Keresés

Részletes keresés

SZ.GY. Creative Commons License 2008.02.12 0 0 173
Kecskeméten tudomásom szerint még nincs szintfelmérő, de ha az első év végére nincs meg a középfokú nyelvvizsga, akkor a négy féléves, heti négy órás Szakmai angolt nem tudja teljesíteni a páciens, ami elég nagy égés lenne annak, aki utána Kanadában angolul szeretne tanulni. Aki erre a pályára készűl, annak idejében hozzá kell szokni a gondolathoz, hogy egész életében angolul kell kommunikálnia és a repülőgép összes dokumentációját készség-szinten kell használnia(minden angolul van). Javaslom, hogy intenzíven láss neki a nyelvtanulásnak.
Előzmény: BudaiG (172)
BudaiG Creative Commons License 2008.02.09 0 0 172

Üdvözletem!

 

A felvételi tájékoztatóban azt olvastam, hogy a szak minimális feltétele az angol nyelvtudás, de ezt nem kell igazolni.Kérdésem, a kecskeméti reporvosin van-e nyelvi szintfelmérés, a felvételihez már szükséges a megfelelő nyelvtudás vagy elég azt a tanulmányok során megszerezni?

Előzmény: SZ.GY. (157)
garpeti Creative Commons License 2008.02.06 0 0 171

Tehát ,az előbbi két diploma valamelyike mellé, a "c" kategóriás, cpl-t ,vagy atpl-t kapjuk . Én beadom ide.

 

garpeti Creative Commons License 2008.02.06 0 0 170

Megkérdeztem a Főiskolát.

 

Az államilag támogatott Környezetmérnöki, és Épitőmérnöki szak kiegészitéseként történik a képzés.

A repüléses költségek közel a fele mint Nyíregyházán. ..és tán valami hitel is van rá..

SZ.GY. Creative Commons License 2008.02.04 0 0 169
Sajnos van egy rossz hírem. Baján a főiskolán nincs is gépész képzés és a felvételi iroda sem tud arról, hogy pilótaképzést terveznének. Egyébként igen kicsi a valószínűsége annak, hogy az Oktatási Minisztérium az évi 5-7 fős államilag támogatott képzést a Nyíregyházi Főiskolán folyó képzés mellett-megosztva- máshol is engedné indítani.
Előzmény: garpeti (168)
garpeti Creative Commons License 2008.02.04 0 0 168

Utánakérdeztem a bajai dolgonak én is. Tényleg indul az Eötvös József főiskolán, szemtembertől, a gépész karon pilótaképzés.

 

A harmadik év végére "C" kategóriás cpl, t kaphatunk, de azt mondják, hogy az ATPL is megoldható lesz addigra.

Straton D7 Creative Commons License 2008.01.29 0 0 167

Pontosan az a reptér az. Évek óta elhagyott, kár érte.  A füvet néha levágják, de egyre több traktor gondolja azt, hogy a legrövidebb út a reptéren keresztül vezet, így egyre rosszabb a pálya. Annak idején épp a hétvégi házak miatt maradt abba ott a repülés, pedig klassz kis reptér volt, még Eb-t is rendeztek ott hajdanán.

Mi 8 éve átköltöztünk a saját repterünkre onnan nyomjuk.  Voltam párszor mostanában a csanádi pályán, de valőszínű az idős vizest csak jobban összezavartam. Az enyémen csak számok voltak.

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.29 0 0 166

Bakker,az nem az,ami a duna mellett van?

Nem jó emlékeim vannak-ha az-hivatalos leszálló engedélye nincs,de azért rendszerint ott szálltunk le,mig ránk nem küldték az MD-500.ast..))

