Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nicko Creative Commons License 2 napja 0 0 266900

Előzmény: toto92 (266898)
JarnoTrulli Creative Commons License 2 napja 0 0 266899

Komoly szankciók 

Előzmény: toto92 (266898)
toto92 Creative Commons License 2 napja 0 0 266898

https://twitter.com/Team_Penske/status/1787807590442831892?fbclid=IwAR2nQS8trM3AVo6hrvTRJsEFBEQ-xIDvxUDUEg1bVcC4oHaaLHFQpswgvN0

 

Luke Mason (Newgarden versenymérnöke), Robbie Atkinson, Ron Ruzewski és Tim Cindric a két indianapolisi futamra felfüggesztésre került Penske bá' által házon belül.

toto92 Creative Commons License 2 napja 0 0 266897

https://www.motorsport.com/indycar/news/abel-motorsports-pulling-plug-on-2024-indy-500-effort-due-to-lack-of-funding/10606310/

 

Az Abel Motorsport lefújta az 500-as programot, elvileg 34 autó fog nekiveselkedni a kvalinak. Azt még nem zárják ki hogy a szezon későbbi részében még elindulnak egy versenyen.

 

https://www.motorsport.com/indycar/news/rahal-indycar-needs-to-focus-on-parts-shortage-not-new-teams/10606223/

 

Lassan érkeznek a pótalkatrészek a Dallarákhoz.

Lyukaszokni Creative Commons License 2 napja 0 0 266896
NewmanHaas Creative Commons License 5 napja 0 0 266895

Úgy néz ki, hogy Pourchaire is hosszabb távra tervez az IC-al.

https://racer.com/2024/05/03/pourchaire-set-for-first-oval-test-with-arrow-mclaren/

Előzmény: spedway (266892)
nicko Creative Commons License 6 napja 0 0 266894

Bizony az ilyenek mindig jók! :))

Ma néztem meg, mert kivártam a szerdai napot. :p

Asszem 3. volt Scotty amíg nem jött a balhé és pontlevonás, különben lehet most ő lenne az 1. helyen.

Mindegy rámegyünk az Indy500-ra. ;)

Előzmény: spedway (266884)
Lyukaszokni Creative Commons License 2024.05.02 0 0 266893

Ezt mondjuk nem értettem mert Ilottnak nem volt szerződése 2024-re, csak opciója volt a hosszabbításra amivel a csapat nem élt mivel nem tudta összerakni a szponzorációt. Tehát simán mehetett volna mekizni ha annyira akarták volna. 

Előzmény: spedway (266892)
spedway Creative Commons License 2024.05.02 0 0 266892

Azért Illot sokáig abban volt, hogy marad a Juncosnál, kb. derült égből jött a szerződésbontás és elég későn, szóval nem nagyon volt már lehetőség sem jelentkezni érte. A McLaren felől volt érdeklődés, de úgy voltak vele hogy a technikai együttmáködéssel házon belül tudják majd, ezért nem forszírozták a dolgot. Aztán eltűnt. Viszont az biztos, hogy jól megy neki a WEC-ben egyelőre és szeret is ott lenni, de év elején úgy nyilatkozott, hogy rengeteg ideje van IC-zni is, hiszen a WEC-ben kevés a verseny, tehát az ő részéről az IndyCar abszolút képben van még. Meglátjuk.

Előzmény: JarnoTrulli (266888)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.05.01 0 0 266891

én se fogadnék rá, hogy behúzza, pont azért mert kb. olyan hullámzó a teljesítménye sokszor mint a mexikóinak

 

Előzmény: specialist (266890)
specialist Creative Commons License 2024.05.01 0 0 266890

Vezetni három verseny után az egy dolog, megnyerni meg egy másik. :-)

Előzmény: JarnoTrulli (266889)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.05.01 0 0 266889

Herta is kb. ilyen, aztán perpill. vezeti a bajnokságot

Előzmény: Target8 (266886)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.05.01 0 0 266888

lehet, hogy Pourchaire könnyebben mozdítható Japánból, bár őt meg köti a Sauber F1-es kirakatszerep idén, de szvsz könnyen elengednék, hiszen az Audi kizártnak tartom, hogy vele tervezné a jövőt és a másik kocsiba őt tennék

papíron tartalék idén, de Super Formulázott márciusban is amikor Jeddában volt F1, így nem létkérdés nekik hogy minden hétvégén velük legyen

 

csak még fel kell ébrednie teljesen F1 az álmom c. meséből

 

"Pourchaire sure he’ll get more chances to join F1 after strong IndyCar debut" :D

 

“But in my position, I’m still really young, I know I can have probably a few more opportunities to go to F1 if I’m a really good driver. I think a place like the IndyCar championship can be the best championship for me to show myself. I hope I can drive more there in the future – if I don’t have the opportunity in F1, That would be awesome.”

