Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

N___ Creative Commons License 2000.05.19 0 0 55
Vaker. Meg mattreszegen is eltekerunk Szentendreig a bicikliuton barmikor gond nelkul. Tapasztalat, mert sorturakra is szoktunk jarni, ahol minden kocsmanal le kell dobni egyet, csak utana lehet tovabbmenni, szigoruan a bicikliuton.
Előzmény: hasekapu (31)
ManU Creative Commons License 2000.05.19 0 0 54
'96 nyarán két hetet töltöttünk Luzernben. Szinte egész nap kerekeztünk, városban, hegyeken. Akkor még nem volt jogsim, így nem is tudtam elképzelni, hogy valójában mennyit tolerál az autós. Nos arrafele nagyon tolerálják a bicklistákat, már-már tekintélyük van!
Például mikor a Jungfraura tekertünk fel, a buszokat, autókat egyáltalán nem zavarta, hogy akár 1-1.5 percig mögöttünk kell cammogniuk 15-el. Vártak, vártak, majd mikor lehetőségük volt, akkor előztek.
A legtöbb hágón táblák is figyelmeztetik az autóst, vigyázz komoly biciklis forgalom!!
Hát, ott aztán valóban élmény tekerni, ajánlom mindenkinek!
ManU Creative Commons License 2000.05.19 0 0 53
Azért Svájc sem rossz biciklizés szempontjából!
fargo Creative Commons License 2000.05.18 0 0 52
Hát az, hogy addig kavar, amíg anyósod nem lesz belôle, oszt akkor véged van, mint botnak.
Előzmény: Inner Circle (51)
Inner Circle Creative Commons License 2000.05.18 0 0 51
Mi olyan veszélyes egy idős hölgyön, akit háton fújnak festékszóróval?...

Ezeket a kis prémes izéket is tenyésztik manapság, amikből a bunda készül, nem? Ebben mondjuk nem vagyok szakértő, meg aztán én is jobban szeretem, ha egy ilyen coboly vagy mi a fülemet szaglássza, ahelyett hogy fölsegítem valakire.

"Persze, az meg harminc éven keresztül, havi 830 forintos részletekben fogja törleszteni a tartozását"

Nagy Durranás c. filmből:

Pszichológusnő: "...és tönkretett egy huszonötmillió dolláros repülőgépet."
Topper Harley: "Igen, de heti tizennégy dolláronként törlesztem..."

Előzmény: fargo (48)
fargo Creative Commons License 2000.05.18 0 0 50
A fene tudja, egy letépett herezacskó még elmegy, mert abban lehet pipadohányt tartani, de két letépett füllel vajon mit csinálnék? Az önbíráskodás sem mindig vezet célra.
Előzmény: I. Blasius (49)
I. Blasius Creative Commons License 2000.05.18 0 0 49

Hát igen, tényleg nem jó a mostani gyakorlat. Én ilyen esetekben engedélyezném az önbíráskodást, sokszor többre menne vele az ember.
Előzmény: fargo (48)
fargo Creative Commons License 2000.05.18 0 0 48
Persze, az meg harminc éven keresztül, havi 830 forintos részletekben fogja törleszteni a tartozását. Ha egyeltalán megítélik neki...
Előzmény: I. Blasius (47)
I. Blasius Creative Commons License 2000.05.18 0 0 47

Én úgy tudom, hogy ilyenkor polgári peres eljárásban kellene fizetésre kötelezni a kárt okozó biciklistát/gyalogost.
Előzmény: Asszem (46)
Asszem Creative Commons License 2000.05.17 0 0 46
Egy rokonnal történt az eset.

Kis faluban játszódott. A tehenek kelnek át az úton, ahogy kell, össze-vissza. Az egyik megbotlik, és rácsücsül az autó elejére. Beszélnek a pásztorral, hogy most mi lesz. Az meg mondja, hogy kérjenek betétlapot a tehéntől. Mivel a cég megjavítattja a kocsit, inkább eltekintettek a további, kilátástalannak ítélt, magasröptű eszmecserétől.

Egyébként az már az Én fejembe is szöget ütött, hogy egy bringás is tud akár többmilliós kárt okozni. Mi van akkor, ha még lakásbiztosítása sincs. Vajon fizet-e a kötelezőből képzett alap?

