Véletlenűl tévedtem erre a "repülőgép vezetős"topicra,pár év alatt jól átalakúlt a magyar repülős képzés:)
A "beszitop"oldalra kattintva valami "menyasszonyi ruhakölcsönző"jön be.
Nem szeretnék senkit megsérteni,de valaki tud valamit erről a cégről?Állitólag sokan keresik,mert "lenyelték"a befizetett pénzeket,az összes gépüket a bank elvette,és hasonló nyalánkságok....Ha nem igaz,elnézést kérek,tud valaki valami konkrétat?
nem tudom jo helyre írok-e de hétvégén volt szerencsém életemben először repülni szombathelyen cessna,katana-val utasként és nagyon megtetszett:)
Veszprémben lakok itt a környéken tudok valakivel repkedni illetve van valakinek könyve amit oda tud adni vagy megvenném ( erre gondolok : ppl a szakszolgálati engedély elméleti ismeretek gondolom ebböl szokás okosodni ) :D
ha meg szeretnék tanulni mennyibe kerül ez mer láttam netem 1.3milla alaphangon de itt pl. motoros-vitorlázó FALKE 14500/ora a gyakorlati képzés az sztem kijön az egész 800ezerböl és ugyanolyan ppl-a t ad:)
December 31.-ig még mindíg van lehetőség nagyon kedvező árú óragyűjtésre vagy G1000-es típusra. Nevet , helyet nem írok ide azt inkább e-mailben mindenkinek akit érdekel. Két db. vadonatúj C172 SP Garmin 1000 "glass cockpit-tel" felszerelve. Az egyik 6 hónapos a másik 1 hónapos. 15 óra befizetett minimum esetén 30 000 Ft/óra-ért lehet kivenni üzemanyaggal együtt. Akinek nincs típusa a C172-re vagy a G1000-re azt ebben az árban megkapja és utána a maradék 10 órában lehet vinni a gépet, akinek van annál mind a 15 óra gépbérletként megy el. A gép 180 lóerős , négyszemélyes ( fehér bőrkárpit) , az egyikben KAP140-es robot van a másikban GFC 700-as Garmin robot ami már IAS vagy "pitch angle" szerint is tud emekedni.
Továbbá bérelhető egy Cirrus SR22 GTS Turbo G3 Perspective is a legújabb Garmin SVS PFD-vel , összeötküzés elkerülő rendszerrel, ejtőernyővel, redundáns rendszerekkel és 220 csomós végsebességgel szintén nagyon kedvező áron. Részleteket e-mailben.
Egy további partnert keresünk jövő hétfőn kezdődő (12.08.) németországi MCC/JOC tanfolyamra Airbus 320-as FNTP-n. Az ára 3000 Euró azaz nagyon kedvező ( a Wizzair elfogadja az itteni MCC/JOC-t) a szállás ejszakánként 35 Euró reggelivel önnálló szobákban. Autóval lenne a kimenetel ami fejenként kb. 20 000 Ft minden meg van szervezve már. 12.08-12.19-ig tart és Essen -ben lenne a tanfolyam. Jövőre már 600 euróval drágább lesz itt is. E-mailben kérném az érdekődést.
az a helyzet, hogy ha tetszik ha nem a repülés nyelve az angol, és ahogy az előttem szóló is írta minden más is angolul van.
persze a fóniát pl. akár úgy is be lehet nyalni, hogy van egy eszperantó nyelvvizsgád, de aztán elmész mondjuk kűfődre, oszt ott leszállsz és már benyát sem nagyon fogsz tudni vásárolni, vagy mittomén megmagyarázni a csávónak, aki éppen 100LL-t nyomat a gépedbe, hogy jetA1 kéne.
arról nem is beszélve, hogy a nagy NATO/OTAN-ban meg aztán pláne kéne tunni angolul, meg ha már a nagy büdös kanadába...
Kecskeméten tudomásom szerint még nincs szintfelmérő, de ha az első év végére nincs meg a középfokú nyelvvizsga, akkor a négy féléves, heti négy órás Szakmai angolt nem tudja teljesíteni a páciens, ami elég nagy égés lenne annak, aki utána Kanadában angolul szeretne tanulni. Aki erre a pályára készűl, annak idejében hozzá kell szokni a gondolathoz, hogy egész életében angolul kell kommunikálnia és a repülőgép összes dokumentációját készség-szinten kell használnia(minden angolul van). Javaslom, hogy intenzíven láss neki a nyelvtanulásnak.
