Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FrantisekLatka Creative Commons License 2020.05.15 0 0 22

:) karburátor... Mert nem dízel.

Előzmény: FrantisekLatka (21)
FrantisekLatka Creative Commons License 2020.05.15 0 0 21

Sziasztok! Sok segítséget kaptam, és nagyon köszönöm. Az autóban minden elektromos dolgot kicseréltem, ami gondot okozhatott. A problémám fennállt továbbra is. Leállt a motor az indítást követően. Sem vezérlés, sem FHP, sem relé, sem trafó, sem kábelek nem okozhatták, mivel ki lettek cserélve. Majd kicsit utána keresve, találtam egy injektor hibát leíró cikket. Terhelésre leáll a motor -ez volt a fő hiba jelenség és a cikk is erről szól. Ekkor kicsit tovább kutattam, majd láttam, hogy milyen további jelek lehetnek, amelyek az injektor hibájára utalnak. Nos, a brutális benzinszag, amely néha indításkor jelentkezik egyértelművé tette, hogy a Meganeomnak injektor baja van.

Kérdésem: mit célszerű tennem egy 97-es Megane injektorral? venni egy másikat, ami esetleg jó, vagy tisztogatni, amíg valami csoda nem történik?

avantage Creative Commons License 2002.02.07 0 0 20
Autotolvajok nem olvassak szerintetek ezt a topicot?

En is csinaltam ilyen biztonsagi ketyeret, passziv radios kartyaval lehetett csak gyujtast raadni. De aztan rajottem, hogy csak nyug ez a sok kartyalobogtatas, es kikotottem.
Azota mas modszert alkalmazok (egyszeru de nagyszeru), de ezt inkabb megtartom magamnak! Sose lehet tudni...

A beragados fekkel az a baj, hogy az elso fekezes altalaban nem padlofek, es egy kicsit fogo fekkel meg vigan tovabb lehet menni.

Tschangow Creative Commons License 2002.02.07 0 0 19
Szevasztok!

Ezekröl csak annyit, hogy nekem is volt ilyen jól eldugott kapcsolom.
Egyszer bedöglött.
Hívtam a villamosságis srácot, segítsen ki, erre a motortérben egy két pillanat, és már ment is az autó, miközben még a kulcs is a kezemben volt.
Elmagyarázta gyorsan , mi merre mennyi, úgyhogy ha valaki ért kicsit hozzá akko mindegy mi van a gépben. Ha meg nem akkor legalább megmarad a verda.

QuadCam Creative Commons License 2002.02.07 0 0 18
Találtam ezt a jó kis topicot, megosztom veletek egy megoldásomat, amit még az öreg Sciroccomban csináltam: úgy működött, hogy a gyújtáselosztó hall elemének 3 vezetékét behoztam az utastérbe, a műszerfalra szereltem egy 25 pólusú D csatlakozót (ilyen számítógépekben használatost), ezen keresztül volt megszakítva a 3 drót. Persze nem szép sorban volt bekötve, hanem összevissza, és volt egy ennek megfelelően bekötött vakdugóm, ami belül összekötötte a megfelelő vezetékeket. Igenám, de ha nem jó sorrendben volt összekötve (ld. próbálkozik a tolvaj), akkor rossz helyre került a táp és azonnal hazavágta a hall elemet, ezután már hiába jön rá a kombinációra, döglött a motor. VIII. kerületben parkoltam, 3x próbálták elvinni, 2x csak a gyújtáskapcsoló kábelei voltak kitépve, 1x cserélnem kellett a hall elemet is (pár ezer Ft), szóval elég jól működött a cucc.
Asszem Creative Commons License 2000.04.05 0 0 17
Jól beszél!
Előzmény: Degeczi (16)
Degeczi Creative Commons License 2000.04.05 0 0 16
kesztyütartóban elrejtettem egy kapcsolót

Ugye nem kell mondani,h a tolvajok hol keresnek eloszor rejtett kapcsolot, amikor nem indul az auto?
Ne kapcsolo legyen!
Mondjuk egy CD bemenetnek tuno jack aljzat, amibe valojaban egy rovidzarat tartalmazo dugo megy.
Vagy egy reed erzekelo a muszerfalban, amire egy kivulrol felrakott magnes a kulcs.
Ezekre mar csak alapos kutatomunkaval lehetne rajonni, a helyszinen biztosan nem. Csak persze ne legyen egyertelmu, h mi nem mukodik, tehat ne az inditomotor behuzokore essen ki. A motorvezerles mar jo.

