Keresés

Részletes keresés

leejordan Creative Commons License 2013.01.12 0 0 38

Én most láttam a filmet. Nagyon hatásos volt. Az a dal a végén...

Nekem elég tiszta volt, hogy mi zajlik. Úgy a 3/4-étől. Mondjuk előnyben voltam, mert régóta természetes eleme a világképemnek a reinkarnáció lehetségessége, és a szellemvilág elfogadása.
Mi történt? Kiégett a fószer, rájött, hogy nem tud olyan jó könyvet írni mint a volt mestere (felkarolója), meg valami szerelmi cucc is volt talán, az nem volt tiszta elsőre. Lényeg, hogy fejbelőtte magát, és a lelke bolyongva rohant össze vissza, amíg a helyi lélek-rendőrség el nem kapta. Elvitték a lélek-fogdára és ott megpróbálták kideríteni, hogy ki ő és mit tett? Közösen fejtegetik az eseményeket és végül feltárják a történteket. Az író fószer rádöbben saját öngyilkosságára, és összeáll neki a kép. Érdekes, hogy mikor "megvilágosodik", rögtön hajnalodni kezd, és elég irreálisan gyorsan nappalra vált az idő. Amúgy az egész film alatt sötét éjszaka van, és szakadó eső. Szerintem ez az elme sötétségét, (öntudatlanságát) szimbolizálta. A hajnal pedig az események megértését. Azt hogy ő szellem volt, sőt mind azok voltak, sokminden bizonyítja. Hogy nem tudott a papírra írni, mikor telefonált nem hallotta a nője a hangját, az írógépes fickó nem írt semmit a papírjára, a mutató nélküli óra, ami az idő lényegtelen mívoltát szimbolizálta, stb. Meg biztos egy sor dolog, ami nem szúrt szemet elsőre. 

 

Szerintem a felügyelő, vagy ki (aki vallatta) nem volt gonosz és nem is sátán volt. Egyszerűen csak egy szellem-lény, akinek az volt a munkája, hogy a körzetében elkapja a bolyongó lelkeket, és együtt kiderítsék kik ők, és vissza terelje őket a helyes útra. (pl. tovább tudjanak inkarnálódni, folytathassák útjukat, ne legyen belőlök kóborló bolond szellem, vagy a mennybe mehessenek, kinek melyik világnézet tetszik. Amúgy szerintem egyik sem zárja ki a másikat. :) ) Azért hízelgett az írónak, hogy a legjobb könyvét hagyta hátra, és biztos siker lesz, mert meg akarta nyugtatni a lelkét. Azért, hogy békével továbbléphessen, ne kössék ide megoldatlan problémák. Ne váljon a rögeszméjévé, hogy nem tudott elég jó könyvet írni. Csak segített neki tovább lépni. Ha ez sátáni tett, akkor nem tudom mi az angyali... :)

morzsolyka Creative Commons License 2008.11.19 0 0 37

egyik legjobb film! imádom. nem tudjátok hol lehet megvenni dvd-n!:)

 

báthortalan baba Creative Commons License 2008.11.13 0 0 36

Puszta pótcselekvés 

 

 

 

 

nálam a képguberálás.

 

báthortalan baba Creative Commons License 2008.11.13 0 0 35
báthortalan baba Creative Commons License 2008.11.13 0 0 34
DE. Kedvenc (egyik).
Előzmény: Nyomkereső (25)
h-alga Creative Commons License 2005.05.27 0 0 33
Hali!<br><br>
Nem volt ennek a filmnek egy előzménye?<br>
Mintha régen láttam volna egy filmet hasonló történettel, hasonló témával. Nem ismer senki ilyet?<br>
Nem nagyon emlékszem, de mintha Michel Serrault lett volna abban a "gyanúsított". A "nyomozó" nem rémlik.
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.21 0 0 32
ma éjszaka lesz az mtv1-en
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.05 0 0 31
Tegnap este láttam a Filmet.

 

A záró képsor után üveges szemekkel és üres fejjel bámultam magam elé. Szerencsére ez a topik a segítségemre sietett, hogy megértsem, mit is láttam.

 

Még most is a hatása alatt vagyok. Nem tudok msot hirtelen olyan filmet mondani, ami így megmozgatta volna  a lelkem. Könyvek szoktak így beszippantani.