 

Volt is egy cikk a helyi lapokban,egy nyugdijjas vizügyes nyomott fel rendszerint..szegény-szerencsére-nem ismert olyat mint:lajstrom,csak betűket tudott......nagy "o"...meg "s"...olyan kékes volt...stb

Előzmény: Straton D7 (163)
Vzr_Hunter Creative Commons License 2008.01.29 0 0 165
OFF
És bocs mindenkitől, hogy az előbb OFF voltam.
És tudom, hogy "és"-sel nem kezdünk mondatot... ;))
ON
Vzr_Hunter Creative Commons License 2008.01.29 0 0 164
Te egy igazán jó fickó lehetsz, bocs a kifejezésért. Valószínűleg ilyen pozitív beállítottságú, őszinte és segítőkész emberből van nagy deficit mifelénk...
Egyébként szerintem teljesen igazad van.
Üdv
Előzmény: Bandipilot (152)
Straton D7 Creative Commons License 2008.01.26 0 0 163

Sziasztok

 

 PA 34 hol hallottad ezt a dolgot? Baján repülök, de  senki sem említette.

Nem lenne rossz, ha a vízügyi fősuli nyitna ebbe az irányba, ráadásul ott a régi érsekcsanádi reptér, az úgy is a vízügy tulajdonába áll.

Bernoulli Creative Commons License 2008.01.25 0 0 162
na erről tényleg jöhet infó!
Előzmény: pa34 (161)
pa34 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 161
Azt hallottam, hogy Baján a műszaki főiskolán , indul most pilótaképzés, akár részletfizetéssel is. Igaz?
tomxxtom Creative Commons License 2007.12.08 0 0 160

www.attalasarkany.atw.hu

 

 

Ez egy új lap az attalai sárkányrepülők oldala. Motorossárkán oktatása.

 

Üdv:  Tamás

Beszitop Creative Commons License 2007.12.04 0 0 159
Sziasztok!

 

Ettől a héttől már részletre is tanulhat mindenki nálunk kb. 30% befizetéssel akár hatvan hónapos részletre is (16 %-os thm).

PPL , NVFR, Multi Engine , IFR képzés nagyon kedvező árakon. Helyben van ügyintézés tehát nem kell bankba menni és már bejelentett minimálbér és közüzemi számlák is elegendőek a hitelfelvételhez.

Csak ízelítő az árakból: PPL 1 000 000 Ft + áfa és a 45 órában igény szerint akár 3 típusvizsga is benne van (C150, C172, PA28).

Tököli helyszínen vagy igény esetén még két másik reptérről történik az oktatás.

Több info a   www.beszitop.hu   oldalon vagy e-mailben.

 

Jó repülést mindenkinek!

 

 

SZ.GY. Creative Commons License 2007.11.26 0 0 158
BOCS, nem tudok számolni!
2008.02.15.-ig lehet jelentkezni pilótának, azaz közel három hónapotok van még a jelentkezési határidőig.
Előzmény: SZ.GY. (157)
SZ.GY. Creative Commons License 2007.11.26 0 0 157
VADÁSZPILÓTA SZERETNÉL LENNI?

JELENTKEZZ A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI SZAKÁNAK LÉGIKÖZLEKEDÉSI HAJÓZÓ SZAKIRÁNYÁRA, KÖLTSÉGTÉRÍTÉSES KÉPZÉSRE!

A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM 7 HALLGATÓVAL KÖT TANULMÁNYI SZERZŐDÉST,FEDEZI A KÉPZÉS KÖLTSÉGÉT ÉS HAVI 36800 FT ÖSZTÖNDÍJAT IS AD.

MÁR CSAK KÉT HÓNAPOD VAN, HOGY ÉLJ EZZEL A LEHETŐSÉGGEL!

A JELENTKEZÉSI LAPRA A MEGJEGYZÉS ROVATBA ÍRD BE A HM. SZÓT ÉS AKKOR KECSKEMÉTRE KÜLDÜNK REPORVOSIRA.

A FŐISKOLAI NYÍLT NAP 2008. 01 08.-án és 01.29.-én 10 órakor lesz, ahol minden kérdésedre választ kaphatsz.

BŐVEBB INFORMÁCIÓ ADDIG IS: 06-30-407-4932
Bernoulli Creative Commons License 2007.10.26 0 0 156
a könyv nem rossz, bár ha van egy kiváló oktatód - mint nekem is volt - akkor szükségtelen bármilyen könyv (annak ellenére, hogy nekem megvan a jepi is és kiválónak tartom). két különböző szemléletről van szó, a magyar és környéke eléggé akadémikus szeret lenni, az amerikai sokkal inkáb user friendly.
pa34 Creative Commons License 2007.10.25 0 0 155

Ha valakit érdekel, Multiengine kiképzés, PA34-200 on, 79000.-ft/h ért, irjon.