Előzmény: Kpeter (12)
blueye Creative Commons License 2000.04.05 0 0 15
Kösz!
Előzmény: Asszem (14)
Asszem Creative Commons License 2000.04.05 0 0 14
Ja!
Előzmény: blueye (13)
blueye Creative Commons License 2000.04.04 0 0 13
O.K, O.K Mr. Profik, vki válaszolna arra is, hogy jól vontam-e le a következtetésemet?
Kpeter Creative Commons License 2000.04.04 0 0 12
Szevasztok!

Olvasgattam a topikot és hát újra kiderült, hogy biztos módszer nincsen. A riasztók csak parasztvakításra jók, aki beszerelteti azt hiszi, hogy húú de király most aztán kifogott a tolvajokon. Pedig hát ezek semmit sem érnek. Be kell valljam nekem is van de csak a központ zár miatt használom, egyébként csak a gond van vele. Egyszer hallottam egy riportot egy elcsípett tolvajjal, aki szintén azt mondta, hogy a riasztókat meg immokat el lehet felejteni. Semmi perc alatt kinyitja bármelyiket, az egyedüli hatásos dolognak a sajátkezüleg barkácsolt dolgokat tartota. Ugyanis ez nekik is fejtörést okoz, hogy na most hogyan csináljam. Ha nem megy akkor inkább otthagyják a gépet. Ezen elgondolkodván én is kitaláltam valamit, egyáltalán nem nagy ötlet de talán ér valamit. A kesztyütartóban elrejtettem egy kapcsolót ami a motorvezérlö elektronika tápfeszét szakítja meg. Ha ez a kapcs. off akkor az indítómotor forog, de nincs se gyújtás se befecskendezés. Itt aztán mindent összeköthet mindennel, ha nincs a fesz a vezérlön akkor nem indul a cájg. Na persze ha megvan a kapcs akkor sanyi!

P

jpmaster Creative Commons License 2000.04.03 0 0 11
Dear Asszem!

Én erre a riasztóra gondoltam:

http://www.secalarm.hu/amax3540.htm

Ha erre valaki "felprogramoz" egy másik kulcsot akkor az előzőt elfelejti.
Hivd fel őket, mert ebben ők a büfék...

továbbá:
Az AC és az injektor szelep között van a "nyomás", de mivel az AC jelentősen nagyobb szállitási kapacitással rendelkezik, ezért irtam ugy, hogy az inj. tartja a nyomást.

Most elégg sietek de ebben: "Summa summárum: nincs biztos módszer." tökéletesen egyetértek!!!

JP

Előzmény: Asszem (9)
blueye Creative Commons License 2000.04.03 0 0 10
Húúúúúúú, ez kimerítő válasz volt. Kösz mindenkinek. Mivelhogy én elég lamer vagyok a kérdésben továbbra is, még egyszer leszűröm, hogy mi derült ki számomra:

- beköttethetem a benzinátfolyásgátlót, de sz*rt sem fog érni, mert úgyis kiiktathatják, talán kicsit lassítja őket, s aki időt nyer, annak lehet, hogy kocsija marad.

Jól vettem ki a fentieket a profi leírásokból?

Előzmény: Asszem (9)
Asszem Creative Commons License 2000.04.03 0 0 9
Szerintem valamit elírtál.

Az elektromos benzinszivattyú, becenevén AC, állítja elő, ill. tartja fenn a nyomást. Az injektor, pedig nem törődve semmivel, a befecskendezést vezérlő elektronika impulzusai hatására időnként megnyitja a szelepet. Miután leállítás után is fennmarad a nyomás egy része, ezért álltalában még AC nélkül is beröffen a motor, de csak kettőt hármat fordul a főtengely, aztán vége.

