Én csak ma találtam meg, de már régebben is láttam. Azt hittem, nincs hasonló kategóriájú fórum, ezért nyitottam egyet, annak valahogy nagyobb sikere lett mint ennek.
Eza kép tavaly készült a "Szocialista autógyárak gyöngyszemei" című rendezvényen a Városligetben. Idén is lesz Május elsején. Talán mintha ez egy Robur lenne? Vagy tévedek...nem vagyok szakértő, csak Wartburg téren :-)
A legujabb Robur, az 1990-es valtozat. Nehany keszult belole.
Manapsag kb 150 ezer forintert lehet Kelet-Nemetorszagban oreg Roburokat venni. Hogy
aztan hogyan lehet elvamolni azt nem tudom, de lehet, hogy a Magyar Autoklubbal kell
beszelni.
Ugyanott ahol ezeket a Roburokat hirdetik, hirdetnek 8 hengeres 375D URAL teherautot is megvetelre. 700 EUR.
Az eredeti neve Garant. Összkerékhajtású változata sokáig állt rendszerben a Néphadseregnél, mint sebesültszállító. Télen nagyon kell vigyázni a fékvezetékek jegesedésére.
Nemregiben a szomszed faluban egy zold-feher brigadbuszt csili-vili allapotban 250-ert kinaltak. Igazi, hatul sarga ablakos volt!
A regi "kenyer-tej" feliratu Roburokrol kellene fotot szerezni, az volt az igazi old school!
Ó azok a narancssárga böszme angyalok!
A SZOTÉnak is volt egy gyönyörű, ha télen mentünk vele a _Mátrába, a negyedik sornál mindig ömlött be a víz a tetőn. Az volt az igazi kaland...
Na, ezt jól megszívtam. Nekem ugyanis a Roburról a Galaktika egykori kistestvére, a Robur magazin ugrott be, és beizgulva kattintottam a topikcímre. Na mindegy, ha már itt vagyok offtopicolok egy kicsit: Akinek megvan a Robur első száma (és attól esetleg megválna), az jelentkezzen a címemen, ugyanis ez az egyetlen szám hiányzik a gyűjteményemből. Cserébe adok érte pl. bármit.
Nem nagyzolás de nekem van öt db.A platóstól a terepes buszig mindenfajta.Igénytelen jószág az biztos. Ha tényleg fáj a fogad rá akkor vedd meg valahol az Irányár c.újságot.Van benne dögivel.Főleg vidéken terjesztik.
Nem fikalni am a gepet! Annak idejen a SOTE-nek volt belole ket-harom darab, az OSC-sek azzal jartak versenyekre. Ez meg a vivoknal, vagy a vizilabdazoknal elment valahogy, legfeljebb kirohogtek oket, de nalunk a tajfutoknal tuti elony volt. A soforok jo fejek voltak es nem sajnaltak nagyon a verdat, mindig be tudtak allni a cel kozelebe, a csicsas Ikarusokbol meg cuccolhattak be a fiuk 1-2 km-rol, mert ott volt az aszfaltut vege. De volt olyan is, amikor az osszes busz kozul ez az egy tudott elindulni, mert a verseny kozben leesett tiz centi ho, aztan mind kikapart. Tuti jo Trabant volt, csak nagyban.
Tényleg szuper 1 gép... főleg azt a kecses babakocsialvázat imádom alatta...
Csak aztán ne rakjatok rá többet 1 talicska homoknál, mer' elakad a vakondtúrásokba'...
Malacbőr és Körömpörkölt :
Alapvetően a Wermachtnak készült sivatagi körülmények közé, ezért könnyű, és léghűtéses.
Nem jut eszembe az eredeti neve, de majd megkeresem.
Nekem a busz kivitel tetszik igazán, abból vidéken Tsz-eknél biztos lehet jó régieket is találni.
Nem egészen!
A Gyár kereskedelmi vezetője volt Willy Staufmann Robur és agresszív üzlet politikájának köszönhetöen még az NSZK is vásárolt 1 db-ot!
Róla nevezték el a motorerejű járművet Roburnak, késöbb a gyáregységet is!
A Verne-féle "Hódító Robur" biztosan a hetvenes évek egyik lélekzetelállító
ipari-regénye,és arról szól,hogy milyen hallatlanul bátor volt a Robur ter-
vezőcsoportja,amikor a Karl-Marx-Stadt-i Roburgyárban megtervezték a
jármű karosszériáját.Vagy nem?
Évek,évtizedek óta imádom az autók világának e proletárját,ezt a teherszállítási Atlantiszt,de csak most vagyok úgy anyagilag,hogy komolyabb formában elgondolkodhatok megvásárlásán,magáncélokra,természetesen.
Ó Robur !!!!
Te suhanó csodaállat! Te szép szörny! Találj rám végre!
Könyörgöm,segítsetek,minden,értitek?-minden információ érdekel.
Az Expresszben már harmadik hete nincs Robur hirdetve.