Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ESI Creative Commons License 2005.02.14 0 0 49
Sziasztok!

Ha vki tudna olyan helyet ahol hosszab övbet szerelnek az autóba, az írja be lécci.
Sajna gyerekülés rögzítéséhez nem elég hosszú a gyári...
Ja E30-as BMW-be lenne.
Köszi,
ESI
Laja73 Creative Commons License 2005.01.21 0 0 48
Hol szerelnek be utólag övet?
Pityubácsi Creative Commons License 2002.12.04 0 0 47
Így akartad?
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Előzmény: Rvin 156 (46)
Rvin 156 Creative Commons License 2002.12.04 0 0 46
http://www.tar.hu/popik/Picture-070web.jpg
Előzmény: Rvin 156 (45)
Rvin 156 Creative Commons License 2002.12.04 0 0 45
img src="http://www.tar.hu/popik/Picture-070web.jpg"
Előzmény: Rvin 156 (44)
Rvin 156 Creative Commons License 2002.12.04 0 0 44
im src="http://www.tar.hu/popik/Picture-070web.jpg"
Előzmény: Rvin 156 (43)
Rvin 156 Creative Commons License 2002.12.04 0 0 43
img src="http://kep.tar.hu/popik/index.phtml?aid=27542210&pid=1571299"
Előzmény: Rvin 156 (42)
Rvin 156 Creative Commons License 2002.12.04 0 0 42
http://kep.tar.hu/popik/index.phtml?aid=27542210&pid=1571299
Előzmény: csutak (41)
csutak Creative Commons License 1999.05.08 0 0 41
Dear Odin!
Nem hittem a biztonsági ővben. Csakhogy, 1985- ben egy cimborával mentem szegeden éjszaka 23,50-kor. Életemben tán harmadszor bekapcsoltam az övet. Pár méterrel azután jobb első defekt - szegély - leszúrt rittberger stb. . Ha akkor nem vagyok bekötve nem írok most.
Azóta nem kell mondani, hogy az őv mire való.
Előzmény: Odin (-)
vomit Creative Commons License 1999.05.08 0 0 40
volt olyan, hogy a kocsi megpördült, és elkezdett bukfencezni. a faszi rendesen kirepült, ahogy megúszni szokták, de aztán szétlapította a saját kocsija.
vagy a csóró skodás, aki az m3 ki-vagy bevezető szakaszán 1 kamion előtt megcsúszott, és nekiment a falnak. ő is kirepült, és agyontiporta a kamion.
Előzmény: Péter (9)
John Zero2 Creative Commons License 1999.05.08 0 0 39
Az ov tenyleg megmenthet, ez sajat tapasztalat. Bar talan nem voltam teljesen eletveszelyben, de ov nelkul tuti, hogy legalabb csont/gerinctoresek lettek volna az esetbol. Igy ket apro horzsolassal es egy nyakizom-huzodassal (ami elmult par nap utan) megusztam.

Egyetertek vele, hogy kotelezo hasznalni, es ezt jobban is kellene ellenorizniuk a rendoroknek. Egyik baratomat, rokonomat se szeretnem egy ilyen kis aprosag, hulyeseg miatt elveszteni.

vomit Creative Commons License 1999.05.07 0 0 38
ez hepi lehetett.
én is kaptam csíkokat már az övtől, különben kiugrottam volna a szélvédőn.
Előzmény: LUCzI FERencz (37)
LUCzI FERencz Creative Commons License 1999.05.07 0 0 37
Én elmondhatom magamról, hogy kétszer mentette meg az életemet a biztonsági öv.
Egy jégfolton megcsúszott a Lada kombim bal hátsó kereke, és -ilyen millió esetből egyszer fordul elő- ugyanabban a pillanatban szétugrott a bal első kerékcsapágy és befogott az első kerék.
Mindez 80-nál, egy húzós kanyarban. Eredmény: négy bukfenc.
Egy karcolás nélkül megúszatm, de csak mert be voltam kötve.
Csokis2 Creative Commons License 1999.05.07 0 0 36
> Ami a defaultot illeti egy haverom apja a saját kertjében indexelve állt át a szilvafa másik a oldalára:-)))
Ez szerintem tok normalis, ha az ember mexokta, hogy indexeljen. Mondhatni megszokott, mint susimelegitohoz a nemindexeles. :-)
Előzmény: GrG (33)
hzolee Creative Commons License 1999.05.07 0 0 35
Bekötetlenség mint túlélési esély: "egy jó kifogás sosem rossz" ! És ha kirepül a T. játékos, akkor mi van, az megúszás? Teszem azt, kocsi 70-nel fának. Illető röppen 70-nel tovább. Fejen koppan egy szélvédő, továbbszáll még mindig 65-tel, aztán neki a fának vagy a szembejövő roburnak, fejjel vagy háttal. Ez jó?