 

 

pa34@citromail.hu

Bering de la Cruz Creative Commons License 2007.09.26 0 0 154
Amikor én csináltam a PPL-t akkor 1.8 M Forintban volt.
DBazsy75 Creative Commons License 2007.09.26 0 0 153

Hali!

 

Én új vagyok ebben a repülés témában. Most készülök a CPL-re.

Nekem megvan ez az új magyar PPL tankönyv. Szerintem nagyon rendben van. Most vagyok a vizsga előtt. Korábban én is mindenféle jegyzetből, könyvekből, netről igyekeztem felkészülni, ebben a könyvben gyakorlatilag minden, a vizsgához szükséges anyag benne van elég jól struktúráltan.

Bandipilot Creative Commons License 2007.09.16 0 0 152

Sracok, en nem ismerem az otthoni helyzetet, de azert sok felrevezeto dolgot lattam leirva az elozo oldalakon.

 

 Eloszor is, egyaltalan nem kell milliardokat kolteni a repulesre, sot meg tizmilliokat sem. Szerintem minden csak elhatarozas kerdese, ezen kivul nagyon fontos a szorgalom, az idozites, a kapcsolatok epitese es a folyamatos tajekozodas a munkaeropiac igenyeirol es a munkalehetosegekrol. Emellett fel kell keszulni arra, hogy igenis aldozatokat kell hozni a karrier epitese soran, ez szerintem elkerulhetetlen. Aztan a tobbi a szerencsen mulik, lehet hogy valakinek az olebe esik egy jol fizeto munka, masnak meg evekig kell nyomorognia mire eleri a celt. A lenyeg az, hogy pozitivan kell hozzaallni mindenhez es soha nem szabad magunkat es a kepessegeinket alabecsulni. Lepesenkent kell haladni, es kis lepesekkel elobb-utobb az ember eljuthat a kijelolt celig. Azt is figyelembe kell venni, hogy a piac nagyon dinamikusan valtozik honaprol honapra, olyan mint egy hullamvasut. Az egyik evben oriasi hiany van pilotakbol (pl. jelenleg) maskor viszont sok embert elbocsajtanak, masoknak csokkentik a fizeteset. Viszont a repules elterjedesevel elore jelezheto, hogy meg ha lesznek is idoszakos stagnalasok a munkaeropiacon, valoszinuleg ezen a teren mindig lehet majd munkat talalni. Azsiaban pl. oriasi hiany van pilotakbol, Amerikaban is elindult a piac felfele. Europaban nem tudom mi a helyzet, de ez egy globalis uzletag ezert gonodolom ott is hasonlo a helyzet. Aki most akarja elkezdeni a repulest az szerintem a legjobb idoben van, kezdje el valahogy a PPL-t, tanuljon angolul, probaljon beiratkozni egy gyrostalpalo fosulira, epitsen ki kapcsolatokat es mire megvan a PPL addigra sokkal jobb ralatasa lesz a dolgokra, akkor konnyebb lesz eldonteni hogyan tovabb. Csak kis lepesekkel elore, ez a lenyeg. Ha elesik az ember, az sem baj... a lenyeg hogy mindig elore essen. ;)

 

 

Nincs lehetetlen, csak tehetetlen! ;)

 

 

Mindenkinek kitartast es sok szerencset!

 

 

Bandi

 

 

 

 

 

 

 

Fligge Creative Commons License 2007.09.15 0 0 151

Hi,

 

tegnap volt szerencsém kb 20 másodperc erejéig belenézni a könyvbe. Első gyors átlapozásra logikus, átgondolt, igényes kiadványnak tűnik. További részletek, majd ha lesz időm részletesen átolvasni :)

Előzmény: SzGergely (150)
SzGergely Creative Commons License 2007.09.14 0 0 150

Hello!

