Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jpmaster Creative Commons License 2000.04.01 0 0 13
Hali!

Jaja a 3 szelep az ideális.

3 szívó, 3 kipufogó, mint a Maseratiban (de ez is vagy 15 éves).
V6-ban 36 szelep nem piti.

JP

Előzmény: MaCS (12)
MaCS Creative Commons License 2000.04.01 0 0 12
Halihó!

A 3 szelep az ideális! Ojjé! Mindjárt másként nézek a motoromra!!! :o)

Az elektromágneses szelepvezérlésről:
Ez az egyetlen olyan lehetséges technika, amivel a motor minden paraméterét javítani lehetne. Ezért aztán néhány gyár nagyon komolyan foglalkozik is vele, és állítólag néhány éven belül szériaérett lesz a technológia.

Üdv: MaCS

Előzmény: Espal (11)
Espal Creative Commons License 2000.03.20 0 0 11
Hello!
Nos ez a sokszelep dolog valoban az áramlási keresztmetszet növelése miatt van ,de gyakorlati haszna csak a magasfordulatu motoroknál van(legalább is benzineseknél).Ebben a kategoriában a csucstarto a Honda hengerenként 8 szeleppel,ováldugattyus GP motorjában melynek fordulatszáma joval 20000f/p felett volt (a szelepszárak vastagsága a golyostoll betét szintjén volt).Számitások szerint az optimális a három szelep,de a néggyel szimetrikusabb lehet az égéstér.A szelep vezérlés idejének válltoztatására a legegyszerübb modszer (ami a nagyfordulatszámu motorkerékpárokon álltalános)a vezérmülánc feszitö mozgatásával történhet az olajnyomás segitségével.Egyébként a leg optimálisabb megoldás a motortol mechanikailag független megoldás lenne(elektromos,pneumatikus),de ennek megvalositására (az F1 kivételével) nincs igazi igény (jobban megéri üzemanyag cellába ,hibridhajtásba innoválni).Furcsamodon a négy szelep legjobban a nagyteljesitményü diesel motoroknál terjed (az összes uj kamionban ilyen van).Itt van gyakorlati haszna mivel tervezhetö a levegö örvénylése (ez a GDI-re is érvényes).A repüléstechnikában viszont már nem 60 éve hanem joval régebben találunk több szelepet ,a dupla gyujtás pedig biztonsági okokbol kötelezö.
ESpal
Asszem Creative Commons License 2000.03.20 0 0 10
Ezt ügyesebb gyártók a második szelepsor "kapcsolgatásával", vagy a szelepek emelési mélységének változtatásával érik el.
Üdv
Előzmény: MaCS (8)
Lazy Cat Creative Commons License 2000.03.20 0 0 9
Már a második világháborúban, a szovjet repülőgépek is hengerenként 4 szeleppel és 2 gyújtógyertyával rendelkeztek... Szóval csúcstechnika a javából a 4 szelep meg a Twin Spark - úgy 60 éves! Szóval a 4 szelep inkább az autó eladhatóságát javítja, nem a motor minőségét. A változó szelepvezérlés, az tényleg "valami".
MaCS Creative Commons License 2000.03.20 0 0 8
Halihó!

Az ideális természetesen az lenne, ha a szelepszámot (helyesebben az áramlási átmérőt) a fordulatszám függvényében lehetne változtatni, amint azt egyre több gyár csinálja is.
Alacsony fordulatszámon ugyanis a nagy átmérőn a gáz lassabban áramlik át, és ez kedvezőtlen áramlástanilag, mivel nem megfelelő a keverékképződés.

Üdv: MaCS

hosszu Creative Commons License 2000.03.20 0 0 7
Hali!

A 2-nel tobb szelep hasznalatanak oka a kovetkezo. Van egy kor alaku felulet, ahol szinten kor alaku (eloallitas, megmunkalas egyszeru, egyenletesen tomit, stb.), lehetoleg minel nagyobb teruletu objektumokat akarunk elhelyezni. Celszerubb bizonyos esetekben az 1 nagy atmeroju helyett esetleg 2 vagy 3 kisebb atmeroju, de osszessegeben nagyobb teruletu objektumot elhelyezni. Valami ilyesmi a terulet integralasanak elve is, amikor egyre kisebb es egyre tobb objektummal fedjuk le az integralando teruletet, amit ezek az objektumok egyre inkabb kitoltik a rendelkezesre allo teruletet.
A szivo illetve kipufogo oldali szelepek vezerlese oldalankent azonos, lehet trukkozni az idozitesekkel. Persze ennek ara van, a mechanika nagyobb bonyolultsagu, osszessegeben a rugoerok nagyobbak, amit nyitaskor le kell gyozni, 5 szelep eseten az elhelyezes sem a legegyszerub mutatvany es a tomeg is novekszik valamelyest.
A 3 szelephez torteno visszateres oka -szerintem- a szivo oldali valtozo szelepvezerles egyre gyakoribb bevezetese.

prb Creative Commons License 2000.03.17 0 0 6
Ezt nem csak a Mercedesről gondolom, hanem az összes jobb autóról.
Előzmény: Asszem (5)
Asszem Creative Commons License 2000.03.17 0 0 5
Miért nem gondolod? :-)))
Előzmény: prb (4)
prb Creative Commons License 2000.03.17 0 0 4
Az A Mercedesek motorjai 2 szelepesek. Nem hiszem, hogy a Mercedes gagyi cuccal jönne ki. Szerintem inkább amit a többiek tudnak 4 szeleppel azt ők tudják 2-vel. Lehet, hogy 4 szeleppel már nem lehet előre lépni?
Gipsz_Jakab Creative Commons License 2000.03.16 0 0 3
"a Mercedes újabb motorjaiban hengerenként 3 szelep van."

De ha jól emléxem rá, akkor nem csak egy gyújtógyertya van hengerenként, hanem 2, tehát nem fér el több szelep! Legalábbis a mercinél, mert hát a derék olaszoknak az Alfákba sikerült a 2 gyertya mellé 4 szelepet bezsúfolni!

Előzmény: prb (-)
avantage Creative Commons License 2000.03.15 0 0 2
A magyarazat a 3 szelepre lehet gazdasagi is: motoronkent 4-8 szelep megspolorhato.
Asszem Creative Commons License 2000.03.11 0 0 1
Természetesen a szívóoldalon van a kettő, hiszen a másik oldalon a kipufogógáz már magas nyomás alatt áll, így könnyebben kitalál. Az öt szelep ha nem is teljesen marketingfogás, nem véletlen, hogy leszoktak róla. A gázcserét ugyan javítja, de az alternáló mozgást végző tömeget növeli, a bonyolultságot, így az árat szintén. 4 szelep a tuti.
Előzmény: avantage (0)
avantage Creative Commons License 2000.03.11 0 0 0
Es az a 3 milyen megoszlasban van?
A gazdasagos, kornyezetbarat motorokhoz nem art a 4 szelep (esetleg csak 3), de az 5. mar tenyleg csak marketingfogas. (es mernoki bravur)
prb Creative Commons License 2000.03.11 0 0 topiknyitó
Szeretném megtudni, hogy mi a véleményetek a hengerenkénti szelepszámról. Azért is érdekel a téma mert a Mercedes újabb motorjaiban hengerenként 3 szelep van. Ez visszalépés vagy annak az elismerése, hogy a sokszelepes technika csak marketingfogás lenne?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!