Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Scirocco_GTS Creative Commons License 2006.10.06 0 0 13
Hali mindenki!

olvasgattam a hozzászólásokat. A több pólusú gyertyákról csak anyit szeretnék mondani sztem nem jobbak mint a hagyományos 1 polusuak. Pl ha egyik hézag kisebb mint a többi akkor ugyis ott fog keletkezni a szikra, a többi csak disz marad. (szerintem)
Kérdés van egy sciroccom /öreg jószág :). gondolkodok rajta hogy vegyek bele sport betétszűrőt. Érezhetö lenne az esetleges teljesitmény növekedés? Karburátoron állitani kell?
grego Creative Commons License 2000.05.09 0 0 12
Tiszelt Sorstársak!

Lehet hogy OFFTOPIC leszek de köze van a gyújtáshoz.
Van egy 1-gen CRX-em. Nagyon tipp-topp állapotban van de az utóbbi egy-két évben kicsit megnőtt a fogyi meg alacsony fordulaton nem húzott annyira.
Már régen gyanakodtam a gyújtásra mert torpant is a kocsi de nem volt időm alkatrészért szaladgálni utána. Szóval legutóbb kicseréltem az elosztófedelet. Eredmény: ég és föld. A motor egyenletesen és nagy nyomatékkal húz egy deka torpanás nincs és még a fogyi is lement 6 literre. Eddig BOSCH SUPER 4 volt benne de szerintem nem ér semmit most DENSO-t raktam bele és ugyanolyan jó.
Tanulság: ha van egy régi autód és teljesítményt akarsz tőle akkor tedd rendbe a gyújtásrendszert. Akkor jó lesz de extra lóerőt nem nagyon lehet kivenni belőle. Ezt inkább sportlevegő szűrővel old meg. Nekem dobott rajta de csak magasabb fordulaton érezni.

Üdv és bocsi ha hosszú volt

grego

Asszem Creative Commons License 2000.05.05 0 0 10
Miközben írtam láttam jött egy üzenet, amiből kiderült, hogy nem a chiptuningról volt szó.

A gyújtást nem elektronikus úton csak a mechanikai érzékelők finomállításával lehet elérni. Olyanoknak, mint holtpontérzékelő a lendkeréknél, és társai. (régebbi szekereknél az elosztó csavargatása) Ezekkel csak inkább rontani lehet a kocsin, mint 4, 5 lóerőt hozzátenni.

Üdv

Asszem Creative Commons License 2000.05.05 0 0 9
A dolog nem ilyen egyszerű.

Ha jól veszem ki, a chip-tuningról beszélünk.
Ezt hivatalosan úgy csinálják, hogy az autót fékpadra kell tenni, és minden fordulatszámnál be kell lőni a maximális előgyújtást és befecskendezést, ami még nem okoz kopogásos égést.
A gyártók erre nem érnek rá a szalagon, tehát ők egy olyan jellegmezőkkel beparaméterezett adatbázist raknak a kocsiba, amelyik nagy biztonsággal kielégíti a gyártás során a különbözőre sikerült egyedek igényeit is a nagy szórások miatt. A tuning sikeres kimenetelű minden esetben, de az, hogy adott autónál mennyit jelent, csak a beállítás után derül ki a fékpadon. Valamennyire zsákbamacska. A gyártási szórástól függően teljesítményben kb 0 és 6 % között jelentkezhet, a nagyobb erénye a nyomatékgörbe kisimítása, megemelése. Az autó dinamikusabb lesz. A műtét ára 60 rugó körül mozog.

Az a pár ló pedig igen is érezhető. Aki nem vesz észre pár lovat, az ne gondolkozzon ilyen számára felesleges pénzkidobáson.

A sokelektródás gyertya nem minden szempontból jó. Sokkal kisebb a szikra kimaradásának esélye, viszont jobban beleszól a gázok örvénylésébe, hiszen négyszer annyi helyet foglal el. Pl. bizonyos kétütemű nagyfordulatszámú gépeken kifejezetten negatívan hatott. Normálisan karbantartott autónál, még nem nagyon hallottam gyújtáshibáról, amit a gyertya okozott volna. Jó minőségű gyertya, betartva a csereperiódust. A 60 ezer forintos gyertyatuning ablakon kihajigált pénz.

Üdv

IKSZ Creative Commons License 2000.05.05 0 0 8
Erről jut eszembe, hogy chip-tuningról is hallani, ahol meg 10-20% teljesítménynövekedésről beszélnek(!)
Én nem állítottam, hogy ezek a dolgok igazak, vagy nem. Sőt az is biztos, hogy rengeteg a rosszul beálított gyújtású autó. És az ilyen kocsikon egy sima gyújtásállítás is érezhető javulást eredményezne.
Előzmény: Eclipseboy_ (7)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.05.05 0 0 7
IKSZ!

Valóban egy középértéket állítanak be a gyárak, nem csak a gyujtásnál, de a chip-nél is, ebben igaza van a cikknek, de nehogy már azt a pár lóerő pluszt bárki is megérezze. Talán még egy trabinál sem, nemhogy egy 80-100 lóerős kocsinál.