Üdv

fargo Creative Commons License 2000.05.17 0 0 45
Te, a Budaörsi úton nincs tiltva a kerekezés? Nem tudom, csak kérdezem...
Előzmény: lightBrain (44)
lightBrain Creative Commons License 2000.05.17 0 0 44
Most akkor üdvözlöm azt a Ford Granadást, aki a Budaörsi úton majdnem levitte egy bringás fülét. Kívánom neki, hogy elégítse ki anyukáját análisan.
Bocsika mindenkinek az ilyen árnyalt fogalmazásért.
Boróka12 Creative Commons License 2000.05.17 0 0 43
Szia Ájszi!

"Erről eszembe jut a régi igazság: sokkal többen tiltakoznak természetvédelmi és lelkiismereti okokból az irhabunda, mint a bőrkabát ellen, mert idős hölgyeket biztonságosabb zaklatni, mint motoros bandákat. :)))"

:-)))))

Előzmény: Inner Circle (38)
Fec Creative Commons License 2000.05.17 0 0 42
En naponta (legalabb) 2x megyek a Margit-hidon, de vazze MINDIG van egy barom biciklista aki ott kovalyog az amugy is zsufolt savok egyikenek kozepen. Az persze kurvara nem zavarja, hogy mellette a ketmeter szeles jominosegu zebra tok ures...
Nem mondom, jo sok bunko autos van... de legalabb annyi a bunko gyalogos + biciklista is.
fargo Creative Commons License 2000.05.17 0 0 41
Azért ennek van egy másik oldala is: egy ilyen "idôs hölgy" sok esetben sokkal veszélyesebb, mint 3 motorosbanda...
Előzmény: Inner Circle (38)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.17 0 0 40
Sőt, még a humanoid marhák se állnak a kipusztulás szélén... :-)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.17 0 0 39
Különösen, hogy a sertés és marhaállományt nem fenyegeti a kipusztulás veszélye. Mivel a bőrdzsekik leginkább ebből készülnek. :-)
Előzmény: Inner Circle (38)
Inner Circle Creative Commons License 2000.05.17 0 0 38
"És hogy a stoplis cipővel az ablakot sem nehéz berúgni. "

Miért van az a sanda gyanúm, hogy ezt NEM csillogó-villogó terepjáróban vagy S Mernyóban feszítő tenyérfejűekkel szemben tervezik?... :)
Erről eszembe jut a régi igazság: sokkal többen tiltakoznak természetvédelmi és lelkiismereti okokból az irhabunda, mint a bőrkabát ellen, mert idős hölgyeket biztonságosabb zaklatni, mint motoros bandákat. :)))

Előzmény: Harvester (30)
Zak Creative Commons License 2000.05.16 0 0 37
A Szentendrei utat ismerem, volt nekem is konfliktusom belôle párszor, pl. amikor a vasúti töltés melletti utcából fordul ki három paraszt a Szentedreire befelé (legalább megvárták a zöldet) richtig a középsô sáv közepérôl, majd a szélsôt elfoglalva teljesen. Anyázás, bazmegolás, jó, vége, senkinek nem lett baja, vörös fejjel vezettem hazáig. (Hetente járok csak arra, de mindig van valami.)

De azt magyarázza már meg nekem valaki, hogy az Árpád-hídon mi az öreg ördög kínjáért kell az úton biciklizni, amikor simán fel lehetne menni a korláttal védett, 2 méter széles járdára, ahol rádásul gyalogosok sem járnak? Fôleg délután szuper ez, amikor tele mindhárom sáv, a sárga busz vagy a Kamaz képtelen a forgalom miatt másfél méterrel beljebb húzódni, hogy ne csapja el a tökéletlent, és az egész szélsô sáv araszol a biciklis sebességével. B@ßottul csodálkozna aztán, ha a hullámos úton a csuklósbusz vagy a 22 méteres kamion hátsó tengelyénél belibeg egy métert, aztán 30 tonna összgördülôjével felkeni a korlátra - mert ott a hídon 1 centi menekülési lehetôség sincsen.