 

Ilott érdekesebb, egész jó helye van ott a Hypercarban én nem biztos hogy újra visszamennék. Meg itt volt 2 teljes szezont is, de akkor sem volt érte túljelentkezés. 

 

Előzmény: spedway (266885)
Lyukaszokni Creative Commons License 2024.04.30 0 0 266887

"NBC got 763,000 viewers for Sunday's IndyCar race @BarberMotorPark (TV only), down from 930,000 viewers last year."

 

Yikes. Az idei számok egyre gázabbak. Penske papának ideje lenne valamit csinálni. Pl azt az LC pénzt amit lenyúlt a csapatoktól marketing költségek címszóval költhetné marketingre pl. 

Target8 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 266886

O'Ward nem lesz bajnok soha, jó szezonokat nyom általánosságban végülis de minden évben jönnek ezek a bénázásai...

Ha megnézzük mennyi jelentkező van a bajnoki címre és milyen konzisztensek, így nem lehet labdába rúgni.

Előzmény: spedway (266884)
spedway Creative Commons License 2024.04.29 0 0 266885

Nagyon sajnálom a srácot, de érthető a McLaren döntése. :(

Viszont talán Illot előtt újra kinyílik a lehetőség, vajon ő mennyire forszírozza a dolgot, ha ajánlatot kapna a csapattól? WEC miatt főleg az oválokról le kell mondjon, hacsak nem szerződik vissza full time.

Előzmény: IndyGWR (266882)
spedway Creative Commons License 2024.04.29 0 0 266884

Végre egy jó verseny !

 

Scotty +20 hely a bajnokságban, ez is valami rekordféle lehet :D

 

Herta meg vezeti.. Lundqvist harmadik hely... O'Ward ámokfutására pedig szavakat nem találok... 

 

És jön a május. 

IndyGWR Creative Commons License 2024.04.29 0 0 266883

Azért ez nem volt egy unalmas verseny, így nem lehet azt mondani rá, hogy ez volt a legizgalmasabb pillanata a versenynek. De igaz, igen érdekes jelenetsor volt ez.

Előzmény: Lyukaszokni (266881)
IndyGWR Creative Commons License 2024.04.29 0 0 266882

Malukas és a McLaren útjai különválnak.

Bár elméletileg csak a 2024-es kontaktus lett felbontva, nagyon, de nagyon nagy valószínűséggel ennyi volt a McLarenes kaland, ami igazából el sem kezdődött. Ha Malukas idén versenyezni akar, azt valszeg már csak Coyne-kal tudja majd kivitelezni. 

https://www.indycar.com/News/2024/04/04-29-Malukas-ArrowMcLaren

Lyukaszokni Creative Commons License 2024.04.29 0 0 266881

A verseny legizgalmasabb pillanata:

https://youtube.com/shorts/SyjSxBA_lOg?si=bjZkE3TJ05axk_WF

Már persze azon túl, hogy Penskeék megint csalva győztek-e. 

NewmanHaas Creative Commons License 2024.04.29 0 0 266880

Kalapod megúszta! :)

Előzmény: IndyGWR (266878)
Target8 Creative Commons License 2024.04.29 0 0 266879

Lundqvist 3. 🙂

 

Időmérőkön még nagyon gyenge de pont ezért komoly eredmény ez most.

IndyGWR Creative Commons License 2024.04.28 0 0 266878

Ha Palou megnyeri, megeszem a kalapom.

nicko Creative Commons License 2024.04.28 0 0 266877

remélem tiszta eszközökkel be is húzzák a győzelmet. :)

Előzmény: spedway (266874)
Lyukaszokni Creative Commons License 2024.04.28 0 0 266876

Ex-Penske employee on team's push to pass violations: 'I don’t really believe the story'

https://eu.indystar.com/story/sports/motor/2024/04/27/mclarens-gavin-ward-on-penskes-push-to-pass-violations/73477135007/

Lyukaszokni Creative Commons License 2024.04.28 0 0 266875

Penske's IndyCar explanation 'doesn't stack up', accuses McLaren's Brown 

https://www.motorsport.com/indycar/news/penske-indycar-mclaren-zak-brown/10603973/

spedway Creative Commons License 2024.04.28 0 0 266874

Nem tesztelt semmit, kedden volt üléspróbán és pénteken vezetett először. Én sose hallottam a nevét de ügyesnek tűnik. :)

 

Azé' Penske első sor! ;)

Előzmény: JarnoTrulli (266873)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.28 0 0 266873

Ghiotto tesztelt valaha Indycarban, vagy teljesen szűzként ugrott ide?

