Szia, Csajként szeretném a segítségeteket kérni. Midenféle előjel nélkül, menetközbeni elgyengüléssel, rángatás nélkül állt le az egyes Puntóm (1.2-es, benzines). Nem volt indítható. Két hónapja próbálják életre kelteni (nem is indul, üzemanyagot néha kap, néha nem). Főbb jeladócserék megtörténtek, mechnaikai gond nincs, az autószerelő az agyvérzés szélén.. Ma egy új kábel készlettel sikerült minimális adatot kipasszírozni belőle. Képeket csatoltam. Aki esetleg látott már ilyet, vagy van ötlete mi lehet a gond, be tudna segíteni egy-két tanáccssal hogy merre induljunk el? Mi arra tippelük, hogx a motorvezérlő ment tönkre és talán annak a cseréje segítene. Bármi tanácsot örömmel fogadok és tolmácsolok majd a szerelő felé. Előre is köszi!!
Barátom 1.2-es, 8 szelepes Punto váltójába elszállt a hátrameneti sebességfokozat. Ki kell-e venni és megbontani a váltót, vagy a váltó végén található fedelet levéve is javítható?
Érdekes a hibád, a termosztát emlékeim szerint a hűtőrács felé nyitja a kört, viszont ha a motorod túlmelegszik, utastérben meg nincs fűtés, akkor valahol megakad a folyadékod. Én inkább a vízpumpára gyanakodnék először.
Másodsorban pedig egy érdekes anomáliával kapcsolatban kérném a segítségeteket: 2005 novemberi gyártású, nagy lámpás, 8 szelepes 1.2-es 2-es Puntom használati útmutatója elég csúnyán átvert - BKR5EZ gyertyák használatát írja elő, miközben 12-es furatok vannak a kocsi hengerfején, így azok bele sem mennek. Továbbá a váltóolaj kapcsán is kezdek szkeptikus lenni, Tutela ZC 75 Synt váltóolajat ír elő, de mióta lecseréltem a benne lévőt erre, azóta a kihajtásnál szivárog belőle az olaj, na meg a váltás is mintha nehezebb lenne. Amit kérni szeretnék, hogy ha bárkinek van hasonló időben gyártott Puntója, attól megköszönném, ha itt leírná, hogy milyen gyertyákat, illetve milyen váltóolajat javasol 1.2 8v-hez a kézikönyve (újabbakhoz tudom, hogy a Tutel Technyx 75w-85 való, csak nem tudom, hogy mikor történt a váltás rá).
Mennyivel hangosabb az autó akkor, ha csak dob nélküli középső kipufogócsövet teszek alá a dobbal rendelkező helyett? Teljesítményben/fogyasztásban tapasztalt valaki különbséget?
Idős édesanyámnak van egy fiat puntó 1.2 es benzines 60 le autója, én tartom karban az autót, de most lett egy olyan hibája amivel nem tudok mit kezdeni. Hibaleírás: általában meleg motornál leáll a motor, úraindítani nem lehet, műszerfalon világít a piros kormány ikon, illetve az immobiliser sárga ikon. Ilyenkor az autó nem olvasható computerrel. Kis idő múlva valamitől újra indítható.Előzőleg cserélve lett az AC pumpa és teljes gyújtás trafókkal, vezérműtengely, illetve főtengely jeladó is. Minden javaslat érdekel, ha esetleg valaki tud segíteni, vagy ajánlani valakit, aki vállalná a javítást. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szia. A kuplung ugyan más, de a 16V-s (188A5000) váltója ugyanez, ezért az is jó rá, (még a 6 sebességes Sporting is), kiterjesztheted a keresést arra is.
Szia. Nem tudom, aktuális-e még, de a válasz: nem lehet. Tegnap cseréltem rugót (nagylámpás, de ebből a szempontból mindegy), mert már nagyon rozsdás volt, félő volt, hogy eltörik. Mivel ez az alkatrész rögzíti alul a rugót, és kb. fél fordulattal rá is van tekerve, csak a rugóval együtt emelhető ki. Bontott került rá, néhány éve vettem a tatai olaszbontóból, az alsó – tárgyi – felütközésgátló és a felső gumi támasztógyűrű is rajta volt, sokkal jobb állapotban, mint a sajátja, ezért kompletten a bontottakat tettem be, persze némi tisztítás, festés és szikikonos gumikezelés után. Van kettő autodoc-os video is a YT-on a rugócseréről (csík- és nagylámpás is, bár a futómű u.az), azokat nézd meg, mielőtt nekiállsz. Ui.: a te rugód nem rohad?