Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kivi Creative Commons License 2001.04.22 0 0 18
Nekem konkrétan Győrújbarátba (ra?) kell mennem. Elvileg a 82-es útról lehet elérni a községet, de a térkép szerint van egy út Győrből is.
Előzmény: avantage (16)
mb001 Creative Commons License 2001.04.22 0 0 17
Az M5 is pályázhat v.mi európai legdrágább kategóriában. 100Km/2200Ft körüli összeg. Ez tavalyi adat, de gondolom azótasem lett olcsóbb. Cserébe viszont időnként elég elhagyatott és jó minőségű is. Csábító, hogy laza 170-180-at menjek folyamatosan rajta. Komolyan elgondolkoztatott, hogy ekkora összegért etikus-e, ha ezen az elhagyatott pályán megbüntetnek gyorshajtásért, legalább időt nyerhessek ekkora összegért.
Előzmény: Macimedve (8)
avantage Creative Commons License 2001.04.22 0 0 16
>Győrnél viszont nem árt egy kis helyismeret.
Nos akkor egy gyori ad egy kis infot: Ha a varosba mesz, eppen, hogy az elso lejaronal erdemes lemenni a palyarol.
Előzmény: Inner Circle (14)
Georg Creative Commons License 2001.04.22 0 0 15
Az árakról annyit, hogy tavaly kellett vennem Svájcban matricát, mert röviden kellett menni pályán, és csak éveset lehet náluk venni. Megijedtem, hogy drága lesz. 49 DM volt!!! Egy évre!

Most meg meg kellett vennem az éves magyar, meg az osztrák matricát is (együtt kb. 40.000 Ft).

Más.
Ha bevezetik az M7-esen a pálydíjat, akkor hozzákötik az M1-M3 matricához, vagy teljesen független lesz?

Előzmény: Macimedve (8)
Inner Circle Creative Commons License 2001.04.21 0 0 14
Ja. (Győrnél viszont nem árt egy kis helyismeret. Mikor először mentem oda, az első "Győr" feliratú lehajtón leugrottam a pályáról, és mehettem még félórát egy nyílegyenes úton feleannyival. Ha a városba tartasz, érdemes egy későbbi lehajtót választani.)
Előzmény: kivi (13)
kivi Creative Commons License 2001.04.21 0 0 13
Köszi, értem. Tehát elvileg felrakom a ház előtt a matricát, és _meg_sem_ állok az Osztapenkotól Győrig. :-)
Előzmény: Inner Circle (12)
Inner Circle Creative Commons License 2001.04.21 0 0 12
Azt hiszem az M1-en nincs kapu, ott a matrica játszik - mivel nem fizetősre tervezték, biztos drága lett volna hozzáépíteni a kapukat. Az M3-on van kapu és ott a mágneskártyát húzzák le, de elméletileg a matricát is ki kell tenni.
Az autópályák elején a benzinkutaknál (majdnem mindnél) ki van plakátolva, hogy lehet matricát lőni.

(Egyébként az M3 budapesti végénél a nagy-nagy ellenőrzőkapunál is lehet - egyszer nézeteltérésem támadt az ellenőrzésnél a 9. napig tartó érvényesség jelentését illetően, végül kiegyeztünk abban hogy elgyaloglok a bódéig és veszek egy matricát. Felragasztottam és mehettem. Szóval ha nyitva van a bódé (forgalmi igazgatóság vagy hogy hívják), akkor ott is el lehet intézni.)

Előzmény: kivi (11)
kivi Creative Commons License 2001.04.21 0 0 11
Elkapkodtam... :-(

Az Autóklub honlapja szerint ingyenes a pálya:
- az M1 autópályán Budapest és az M0 autóút csomópontja ( 5,6-16,3 km)
- az M1 autópályán a Tatabánya óváros és Tatabánya újváros ( 55,5-60,5 km)
- az M1 autópálya Hegyeshalom keleti csomópontja és Hegyeshalom határállomás ( 167,5-171,7 km)
- az M1 autópályán Budapest felé a biatorbágyi felhajtó és az M0 autóút csomópontja ( 17,6-16,3 km)
- az M1 autópálya Gyor kelet - 85. számú foút csomópontja ( 106-129,4 km) között.

Továbbá:
"Az M1 és M3-as autópálya használatáért - a fentebb felsorolt szakaszok kivételével - díjat kell fizetni. A díjat meghatározott idotartamra ( kilenc napra, egy hónapra, illetve egy évre) elore, matrica vásárlásával kell kiegyenlíteni. A matricákhoz mágnes kártya is tartozik, mely tartalmazza az autópálya szolgáltatásait használó gépjármu rendszámát, a gépjármu kategóriáját, a matrica érvényességi idejét (éves, havi, heti).

