Ha mindenképpen spórolni akarsz és van időd, akkor ne tankolj az autópályán. Bármelyik kijáraton lemehetsz, minden faluban van kút. Ezek kb. 10 Pfenninggel olcsóbbak, főleg ha több kút is van a környéken, mint a pályán. De csak munkaidőban vannak nyitva. Ha a pályán tankolsz, figyelj arra, hogy "SB-Tanken" legyen. (önkiszolgáló, Selbstbedienung) Ez is olcsobb kb. 10 Pf-gel, mint a kiszolgálásos. Hogy Ausztriában vagy Németországban jobb tankolni, ez mindig a napi ártól függ. Általában a németek olcsóbbak egy kicsivel. Indulás előtt nézz utána a neten.
A Magyar Autóklub, az ADAC, az ÖAMTC is közöl árakat. De a Traxxx (http://focus.de/D/DR/dr.htm) is.
A határok előtti utolsó kutak (letzte Tankstelle vor der Grenze) mindig drágábbak egy kicsit az átlagnál, ezeket jó elkerülni. (Mondjuk Passaunál német oldalon ez kb. 40 km-re van a határtól, egy Aral, Donautal)
Ugyanis sokan csak átruccannak kirándulni, pénzt nem akarnak váltani és inkább otthon teletankolnak. Ezt a kutak ki is használják.
Köszi a javaslatokat, tényleg nem éri meg.
Teletankolok itthon, azután meg német, vagy osztrák kutaknál.
Tényleg: hol lehet megnézni, hogy hol olcsóbb? Passau előtt, vagy után tankoljak?
Diesel autónál szinte mindig rákérdeznek az olajra. Manapság egyre ritkábban, de meg is nézik. Kevesen vacakolnak ezzel, mert kicsi a különbség. Vagy nincs is.
Elvileg szabad kannából tölteni. De csak szükséghelyzetben. 4 db 20 literes marmonkanna nem számit szükséghelyzetnek. Meg amúgy is zabosak rá a rendőrök, azt mondják, hogy akinek nincs rá pénze az ne menjen oda. A parkolóban egy cseppet is környezetszennyezésnek minősítenek. Még akkor is ha 2 hónapja cseppent oda egy román kamionból. Megtalálják a módját, hogy megbüntessenek.
Ha pl. autópályán azért áll le a gép, mert elfogy a nedű, a Polizei naggggyon megbüntet. Ez ugyanis a kölekedés gondatlan veszélyeztetése.
Azért mikor mi még 2 Ft-os fűtőolajjal autóztunk, más volt a helyzet (kint akkoriban 1 DM volt azaz akkor kb. 30 Ft volt) Ez tizenötszörös különbség. Most ez a 80 l 5000 Ft-ot hoz. Egy fél tankolás ára. SZVSZ nem éri meg.
Nekem is van tartalék kannám. A fűnyíróba, motoros kapába, láncfűrészbe kell a benzin. A németek nagy része is ezért tartja.
Ha megvámolja, akkor max. nem nyert a bolton semmit, de nagyon valószínű, hogy nem néz a csomagtartóba. Vagy ha mégis, akkor vissza lehet fordulni és megpróbálni pl. Hegyeshalom helyett Sopronnál. Én is igy jártam be Németországot egy dízel Ritmóval. Sopronnál teletankoltam, vittem 70 l fűtolajat (2 Ft-ost, a fűtéscsere után maradt, még mindíg van belőle). Kint csak egyszer tankoltam és mentem kb. 3000 km-t.
Ezt a környezetszennyezést nem értem. Mit szennyezek, ha egy kannából tölcsérrel töltök a tankba és egy csepp sem megy a földre? A kinti kutaknál is árulnak tartalék üzemanyag kannákat, akkor azt sem szabad használni?
Az osztrák vámos szépen megvámolja. Csak az autó tankjában vihető át üzemanyag. Ez szinte minden országban így van. De ha becsempészed és nem kell a csomagtartó....
Csak vigyázz, mikor betöltöd. Ha észreveszik a zsaruk nagyon megbüntetnek környezetszennyezésért. (Meg azért is, ha nincs pénzed, akkor minek mész oda)
Macska rúgja: a témanyitó hozzászólásom eltűnt a szélben! Leírom mégegyszer (rövidebben...):
Két hónap múlva Németországba megyek 2 napra. Oda-vissza összesen kb. 2200 km-t fogunk megtenni.
Renault 19D-m kb. 5,7 l-t fogyaszt vegyes használattal (mondják, hogy autópályán kevesebbet szoktak fogyasztani).
140 Ft-ért jutok hozzá a gázolaj literjéhez, ezért vetődött fel bennem a gondolat:
Ha itthon teletankolok, az kb. 900-950 km-re lesz elég. Ezek után még kb. 1250-1300 km kell hazáig, az kb. 75 l üzemanyag. Vannak műanyag 20 l-es kannáim, azokból 4 kényelmesen elfér a csomagtartóban. Ha az árkülönbözetet nézzük, kb. 5000 Ft-ot nyernék a bóton.
Kérdések:
Van-e valamilyen szabály, hogy nem vihetek ki üa-ot a határokon (M.o-Au-N.o)?
Ha igen, mit kockáztatok, ha mégis viszek?
Esetleg balesetveszélyes?(gázolaj, nem hiszem...)
Megéri 5000 Ft-ért? (gondolom, erre nekem kellene válaszolnom...:-)
Valaki próbálta már?