A benzinszelepet meg, -itt lehet, hogy félreértettelek- SZVSZ fordítva illik beszerelni. Tehát úgy, hogy vezérlés nélkül, akár lemerült aksinál, zárva legyen, és vezérlés hatására (12 V) nyissa a szelepet.

Én nagyon sokat foglalkoztam ezzel lopásgátlás témával, így hát leírom keserű tapasztalataimat.

Kezdjük a riasztókkal. A legtöbb gagyi, de ha nem is annyira rossz, akkor a beszerelést tutira elcseszik. Egyik legidegesítőbb dolog, hogy még a magukat profinak tartó szakik is motortérkapcsolónak a Zsiga kézifékvisszajelző kapcsolóját, vagy ezzel egyenértékű megoldást alkalmaznak. Mi ezzel a baj? Hát az, hogy ezek a kapcsolók életük 99.99999%-át nyitott állapotban töltik, vagyis az érintkezőfelületek bepiszkolódnak, eloxidálódnak, a gépház felnyitásakor 1 tél után igen nagy valószínűség szerint nem fogják zárni az áramkört.

Másik dolog az elhelyezés. A kapcsolót leginkább a zárhídra szerelik, ahol az esetek többségében kintről elérhető. Ha a kürtre van kötve, az szinte mindegyik kocsiban megtámadható, ha külön sziréna van, akkor azt is rossz helyre szeretik tenni. Ha nincs a riasztónak/szirénának belső akksija, szinte semmit sem ér, ha van akkor egy jól irányzott kalapácsütés sem enged 2 másodpercnél több műsoridőt neki. Ezek a hibák természetesen csak a piti tolvajoknak öröm, a profik amúgy sem így csinálják. Az ellopott kocsiknál szinte soha nem szólal meg a riasztó. Hogy miért? Hát nem akarok itt ötletbörzét. A lényeg az, hogy a riasztó kiiktatható, tehát az ő álltala nyujtott védelem, ill a rákötött blokkolások nem fognak működni.

Nézzük az immobilizert illetve az álltalad említett módszernél a gyújtáshoz szükséges procedura (fék+kuplung+ablaktörlő+fűtéshármasfokozat+stb) gátjait. Az immok rendszerint legalább három helyen támadnak. Gyújtás, önindító, AC, motorvezérlés, stb izlés szerint. A tolvajok meg nem hülyék, csak rossz útra tévedtek. Nem fogják a területeket egyenként felszabadítani. Akármilyen bonyolult a rendszer, akármilyen bonyolult a rendeltetésszerű kikapcsolása (többtrillió variációs kód, meg hogy kétezer év kell a kitalálására, meghogy még változik is trallala) az elektrinikában van egy pont ahol eldönti, hogy most mehet, vagy nem mehet. Aki ért az adott rendszer lelki világához, annak nem jelent gondot a megfelelő ponton "átbillenteni" az immónkat. Az meg szépen egyszerre mindent elenged.

A barátod kötözgetésének is, akármilyen körmönfont, lesz egy drótja, ami végülis vagy ad gyújtást, vagy nem. Az adott vezeték megtalálása nem lehet gond, hiszen tudjuk, hogy hova tart.

És akkor még nem beszéltünk a szalonokból szervizekből induló bűnözésről. Nekik minden adatuk és eszközük meg van a dolgok nyitjához. (pl. egy computer mundjuk öt kulcsal indítható. A szaki egyszerűen felprogramozza az Ő kulcsát is.)

A másik fele a mechanikus védelem. Az összes fúrás, sav, törésnek ellenálló zár valahogy mindig kinyílik. Tehát teljesen mindegy, hogy milyen ponton véd, mivel egy zár tartozik hozzá, ezért csak másodpercekkel hosszabbítja a lopás ciklusát.