 

A Jeppesen könyv valóban nagyon más CsePeti is jól tudja mert ős is tapasztalta az USA-ban lévő különbségeket én is ahogyan mondtam én  ott tanultam repülni és előtte semmi közöm nem volt a repüléshez űgyhogy első kézből mondhatom ezt.

Ott nem attól repül a repülő mint itthon. Itthon az a fontos hogy milyen egyezmény volt Hágában és Tokióban  meg milyen hőlába van egy gyujtógyertyának, milyenek a futóműbekötések stb.  ezek után pedig az átlag pilóta elindul 2000 ft-en egy nem teljesen kitöltött nav log-gal útvonalra úgy hogy súlypontszámításról fogalma sincs teljesítményszámításokat az adott napra nem végzett stb. sok szerencsét neki.

Ott az a fontos hogy megtanuld kezelni a súlypont számító görbéket, teljesjménydiagrammokat , reptervet és nav logot kitölteni és jó magasan utazni, mert ugye ha megáll a motor 2000 lábon akkor nem sokat lehet siklani lefelé a pl.7-8000 lábas utazóhoz képest. Szóval a gyakorlatra helyezik a hangsúlyt és nem a hülyeségekre. Nemcsak a CPL tananyag részének kéne lenni a súlypontszámításnak vagy a többinek ami nem része a magyar PPL anyagnak pedig ugyanúgy bele lehet halni ha valaki Jakabszállásról akar felszállni egy túlpakolt géppel nyár közepén.

Kicsit elkanyarodtam de a lényeg hogy miután ilyen könyv eddig nem volt ezért az árát sem hasonlítanám a Jeppesen sorozathoz mivel nem amerikában vagyunk.

Azt kell számolni hogy fél óra repülés ára.

Nálam már van egy példány és ajánlom mindenkinek , de kicsit elfogult vagyok mert jóismerősöm a könyv szerkesztője.  Azt biztosan garantálom hogy aki megveszi a könyvet és mellé még a Sándor Valéria repülésmeteorológia tankönyvet plusz egy térképet az minden további könyv és jegyzet nélkül képes lesz 100%-os eredményt elérni az elméleti vizsgán. (puskázás nélkül).

 

Előzmény: Tamasssss (148)
CsePeti Creative Commons License 2007.09.14 0 0 149

Nincs igazad.

Nyiss ki egy jeppesen konyvet es meglatod miert. Masok a szempontok egy FAA vizsgara felkeszito konyv eseteben, mint egy olyannal amelyiket ugy szerkesztettek hogy lefedje a magyar hatosagi kovetelmenyeket. A ket kulturaban mason van a hangsuly. Ezert nem adhatsz oda egy jepi konyvet valakinek magyarorszagon, hogy vigye haza es keszuljon fel a vizsgara. Amerikaban ezt megteheted (mas kerdes, hogy ertelme van-e).

Szoval szerintem, ha valaki komolyan veszi a repulest, az legalabbis csak az ara miatt nem fogja leszolni ezt a magyar konyvet.

Amugy tenyleg irja mar meg valaki, aki mar megvette, hogy milyen.

Előzmény: Tamasssss (148)
Tamasssss Creative Commons License 2007.09.14 0 0 148

Én egy percig nem vitatom, hogy szükség van e rá. Igen szükség van. A kérdés az, hogy érdemes e megvenni. Egyszóval ha valaki megvette kérem írja meg, hogy megérte-e. A repülős könyvek álltalában mindig drágábbak részben a kis példányszám miatt, részben meg azért mert ugyis megveszik...de emlékeim szerint még egyik sem volt ennyi a hazai kiadások közül. A jeppesen könyvek lehet, hogy kerülnek ennyibe de minimum 2x ennyi minden van benne.

Én részemről ezzel a 60% nem értek egyet, mert Mo.-on is ugyan attól repül a repülő, ugyanazok a műszerek az időjárás is hasonló, az emberi tényezők stb stb. Az eljárásokban /legijogban lehetnek különbségek de ez azért nem 60%. Szerintem aki a jeppesent (private pilot manual) tudja  az már jóval többet tud mint amit az spl en kérdeznek.