 

Azt hiszem, hamarosan megnézem újra.

zsenaj Creative Commons License 2003.01.24 0 0 29
en ma lattam eloszor.

dobbenet. en tipikusan vegignyuzsgok minden egyes filmet. ezt NEM.

nem mondom azt, hogy mindent ertek, de ettol ftlenul meg akkor is csak azt tudom mondani, hogy:

ZSENIALIS.

Nyomkereső Creative Commons License 2001.05.15 0 0 28
Egy új (?) remekmű, amit sajnos csak most sikerült megnéznem: P. T. Anderson: Magnolia

Aki nem látta, okvetlenül. Szerintem.

ny

EasyFriend Creative Commons License 2001.05.12 0 0 26
Én nem, sajnos... :-(
Recordare...
Előzmény: Nyomkereső (25)
Nyomkereső Creative Commons License 2001.05.12 0 0 25
Azóta sem látta senki?

ny

Nyomkereső Creative Commons License 2000.03.31 0 0 24
ok, megoldjuk.
Írj a mail-címemre, megbeszéljük.

Nyomkereső

Előzmény: Törölt nick (23)
EasyFriend Creative Commons License 2000.03.31 0 0 22
Nem az zavar, hogy törvényellenes, hanem hogy Morricone mester nem lát belőle egy fillért se...
Előzmény: Nyomkereső (21)
Nyomkereső Creative Commons License 2000.03.31 0 0 21
Easy, bazeg lemásoljuk. Borítóstul. Tudom, hogy törvényellenes... Lázadó vagyok.

nyomi

Előzmény: EasyFriend (20)
EasyFriend Creative Commons License 2000.03.30 0 0 20
Kölcsönkérni oké, de én meg szeretném venni pénzért (vagy te eladnád? :-), úgyhogy az eredeti kérdés áll.
Szerintem egyébként Polanski = Szent Péter.
Előzmény: Nyomkereső (19)
Nyomkereső Creative Commons License 2000.03.30 0 0 19
Easy, közel a megoldás. Nekem megvan. Ha sokat próbálkozol, valahogy megtalálsz...

nyominger

Előzmény: EasyFriend (18)
EasyFriend Creative Commons License 2000.03.30 0 0 18
Én elsőre nem értettem, de tetszett. Talán hülye vagyok. De érdemes volt másodszorra is megnéznem, beszélgetnem róla Nyomival, aki felnyitotta a szememet.
Hülyeség azzal felvágni, hogy valaki kezdettől fogva átlátott a szitán. Én meg más filmekkel vagyok így. Na és?
A zenéje nagyon-nagyon súlyos. Nem látta véletlenül valaki boltban? Már régóta vadászok rá. Minden megoldás érdekel.
Nyomkereső Creative Commons License 2000.03.27 0 0 17
bocs,

természetesen helyt adok más értelmezéseknek. Neked mi a koncepciód?
A boldogságtól ordítanit meg kegyetlenül realistának látom. OK, néhol sarkít, de ez nekem tetszik. Keményen állít szerintem.

nyomi

Előzmény: eerkr (16)
eerkr Creative Commons License 2000.03.27 0 0 16
Halál-filmben még rendben lenne, bár az is csak film, de ha a Bolodogságtól...-t említed, nem túl kiszámított, azaz hideg és életidegen? Mit bíz az rád? Vagy mit bíz rád a topik témája, ha mind ugyanazt gondoljuk róla? Például a felügyelő mért ne lehetne az ördög (hízeleg)? Vagy akkor hol az ördög?
Az Ellentmondás Kényszere, azaz eerkr
Előzmény: Nyomkereső (15)
Nyomkereső Creative Commons License 2000.03.27 0 0 15
Ezt mondom én is. A kedvenc filmem, És csak reklámot akartam csinálni neki.
Különben nemrég láttam egy szintén nagyon durvát, az a címe, hogy A boldogságtól ordítani. Az emberek szarrá röhögték magukat a moziban, én meg a tökömet markoltam, hogy bazmeg, ez olyan durva, hogy nagyon. Ezt is látni kell.
Amügy jó reggelt!