A többi adat itt van: http://www.autoklub.hu/matrica.html

Így viszont nem értem, hogy miért vannak a kapuk, és minek a mágneskártya, ha van matrica? Hol lehet matricát/kártyát venni, az Autóklub irodáján kívül?

Előzmény: kivi (10)
kivi Creative Commons License 2001.04.21 0 0 10
Please, segítsetek nekem! Marhára semmit nem tudok a hazai fizetős autópályákról, és a jövő héten Győrbe kell mennem (sőt vissza is jönnék :-)
Elmondaná valaki, hogy az M1-es mettől meddig fizetős, kb. mennyi a díj, és a lényeg: mi a fizetés módja?
Syd Barrett Creative Commons License 2000.01.20 0 0 9
Állítólag márciusban újragondolják a matricaárakat. Ha esetleg olcsóbb lesz, akkor ismét palira vette pártunk és kormányunk azt, aki egy (becsületesen) egész éveset megvett előre .
Előzmény: Macimedve (8)
Macimedve Creative Commons License 2000.01.18 0 0 8
Matricaárak személyautóra

’98-ban a cseh matrica kb. 50 DM volt. A szlovák valami jelképes összeg, ha jól emlékszem 13 DM. (99-ben nem jártam arra) Természetesen 1 évre. Mindezért Csehországban nagyon jók a pályák, mindenhol gőzerővel építik az elkerülő gyűrűket.
Szlovákiában a meglévő kb. 90 km autópályából 60 km (Pozsony- Brno) Csehszlovák örökség. (ez már kicsit kopott) A többi 30 a Rajka-Pozsony autóút, kb. 3 éve épült. Az osztrák matrica 10 napra most 70 ATS, két hónapra 150 ATS egy évre (ez dec. 1-től jan. 31-ig szól, tehát 14 hónap) 550 ATS. És Ausztriában van pár ezer km kitűnő autópálya....

Az M1 Győr-Hegyeshalom közötti 40 km-es szakasza a második legdrágább volt a világon 1 km-re számítva. Egy Párizs melletti soksávos alagút volt drágább egy kicsivel. És ez M1 egy síkvidéki pálya. Csak azt nem értem, hogy az olaszok, franciák stb. hogyan tudták olcsóbban kihozni a hídra föl alagútba be típusú pályáikat lényegesen olcsóbban. (Lehet hogy az ottani Schamschula (Így írja?) kevesebbet kért.... Igen, a zsebébe.)

De a polgárbarát kormány szándéka itt is világos.... Tönkre kell tenni a rebellis Budapestet, meg kell fizetni a Budapestiekkel meg az agglomerációban élőkkel a távolabbi vidékek autózását is. Ez is egy módja a vidékfejlesztésnek. Ha lezüllesztik Budapestet csökken a különbség az országrészek között. Innen kezdve a többi csak propaganda kérdése.....

Még egyszer az M7-ről. Ezért a minőségért egyszerűen nem mertek pénzt kérni. De már bejelentették, hogy felújítás után aztán nincs kegyelem.

avantage Creative Commons License 2000.01.17 0 0 7
Igen jártam M7-en és tényleg nagyon szar, de akkor is. Vagy mindenhol legyen fizetős, vagy sehol. Persze én is ez utóbbit pártolnám, ha ez szavazás kérdése lenne.
Ami érdekes, hogy mennyibe is kerül a matrica?
Szlovákiában állítólag tizede a miénknek, és Ausztriában is csak a fele körül mozog. (Ha valaki tudja pontosabban, javítson ki.) Szóval mindenképpen olcsóbbnak kellene lennie. Cégeknek nem probléma, de a magánembernek nagy nyűg. Én ha olcsóbb lenne, lehet vennék éveset, mert néha járok BP-re (Győrből) maszek is, de hogy heti ragacsot vegyek... Azt már nem!
Gyorgy Creative Commons License 2000.01.17 0 0 6
Ja és elfelejtettem, hogy a fizetéshez csak egy hiányzik, a matrica!

Egyébként többek között "csak" Mogyoródon, Fóton stb nem lehet matricát kapni, tehát, ha egy helyi lakos este el szeretne menni mondjuk Fótról Miskolcra, akkor mehet a 30-ason, vagy beutazhat Pestre vinyettáért!
Mogyoródon kétszer is átmegy az M3-as, matrica azonban nincs, legalább is az este is nyitva tartó MOL kútnál, de még a fóti Shellnél sem!!!

Gyurika

Gyorgy Creative Commons License 2000.01.17 0 0 5
Hölgyeim és Úraim!