Aki azt hiszi, megtartja magát.. rakja a hátára (hasonfekve) a ruhásszekrényt, tetejére ültesse rá a baráti kört, aztán nyomja ki magát tricepszből. megy?

50-nel mentem egy teherautó oldalának. A kocsim eleje eltünt. Én és a haverom egyszerűen kiszálltunk. Az előtt is és azóta pedig főleg mindig bekötöm magam.

z.

GrG Creative Commons License 1999.05.07 0 0 34
Ami a defaultot illeti egy haverom apja a saját kertjében indexelve állt át a szilvafa másik oldalára:-)))
Ami az övet illeti én olyan jó 80nal frontálisan csokoloztam 2éve télen, én és a barátnőm be voltunk kötve, csak a térdem vágtam bele a müszerfalba, a szembe jövő nem volt bekötve szét is verte a fejét az ablakon (vér, agyrászkodás, stb). Pedig neki volt nagyobb autoja elötte...
GrG Creative Commons License 1999.05.07 0 0 33
Ami a defaultot illeti egy haverom apja a saját kertjében indexelve állt át a szilvafa másik oldalára:-)))
Ami az övet illeti én olyan jó 80nal frontálisan csokoloztam 2éve télen, én és a barátnőm be voltunk kötve, csak a térdem vágtam bele a müszerfalba, a szembe jövő nem volt bekötve szét is verte a fejét az ablakon (vér, agyrászkodás, stb). Pedig neki volt nagyobb autoja elötte...
KTMSzepy Creative Commons License 1999.05.07 0 0 32
Ov rulez - defaultbol bekapcsolom - neha meg a garazsban is :). Ujabb tesztjavaslat a vonakodok lekuzdesehez.
Ha megteheted, ne akaszd be az ulest, es javasold a delikvensnek, hogy egy kozepes fekezesnel tartsa meg magat. Persze, csak ovatosan a fekezessel, inkabb fokozatosan noveld a fekerot, nehogy teljesen "odacsukodjon". Velem ez vezetokent veletlenul tortent meg, kb 40-nel leptem a fekbe. Az elorenyomulas hatasara azonnal padlofek lett belole, es majdnem ragyurodtem a kormanyra. Pedig semmi veszfek, vagy nagy sebesseg - javaslom a tesztetelest sajat magunkon is.
Lexes Creative Commons License 1999.05.07 0 0 31
Volvo: ütközéskor motor a kaszni alá. Szerintem ügyes megoldás. És mégegyszer Volvo: Taxis, Balatonalmádi: kérem, ebben a kocsiban nem kell bekötni magát, ez egy Volvo.....
Előzmény: Degeczi (29)
Dulifuli Creative Commons License 1999.05.07 0 0 30
Micimackó hozzászólása nem semmi, és szerintem nagyon igaza van.
Az esetek többségében az öv inkább megmenti, mint veszélyezteti vagy kioltja az ember életét. Éppen ezért tényleg jogos, hogy legyen kötelező.
Én majdnem mindig bekapcsolom, általában csak addig nem, amíg a bolttól, ahol vásárolni szoktam, elhajtok a lakásomig, ez néhány száz méter, és a sebességem közben sehol nem haladja meg a 40-et.
Ami a melléktémát illeti, szerintem a dohányzást is a legjobb lenne betiltani, és megsemmisíteni mindenféle anyagot, amiből bagót lehetne készíteni. Ez persze nem megy, de azt jó ötletnek tartom, hogy aki bagózik, az csak fizessen jóval többet, mint mások, akár TB-ben, akár a bagó árába beépítve.
És a legfontosabb: úgy szívja azt a nyomorult bagót, hogy másokat ne zavarjon vele! Engem például marhára zavar, a munkahelyemen még a csukott ajtón keresztül is megérzem, ha az ajtón kívül bagóznak, és el szoktam hajtani az ilyen bunkókat, mert ez nem csak nem dohányzásra kijelölt hely, de egyenesen tilos a dohányzás.
Előzmény: Micimackó (26)
Degeczi Creative Commons License 1999.05.07 0 0 29
Ha mar ilyen kozlekedesbiztonsagi topic lett ebbol, nem art meg ez sem: egy tipikus tevhit (a Trabant topicban elo is jott regebben), hogy megnyugtato, ha az ember elott ott a motor. Valojaban epp az elol levo (rugalmatlan, de nagy tomegu) motor az oka a frontalis utkozeskor hirtelen letrejovo hatalmas lassulasnak. Farmotoros autok orra joval "szelidebben", lassabban emeszti fel a mozgasi energiat. Persze nem kispolakra kell gondolni, ott az elol ulok laba is aktiv reszese a gyurodesnek.
Lexes Creative Commons License 1999.05.07 0 0 28
Jó dolog az öv. Bár édesanyám karamboljánál az volt a szerencse, hogy miközben a kocsi gurult (nem a kerekein), ő a hátsó űlésre esett, és a tető a vezetőülés felett szakadt be, de ritka az ekkora szerencse.
Én 80-nal kaptam el egy táblát (elaludtam), az ütközéskor az öv mentett meg.