Előzmény: IKSZ (6)
IKSZ Creative Commons License 2000.05.05 0 0 6
Bocs! Nem voltam elég konkrét.
Nem rég olvastam egy hirdetésben, hogy spéci műszerekkel úgy beállítják a gyújtást, hogy az autónak a legjobb legyen. Arról van szó, hogy az autógyárak futószalagjáról lekerülő autókat, ugyanolyan (gyári) beállításokkal helyezik üzembe, ami végül is egy középérték. Pedig minden egyes autópéldány egyedi, azaz bizonyos szórás van közöttük, ezért a gyújtásuk is egyedi. Így elvileg(?) a gyárinál jobb beállítás is elérhető. A teljesítménynövelés érthető, hiszen jobb beállításokkal javulhat a hatásfok, és egyben csökkenhet az üzemanyag-fogyasztás. A motor élettartama is növekedhet, hiszen tisztább az üzemanyag égése, nincsenek lerakódások, nincs felesleges igénybevétel, stb. Kb ezt olvastam, és már hallottam is róla, hogy 4-5 lovat tudnak így pluszban. Lehet, hogy nincs benne semmi különleges, de érdekel a téma, mert lehet, hogy egy előzésnél éppen az a 4 ló fog hiányozni:-)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.05.05 0 0 5
Riff-Raff!

Bocsi, akkor módosítom az álláspontom 2-3%-ra.

Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.05 0 0 4
"max 5-6 lóerő amit ezzel el lehet érni. Az 5-10% hülyeség."
Nocsak! Te meg sosem lattal 120 LE-nel kisebb teljesitmenyu kocsit? Az en Wartburgomon a 6 LE novekedes mar 12%-ot jelentene.
Előzmény: Eclipseboy_ (0)
BGC Creative Commons License 2000.05.05 0 0 3
Szerintem, a gyújtással nem sokat lehet segíteni a helyzeten. Egy kicsit meg lehet növelni az előgyújtást (2-5 fok) ami által egy kicsit jobban húz magasabb fordulaton, de ilyenkor egy bizonyos fokszám fölött el lehet felejteni a 95-ös benzint és csak 98-as lesz a jó, mivel a 95-nél becsörög a motor.
FOntosabb szerintem a biztos szikra, amit egy jó minőségű trafóval, jó kábelekkel, és többpólusú gyertyákkal el lehet érni.
A gyári beállítások biztos, hogy nem a maximumot hozzák ki az autóból fogyasztás, stb. okok miatt.
A nagyobb szikra is segít, ezt egy hézagmérővel meg is oldhatod, elektronikus gyújtás esetén, a gyertyahézagot növeld meg 0.9, 0.95 mm-re, ezáltal nagyobb lesz a szikra és jobb az égés, de ettől sokat ne várj.

Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.05.05 0 0 2
IKSZ!

Egyébként nem tudom mit értesz gyujtásbirizgálás alatt, de négy dologra tudok gondolni:

- előgyújtás növelése (ettől nő a teljesítmény, de könnyen kopogásos égésed lesz, ami _nagyon_ rossz)

- "sportgyertyák" (szinte semmit sem érnek, a gyári gyertya ugyanolyan jó, de egy hőértékkel magasabbat is vehetsz, ha hajtod a gépet)

- gyertyakábelek (ua. mint a gyertya, ártani nem árt, de nem is használ)

- gyújtáserősítők (valamennyit biztos dob a gépen, de nem hinném, hogy sokat, csak nagyon kevesen használják)

Levike Creative Commons License 2000.05.05 0 0 1
Ez marhasag !

Gondolod, ha lenne tuti beallitas, nem ugy allitanak be eleve az autot ? :)
Persze lehet jatszani vele, de olyan nincs, hogy megy is, keveset fogyaszt, raadasul meg az elettartama is no. Vagy egyik, vagy masik...tehat valamit valamiert....es az a baj, hogy nem igazan szoktak erteni hozza rendesen meg a szervizekben sem. Ha nincs 100% megbizhato embered a temara, ne engedd senkinek, hogy hozzanyuljon a karbidhoz, mert aztan csak szentsegelnio fogsz egyfojtaban, hogy miert fogyaszt sokat, miert nem huz egyenletesen, miert fullad le, miert magas/alacsony az alapjarat, satobisatobbi.

Levi

Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.05.05 0 0 0
IKSZ!

Szerintem max 5-6 lóerő amit ezzel el lehet érni. Az 5-10% hülyeség. A fogyasztás tényleg csökkenhet, de az élettartam nem hiszem.

Előzmény: IKSZ (-)
IKSZ Creative Commons License 2000.05.05 0 0 topiknyitó
Lehet, hogy már volt téma, de én még nem találtam itt.
Szóval állítólag 5-10 %-kal növelhető a teljesítmény, csökken a fogyasztás, nő a motor élettartama, stb. Igaz ez? Hol lehet ilyet csináltatni, és mennyiért? Tapasztalatok?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!