Igazán müszaki szempontból nem tudok hozzászólni, de szerintem két dolgot érdemes csinálni egy ilyen géppel:
- ami nagyon feltünő, azt javítani kell, mert különben csak messze áron alul fogod tudni eladni. De tényleg csak a legszükségesebbet.
- a másik, hogy nagyon érdemes elvinni egy alapos - profi által csinált - takarításra. Én egy 5 éves Astra kombit próbáltam eladni simán kiporszívózva, és nem nagyon akarták az árát megadni. Egy 20K-s külső-belső takarítás hozott 200K-t a konyhára. "Piszkosul" megérte a dolog.
Frankón "csak" 300k km van a típusban.
A behemót egy belga manusé volt akinek itt van gyára nálunk. Arra használta, hogy hazajárjon. Nem hiszem, hogy trükköznie kellett volna az árak miatt. Én egy darabig tettem bele fekete gázolajat felesben, azzal nem volt baja. Amióta van MOL tempo dízel, csak azt teszek bele. Szereti (meg olcsón veszem). Egyébként a motorja penge...(koppp-koppp)
Renault 9-es!
Egy ár érdekességként:
kilométerspirál: gyári:25300 HUF; utángyártott nincs. (na ja, csináltatni azt lehet...)
Hol csinálják ilyen gyorsan a felújítást?
Nehogy kolts ra! Nem eri meg. (De ugye nem 3millio km-es, mint irtad a felvetesben? :)
Amugy, az ilyen oreg dizeleket majd mindenki jo kis szokitett anyaggal etette, ugyhogy inkabb a motor allapotat figyelik, nem?
Bontóra nem gondoltam még, előbb körbejártam a felújítást. 2 féltengely kb 20000HUF (1év gar.), gondolom a kormánymű sem több. Csak a macera ne lenne: nincs kocsi 1 hétig, szerelőkkel veszekedni, stb...
Mellesleg ezekhez nemigen van bontott cucc, se utángyártott. De azért köszi.
Bontóval próbűlkoztál már? Egyébként szerintem fél milla körül el lehet adni, bár nem ismerem a Renault árakat annyira. Nem vagyok benne biztos, hogy a javítás költségeit az árban érvényesíteni tudnád. Előzör próbáld meg így eladni.
Eclipseboy_:
A futóműben cserélni kellene a féltengelyeket (már 30000km óta hallom, ha odalépek a kanyarban), + 4db lengéscsillapítót.
Tegnap nem írtam, de a kormányművem se frankó...
+adalék:
Ma beadta a kulcsot a generátorom is, így fel kellett nyitnom a motorháztetőt, s akkor kiderült, hogy csöpög az adagolóból a gázolaj. Hát ez gáz(olaj)
A lényeg az, hogy szeretem ezt a nagy dögöt, szerelem volt első látásra. Nekem nagyon bejött. Voltam már vele Rómában -akkor 12 éves volt, 5.5 liter g.o. átlagban, 3 ember + csomag- és minden gond nélkül megfordultam. Csak lassan újítanom kellene valami fiatalabb típusra.
Szerintetek megvenne valaki egy ilyen gépet javítás előtt?
87-es R25 2,1D 300000km 500000 HUF
Az tényleg jó kérdés, hogy mi a gond a futóművel. Szerintem ha nem költesz rá, akkor is el tudod adni, persz csak versenyképes áron, az ilyen csatabatárokra dízelmotorral (nekem is hasonlóm van) azért még akad kereslet, ha más nem, dinnye, meg utánfutócügölésre megveszik. A gond: tényleg érezhetően alacsonyabb áron. De a veszteséges elenyészően nagyobb (szerintem), mintha ráköltenél (és nem is biztos, hogy nagyobb) + nem kell cash-t felszabadítanod + nem kell utánajárnod a dolognak (ami plusz idő persze).
Beleolvastam néhány topic-ba, és úgy gondolom, hogy talán ti tudtok nekem segíteni.
A helyzet:
Van egy 87-es Renault25-ös 2.1D nehézbombázóm. Szegéy lassan elhervad így a 3000000-ik kilométer után, úgyhogy költenem kéne rá egy kisebb összeget (kb 100-150k - Motor hibátlan, kaszni ok., futómű hervadt). Viszont most már nincs szükségem ekkora batárra, szeretném eladni.
A probléma:
Ha ráköltök, azt valószínüleg nem fizeti meg a leendő vevőm. Ha nem, akkor meg marha nehéz lesz eladnom és ha mégis sikerül, akkor egy életen keresztül csuklani fogok az új tulaj "emlegetései" miatt.
Várom a hozzászólásaitokat, remélem sikerül zöldágra vergődni a problémámmal.