Megjött a jó idô, most már minden nap, amikor kocsival jövök be / megyek haza, látok ilyent.

gabek Creative Commons License 2000.05.16 0 0 36
Utánanéztem. Eredmény: -

1.
A TV-s dolog, annyir igaz, hogy ha az "elkövető" kiskorú, nem egészen beszámítható, vagyis valamilyen gondnokság alatt áll és ilyesmit tesz, akkor a szülő/gondviselő/gyám/stb. lakásbiztosításának terhére lehet rendezni a kárt.

2.
Biciklis, gyalogos eset. Ha gyalogos, kerékpáros hibájából következik be a baleset, akkor az okozó v. vele hivatalosan egy háztartásban élő lakásbiztosításának terhére rendezhető a kár.

Innentől ne tessék félteni az autót, a piros lámpán átrohanó gyalogost v. a Szentendre úton, a belső sávban cikázó bringást fel lehet kenni. :o) Na azért ennyire nem. Mindenesetre van mód a kártérítésre, de jó tudni, hogy ez az opció szerepel-e a lakásbiztosítási szerződésen.

GABEK

gabek Creative Commons License 2000.05.16 0 0 35
Azt nem tudom, tudjátok-e, hogy ha van valakinek (pl. a drótszamarasnak) lakásbiztosítása, azt tartalmaz személyi felelősségbiztosítást is. Vagyis, ha nekem van lakásbiztosításom és véletlenül lelököm a szomszéd TV-jét a polcról, akkor az én lakásbiztosításom alapján kifizeti a biztosító (elvileg). Na már most ha valaki bringával, vagy gyalogosan kárt okoz másnak, elvileg ugynaez az eset áll fenn. Csak sokan nem tudják. Mindenesetre utána kellene járni pontosan. Mindjárt meg is teszem.

Az ugyan nem éppen megvalósítható, hogy minden bringára felelőséggbizotsítást kelljen kötni, de a hivatásos, biciklis futároknál kötelezővé kellene tenni a szakami felelősségbiztosítást.

GABEK

Előzmény: fargo (32)
lore Creative Commons License 2000.05.15 0 0 34
'Vazzeg, én sem hajtok a Volvoval a járdán, mert ráz a Bartók Béla út...'
:-)))))
Azér meg kéne próbálni! :-)))
Előzmény: fargo (32)
Boróka12 Creative Commons License 2000.05.15 0 0 33
Fargo berágott. :-))

Arra meg már én is várok egy ideje, hogy egy drótszamaras atyafi kirángasson... Más kérdés, hogy túl sok oka nemigen lenne erre, de azt én is rühellem, amikor a belső sávban kalimpálnak előttem. Nem tudom, mit szólnának ahhoz, ha ugyanezen elvből kiindulva a kerékpárúton repesztenék 70-nel?

Előzmény: fargo (32)
fargo Creative Commons License 2000.05.15 0 0 32
Szia Harvester :-)

"...miért nem használják a kerékpárutat.
1, mert középen kevésbé tudják őket leszorítani
2, mert a kerékpárutak olyan szarok, hogy nem lehet rajtuk megfelelő sebességgel közlekedni, illetve sok a gyalogos/lammer/etc."

Vazzeg, én sem hajtok a Volvoval a járdán, mert ráz a Bartók Béla út, mi a szent sz@rt keres akkor egy bringás ott, ahol komoly életveszélyben van, és mellesleg más közlekedôk életét és nehezen megszerzett kocsiját veszélyeztetik. Egy becsapódó biciklista könnyen totálra törhet egy autót, s mivel semmiféle biztosítása nincs, valószínűtlen, hogy bárki is kifizetné az általa okozott kárt.

Ezek az indokok szerintem nem állják meg a helyüket, pláne amikor táblával is tiltva van a kerékpáros közlekedés a Szentendrei úton. K****ra nem érdekel, hogy feltöri-e a seggét a nyereg a rossz kerékpárúton -- takarodjon el a középsô sávból. Azért meg kifejezettem drukkolok, hogy végre próbáljon meg kirángatni egy ilyen bringás a kocsiból: letolnám a biciklijét a torkán, az a minimum. Esetleg rúgja be az ablakom: biztos megijednék annyira, hogy félrerántom a kormányt. Azért persze visszatolatnék, hogy megnézzem, min mentem át. Bár okot nem szoktam adni effajta provokációkra, mert általában vigyázok rájuk. De könyörgök, hogyan vigyázzak egy drótszamárra, ami a középsô sávban csalingázva vágódik hirtelen elém?