A felvételi tájékoztatóban azt olvastam, hogy a szak minimális feltétele az angol nyelvtudás, de ezt nem kell igazolni.Kérdésem, a kecskeméti reporvosin van-e nyelvi szintfelmérés, a felvételihez már szükséges a megfelelő nyelvtudás vagy elég azt a tanulmányok során megszerezni?
Sajnos van egy rossz hírem. Baján a főiskolán nincs is gépész képzés és a felvételi iroda sem tud arról, hogy pilótaképzést terveznének. Egyébként igen kicsi a valószínűsége annak, hogy az Oktatási Minisztérium az évi 5-7 fős államilag támogatott képzést a Nyíregyházi Főiskolán folyó képzés mellett-megosztva- máshol is engedné indítani.
Pontosan az a reptér az. Évek óta elhagyott, kár érte. A füvet néha levágják, de egyre több traktor gondolja azt, hogy a legrövidebb út a reptéren keresztül vezet, így egyre rosszabb a pálya. Annak idején épp a hétvégi házak miatt maradt abba ott a repülés, pedig klassz kis reptér volt, még Eb-t is rendeztek ott hajdanán.
Mi 8 éve átköltöztünk a saját repterünkre onnan nyomjuk. Voltam párszor mostanában a csanádi pályán, de valőszínű az idős vizest csak jobban összezavartam. Az enyémen csak számok voltak.
Nem jó emlékeim vannak-ha az-hivatalos leszálló engedélye nincs,de azért rendszerint ott szálltunk le,mig ránk nem küldték az MD-500.ast..))
Volt is egy cikk a helyi lapokban,egy nyugdijjas vizügyes nyomott fel rendszerint..szegény-szerencsére-nem ismert olyat mint:lajstrom,csak betűket tudott......nagy "o"...meg "s"...olyan kékes volt...stb
Te egy igazán jó fickó lehetsz, bocs a kifejezésért. Valószínűleg ilyen pozitív beállítottságú, őszinte és segítőkész emberből van nagy deficit mifelénk... Egyébként szerintem teljesen igazad van. Üdv
Sziasztok!
Ettől a héttől már részletre is tanulhat mindenki nálunk kb. 30% befizetéssel akár hatvan hónapos részletre is (16 %-os thm).
PPL , NVFR, Multi Engine , IFR képzés nagyon kedvező árakon. Helyben van ügyintézés tehát nem kell bankba menni és már bejelentett minimálbér és közüzemi számlák is elegendőek a hitelfelvételhez.
Csak ízelítő az árakból: PPL 1 000 000 Ft + áfa és a 45 órában igény szerint akár 3 típusvizsga is benne van (C150, C172, PA28).
Tököli helyszínen vagy igény esetén még két másik reptérről történik az oktatás.
Több info a www.beszitop.hu oldalon vagy e-mailben.
Jó repülést mindenkinek!
a könyv nem rossz, bár ha van egy kiváló oktatód - mint nekem is volt - akkor szükségtelen bármilyen könyv (annak ellenére, hogy nekem megvan a jepi is és kiválónak tartom). két különböző szemléletről van szó, a magyar és környéke eléggé akadémikus szeret lenni, az amerikai sokkal inkáb user friendly.
Én új vagyok ebben a repülés témában. Most készülök a CPL-re.
Nekem megvan ez az új magyar PPL tankönyv. Szerintem nagyon rendben van. Most vagyok a vizsga előtt. Korábban én is mindenféle jegyzetből, könyvekből, netről igyekeztem felkészülni, ebben a könyvben gyakorlatilag minden, a vizsgához szükséges anyag benne van elég jól struktúráltan.
Sracok, en nem ismerem az otthoni helyzetet, de azert sok felrevezeto dolgot lattam leirva az elozo oldalakon.
