics Vinyov.

(Már az SC se a régi.)

Előzmény: Cold Heart (880612)
Inner Circle Creative Commons License 23 órája 0 0 880613

Ez OK, a felvetésem az, hogy Max esetében is figyeltek arra, hogy ne szívassák meg azzal, hogy a célegyenesben kapja meg az SC jelzést, a boxkijáratnál meg az autót maga elé. VSC alatt kiállhatott volna, ha akar (de nem akart). Norrisnál nem volt idő VSC-zni és azt hitték, bement a boxba, tehát jöhet az SC.

Előzmény: btipus (880611)
Cold Heart Creative Commons License 23 órája 0 0 880612

nem nyilván, csak nagyon valószínű...

 

itt IC arra utalt értelmezésem szerint, hogy Max megkapta az esélyt, hogy boxoljon, azaz fűzte tovább, hogy talán az SC-t úgy próbálják beküldeni, hogy lehetőség szerint kevésbé nyúljon bele a futamba

Előzmény: btipus (880611)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!