En par evig hajtottam egy 1990-es piros, 1.6CL-es Sierrat.
Nagyon imadtam, pedig meg elektromos ablak sem volt benne.
Igenyes belso. Nagy, tagas, kenyelmes. Nem egy villam, de jo erzes volt utazni vele.
Persze minden relativ, foleg miutan megvettem az AUDI S4-emet, utana, mar sajnos csalodas volt ujra beleulni, de elotte imadtam.
A futomuve szerintem eleg erzekeny (silenteket kell gyakran cserelni).
Mason, az a coupé az azt jelenti hogy 3 ajtós (netán injektor)?
ezek az árak egyébként megvannak golfnál is. és azért egy sierra szvsz kényelmesebb mint egy golf...
Tudna-e valaki mondani valamit a felszereltségi szintekről? Vagyis, hogy pl.: mi tartozik a CLX szintbe gyárilag? És hogy következnek a szintek egymás után?
Erről a tipusról én csak jót mondatok. :) Már kettőt nyúzunk és abszolút elégedettek vagyunk. Az egyik 1.6-os, 16 éves, 140e km-rel, de megy mint a golyó, nem lomha (persze ne hasonlítsd össze egy 2 literes gti-s Asconával :)). Sajnos a tipushibából eredő sárvédőív ill. ajtórozsdásodás már utolérte, viszont a motorjához még nem kellett komolyan hozzányúlni. A másik 2 literes, 12 éves, 160e km-rel, lépcsőshátú. A két kocsi teljesítménye között szinte elhanyagolható a különbség.
Amit viszont megdöbbenve tapasztaltunk: a 16 éves coupé szinte soha nem csúszik meg a hóban, fel sem veszi, míg a lépcsőshátú cirka annyira táncol, mint egy lada.
Az alkatrészárakról csak annyit: kinek milyen vastag a pénztárcája. :) Egy kuplungszett (kinyomószerkezet,csapágy, tárcsa) pl. 22e-60e, kormánymű kb. 40e, ha szervós, akkor 100 fölött van.
köszi pade, a téli gumit azt sejtettem. az első kocsim egy zsiga volt... ami nagyon tetszik a sierrákban az a nagy helykínálat meg a kényelem... és az a 9,5 vegyes szvsz nem is olyan rossz. mondjuk én úgy gondoltam, hogy az 1,6-os nem viszi annyira a gépet.
homaarnak: én 11éva nyuzok egy 1,6 -oslépcsőshátút .180 ezer van benne. Tipushibaja
a főfékhenger hiba az időre bejött-nem volt túl drága a csere-.Tapasztalatom :olcsó relatív az alkatrész utánpótlás,nagyon kényelmes ülések elöl hátul.1000km egyhuzamban autópályán 500kg-s
utánfutóval 120-140-es tempóban 12lit fogyasztást
eredményezett,amugy nagylábú vagyok vegyesen 9.5
Útálja a rossz benzint emiatt szelepet kellet csiszolni ill cserélni benne /Román benzint különösen utálja mert minuszos az oktánja/
A motor hűtése király 35 fokos kánikulában is jól dolgozik.Metálfestése 13 év után is csillogó
Az ezüst metálon a kosz se látszik.Gyorsulása szerintem jó, lámpánál mindig elhuzok a tohonyáktól végsebessége 180 körül még mindig
megvan ,bár motorikusan kifogástalan hengerfalakon kopás nem látszott.
Igen egyszerű porlasztós motor szelep állításra érzékeny.Szelepet állítani házilag nem tudok mert célszerszám kell hozzá a szűk hely miatt.Szinte minden mást házilagosan végzek el rajta.
Éppen tegnap cseréltem az első lengéscsillapítókat mert 120 körül támolygott a gép és reszketett a kormány,mintha kicserélték volna a gépet.12 ezer volt darabja.
Téli gumi nélkül ne indulj sehová --bár nekem is csak most lett ebben a szezonban de erröl nem beszélni kell hanem ki kell próbálni hihetetlen változás a nyári gumi után
Azt olvastam valahol hogy nyári gumival télen közlekedni olyan mint szandálba járni a hóban.
Az ajtók sarkain csak most jelentek meg az első
rozsdofoltok.A futómű a Magyar utak ellenére érintetlen. Nem bántam meg a 11 évvel ezelőtti
választásom.Ha valami még érdekel irj!
Gyári szerelési könyvmásolatom van egy .két alkatrész is előfordul jó beszerzési forrásokat ismerek .Tiszántúlon talán egy jó szerelővel is segíthetek. pade
Siebedach, szó szerint tolótető. A Fordokon soxor üvegből van, és un. Ausstell-siebedach. Ez nem csak tolható, hanem a hátulja fel is emelhető. Ez a tuti jó, nagyon jól szellőztei az autót és nem zajos. A tolótetőt nem szeretem, nagyon besüt a nap és zajos is. Talán a Ghia kivitelben van olyan tolótető, ami alatt van egy reluxa szerü rács, ami megakadályozza a direkt napsütést.
Én 1,6-os benzinessel (injektoros) voltam közeli ismeretségben. Az autó nagy, kényelmes, kellemes családi autó. Én sokat jártam vele Bp.-München útvonalon. Ilyenkor nagyon sokat zabál. Jó tempónál (140-160 körül) simán benyelt 12 litert.