Eloszor is, egyaltalan nem kell milliardokat kolteni a repulesre, sot meg tizmilliokat sem. Szerintem minden csak elhatarozas kerdese, ezen kivul nagyon fontos a szorgalom, az idozites, a kapcsolatok epitese es a folyamatos tajekozodas a munkaeropiac igenyeirol es a munkalehetosegekrol. Emellett fel kell keszulni arra, hogy igenis aldozatokat kell hozni a karrier epitese soran, ez szerintem elkerulhetetlen. Aztan a tobbi a szerencsen mulik, lehet hogy valakinek az olebe esik egy jol fizeto munka, masnak meg evekig kell nyomorognia mire eleri a celt. A lenyeg az, hogy pozitivan kell hozzaallni mindenhez es soha nem szabad magunkat es a kepessegeinket alabecsulni. Lepesenkent kell haladni, es kis lepesekkel elobb-utobb az ember eljuthat a kijelolt celig. Azt is figyelembe kell venni, hogy a piac nagyon dinamikusan valtozik honaprol honapra, olyan mint egy hullamvasut. Az egyik evben oriasi hiany van pilotakbol (pl. jelenleg) maskor viszont sok embert elbocsajtanak, masoknak csokkentik a fizeteset. Viszont a repules elterjedesevel elore jelezheto, hogy meg ha lesznek is idoszakos stagnalasok a munkaeropiacon, valoszinuleg ezen a teren mindig lehet majd munkat talalni. Azsiaban pl. oriasi hiany van pilotakbol, Amerikaban is elindult a piac felfele. Europaban nem tudom mi a helyzet, de ez egy globalis uzletag ezert gonodolom ott is hasonlo a helyzet. Aki most akarja elkezdeni a repulest az szerintem a legjobb idoben van, kezdje el valahogy a PPL-t, tanuljon angolul, probaljon beiratkozni egy gyrostalpalo fosulira, epitsen ki kapcsolatokat es mire megvan a PPL addigra sokkal jobb ralatasa lesz a dolgokra, akkor konnyebb lesz eldonteni hogyan tovabb. Csak kis lepesekkel elore, ez a lenyeg. Ha elesik az ember, az sem baj... a lenyeg hogy mindig elore essen. ;)
tegnap volt szerencsém kb 20 másodperc erejéig belenézni a könyvbe. Első gyors átlapozásra logikus, átgondolt, igényes kiadványnak tűnik. További részletek, majd ha lesz időm részletesen átolvasni :)
A Jeppesen könyv valóban nagyon más CsePeti is jól tudja mert ős is tapasztalta az USA-ban lévő különbségeket én is ahogyan mondtam én ott tanultam repülni és előtte semmi közöm nem volt a repüléshez űgyhogy első kézből mondhatom ezt.
Ott nem attól repül a repülő mint itthon. Itthon az a fontos hogy milyen egyezmény volt Hágában és Tokióban meg milyen hőlába van egy gyujtógyertyának, milyenek a futóműbekötések stb. ezek után pedig az átlag pilóta elindul 2000 ft-en egy nem teljesen kitöltött nav log-gal útvonalra úgy hogy súlypontszámításról fogalma sincs teljesítményszámításokat az adott napra nem végzett stb. sok szerencsét neki.
Ott az a fontos hogy megtanuld kezelni a súlypont számító görbéket, teljesjménydiagrammokat , reptervet és nav logot kitölteni és jó magasan utazni, mert ugye ha megáll a motor 2000 lábon akkor nem sokat lehet siklani lefelé a pl.7-8000 lábas utazóhoz képest. Szóval a gyakorlatra helyezik a hangsúlyt és nem a hülyeségekre. Nemcsak a CPL tananyag részének kéne lenni a súlypontszámításnak vagy a többinek ami nem része a magyar PPL anyagnak pedig ugyanúgy bele lehet halni ha valaki Jakabszállásról akar felszállni egy túlpakolt géppel nyár közepén.
Kicsit elkanyarodtam de a lényeg hogy miután ilyen könyv eddig nem volt ezért az árát sem hasonlítanám a Jeppesen sorozathoz mivel nem amerikában vagyunk.
Azt kell számolni hogy fél óra repülés ára.
Nálam már van egy példány és ajánlom mindenkinek , de kicsit elfogult vagyok mert jóismerősöm a könyv szerkesztője. Azt biztosan garantálom hogy aki megveszi a könyvet és mellé még a Sándor Valéria repülésmeteorológia tankönyvet plusz egy térképet az minden további könyv és jegyzet nélkül képes lesz 100%-os eredményt elérni az elméleti vizsgán. (puskázás nélkül).
Nyiss ki egy jeppesen konyvet es meglatod miert. Masok a szempontok egy FAA vizsgara felkeszito konyv eseteben, mint egy olyannal amelyiket ugy szerkesztettek hogy lefedje a magyar hatosagi kovetelmenyeket. A ket kulturaban mason van a hangsuly. Ezert nem adhatsz oda egy jepi konyvet valakinek magyarorszagon, hogy vigye haza es keszuljon fel a vizsgara. Amerikaban ezt megteheted (mas kerdes, hogy ertelme van-e).
Szoval szerintem, ha valaki komolyan veszi a repulest, az legalabbis csak az ara miatt nem fogja leszolni ezt a magyar konyvet.
Amugy tenyleg irja mar meg valaki, aki mar megvette, hogy milyen.