Meg a jobb suzukiknal is jobb a skoda ahogy lattam eddig. Ignisnel dragabb nem tudom melyik suzuki peldaul joval kevesbe tartos, mint a skoda, egy even belul olyan bajok jonnek elo, amikre az ember nem szamit
Én méginkább szűkíteném a skodára, bár 1 milláért szerintem már oktost is kapsz.
A felicia nem rossz gép, bár én az 1.3-ast venném, mert láncos motorral szerelték, és nem kell 60ezrenként 40ezret költeni vezérlés cserére. Ennek fényében viszont nem egy erőbajnok, de ha a magyar útviszonyokat figyelembe veszem pont elég a 60 paci.
A kasztnit mindenekelőtt alaposan, főleg az alját (küszöb, csíklemez, taposó, stb.) .
Működjön rajta minden.
Váltó szépen járjon, vegyen mindem sebességet reccsenés nélkül(a rüki is csak nagyon minimálisat roppanhat).
Motor szépen járjon, ne csörögjön-zörögjön(bár egy ici-pici szelephang belefér, ez amojan "ciccegés", amit azért hagynak tágabbra-már a szelephézagot-, mert sokak szerint így kisebb az esély, hogy beég a szelep).
Ha csörög a lánc, azt cserélni kell, ami nem olyan nagy dolog, ha értesz hozzá(bár elég hosszadalmas), viszont pontatlan lesz a gyújtás és apróbb, bosszantó dolgokra képes. Ha az olajteknő felől hallassz "ták-ták"hangot, az komolyabb aggodalomra ad okot.
Ne follyon orrán-száján az olaj.
Futóművet is meg kell nyösztetni egy kicsit, amikor kipróbálod: Ne kopogjon, ne szoruljon. A '84 utániak fogaslécesek és úgy kell tudni tekerni, mint egy jófajta japán szervós gépet, szinte egy újjal.
Nagyjából így hirtelen ennyi jutott fejembe. Remélem tudtam segíteni.
Mivel rég skodáztam már, szakavatottabb kollégák kérem korrigáljanak, ha valamit rosszul írtam volna!
Egyébként nem rossz gépek. Faék, kis törődés fejében kivisz a világból 90-100-zal.
Két közeli ismerösömnek is két ilyen 1.2 12v Fábia van. Egyik sem eszik többet 7l városban télen. Pedig egyiket egy nő a másikat meg egy férfi vezeti...
Szemezgetek a 1.2 12v verzióval. Fontos lenne nekem ,hogy városban (BP) ne nagyon egyen többet 6-6.5l. Ez az elvárás ésszel való vezeés mellett reális?
Szia! Azért egy milláért már Ignist is kap az ember fia, az meg szerintem jobb választás lehet egy Feliciánál... Mégiscsak egy frissebb, újabb konstrukció. Motorja különösen (1,3-93 Le/ 1,5 99 Le), magasabb is, mint a Felicia. Bár ez csak az én személyes véleményem:) üdv!
A Skoda Racing Day időpontja augusztus 8.-ra változott!
A teljes programlista és időterv megtalálható a következő címen: http://skodaklub.com/index.php
Tedd próbára magad az autódat és az új Fabia RS-t(!) több versenyszámban!
Skoda találkozó igazi versenyhangulatban a Kakucs ringen!
Figyelem! Lehetőséget biztosítunk klubok, topicok, baráti körök együttes megjelenésére! Külön kérésre előre lekerített területet tartunk fenn a megérkezésig. Amennyiben igényt tarotok rá, kérlek jelezzétek hány autónyi helyet kértek!
Tisztelettel: Horváth Krisztián - Skoda Klub skodaklub96@gmail.com Tel: 20-500-6079 (H-P 10-18 óráig)
Én a helyedben csak az Opelre és a Skodára szűkíteném le a kört:-) nem akarok megbántani senkit, de a Suzuki még is csak egy Suzuki... Pláne ha használt... Egy autót kb 13 és 1/2 évre terveznek(Discoveryn láttam=D), ez a Suzuki esetében 4 év(Az első műszaki előtt vegyél újat üzleti taktika.)