Más: autósújságban olvastam: gyerekülés anyósülés előtt, háttal, műszerfalra. Golf4. Légzsák szakszervízben (Németo.) kiköttetve. Kisebb koccanás, légzsák be, kisgyermek fejtámaszon átszűrve hátul ülő anyuci ölébe. Szörnyű!!!

Odin Creative Commons License 1999.05.07 0 0 27
igazi hős

Nem hiszem, hogy csak arról beszélnének. Egyszerűen ez egy aránylag új és jól mérhető (reklámozható) dolog. Ha megnézel egy teljes teszt leírást EuroNCAP, akkor ott komolyan pontozzák azt is, hogy az ajtó nyitható-e ütközés után, vagy a pedálok szétvernék-e a bokádat.

A reklámokban persze könyebb (és rövidebb) a légzsákok számával (1, 2,4, 6) nyomulni, mint azzal, hogy az ajtó hány centit jön be az oldaladba. De komolyabb autós ujságokban nem csak ezt lehet elolvasni.

Előzmény: igazi hős (24)
Micimackó Creative Commons License 1999.05.07 0 0 26
Nekem sajnálatosan személyesen volt alkalmam meggyőződni a biztonsági öv hasznáról. Kb. 70-80 km/h sebességgel rohantam bele egy álló teherautóba hátulról. Az autó - Astra - letörte a teherautó hátulján lévő majomfogót (az a lökhárító, amit azért tesznek fel, hogy személyautó ne csúszhasson be a plató alá) becsúszott a teherautó alá, a plató széle felgyűrte a tető peremét és így állt meg. Az autóban nem volt légzsák, de az övem be volt kapcsolva. Minimális zúzódásokkal és felrepedt szemöldökkel (a leszakadó tükör üthette meg a homlokom) megúsztam a dolgot. Ja és némi üvegszilánk ment a szemembe, de az is rendbejött. Még csontom sem tört, csak a mellkasom és a hasam lett lila egy-két hétre. És hogy dícsérjem egy kicsit az autót (végül is megmentette az életemet), az ajtót második próbálkozásra ki tudták nyini kívülről, kilinccsel. No és egy adalék a fellépő erők nagyságáról (szerintem többet mond mint a puszta számok). A rajtam lévő félműszálas anyagból lévő zakó az öv vonalában a fellépő erő hatására megégett. Ha nincs övem, akkor ez az erő a fejem és a plató széle között lép fel. Láttatok már földre ejtett görögdinnyét, ugye ?

Ja és hogy miért kötelező ? Sok ember nem gondol bele, hogy milyen energiákat ural amikor egy - akár nem is túl erős - autót vezet. No és az élet védelme az ugye elsődleges, ne is nézzünk járulékos költségeket. Az emberek többségét meg kell védeni saját tudatlanságától és felelőtlenségétől.