A matricarendszer elsősorban nem a "távolsági" utazókat érinti, hanem a Budapest környéki bejárókat.
Amikor ifjú kormányunk arra a gaz lépésre szánta magát, hogy megszüntette az M3-as autópályán a kapus fizetést, ezzel egyidőben pedig a matricás
rendszert vezette be mind az M1-esen, mind pedig az M3-ason, több legyet is ütött egyszerre:

- a Budapest környékiekkel aránytalanul magasabb díjat fizettet. (a Mogyoródiak például 5 km-ért fizetnek annyit, mint aki Miskolcig autózik, sőt a vonzáskörzetből
bejárókkal kifizettetik az utat egész Győrig!)
- Sok települést egyszerűen "elvágtak" Budapesttől. Például Szadáról, Veresegyházról csak az M3-ason lehet "ésszerűen" bejutni a városba.
- Hatalmas tranzitforgalmat irányítottak a kisebb utakra, például a 30-asra, vagy a Mogyoród-Fót-Budapest útra.

Szerintem ez a döntés a világon példa nélküli. Az Érdieknek még szerencséjük van, de mi lesz velük, ha az M7-es is fizetős lesz?

u.i.: Egyébként valóban felháborító, hogy a nép pénzén épített szakaszokra egy Rt. díjat szed. A fizetésért pedig semmit sem lapunk, decemberben az első leesett hó idején fél napig állt a forgalom az M3-ason. Én Vác felé, közel 50 km-ert autózva tudtam le az egyébként 5 km-es szakaszomat.

Ja, és ha én csinálok egy Kft.-t, akkor arra is "vigyázni" fog a Magyar Királyi Rendőrség? A mogyoródi serif naponta szivatja az átmenő forgalmat!

Gyurika

Macimedve Creative Commons License 2000.01.17 0 0 4
avantage,

Jártál te mostanában az M7-en? Ezt a minőségű útburkolatot jobb helyeken dűlőútnak vagy tarktorcsapásnak hívják. Nem alkalmas arra, hogy az ember biztonságosan közelkedjen rajta. Főleg a Balaton irányába. Pest felé pár éve már történt valami felújítási kísérlet, így az a rész tűrhető. De az elvárható autópálya-minőségtől messze van. Pl. sehol nincs elválasztó szalagkorlát. Az út nincs elkerítve, a vadak emberek, kutyák stb. szabadon járnak-kelnek. Jókora vízátfolyások vannak. Aztán még lehetne sorolni. Ezért a minőségért még ez a polgárbarát mindeningyenlesz kormány sem mert pénzt kérni. De már bejelentették, hogy a felújítás után (amit már be kellet volna fejezni, de még el sem kezdtek, a jelenleg érvényes határidő 2002-re szól)az M7-en is lesz matrica.

Hogy a pesti főfejesek szeretnek a Balatonra járni, és ezért nincs matrica? Ez úgy hülyeség, ahogy van. Az illetékes elvtársak állami autóval, állami matricával járnak. Őket ez a dolog nem érinti.

csillag Creative Commons License 2000.01.17 0 0 3
Valamely nyilatkozatban hallottam, hogy az M7-re azért nem vezették be az M1-el együtt a matricát, mert előtte még illene felújítani autópálya minőségre.
Előzmény: Syd Barrett (2)
Syd Barrett Creative Commons License 2000.01.16 0 0 2
Az M7-esen azért nincs matrica, amiért az M1-esen sem szabadna lennie! Mind a két autópálya a mi pénzünkből, az általunk befizetett "útalapból" épült, bőven ki van fizetve. Egyszerűen nem értem, hogyan van bőr a képén a kormánynak olyan autópályán díjat bevezetni, ami közpénzből épült, és nem pedig vállalkozási alapon. Ami még ennél is jobban megdöbbent, az az érdektelenség ami ezt a nyilvánvalóan jogszerűtlen döntést kíséri. Van még valaki, akinek az igazságérzetét ez zavarja?
Előzmény: avantage (1)
avantage Creative Commons License 2000.01.15 0 0 1
Bár elmámorosodva a nullázás élményétől , de kissé komolyabban:
Én nem örülök neki, hogy matricázni kell, de elfogadom, legalább nem a benzin árát emelik, hogy meglegyen a bevétel, hisz ez a cél.
Viszont engem nagyon bosszant, hogy az M7-es miért nem fizetős? Az ugyanolyan autópálya mint az M1 és az M3. Biztos szeretnek a bp-i fejesek a balatoni nyaralóba járni, de miért nem akarnak ők is fizetni?
Vagy van más ötlet, hogy ott miért nem kell vinnyetta?
avantage Creative Commons License 2000.01.15 0 0 0
Bár nem tudom, mi ebben az élvezet, azért nullázok! 0 0 000 00 0
Syd Barrett Creative Commons License 2000.01.15 0 0 topiknyitó
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mennyire volt etikus ettől a kormánytól, hogy egy olyan autópályán tette kötelezővé a fizetést, amit még bőven közpénzekből, a benzin árába beépített ún. "útalapból" építettek, amit mindenki kieményen kifizetett és fizet a mai napig is (1 l benzinben áll. 130 ft körüli az adótartalom). Meddig lehet még csinálni az ilyen piszkos dolgokat?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!