Nyomkereső

Előzmény: Törölt nick (14)
Zsomboly Creative Commons License 2000.03.27 0 0 13
Hát, a hideglelés nekem is futkosott a hátamon, amikor először láttam.
Nehéz volt megemészteni elsőre, a film alatt végig 1000-rel pörögtek a fogaskerekeim, csak úgy tapadtam a vászonra, nehogy valami kis részletet elszalasszak.
Már ahogy a film kezdődik, az gyönyörű...
(Vannak filmek, amiknek már az első percében érezni lehet, hogy valami hatalmas következik...)
Néma csend. Vaksötét.
A halálos csöndbe beforduló hatalmas pisztolycső, majd lövés, elindul a zene, gyorsan, pörgőn, a kamera rohan keresztül az erdőn, menydörgés, zuhogó eső, villámlások, kapkodó lihegés a közelből, a zene darál...
(Tényleg végig fantasztikus a kameramozgásnak az öszhangja a cselekménnyel. Az adja meg a dinamizmusát. De mindezen még egy hatalmasat dob a zene, a zaj, ami végig meghatározó a feszültségkeltésben.
Nem elhanyagolandó: Zene: Ennio Morricone
Zseniálisan megkomponált film minden részletében.
Nem tudom, valamely nyelvre szinkronizálták-e, de ezek az olasz nyelven folytatott párbeszédek is "végigzenélik", "végigzajozzák" az egész filmet.)
És ahogy nem látni a lövés pillanatában a szembeforduló pisztolycsöven kívül semmit, ahogy a rohanó kamera nem mutatja a zilálva bolyongó űzött vadatt, úgy nem lehet szinte semmit sem érteni a cselekményből. Csak nagyon lassan, kis cseppekben adagolják az információkat, amik inkább csak jelképek, utalások, amiket meg kell fejtened. Nem egy pattogatottkukoricazabálós alkotás.
Én a film közben levegőt is alig vettem.
Hatalmas élmény volt az, ahogy az apró kockákból összeállt a film valamiféle értelme. Hogy nekem kellett megfejtenem a filmet, hagytak, kényszerítettek gondolkodni közben.
(Ellentétben a nagy amerikai divatfilmekkel)
És utána is, amikor a mozi kiköpött az utcára, kint is tovább folyt a kockák rakosgatása.
És folyik azóta is.
Ezt a mutató nélküli óra fel sem tünt nekem - pedig így utólag milyen egyértelmű!

Zso.

Nyomkereső Creative Commons License 2000.03.27 0 0 12
A Hosszú alkony szintén zseniális. Főleg akkor, mikor megjelenik a baba. Majd beszartam.
Javaslom, nézd meg Bergmantól a Tükör által homályosan-t. Az is nagyon kemény.
A mátrixban az a lexarabb, hogy lopás. Egy Lem novella megfilmesítva, gagyi kiszerelésben.

Nyomkereső

Előzmény: eerkr (11)
eerkr Creative Commons License 2000.03.27 0 0 11
Nem dicsekvés, szerintem elsőre lejön (egyszer láttam) hogy a tisztítűzben (vagy hol) vagyunk/van. Igaz, én ezt szeretem a legjobban a filmekben (valóság-para), ezt keresem, ott is, ahol nincs (pl. a bűnrossz Mátrix). Pár hasonló kedvenc: Hosszú alkony, Alphaville, Angyalszív, Jákob lajtorjája (bár itt kicsit leegyszerűsítették-elamerikanizálták a végét). Mondjatok még. Állítólag jön be videón valami spanyol hideglelés. Bocs ha offoltam, de a megfejtéshez nem volt mit hozzátenni.
eerkr
Előzmény: Nyomkereső (10)
Nyomkereső Creative Commons License 2000.03.27 0 0 10
NIKITA,

nem kell találgatni, mert a filmben benn van, mi a megoldás. Én kb. tízszer láttam eddig.

Valóban arról van szó, hogy Onoff öngyilkos lesz. Mielőtt azonban végérvényesen a túlvilágra kerülne, el kell számolnia önmagával. Ez történik a kihallgatáson. A felügyelő szerintem nem Isten, hanem valóban Leonardo da Vinci, aki felügyelő lehet a bejárat előtt. Onoff szembesül, és amikor végre színt vall, és megérti mit tett elindulhat a túlvilág felé.

Néhány dolog, ami arra utal, hogy a túlvilágon van:

a film egy felénk forduló pisztolycsővel és egy halálos lövéssel kezdődik
az elején egy hosszú folyosón fut az erdő mellett, melynek végén ott ragyog a fény (nyomozók lámpái, lásd még klinikai halálból visszatértek történetei)
mikor elindulnak, a kamera az ég felé mozdul el a vágás előtt
az órának nincsenek mutatói (nincs idő)
a tollak nem fognak (a műhöz immár nem lehet hozzátenni)
az írógép nem ír (Onoff magának számol be)
az elfogott egér nincs benne az egérfogóban
a felügyelő mindent tud Onoffról és szóról szóra ismeri a műveit
az eső végig szakad, a film végén eláll és kisüt a nap
Onoff nem tud már telefonálni senkinek sem. (Azok a bizonyos telefonbetyárok, amikor senki nem szól bele... Onoff itt érti meg, mi a helyzet, és kéri, hogy a kulturális miniszterrel közöljék, hogy nem tud elmenni a találkozóra.)

