A hetvegen csinaltam kozel 100 turheto fenykepet a genfi autoszalonon. Ma vagy holnap felrakom a webre - gyertek vissza a topciba, majd megirom, hogy milyen cimre kerultek!
Ja, jo auto a Clio, nekem most ajanlotta fel a papam az o 1.4-eset (mert most veszi a kovetkezo ugyanilyet), de kicsit habozok. Nagggyon kicsi a csomagtartoja es folyton el akarjak lopni (igaz, eddig meg nem sikerult). Es hosszu uton nem tudom megtamasztani a jobb labamat, pedig ha en egyszer elindulok, ritkan adom 1,000 km ala...
hello autósok!
nagyon sok érdekes dolgot olvastam ezen az autós témában, de ahogy láttam a renaultról semmi íromány nincs
biztos most jön a köpködés, hogy francia autó satöbbi
nos
éppen ma léptem át a 199.000-dik kilómétert vele
egy clio-ról van szó
1.2-es motorral
'96-os kiadás
3-4 emberrel lazán felzúzok vele 140-el az érdi emelkedőn
szóval nekünk bejött:)
céges autó, rendszeresen van szervizelve, szakszervizbe visszük
szerencsére a pénz itt nem akadály mivel vállalati autóról van szó
nagyon jól lett bejáratva, tulajdonképpen ez a kettő nagyon fontos dolog az autó életében
a bánásmódról már nem tudnék pozitívan írni, kissé sokat kérek tőle, de eddig még nem hagyott cserben
szóval akinek van erre pénze hogy így tartsa fent, és jól be tudja járatni, annak szívből ajánlom ezt az autót, az újabbakról már nem tudok nyilatkozni sajnos (tudjátok: wáwáwoum:)))
de ez a kis autó meghálálta nekünk
köszönjük:)
-n-
Van egy kis gondom. Öreg Golf zabálta az olajat, süllyesztett garázsból csak járatás után jött fel. Megnézték, gyűrű kiment. Gyűrűcsere, hengerfejcsere. Autó továbbra sem jött fel. Szervízbe vissza, megnyugtattak, menjünk vele, majd összekopik. Mondtak 500, 1000, végül 2000 km-t. Na, megvan a 2000, eredmény ugyanaz. Az tény, hogy olajat nem zabál, de nekem nem tetszik a dolog. Amúgy a gyűrűre azt mondták, elfolyt hűtővíz miatt ment ki. Volt ilyen, de az tavaly nyáron, az olajat meg idén tavasszal kezdte zabálni.
Kérdéseim:
"Koptassuk" még, vagy vissza? Mi a bánat lehet vele?
Tényleg létezik, hogy 3/4 évvel a vízhiání után jött elő a baj, vagy valami más IS csinálhatta?
Mindjárt itt a tél, a jeges felhajtón már nem lenne jó a háromszori nekifutásos felhajtás. Válaszokat előre kösz.
U.i.: tudom, OFF, de úgy láttam, vannak itt hozzáértő emberek is.
Nem vagyok egy irogatos de olvasni szeretek es nagyon lelkesen olvasom az Auto es stilust is.
Nem tartottam jo otletnek az uj lista nyitast, pont az volt a jo hogy hosszu. Egy >1000 szam onmagaban is ertek es miota az iconsoron ott a Stop gomb, a meret nem hatrany.
En azt tamogatnam, hogy ezt itt copipeszteljuk at az eredeti listara es folytassuk azt.
Meglepodtem a valtason mert senki sem tamogatta, olyan volt mint egy puccs. Nem volt nagyon igazsagos Maccsal szemben. (pardon: MaCS-csal szemben:))
Dehogy nehogy mar csak csak rinyaljak:
Kozvetve-kozvetlenul kb. 70 kocsi felugyeletet latom el vagy vagyok ezek flottaival napi kapcsolatban.
Szivbol nem javaslom a Mitsubishit, japan kocsik kozul eddig csak a Toyota valt be anyagilag. Jo kocsik a Micuk, de a ceges fenntartasuk egy vagyonba kerul. Tobbszorose egy azonos kategoriaju Opelnek, ami az en praxisomban a leggazdasagosabb flottaauto talan a Fiat mellett.
Altalanosan elmondhatom, hogy a 150-200e-t futott, nem nagyon kimelt Astra A-k es Vectrak komoly gondok es kiesesek nelkul alacsony fenntartasi koltsegekkel mukodnek. Tavaly ota van 4 Astra-B-m atlag 50e km-rel. Semmi, meg lagaprobb gond sem volt velük, meg izzocsere sem.
A Fiatok fenntartasa sem draga (a szerviz olcsobb is) de relative sok az aprobb hiba miatti kieses.
Gond a Micukkal sincs sok de azert van. Masfel eves Galnat: 3x volt a kotelezon tuli szervizben, ami penzbe ugyan nem kerult de a kieses sajnos penz.