 

Zizikém

Nekem volt szerencsém 5 év alatt elvégezni a BME-t és voltak még rajtam kivűl jó páran. Igaz 5 évig csak ezzel foglalkoztam, de mégsem éreztem pazarlásnak.  Sajnos sokan ott töltenek 8-10 évet amit nyilván elvesztegetett időnek éreznek teljesen jogosan.

Szép napot!

T.

 

 

Előzmény: SzGergely (146)
zizikém Creative Commons License 2007.09.14 0 0 147

Kis C! Ne töltsd az időt a BME-n amit senki sem végez el 5 év alatt! S még utána akarsz PPL-t csinálni? Ha eltervezted az életedet, ez rengeteg elpazarolt idő. Menj a Nyíregyházi Főiskolára ahol már másodév végén PPL-es vagy. És ne áltasd magad hogy a Malévhoz ME-vel azonnal felvesznek. Ez még a végzett Frozen ATPL-es cimboráknak sem sikerül.

SzGergely Creative Commons License 2007.09.13 0 0 146

Sziasztok!

 

Igazad van az ebay-en sőt nemcsak az ebay-en hanem bármely pilótaboltban az USA-ban be lehet szerezni olcsóbban a Jeppesen könyveket. "DE, 

 abból nem fogod megtanulni az európai v. magyar tananyagot mert 60-65%-ban máshogy vannak a dolgok ott. (én tudom ugyanis 0 órától -CPL,ME,IR-ig (425 óra) New Yorkban tanultam repülni)  és a Jeppesen könyvek jók de akkor ha itthon tanulsz akkor nem ajánlom.

Továbbá azt hiszem hogy aki kifizeti a PPL 1-1.5 millió Ft-os árát annak inkább örülni kellene hogy valaki összeszedte a teljes tananyagot és kiadta 15 000-ért ,mert oktatóként látván az itthoni növendékek elméleti felkészültségét elkeserítőnek találom a jelenlegi helyzetet és remélem hogy ez a könyv változtatni fog ezen a dolgon. (ugye a hatóság vizsgáztatási szokásai miatt szinte mindenki minden elméleti vizsgán puskázik és nem hullik ki a "férgese" ezért aki megkapta az SPL-t az azt hiszi hogy ő már mindent tud ezáltal nem is igényel később egy egy igényesebb könyvet.)

A gyakorlati órák alatt is folyamatosan karban kellene tartani az elméleti tudást mert akkor érti meg a dolgok lényegét a legtöbb növendék és arra szintén alkalmas a könyv.

A korábban emlegetett könyvek pedig meg sem közelítik ennek a kiadványnak a részletességét és használhatóságát.

A másik fő probléma a "magyar" hozzáállás ugye hogy van egy könyv és beszkenneljük lemásoljuk (vagyis lopunk) és onnan CD-n terjesztjük kézen közön.

Szóval inkább örüljünk hogy végre megjelent egy ilyen átfogó kiadvány megfelelő minőségben és a maga nemében abszolút elsőként kis hazánkban.

 

 

 

 

Előzmény: Tamasssss (140)
RJancsi Creative Commons License 2007.09.12 0 0 145

Gondolom több okból is ennyi:

1. Mint minden ami a repülésről szól luxus, tehát aki erre adja a fejét, fizessen :(

2. Elég kevés pilótát képeznek kishazánkban, tehát ha mindegyikük meg is venné a könyvet, akkor is nehezen térülne meg a nyomdaköltség. (A siklóernyősök pl. CD-n adták ki a "tankönyvüket", nagyon baráti áron. Aki akarta, megoldotta a nyomtatást.)

3. Jó magyar szokás szerint valószínű, hogy a néhány megvásárolt könyv pillanatok alatt fellelhető lesz fénymásolt, beszkennelt stb. illegális de occsó változatban. Ez sem csökkenti a könyv árát.

Előzmény: Tamasssss (140)
robicsek Creative Commons License 2007.09.12 0 0 144

én a hétkötetes angolt vettem meg, angol nyelv nem gond, de lehet, ha akkor lett volna magyarul, azt vettem volna....

jó ötlet kiadni hasonlot, remélem üzletileg is nyereséges dolog lesz.

Előzmény: kaszikanet (142)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!