Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pingvin Creative Commons License 2024.01.17 0 0 37921

Sziasztok,

2004-es 1.2-es Puntómban eltűnt a belső fűtés, viszont cserébe néhány km után felmelegszik a motor a hőmérő szerint és kigyullad a piros lámpa.

Hűtőfolyadék láthatólag van a kocsiban.

Mi okozhat ilyet? Termosztát hiba? Hengerfej?

gnrb Creative Commons License 2024.01.15 0 0 37920

Szia. Az már a módosított hengerfejes, 12 mm-es furattal, NGK DCPR7E-N-10 kell bele. Apámnak van ilyen, 2005 év végi gyártású, nekem 2004-es 16V-s volt, abba is ez kellett.
Bővebb hasznos infót a Puntonium Blogon találsz (https://www.puntonium.hu/2018/06/22/a-gyujtogyertyakrol/).
Itt a váltó olajról is tájékozódhatsz, szerintem a TUTELA CAR TECHNYX lesz jó bele (https://www.puntonium.hu/2019/01/09/valtoolaj-csere/).

Előzmény: Belaba91 (37919)
Belaba91 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 37919

Sziasztok!

 

Először is boldog új évet kívánok mindenkinek!

Másodsorban pedig egy érdekes anomáliával kapcsolatban kérném a segítségeteket: 2005 novemberi gyártású, nagy lámpás, 8 szelepes 1.2-es 2-es Puntom használati útmutatója elég csúnyán átvert - BKR5EZ gyertyák használatát írja elő, miközben 12-es furatok vannak a kocsi hengerfején, így azok bele sem mennek. Továbbá a váltóolaj kapcsán is kezdek szkeptikus lenni, Tutela ZC 75 Synt váltóolajat ír elő, de mióta lecseréltem a benne lévőt erre, azóta a kihajtásnál szivárog belőle az olaj, na meg a váltás is mintha nehezebb lenne. Amit kérni szeretnék, hogy ha bárkinek van hasonló időben gyártott Puntója, attól megköszönném, ha itt leírná, hogy milyen gyertyákat, illetve milyen váltóolajat javasol 1.2 8v-hez a kézikönyve (újabbakhoz tudom, hogy a Tutel Technyx 75w-85 való, csak nem tudom, hogy mikor történt a váltás rá).

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

77balinfogó Creative Commons License 2023.12.28 0 0 37918

köszönöm a tippeket, próbálkozom

Előzmény: ovoid (37915)
ovoid Creative Commons License 2023.12.26 0 0 37917
Előzmény: 77balinfogó (37913)
kacagógerle Creative Commons License 2023.12.25 0 0 37916

Sziasztok!

Punto 2 1.2 8V 2000.

Mennyivel hangosabb az autó akkor, ha csak dob nélküli középső kipufogócsövet teszek alá a dobbal rendelkező helyett?
Teljesítményben/fogyasztásban tapasztalt valaki különbséget?

Köszi!

ovoid Creative Commons License 2023.12.25 0 0 37915

Annyira evidens, hogy eddig eszembe sem jutott, de az akku biztosan jó, tele van?

A kormányszervó csatlakozóit is lehúznám, hogy akkor olvasható e a többi....

Előzmény: 77balinfogó (37913)
ovoid Creative Commons License 2023.12.25 0 0 37914

Hát ez szopacs, részvétem!

Talán lehúznám az akksit egy napra.....

Az OBD adapter biztosan jó, másik autón megy?

Előzmény: 77balinfogó (37913)
77balinfogó Creative Commons License 2023.12.25 0 0 37913

Igen !amikor a hiba jelen van és nem indul az autó ég a piros kormány jel és a sárga lakat világít

Nem olvasható computerrel nem csatlakozik! Egy kis idő elteltével újra 

Indúl akkor CAN vezetési hibát ír.

 

Előzmény: ovoid (37912)
ovoid Creative Commons License 2023.12.24 0 1 37912

Hibát kiolvastad?

Mit adott?

Előzmény: 77balinfogó (37911)
77balinfogó Creative Commons License 2023.12.23 0 0 37911

Idős édesanyámnak van egy fiat puntó 1.2 es benzines 60 le autója, én tartom karban az autót, de most lett egy olyan hibája amivel nem tudok mit kezdeni. Hibaleírás: általában meleg motornál leáll a motor, úraindítani nem lehet, műszerfalon világít a piros kormány ikon, illetve az immobiliser sárga ikon. Ilyenkor az autó nem olvasható computerrel. Kis idő múlva valamitől újra indítható.Előzőleg cserélve lett az AC pumpa és teljes gyújtás trafókkal, vezérműtengely, illetve főtengely jeladó is. Minden javaslat érdekel, ha esetleg valaki tud segíteni, vagy ajánlani valakit, aki vállalná a javítást. Előre is köszönöm a segítségeteket!

codi1993 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 37910

Kb mint èn annyira volt képben. :) 

Köszönöm a válaszod!