Még rengeteg utalás van, de nem írok többet. A filmben az a zseniális, hogy csak a végére áll össze a kép, és csak sokadszorra jövünk rá, hogy minden egyes dolog pontosan passzol a koncepcióba.

Nagybátyám megközelítésében a felügyelő Onoff saját maga, és saját magával számol el. de a sztori lényegében ua.

Ha sokszor megnézed, a rendezői koncepció nem is lehet más.

Zseniális.

Nyomkereső

Nikita Creative Commons License 2000.03.26 0 0 9
Érdekes. Ebben az esetben akkor a felügyelő az Isten. Onoffal az utólsó itélet zajlik amikor számot kell adni a bűneiről Isten előtt. Bűnhődik - bűnbocsájtás -
Na persze vallási megközelítésben műxik.

Kiváncsi vagyok a rendezői koncepcióra.

Előzmény: tejfigura (7)
TCrown Creative Commons License 2000.03.26 0 0 8
Én is imádom ezt a filmet. Az egyik kedvencem. Torantore egy zseni, mondjuk ez már a Cinema Paradisóból is kiderült.

NIKITA kérdéseire szerintem is az a válasz, hogy mielőtt Onoff rádöbbene, hogy meghalt, rá kell döbbenie, hogy ki volt, amíg élt.

A címét imádom a legjobban: egy ember haláláról szól, és erre mi a címe?
Puszta formalitás
Ez a legkegyetlenebb az egészben...

Az egész film egyszerre gyengéd, mint egy kisbaba, és kegyetlen, mint egy orgyilkos. Aki a végén pontosan célba is talál. Halálpontosan.

tejfigura Creative Commons License 2000.03.26 0 0 7
ezt a filmet én is szeretem, többször is láttam. jó sokáig gondolkodtam, hogy hogyan állhat össze a történet kerek egésszé - én a következő képpen oldottam meg:

1. a főhős meghal.
2. halála után szembesülnie kell saját bűneivel.
3. ez a szembesülés a kihallgatás "keretében" történik meg.
4. kihallgatás vége=megtisztulás (író szembe kell hogy nézzen azokkal a bűneivel, amelyektől az öngyilkosság elkövetésével szabadulni akart).

lehet, hogy sajátosan értelmeztem a filmet, de csak a feintiekből kiindulva tudtam magyarázatot adni azokra a kérdésekre, amelyeket te is feltettél.

Előzmény: Nikita (6)
Nikita Creative Commons License 2000.03.26 0 0 6
Nekem is az egyik kedvencem. Zseniális színészi játék. Izgalmas kameramozgás. Főleg a dialógusok alatt. A képek tökéletes összhangban vannak a dramaturgiával. A feszültségi szint emelkedését a nézőben első osztályúan szolgálja a kamera.
És a film vége!!!! Én kb négyszer megnéztem (2 mozi, 2 videó), de sajnos a mai napig nem értem a végét.
1 Mire volt jó a kamu kihallgatás? A felügyelő felismerése a híres Íróra és hirtelen kitőrő rajongása. Már a közepén kiderül, hogy az első perctől fogva tökéletesen tisztába volt azzal, hogy kivel beszél. Miért? Hazugság volt a rajongás kimutatása? Nem, mivel minden könyvét fejből idézte. Csapda? Talán..de miért? 2. A vége előtt felriad amnéziájából: rájön, hogy saját magát lötte fejbe. Akkor miért él még mindig?
3. Az utólsó jelenet: megmutatja a következő áldozatot. A kapitányság kezdőképe ismét megjelenik egy másik férfival. És Onoff tökéletesen érti, hogy miről van szó valamint barátságosan búcsúzik el mindenkitől. Miért? Megalázták, megszégyenítették.

Lehet, hogy felesleges logikus magyarázatot keresnem. David Linch Útvesztőben c. filmjét sem értem. Nem is baj. De ugye itt nem erről szól a történet?
Aki látta, és érti, az magyarázza el nekem.

Nyomkereső Creative Commons License 2000.03.25 0 0 5
mud!

megveheted bármelyik Odeon videotékában. Hidd el, megéri. Hálás leszel nekem.

nyomkereső

Előzmény: mud (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!