Ezek a gondok vszinuleg maskent csapodnak le egy privat hasznalatkor, mert a ceges autokat bizony nyuzzak mint allat, de azert erdekes.
Amiket egyaltalan nem ajanlok ceges kocsinak (tehat ottnonra is csak modjaval): Peugeot, Citroen -- allati sok es draga problema; Japanok kiv. Toyota; Swift -- olcso de sz@r minoseg, Felicia -- nincs benne motor, de az is szethejtodik, Lancia -- meg csucsmanagereknek se! Egy Dedra volt, hamar lehasznalogott a belseje, es nem volt egy meggyozo kocsi.
Ha a penz nem szamit, akkor bejon a SAAB mindenek elott, na esetleg a Galant, Volvo, BMW. Mercedest neeeeem!
Ami szerintem gazdasagos es jo: Opel, Fiat, Toyota, Octavia, kicsit tobb penzert VW.
Es megvalami, bar ez nem az a topic: a nok altal vezetett autok fenntartasa szignifikansan dragabb mint a ferfiakei! Allando horzsolasok, letort tukrok meg zarallitas, hamarabb fogy el a kuplung meg furamod a fek is es ami a legdobbenetesebb: tobb bz fogy!
Ezt kb. 16 noi kocsi tapasztalatai alapjan mondom.
Bocs az ekezetlenesegert de ha ekezettel irok, akkor a masik oldalon alt. hierogrifak jonnek
Uraim, lelkifurdim van a dolog miatt. Javaslom, hogy lôjuk le a 2. rész c. topicot, így MaCS sporttárs meg tudná nyitni a második rész c. topicot... vélemény?
naná!!!! persze hogy tetszik!!! Nagyon jól sikerült, igazi "szelíd vadállat"-forma a műszerfalánál csak egy szebbet láttam, a Lexus SC300 (?) [de azért még mindig a '60-as 300F vezet nálam]
Én nem a statisztikákról beszélek, hanem a tapasztalatokról. A 89-es Lanceromnál pl. kevesebb apró, kellemetlen meghibásodás volt, mint édesapám 96-os Peugeot 406-osával. A statisztikai adataid kicsit tévesek, érdemes lenne az 1-es után egy tizedesveszőt raknod.
Ui: Egyébként én imádom az olasz autókat engem nem kell meggyőznöd, itt a megbízhatóságról volt szó, ami a 80-as években nem volt jellemző az olaszokra. Most már persze más a helyzet.
Szóval így tűnik el a világ dicsősége, legalábbis az enyém...
Őszintén szólva nem esett valami jól ez az új nyitás, de látom, a téma már le van futva.
Örültem neki, hogy sikerült egy olyan témát feldobnom, ami 1302+ 588=1890 hozzászólást megért.
10-én Zak valóban felvetette az új topicnyitás lehetőségét, de senki sem szólt hozzá, gondoltam nem is igazán komoly a dolog, különösen a ;-) szmájli miatt. A következő hír már az új topic megnyitásáról, és az én "eltűnésemről" szólt, és megtörtént a váltás.
Bocsánat a zavarásért, de én amerókai autó buzi vagyok... meg a stílusomhoz is az megy. (Hamár ez a topic címe...:-) )
Nektek hogy tetszik az új 300-as Chrysler?
Azt azé' nem mondanám, hogy túl van lihegve... Csak 1 apró példa: még -ha jól emlékszem- az Opel Astráról is mondták, hogy gyenge a vízpumpája. A problémák kb. a "B" Kadettnél kezdődtek...
Ennek ellenére sok igazság van abban, amit mondasz: a különbségek egyre kisebbek, ez biztos, de azért némelyeknek még bizonyítani kell :))
Szerintem kissé túl van lihegve ez a 'japppán kocsik a legmekkbizhatóbbakk' ôrület. A statisztikák szerint persze a Toyota meg a Nissan vezet, valami 10-12 meghibásodás per 1000 db autó értékkel, de az élmezôny is 4-6 tized százalékos eltéréssel következik, ami szerintem elenyészô, jelentéktelen, komolytalan...
Sz'al csak azt akartam mondani, hogy kár ezekkel a statisztikákkal dobálózni, mert igazándiból elég semmitmondóak. Manapság egy olasz autó ugyan olyan jó tud lenni, mint egy svéd, egy német vagy egy japán. Ha sokat rakoncátlankodik az autód, az inkább azért van, mert kifogtál egy szerencsétlen darabot.
Az imádott kocsi kiválasztása sokkal inkább egyéni ízlés kérdése, bár kétségkívül sokakat befolyásol a marketingesek által felfújt ilyen-olyan statisztikák, felmérések, látszateredmények tömkelege...