Előzmény: kacagógerle (37909)
kacagógerle Creative Commons License 2023.12.17 0 0 37909

Aki felhívta rá a figyelmedet, nem nagyon van képben. Nem kell oda csatlakoztatni semmit, így van jól ahogy van.

Az injektor híd végén lévő csatlakozó, melyen keresztül az üzemanyagnyomást lehet ellenőrizni.

Előzmény: codi1993 (37908)
codi1993 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 37908

Üdv.

Segítséget kérnék tőletek. 

Bejelölt kis négyzetben milyen kábel stb hiányzik? Egy ideje már így használom, de felhívták rá a figyelmem hogy oda biztos volt valami kötve.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=991IMG_20231217_195817.jpg

gnrb Creative Commons License 2023.12.02 0 0 37907

Örülök, hogy segíthettem és így sikerült találnod. Elviszik őket, mert manapság senki sem javít váltót, inkább cserét javasolnak.

Előzmény: 77Heller (37906)
77Heller Creative Commons License 2023.11.27 0 0 37906

Szia! 

 

Nagyon köszönöm a segítséget! Nem volt egyszerű találni egyet, meg is lepődtem!

Majdnem mindegyik bontásban lévő Puntóbol az elsők között veszik meg a váltókat...nem is gondoltam volna.

Köszönöm mégegyszer, segített kibővíteni a keresést....

 

Előzmény: gnrb (37904)
Rigo35 Creative Commons License 2023.11.20 0 0 37905

Szia.

Végül is nem kellett foglalkoznom vele.

Volt még egyéb motorikus baja az autónak,a női gazdája úgydöntött eladja.El is vitték utána 1 hétre kb.

Vett egy pukkant bmw-t.(na majd arra költhet igazán).Ő tudja.

Egyébként igen,ki kell szedni a rugókat a felütközésgátló cseréjéhez.Végülis hogy férne ki.

Előzmény: gnrb (37903)
gnrb Creative Commons License 2023.11.17 0 0 37904

Szia. A kuplung ugyan más, de a 16V-s (188A5000) váltója ugyanez, ezért az is jó rá, (még a 6 sebességes Sporting is), kiterjesztheted a keresést arra is.

Előzmény: 77Heller (37902)
gnrb Creative Commons License 2023.11.17 0 0 37903

Szia. Nem tudom, aktuális-e még, de a válasz: nem lehet. Tegnap cseréltem rugót (nagylámpás, de ebből a szempontból mindegy), mert már nagyon rozsdás volt, félő volt, hogy eltörik. Mivel ez az alkatrész rögzíti alul a rugót, és kb. fél fordulattal rá is van tekerve, csak a rugóval együtt emelhető ki.
Bontott került rá, néhány éve vettem a tatai olaszbontóból, az alsó – tárgyi – felütközésgátló és a felső gumi támasztógyűrű is rajta volt, sokkal jobb állapotban, mint a sajátja, ezért kompletten a bontottakat tettem be, persze némi tisztítás, festés és szikikonos gumikezelés után.
Van kettő autodoc-os video is a YT-on a rugócseréről (csík- és nagylámpás is, bár a futómű u.az), azokat nézd meg, mielőtt nekiállsz.
Ui.: a te rugód nem rohad?

Előzmény: Rigo35 (37869)
77Heller Creative Commons License 2023.11.13 0 0 37902

Sziasztok!

Budapest és környékén keresnék egy 5 sebességes vátót.

Egy 2003-as (már nagylámpás, de szerintem ez mindegy is), 1.2 8v, benzines autóhoz.

188A4000 a kód.

Köszönöm!

ovoid Creative Commons License 2023.10.26 0 0 37901

Biztosan, megoldottad már, de ha mégsem, akkor használd a bordásszíjon levő, gyári jelöléseket.....

Előzmény: 88GABOR88 (37900)
88GABOR88 Creative Commons License 2023.10.12 0 0 37900

Sziasztok, adott egy 1.2 16v punto hengerfejtomítés csere után + hengerfej síkolás is volt menne össze már de a vezérműszíj felrakása közbe adódott egy kis probléma : minden össze volt jelölve( a vezérműkerék+lendkerék 0 fokon) úgy is ment, menne vissza... de miután készre lenne feszítve a vezérműszíj elmegy egy kicsit a főtengely... jelöléstől kb. 4 mm-re..hiába tekerem el kicsit előtte a főtengely sehogy sem akar visszamenni az eredeti helyére.

Már próbálkoztam a gyári rögzítő készletével (2 pálca+a vezérműrögzítők)de így is eltérés van..Próbálkoztam már mindennel is!? Létezhet ,hogy a síkolás hiba vagy hengerfejtömités vastagság befolyásolhatja?  Minden építő jellegű hozzászólást szívesen veszek.