Természetesen csak a véleményemet mondtam el, nem akarlak befolyásolni. Én egy 23 éves Skoda 120L-est hajtok, és nagyon imádom. Semmi esetben sem cserélném le egy Suzukira=) Ha netán ideiglenesen beadná a kulcsot akkor is inkább maradok a környezetkímélő tömegközlekedési eszközök mellett.
Autót akarok venni, először életemben és nagy dilemmában vagyok, hogy milyet. Talán ti segithettek... Kb 1 millát szánok rá, de ha kevesebb az sem baj. További kritériumok, hogy ne legyen 6-7 évesnél öregebb és ne legyen benne 100e km-nél több. Mindezek és a hasznaltauto.hu alapjan a Skoda Felicia, Opel Astra Classic és a Suzuki Swift között vacillálok. Mindegyikről hallottam jót is, rosszat is, de jelen pillanatban a Felicia tűnik a legjobb választásnak, az ár/minőség viszonny talán itt a legkedvezőbb. Mit gondoltok? Rábeszéltek vagy lebeszéltek?
SZIASZTOOK!! Most tervezek skodát venni, 120 ast, 87 es, 100 e ért. Egy rendes pasinál van 15 éve, 100 e km rel. Ahogy láttam tényleg jó állapotú kis gép. Lássatok el pár tanáccsal,mit nézzek rajta konkrétan? Megéri ennyiért? KÖSZI
Nem tudom divat-e felétek (Skoda) a 4x100-as lukosztás, de ha valakinél mégis, akkor annak ajánlanék egy elég kemény felnigarnitúrát 14"-es méretben. 3 szélességi méretből választható ki a megfelelő méret előre (pl.7x14) ill. hátulra (8x vagy 9(!)x14).
Német gyártmány (ACR), ötágú, polírozott extrém széles peremmel, zsírújak, gumit még nem láttak (a fénykép csak illusztráció, de ugyanez a felni), 4x100-as lukkosztással, ET15, tőcsavarokkal, központosítóval, az alábbi méret/ár kombinációban:
7x14 Ár : 20.000 Ft / db.
8x14 Ár : 25.000 Ft / db.
9x14 Ár : 30.000 Ft / db.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Sziasztok! Újdonsült Skoda-tulaj vagyok (ez az első autóm:) és nem vágom a dolgokat, szóval segítséget kérnék: tankoláskor a 95-ös ólommentes benzinhez milyen és mennyi adalékot kell adni?
Sziasztok/Üdvözletem! Egy nem igazán mindennapi kérésem lenne a SKODA 100-as szakértőihez. Egyetemi, szereléstechnológiai feladatomhoz egy skoda 100-as hátsó futómű összeállításának lépéseit kell kidolgoznom. Van egy robbbantott ábrám róla, de valójában fogalmam sincs, a gyakorlatban miként pakolják ezt össze a hozzá értők. Nos, ha lenne valaki jólelkű, aki ezt minden hátsó szándék nélkül a rajz alapján elmagyarázná nekem, lekötelezne. A reakciókat E-mailben várom. Akár valami anyag, akár esetlegesen egy személyes eszmecsere. Előre is köszönet.
Laci
Hello!
A múlt héten vettünk egy Skoda 120-ast. 14.000 km van benne, 14 éves. Azért van benne ilyen kevés, mert tulajdonosa csak nagyobb utakra használta, arra meg ritkán ment.
Szerintem megéri ilyen kocsit venni, eddig még semmi gond nem volt vele, csak a hármast nehezen veszi be, meg a rükit. A hangja sokkal csendesebb mint a többi k-európai kocsié (Wartburg, Zápor József, stb.)
Na ez egy kicsit durvaaaa... városban jobb lától függően kijön 6,5-7 között, országúton 5 liter alatt... Én minden esetben a gyári alatt fogyasztottam. forszírozott üzemmódban sem sikerült a gyári értékek felé küzdeni a fogyasztást...
Szóval így terjednek a rémhírek... Egyébként meg a legjobb motor az 1.4 MPI a maga 68 lovával. Az még a régi OHV motor, amit a csehek fejlesztettek...