És akkor jönnek a műholdas, meg mittudoménmilyen rendszerek. Kiiktatásuk az immókéval analóg. Ráadásul ezek mindig elektromágnesen hullámokkal kommunikálnak. Ezekhez mindig tartozik antenna... Valamint a rádiójelek zavarhatók, árnyékolhatók... de megint nem akarok ötletbörzét.

Summa summárum: nincs biztos módszer.

Mégis mit lehet ajánlani? Talán azt, hogy szereljünk be több független rendszert, minnél egyedibb, meghökkentőbb annál jobb, hiszen minden egyes védelmi vonal plusz munka, plusz idő, plusz kockázat a tolvaj részére, így remélhetjük, hogy talál a miénktől könnyebb zsákmányt.
Nem vagyok biztosítási ügynök, de a cascó sem utolsó dolog.

Na nyugovóra térek, remélem reggel még a ház előtt áll a szekér!!!

Üdv.

Előzmény: jpmaster (6)
Espal Creative Commons License 2000.04.02 0 0 8
Hali!
Én egy jobb modszerröl hallottam régebben,nem tudom hogy ma csinálja-e valaki.A modszer lényege hogy a föfékhenger után felszerelnek egy speciális áteresztö szelepet amely megakadályozza a fékfolyadék visszaáramlását(vagyis hiába engedik fel a fékpedált,az továbbra is fog).Ezt a szelepet egy spéci zárszerkezettel és kulccsal lehet lezárni.Ez a megoldás a jármü fékbiztonságát nem befolyásolja,és az illetékteleneknek jo kis meglepetés.Ha kiszálláskor egyszer benyomod a féket akkor el sem lehet a géppel indulni,de ha elfelejted (vagy tél van),akkor az elsö fékezésnél kellemes meglepetés éri csorokáimat,na és még vontatni sem lehet a járgányt.
Espal
jpmaster Creative Commons License 2000.04.02 0 0 7
Ja, azt elfelejtettem, hogy minden el. benzinszelepen egy tizes kulccsal nyitható mechanikus rész is van, hogy ha beszarna akkor tovább tudj menni.

JP

Előzmény: jpmaster (6)
jpmaster Creative Commons License 2000.04.02 0 0 6
blueye!

Ha megtalálják a kapcsolót!
Van emberem aki akár házhoz is megy ilyet beszerelni, ill. egyéb okosságot, mint pl.: 2-3 lépés után van csak gyujtás (jobb hátsó ablakemelő fel+kuplung tövig kinyomva egyszerre=gyujtás). Egyébként riasztót, kihangositót, hifit szerel.
De van olyan riasztó amiben már régóta van anti carjack, kvázi magadra zárod a kocsit és ha a pirosnál "kivesznek" belőle, akkor 1 percig megy tovább. Lehet hozzá illeszteni Pager-t is, vagy mobilt. És 2 lépcsős (egymástól független) immoja van.

Asszem!
A modern befecskendezők ~6-8 bar nyomáson dolgoznak, és az injektor nyomás alatt tarja a rendszert. Ha az inditáskor (után) nincs meg a nyomás nem jár tovább a motor (körny.véd. szempont miatt), IMHO nyugisan be lehet szerelni a benzinszelepet.

Az olasz benzinszelep, amit a haver is forgalmaz, polaritáshelyesen bekötve, még szinte lemerült aksinál is tartja magát.

JP

blueye Creative Commons License 2000.04.02 0 0 5
Köszi neked is.
Nem a riasztó vezérelné, az egyértelmű. Vagy rejtett kapcsoló, amit meg is találhatnak vagy egy hagyományosan benne levő kapcsoló, de csak az egyik állása vezérelné a relét.
Ami kicsit drágább, egy másik távkapcsoló, esetleg érintős kódolt kapcsoló (mint a régebbi utólag beszerelt immobiliseremé).
Nem az itthoni parkolásom miatt kell, hanem napközben megyek ezer felé, ill. sokat állok a Moszkva tér környékén 2-3 órát.
Előzmény: Asszem (4)
Asszem Creative Commons License 2000.04.02 0 0 4
Kedves Blueye!