A cégnél volt 1 db 2,0i Ghia. Nagyon sok baj volt vele, álandóan szervízben volt, főleg motorproblémákkal, 1 évesen eladtuk. Ez valószínűleg egy gyártási selejt volt, ismerősök nem panaszkodtak olyan sokat a hasonló autókra. Szomszédom 2 literesében van közel 400 ezer, ezer km-ként rak bele egy liter olajat, de még megy. (Fűtésszerelő, ezzel cuccol)
SOHC: egy vezérműtengelyes felülvezérelt motor
DOHC: dupla vezérműtengelyes felülvezérelt motor
sibeda: úgy tudom napfénytetőt jelent, semmi köze a váltóhoz
A Sierra egy nagy, kényelmes autó, viszont az 1,8-as diesel motorokat kerülni kell, mivel egy félresikerült konstrukció a hírek szerint (bár a topicnyitó számára ez nem lehet gond). Amelyikben én ültem az nagyon jó benyomást tett rám (1,8TD lépcsőshátú, a motorgenerál óta baj sincsen vele), belül meglepően igényes, pedig nem is Ghia kivitel. Szerintem a 2000-es benzinmotorral már eléggé jól mehet, az 1,6-os talán kissé kicsi, bár ezekkel nincsen tapasztalatom. A hátsókerék hajtás télen gázos, télre kötelező a téli gumi és vagy 70-100 kg súly a csomagtartóban (ismerős gyakorlata) és akkor nincs gond.
Igenigen. Persze el kell döntened milyen évjaratot enged a pénztárcád. Az újabbak szvsz elég jól néznek ki, a belső téren viszont nem változtattak sokat, az maradt a 80-as évek elejének-közepének szintjén. Én a 90-91 utáni évjáratokat ajánalanám 2,0i motorral, Ghia felszereltséggel. Ezek rendelkezenk az elektromos extrákkal (lkíma ritka!) és szép a kárpitjuk.
Egy ksi kiegészítés: a hosszú életű modelleknél a facelift jelenthet szerkezeti bavatkozást is, pl. az escortot annyiszor átmasszírozták, hogy kellett a biztonság miatt szerkezeti változtatásokat is végrehajtani (merevítők stb..) a sierra legújabb modelljei is sokban különböznek a 81-82-ben bemutatottól.
A facelift az a beavatkozás amit a modellciklus derekán szoktak eszközölni az autókon, hogy felfrissítsék. A sierra pl. több ilyenen esett át. Ha megnézed, hogy milyen lámpákkal és díszítésekkel jött ki a nyolcvanas évek elejeén és milyen pofával búcsúzott, na az a több modellfrissítésnek volt köszönhető.
A lényeg, hogy ezek a 'kozmetikázások' nem jelentenek szerkezeti beavatkozást, csak csinosítják az autót, bővítik a felszereltségét, más anyagokat alkalmaznak stb...
A Sierra utsó faceliftje utáni állapot: nagy első lámpák, új hűtőrács, krómdíszítések, sötétített hátsó lámpák, új dísztárcsák, magasabb szériafelszereltség és új motorok (pl. 1,8TD, 2,0i DOHC).
Volt kettő Sierra a családban, mindkettő 2.3D volt. Az első 5 ajtós, a második lépcsőshátú volt. Nagyon nagy, kényelmes kocsik voltak; bár a régi felépítésű motor miatt lomhák is. A fogyasztásuk sem volt vészes. A kaszni nem rohadt (olyan sok helyen); a típushibákon kívül más nem jött ki.
Télen viszont használhatatlanná váltak; nem indultak. Új gyertyák sem segítettek, csak ha garázyban álltak néhány órát.
Hali,
egy ismerős egy ideig egy 2,0i DOHC-t hajtott ami 120LE-s volt. Egy 2,5 V6 (170LE) omegába ült át, de a Ford dinamizmusát azóta is hiányolja (jobban harapott a kicsike :-)).
Ja, és a facelift utáni Sierra nagyon megbízható volt.
Az én egyik ismerősöm hajtott ilyet úgy két éven keresztül. Négyhengeres, 2000-es motorja volt. Nem volt egy száguldós darab, sőt... Kipróbáltam a V6-os 2300-as motorú változatot is, az sem volt rakéta. Nem is nagyon érződött a különbség. Van 1600-as motorral is, hát az katasztrofális lehet... A gépek kényelmesek, elég nagyok. Tipikus magyarországi családi autó. A Ghia változat jól felszerelt. Az általam ismert 2 darab megbízhatóan ment, nem kellett javítani.
nos engem érdekelnek a sierrák (ford) mint olyan illetve konkrétan 1db érdekelne megvétel céljából, de eddig konkrétumot nem sokat hallottam erről a típusról. mondjuk annyit hogy 10 liter körül kajál dehát istenem a golfom is. meg hogy hátsókerekes de ez nem is biztos hogy baj. ha valaki statisztikával, típushibákkal, személyes tapasztalatokkal ki bírna segíteni azt naon megköszönném.
ezt kérdeztem régebben a fordos topikban is de ott max escortosok meg esetleg egy scorpiós fazon van, az escort meg nekem nem teccik.