Belaba91 Creative Commons License 2023.09.06 0 0 37899

A gumisapka vége rajta van a hengeren (tehát az jó helyen van), viszont a másik vége (ahol a lyuk is van) teljesen "egybenőtt" a fém rúddal. Ha lenyomom a pedált, akkor behorpad a felülete és felőlem domborúvá válik, ha felengedem, akkor szintén a nyélen maradva kiemelkedik és felőlem homorú lesz. Ahogy jobban megnéztem, van egy szakadás is már a sapkán, szét fogok nézni cseréje ügyében. És szerzek valamilyen teflon spray-t, vagy teflonos szilikonzsírt.
Köszönöm! 

Előzmény: ovoid (37898)
ovoid Creative Commons License 2023.09.03 0 0 37898

Szivesen!

Hát igen, nagyot lehet hokizni vele....  :)

"jelenleg mozog a főhenger porvédője magával a nyéllel" ha arra a gumisapkára gondolsz, akkor ezt nem igazán értem, mert állnia kellene a henger nyakán... Csak vissza kellene nyomni.

 

 

Zsírnak szerintem, bármi jobb a semminél, de úgyis kitaposódik egy idő után. Ha van teflontartalmúd, az nem öregszik, abból adj neki bőven.

A fémszárnak, száraznak kell lenni (nem úgy mint a képen).

 

Előzmény: Belaba91 (37897)
Belaba91 Creative Commons License 2023.09.02 0 0 37897

Köszönöm a segítségedet, nekem egyből kettétört a rögzítőelem a kiszenvedése során. Ezt követően a munkahenger fémgömbjét sikerült kiugrasztanom a csésze alá, viszont az új rögzítőelemet csak úgy tudtam a főhengerre visszarakni, ha azt "padlóig" lenyomott pedálállásnak megfelelően visszanyomtam. Ehhez persze meg kellett nyitni a főhengernél a hidraulikus kört, de valóban nem kellett azt kiszerelni. Zsírozására milyen anyagot ajánlanál (jelenleg mozog a főhenger porvédője magával a nyéllel, gondolom ez sem lesz hosszú távon így jó)? 

Előzmény: ovoid (37896)
ovoid Creative Commons License 2023.08.28 0 0 37896

A pedált a tengelye kihúzása után, ha jól emléxem, ki lehet húzni, de akkor még nincs a kezedben a pedál.

Előbb a csészénél is szét kell kapni. Úgy hogy a rögzítőelemet hátra nyomod (ez tartja hátulról a tengely végén levő gömböt, hogy ne akadjon ki a pedálból).

A csésze pereme két kis vájatba ugrik bele, ha jól emlékszem, de egy kis zsír is benn tudja tartani összerakáskor a helyén.

A főhengert ehhez a művelethez nem kell kivenni, de ha akadozik a pedál, akkor ez, és, vagy a munkahenger is lehet kaka.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Belaba91 (37895)
Belaba91 Creative Commons License 2023.08.27 0 0 37895

Sziasztok!

 

Nekem is előjöttek a kuplungpedálos okosságok, csak lustaságból halogattam a dolgot, aztán most már lenyomásnál is ugrik egyet a pedál, meg vissza is csak rugdosásra jön. Kicsit bütykölgetve, nekem a fő/adó hengert a kuplungpedálhoz rögzítő műanyag már biztosan törött, meg valószínűleg a pedálbeli műanyag csésze is ludas lesz a sztoriban. Ahogy nézem, már volt téma ez bőven ezen a fórumon, de azt explicit nem láttam sehol sem, hogy ezt a csészét hogyan is lehet kiimádkozni a pedálból. Jól gondolom, hogy itt mindenképp le kell venni az adóhengert, vagy ki lehet valahogyan bűvészkedni magában a kuplung pedált is?

 

Köszönöm a segítségeteket előre is!  

Előzmény: ovoid (37751)
ovoid Creative Commons License 2023.08.12 0 0 37894

Mivel minden megoldva, már tárgytalanná vált a dolog.....

ovoid Creative Commons License 2023.08.09 0 0 37893

Urak!
Kellett már valakinek kúpgörgős csapágyak cseréje után hézagolni a difit?
Az ok, hogy szerezni kell különböző hézagoló lemezeket (még nem találtam forrást), de a szimering ház meghúzása után, mi a korrekt állapot, mennyire szorulhat?
Köszönöm, ha tudsz segíteni!

tt1150 Creative Commons License 2023.07.26 0 0 37892

Sziasztok!

Punto 55s benzin üzemanyag nyomásszabályozó membránt keresek, esetleg valaki tudna egy cikkszámot vagy boltot ahol kapható?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!