Azért álljunk meg egy szóra. Itt benzines kocsiról van szó, hagyományos befecskendezési nyomással. Szerintem nincs olyan benzines autó, amiből, ha kifogy az üzemanyag akkor az meghal.
Nyugodtan szereld be a ketyerét, csak egyre vigyázz. Ne a riasztó vezérelje. Külön fel kell szerelni egy rejtett kapcsolót, red relét stb. Ha el van zárva a csap, épp, hogy beindul a motor, rögtön leáll. Tehát egy centimétert sem tudnak vele menni, pláne nem párszáz métert. Azt pedig, hogy benzincsövekkel próbálnák áthidalni a csapodat a bűnözők, ne gondold. Nyilván 12 Volt fogja vezérelni a mágneses benzinszelepedet, ugyanúgy, mint az AC relét a másik esetben. Talán egyszerűbb egy darab dróttal 12 Voltot odavezetni, mint csövekkel barkácsolni, persze, ha meg nem találják a kapcsolódat. Igazándiból nincs biztos módszer, hacsak nem az, ha az autó egy létfontosságú alkatrészét magaddal cipeled. De akkor még mindig marad a jó öreg tréler, ami ellen egyik megoldás sem ér semmit. De ennél kevésbé macerás az őrzött parkoló, havi néhányezer forintért.

Üdv

Előzmény: blueye (3)
blueye Creative Commons License 2000.04.02 0 0 3
Igaz ez egyszerűbb lenne, de két másodperc alatt át lehet hidalni. Egy eldugott benzincsövet mire megtalának és csődarabbal kiváltanak tovább tart, s valszeg, csak pár 100 m után veszik észre, mikor megáll az autó, s akkor úgyis otthagyják...
Előzmény: jpmaster (2)
jpmaster Creative Commons License 2000.04.02 0 0 2
1xübb megszakitani a (AC)pumpa áramkörét, akkor a comp. (csak) hibának veszi, igy nem okoz(hat) károsodást, mivel az is biztositékkal védett.
Valszeg Bosch lehet benne.

JP

Előzmény: blueye (1)
blueye Creative Commons License 2000.04.02 0 0 1
Köszi a választ.
A levegősödés nem csak a dízeleknél gond?
Én is pont ilyen computer letiltás miatt aggódom. Nincs vki erre ilyen márkaszervíből? Ja az autó: VW Passat 1998 1.6 B, s így talán vki tudja, milyen befecskendező van rajta.
A kütyü vhova a tank és a befecskendező közé kerülne.
Előzmény: Rijswand (0)
Rijswand Creative Commons License 2000.04.02 0 0 0
Ha az adagagolo ele teszed, annak nem biztod h. orul:)
Mar ha nem pupmas-befecskendezofejes a joszag.
A veletlenul levegot sziv benzin helyett, akkor egyreszte levegotleniteni kell, mareszt letilthat a copmuter, amit csak a markaszerviz laptpjaval "szabaditanak fel"
Szerintem konzultalj az illeto tipus markaszervizevel, legjobb vmi haveron keresztul (ugy olcsobb:))

Elmeletileg, ha csak akkor zar, ha a motor ugyi all, nincs gond, legfoljebb a lopas kiserletenel, de utana max ugyis annak fox orulni h. nem vittek el:)(mar ha fol nem teszik egy autoszallitora:)

blueye Creative Commons License 2000.04.01 0 0 topiknyitó
Tervezek beszerezni egy "lopás statisztikailag érzékeny" autót.
Szeretnék beleszereltetni, egy kis megszakítót a benzincsőre, hogy ezért (se) lehessen könnyen elvinni.
Kérdésem: ha nem kap benzint az injektor, mennyire károsodik, esetleg a computer mit szól ehhez.
Nem vagyok vmi profi szerelő és tudom, hogy előfordul, hogy kifogy a benzin a tankból és akkor sem kapna üzemanyagot az injektor, csak nem szeretnék rosszat tenni az új autónak.
Ja és a kocsi benzines.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!