Az tuti, hogy a legmegbízhatóbb autókat már kb 10 éve a japánok gyártják, a németek sehol sincsenek (na jó messze lemaradva a másodikok), de az is igaz, hogy az olaszok már nagyon jönnek fel. El lehet felejteni a 80-as évek elején történt bakit.
Nos hat az Alfa Romeot dicsero hozzaszolasokkal maximalisan egyetertek!!! Apropo nem volt szerencselye eddig senkinek az uj Selespeed kodnevu automata valtohoz? Ezt a 156-osokba teszik bele (licensed by Ferrari), en mar lattam nehany hete Olaszorszagban treleren, hatha valakinek mar itt is van. Az olasz autok minoseget fikazokkal pedig nem ertek egyet. A nemet autok pontosan ugyanolyan vacakok. Sot. Ha ezen a teren valaki elonyre tett szert azok a japcsik.
Igen, olvastam valahol errôl, elismerem én is, hogy több idôt és figyelmet igényel egy digitális szám elolvasása és felfogása, mint egy fél pillantással felmérni, hogy kb. hol, milyen szögben áll a fordulatszámmérô mutatója - nincs is szemm egy Porsche 911, Shelby Mustang (aktuális kedvencem) vagy Mazda RX-7 műszerfalánál. De ezzel együtt állítom, hogy nekem jobban bevált a hétköznapi közlekedésben a Tipo digitális műszerfala, mint a Brava vagy elötte a Corsa S hagyományos műszerfala. De ez tényleg szubjektív, és a hétköznapi városi autózgatás nem kimondottan az a szituáció, amikor az ezredmásodpercek döntenek... :-)))
Kinek teccik az új Vectra? Szerintem nagyon elb. a hátulját, meg hogy akkora állat nagy lelógó műanyag lökhárítót tettek rá. A krómos hűtőmaszkszél nem rossz.
Nyugi, a Yaris se teccik :))
A digitális műszerfal az meg még hagyján -bár ismereteim szerint bizonyított tény, hogy a leolvasása jobban elvonja a figyelmet, mint a mutatósé-, de mi a bánatos úristennek kell az utas elé tenni!? (Na jó, _majdnem_ oda, és bocs a hívőktől :))) Ez 1*űen nem fér a fejembe...
Na ez az!!!! Végre valaki, aki tudja, mi az érdekes csemege a nagy Ritmo-n!!! :-)))
Idétleeeeen??? Na ne. :-) Nekem a Golf idétlen meg az idei Corolla. :-))) [na jó, a Brava fenekét nehéz mexokni] Azért designben még mindig a digók vannak elöl. Tessék megnézni a Toyota Yaris belsejét, úgy néz ki, mint egy Fiat Bravo és Tipo meg egy Lancia Y keresztezése. Annak idején, '88-ban mindenki hörgött meg sápitozott, hogy milyen baromság a Tipo digitális műszerfala [ami egyébként jobban (!!!) átlátható és informatívabb, mint a Brava vagy az Astra] és most tessék, világszenzációként tálalja a Toyota, a Renaultokban meg évek óta használják. (Twingo, Espace) A minôségrôl meg annyit, hogy az én '95-ös Bravamon egy pötty rozsda nincs és nem esik le az ajtaja meg ilyesmi. :-)
No igen... láttam 1* -bontóban :))- egy Abarth Ritmo-t: a féktárcsák szépen bent voltak a difi mellett, ahogy kell, stb.
A Fiatokkal -meg a többi olasz kocsival is- egyébként az a bajom, hogy külsőleg -szerintem- idétlenek, a minőségről meg majd 3-4 év múlva váltsunk szót...
Hát csak mert ojjan régen nem írtál.... :-) meg már a múltkor felvetôdött, hogy új topicot kéne nyitni a gignatikus folytatására és arra sem reagáltál. Ezért aztán azt hittem, eltűntél... ;-) bocsi...
na hát tkp. egyetértek, azzal a kiegészítéssel, hogy nekem az utolsó "igazi" Fiat a 131-es volt, mégpedig a Rally, amivel Walter Röhl versenyzett. Még egy volt, amit kedveltem, a Ritmo 135TC, de azóta semmi különös - a Tipo minden egyéniségének dacára csak egy kellemesen extravagáns, nagyon bevált langyos víz volt. A mai Fiatok jók, egyéniek, a kategóriájukban bármil mással felveszik a versenyt, még bika is van közöttük (Coupe 2.0 Turbo - 220 LE), de az az igazi régi tipikus zörgôs kedves olasz Fiat-patina kissé megkopott. [bármilyen furcsa is, hogy ezt pont egy Brava-tulajdonos italophil mexállott mondja] Na ez az, amit ma az Alfa Romeo teljes egészében pótol. :-)))
Ja és örök bánatom, hogy a hülye fiatosok degradálták a Abarth nevet - ma már ez semmi más, mint Abarth-jelvenyes spoiler meg könnyűfémfelni. Na ez a baj. Naaaaaagy-nagy kár.