Degeczi Creative Commons License 1999.05.07 0 0 25
nem, meg nem az. a musorban is emlitett AFA megszuntetes a minimum, ami elvarhato lenne egyebkent is.
Előzmény: igazi hős (24)
igazi hős Creative Commons License 1999.05.07 0 0 24
Odin,
ha jól csalódom, a gyerekülés jan.1 óta kötelező.
A legbosszantóbb, ahogy a kereskedők (és néhány "szakíró") csak a légzsákokról motyognak (kivéve ha találnak egy tesztet, ahol az adott modell megveri a konkurrenciát), holott a légzsák csak harmadik a passzív biztosági eszközök között (mármint a "becsapódáskor" időrendben). Szerintem majdnem fontosabb a kasztni kiképzése (energia elnyelő zónák), mint a másik kettő együtt. Egyébként mindig becsatolt övvel megyek, de az utasaim közül csak a nejemet (meg néha anyámat) figyelmeztetem kétszer az övre. Pedig a többiekért is kár lenne :-(
Csokis2 Creative Commons License 1999.05.07 0 0 23
Van mentoorvos ismerosom, amiota elmeselt egy-ket esetet, azota mindig bekotom, ha a szomszed sarokig megyek is. Szerinte statisztikusan elhanyagolhato azok szama, akik azert usztak meg, mert kiestek. Ezzel szemben mindig szivesebben kezelt harom ov miatt eltort bordat, mint kereste ejjel a szantofoldon a vezeto fejet. (Egyszer a 6-os ut mellett tortent az eset es volt a helyszinelok kozt egy kezdo, fiatal rendor. No, annak semmi kedve nem volt ejjel egy leszakadt fejjel talalkozni, hat elment vagy 100m-nyire a helyszintol, hogy o ott "keresi". Nana, hogy o botlott bele. Mondta lany, hogy legalabb volt kit kezelnie.)
Egyebkent a dohanyos/nemdohanyos erv santit. Szerintem a dohanyosoknak pl. magasabb TB-t kene fizetniuk. A dolog viszonylag jol kimutathato a tudoszuresen, ami szinten kotelezo. Ha nem mesz el, automatikusan ugrania kene a jarulekodnak. (Sima bonus/malus rendszer, mint a kotelezonel.)
Alfred Creative Commons License 1999.05.07 0 0 22
Egyik nagybátyám élharcosa volt az itthoni biztonságiöv kötelezővé tételének. Mint baleseti sebész évtizedekig gyüjtött anyagot a sérültekről, és a tanári címet is az övvel kapcsolatos balesetekből készitett tanulmányával szerezte. Olvastam, tele van szines fotókkal a frissen beszállított sérültekről.
Az öv is okoz sérülést, ez szükség szerű, hiszen tonnákkal nyomja meg az ember vállát, melkasát, hasát. Törik a kulccsont, egy-két borda, csukló, kéz, vagy alkar, és kicsit a fej, mert az ide-oda fityeg. Aki nem köti be, az ezek helyett általában meghal, mert kifejeli a szélvédőt, aztán vagy kirepül, vagy összekuszálódik a műszerfallal.
A hátul ülők öv nélkül általában egész kicsi ütközésnél is képesek eltörni a medencéjüket, úgy, hogy a lábuk közé kapják az első ülést.
A második legveszélyesebb, a bekötött, de kicsipeszelt automata öv (hogy ne gyűrje össze a frissen vasalt blúzt...) Borzalmas, láttam képet fiatal nőről, akinek a lazán lógó öv egyszerűen letépte a bal mellét (de a blúza nem gyűrődött össze...).
Érthetetlen, miért hiszik azt sokan, hogy képesek megtartani bemelegítés nélkül, előre meg nem tervezve, a testsúlyuk sokszorosát.
Érdemes kipróbálni ezekkel az ismerősökkel egy kísérletet. Beülnek jobbra előre, és megkérni őket, hogy figyeljék, vajon mi zörög, hirtelen fékezéskor . Fölgyorsítani úgy negyvenre, és blokkolva fékezni.
Én kipróbáltam, a delikvens majdnem kiütötte a szélvédőt, nem bírta megtartani magát.
Syrax Creative Commons License 1999.05.06 0 0 21
Nekem az elso dolgom beszallas utan,hogy nyulok az overt.Aztan ha garazsba jarok be,vagy a telken manoverezek,_akkor_ nem kotom be magam. Tehat default es reflexszeruen igen.
Mar mentett meg,mikor haver egy allo autoba ment bele fek nelkul (!) 60-nal.Szerencse,hogy azonos kategoriaju kocsi volt es nem egy teherauto allt ott peldaul.Akkor most nem irogatnek. Ja igen: nem biztos,hogy 120-szal nem utkozhet valaki.Kollega pl. fol sem fogta,hogy csattanni fogunk...nem tudta,mit csinaljon meglepeteseben.
Amugy lattam egy crashtestet 100-zal.Kb. a hatso rendszam helye maradt erintetlenul.E=(m*v^2)/2,es a "negyzeten" van a hangsuly!Csodak persze lehetnek.
Az,hogy az ov hianya mentett meg valakit,teny.Egy Trabantost nem nyomott ossze a kormany,mert addigra mar nem ult a helyen,stb.Tovabba az ov is "olt" mar: a kocsi B-oszlopat talalta el a szembejovo (amihez csatlakozik a heveder),az a hatso ulessorig behorpadt es az ov belepreselte a vezetot az ulesebe.A legzsak veletlen berobbanasa ertelemszeruen balesetveszelyes,de uzemszeru korulmenyek kozt is okozott mar halalt: a rossz szogben erkezo fej miatt eltort a nyak.Ezt is tokeletesiteni kell,de inkabb egy gazzal toltott vaszonzsakot fejelek le,mint a kormany kozepet.
Szazalekban alig merheto eseteket soroltam fol,a nagy tobbseg azonban ilyen eszkozoknek koszonheti eletet,vagy leggyakrabban testi epseget. Hogy kotelezo es emiatt ellenerzest kelthet,az egy dolog.Mindenesetre meg egy stoppostol is elvarom,hogy hasznalja...
hrichard Creative Commons License 1999.05.06 0 0 20
offtop.

Hallottátok , hogy a jelzőlámpákba elkezdték beszerelni a trafipaxot???

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!