A benzines fűnyírók légszűrője mennyire speciális anyag?
Egy Hecht 450E (Briggs and Staton 450E) szűrőjéről van szó, cirka 6 éve van meg.
Párszor már kimostam, de most télen nem mostam ki eltevéskor, és ahogy elővettem, a cirka fél éve belerohadt olajos szmötyi alig jött ki.
Hideg zsíroldót meg mosogatószert használtam, hígítót/benzint nem mertem, nehogy megbontsa az anyagát.
Szerintem nem kap elég levegőt a motor, mert más a hangja mint nélküle, vagy mint emlékeim szerint tavaly volt.
Ha vágok bele egy kutyaközönséges mosogatószivacsot, az nagyon gáz?
Mittudomén, szétmorzsolódik, és tönkretesz valamit, és emiatt vegyek inkább gyárit? Vagy jó bele bármilyen szivacs, maximum egy-két nyári szezon után cseréljem ki?
(Most hirtelen az is felmerült bennem, hogy a gyári szivacsot mennyi időnként kell(ett volna) cserélnem?)
Bocs, ha hülyeséget kérdezek, de inkább leszek 5 percig látványosan hülye, mint olyan mulya, aki nem mert kérdezni.
Maruyama MS100E szivattyúhoz keresek gépkönyvet. Még 2013-as hozzászólásokban olvastam, hogy zr-7 nick alatt volt akinek megvan. Ha Ő olvassa, vagy bárki másnak lenne és küldene emailben egyet, nagyon megköszönném. tamasmihaly73@gmail.com
Megszületett a döntés a hétvégén, ez lett végül kiválasztva: Husqvarna LB 251S
Nekem nem számított a kosár megléte, ezért is lett ez és nem a "testvére" az LC 151S.
Neten vannak videók róla, amin elég emberes méretű gazt is vágnak vele, nálam is az ős gyep lesz megnyírva hétvégenként.
Nem olcsó jószág, de remélem sok évig fog szépen dolgozni a kertben. (vettem rá egy üzemóra/fordulatszám merőt, szezon végén megnézem majd, mennyit ment.)
Nekem ma érkezett meg riwall fűnyíro 196cm3 loncin motorral, egy húzásra indul remélem sokáig, brutál erős. Egyenlőre nincs tapasztalat. kb 10 nap s indul a szezon.
Végül komletten rendeltem meg a fűnyirót, nem csak a motort, majd elválik. hogy meddig birja. Elvileg jövő héten megérkezik. (Stiga helyett Riwall lett Loncinnal, akcióban, amit belinkeltem alább.)
Így is ismerhetitek: (Emak K655, STIGA ST170, AL-KO PRO 170, LONCIN LC1P65FE-2) ez mind ugyan az, csak más néven.
Briggs 450-es motor helyett lesz, abban már eléggé csalódtam, de az alábbi videót megnézve, Link azt kell, hogy mondjam, ebből is sajnos "kispórolták" a tartóssághoz vezető alkatrészeket, nincs benne öntvény dugattyú hüvely, nincs a hajtókar csapágyazva, stb.
Sajnos ez a márka is az olcsóság felé vette az irányt, pedig kicsit kutakodva bizony a régebbi Loncin motorokban még volt anyag.
Mind 1, kíváncsi leszek majd a tartósságára, mert nálam az akarat és a csapadék függvényében éves szinten kb. 60 üzemórát teszek bele - de ezt most egy üzemóra mérővel a kíváncsiság kedvéért le is fogom mérni. :)
És megadom majd a motornak, ami jár, első 5 üzemóra után olajcsere, majd 20 üzemóránként szintén olajcsere, évente új légszűrő, gyertya, kerekek olajzása, stb...
Ha lesznek majd a szezonban tapasztalataim és érdekel valakit, szívesen megosztom.
Sziasztok, az alábbi képen látható gép hány LE-s lehet? Tényleg csak 3.3 LE-s (2.4KW)? Nem kevés ez az 56cm-hez? 126T02-es motor van benne, az elvielg 196ccm.
Nem lenne egyszerűbb egy méteres egy db.késsel készíteni?
Valamit idén mindenképp össze kellene raknom, mert van egy nagyobb területünk amit rendbe kell tartanom. Imitt, amott egy, egy fa, leszárogatni nem lehet, mert árnyékos, nyersnek meg nem kell senkinek még ha én lekaszálom se. Sajnos ez a világ lett...
Én ilyesmi eszköz készítését tervezem, de benzinmotorosba:
Egyedül ami fejtörést okoz, hogy a fordulatot kell valahogy csökkentenem, bármilyen benzinmotort is teszek rá, mert ezek kb. maximum ezres fordulaton működnek. A kés hossza miatt ugye.
Viszont amivel kezdtem is, hogy aki össze mókol ilyen eszközt, vajon miért két késesre készíti?
Még a késeire leszek kíváncsi mennyit bírnak (tartósság), lehet érdemes lenne egy edzett verziót készíttetni, a facebookon van egy-két ember aki csinál egyedi méretre is edzett késeket.
"Ha majd megjön és összerakod, akkor szerintem az első 2 perc után meg fogod állítani és kipucolod tisztára a garatot." Már néztem róla videókat, a garatot egyből "kitakarítom". :) Nekem is a kis méret volt a szimpatikus, személyautóval hozni-vinni.
Ja, meg nálam szempont volt, hogy személykocsival tudjam hordozni a gyümölcsösünkbe. Ez kb 40 kiló, ha felfújom a pofám, akkor egyedül is berakom a csomagtartóba.
Ha majd megjön és összerakod, akkor szerintem az első 2 perc után meg fogod állítani és kipucolod tisztára a garatot. Na nem az ágaktól, hanem a gyárilag beszerelt biztonsági vackoktól. Nem nagy truváj, 2-2 csavar fogja az alkatrészeket és bármikor visszaszerelhető, ha meggondolod magad vagy netán eladod. A pucolás után már szépen dolgozik.
Először én is robbanómotorost gondoltam, aztán rájöttem, hogy annak karbantarása nem nekem való, szeretem ellustálkodni. Szezonkezdetkor meg rángatom a zsinórt egy negyed órát a lustaságom miatt. :)