 

pár éve felhagyott a formaautózással, nem tudom honnan szerzett pénzt, de nem tűnik rossznak elsőre

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.27 0 0 266872

ezen agyaltam én is, hogy amióta én követem volt e ilyen, de nem jut eszembe semmi, hogy utólag vegyenek el győzelmet az utóbbi 22-23 évből, bár ott a 2000-es évek legelején net nélkül kevés információ jutott el hozzám

 

Egész csalás ügy abban szégyen extrém módon, hogy ez Penske vezette széria, és annak a csapata csinálta ezt. És ez nem valami pár mm-es eltérés valami alkatrészen, hanem a pofátlan csalás kategória. 

Vagy ha nem ők buknak meg vele hanem egy Juncos egy Canapinoval, lehet egész szezonra kibasznák őket. 

Előzmény: spedway (266846)
spedway Creative Commons License 2024.04.27 0 0 266871

Meg van egy másik, amiben Cindric és Rusewksi magyarázkodnak: 

 

https://racer.com/2024/04/26/the-how-what-and-why-of-the-p2p-furor-as-explained-by-team-penskes-cindric-and-ruzewski/

 

Itt elmagyarázzák hogy a hibrid teszten használt kódod egyszerűen csak lemásolták, nem tudván, hogy az egy olyan bejegyzést tartalmaz, ami folyamatosan nyitva hagyja a p2p lehetőségét és nem enged hozzáférést a versenyirányításnak... a magam részéről azt simán el tudom hinni, hogy a vezetők ilyen szinten nem foglalkoznak ezzel, hiszen erre vannak a technikusok/mérnökök akiknek az ilyen szoftvermódosításokkal, verziószámokkal és egyebekkel tisztában kell lenniük, hogy hol mikor mit lehet használni. 

 

A baj sztem azzal van, hogy Newgarden hogyhogy nincs tisztában a szabályokkal, amikor minden versenyhétvégén elmondják nekik, mikor lehet és mikor nem lehet használni a p2p-t? (ezt Herta is megerősítette). Ha észrevette hogy működik, miért nem jelezte a csapatnak? A Chevy mérnök hogyhogy nem vette észre? 

 

Ugyanakkor a szándékosság ellen szól, hogy ha elérhetővé tették, akkor miért használták ilyen kevés alkalommal? Power pl. egyszer sem, Scott egy alkalommal, Józsi pedig mindössze háromszor, bár abból egy esetben pont sikerült megelőznie Hertát. 

 

Amúgy pont ő az, mármint Newgarden, aki rendszeresen nyomogatja a p2p-t, hátha működik. 

De ezt mások is csinálják. Hinch is beszélt erről a közvetítésben. 

 

Some drivers make a habit of pressing the P2P button on starts and restarts in the off chance the system has been mistakenly activated by the series. Newgarden, in particular, is well-known within the driver group for frequently hitting the inactive P2P button on starts and restarts and did so prior to joining Team Penske.

 

Out of curiosity, Cindric asked his engineering team to create a report that would identify how many times his drivers pressed the P2P button in 2023 while it was disabled — use of the button, whether it’s active or inactive, is logged in the data — and the results were telling.

 

“I got the answer I expected, to be honest,” Cindric said. “Last year, Newgarden pushed the button 29 times on either starts or restarts. Power did it 12 times. And McLaughlin did it seven times. And the next thing that I wanted to understand is why is one driver doing it more than the others?”

 

Egyébként az általad linkelt cikkben az is benne van, hogy visszamenőleg is történtek vizsgálatok és nem találtak semmit. 

Pruett ezt megerősíti, bár kérdés, hogy az IndyCar újra lefolytatja-e ezeket a vizsgálatokat, az elmúlt hét eseményeinek tükrében. 

 

As noted in the first analysis piece, one team told RACER it supplied onboard video clips to IndyCar in 2023 which depicted what it felt was suspicious uses of P2P.

 

“I definitely want to clear that up,” Cindric said. “If there was anything in 2023, IndyCar has all that data and everything there. There is zero chance that any of this current occurred in 2023. And they can go through all the data and look at it at any point in time.

 

According to Cindric, there was another identical allegation leveled against the team in 2022 which he says resulted in the team being cleared by IndyCar.

 

“We also want to address this 2022 video,” he continued. “There were some questions in the past about whether or not we were using push-to-pass illegally. There was an inquiry in 2022. McLaughlin was moving his thumb at the button in qualifying, but the ECU wouldn’t have had any push-to-pass even loaded in it.

 

“IndyCar came and looked at our steering wheel because he was moving his finger around, which is something that he does. The wheel was completely disassembled and found to have no issues or infractions. So I just want to clear that up because it was reviewed and IndyCar did come and confiscate our steering wheel and go through all that stuff.”

Előzmény: Generic Jingle (266864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!