Előzmény: Harvester (30)
hasekapu Creative Commons License 2000.05.15 0 0 31
A Szentendrei úti bicikli út tényleg használhatatlan . Ezen aki 10 métert tud menni az valszeg trial bajnok , de a gaz is benőtte olyan szinten, hogy egy biciklis sem fér el rajta.
udv hasek
Előzmény: Harvester (30)
Harvester Creative Commons License 2000.05.15 0 0 30
Egy biciklista a Clark Ádám téren produkálta magát vasárnap délután... miután kihajtott az alagút melletti szemből egyirányú utcából, elindult az út KÖZEPÉN a forgalommal SZEMBEN, a Lánchíd felé. Lelassítottam, erre ő is megállt velem szemben és bámult bután, mint aki most látott először autót. Aztán nagy nehezen lekúszott az úttest szélére és tovább kerekezett a menetiránnyal szemben. Szegény hülyét remélem nem csapta el valaki a mögöttem haladók közül.

Az egyik "profi" bringás havert megkérdeztem, hogy mi a bús izének mennek a Szentendrei úton a középső sávban és miért nem használják a kerékpárutat.
1, mert középen kevésbé tudják őket leszorítani
2, mert a kerékpárutak olyan szarok, hogy nem lehet rajtuk megfelelő sebességgel közlekedni, illetve sok a gyalogos/lammer/etc.

Higgyétek el a bicajosokban is elég sok indulat feszül, ugyanez a haver már mondta, szervezik, hogy egy két "paraszt" autóst kirángatnak a piros lámpánál a kocsiból és megverik. És hogy a stoplis cipővel az ablakot sem nehéz berúgni. Hát mit mondjak szép dolog a békés együtt mellett élés...

Harvester

Inner Circle Creative Commons License 2000.05.15 0 0 29
Jó pár évig tekertem naponta, és nem nagyon díjaztam mikor keresztül akartak menni rajtam, bár ilyen elég ritkán volt, szerencsére.
Autóval is vigyázok a bringásokra - már ha hagyják, mert abban igaza van a kollegáknak, hogy a biciklis kultúra se jobb, mint az autós...
Blasius írta hogy vannak "profi" bringások akik sz*rnak a bicikuliútra, átmennek a piroson, stb. stb. Nahát az ilyenektől két keréken is feláll a szőr a hátamon (sőt akkor jobban, mert ezek rendszerint dölyfösen és megvetően néznek végig rajtam, mikor várom a zöldet / lassabban megyek a bicikliúton stb.), mert ezek a bringások hírét rontják. Mi a fenének épül kerékpárút, ha a gyík nem azon megy? Ezek után naná, hogy nem veszek túl nagy ívet, mikor kikerülöm - persze senkit nem ütöttem még el, de talán majd elgondolkodik azon, hogy miért kentek egy aszfaltcsíkot az autóút mellé. A magyar utak se jobbak, mint a kerékpárutak.

Nagyon szép tud lenni a dunakorzó, vagyis a budai parti kerékpárút-járda kombináció. Az emberi hülyeség itt rendszeresen odáig terjed, hogy öten gyalogolnak egy vonalban, és miután egy bringás kis híján levitte a szélső kettőt, kelletlenül egymás mögé állnak, aztán vissza egymás mellé. A bringák persze öt másodpercenként jönnek, de a puhatestűeknek eszükbe nem jut mondjuk kettesével menni.
Még ha a felnőtt hülye, az oké, mert neki fáj jobban ha keresztülmegyek rajta, de a hideg ráz mikor az alig járó kisgyereket teregetik ki, hátha elgázolja valaki.

"270 fokot akartam kanyarodni, az a seggfej meg csak 90-et, es hat ugy gondolta, hogy ha mar ugyis mellettem van, akkor poenbol rajtam keresztul fog kiszaguldani a korforgalombol. "

Velem ezt úgy csinálták, hogy én is autóban ültem. Egy darabig nem láttam ki a fejemből...

"Egyszer olvastam valahol, hogy csúcsforgalomban araszoló autósok és ugyanott lavírozó bringások vérét elemezgették. Már nem tudom, hogy mit mértek benne, talán a szén-monoxidot, de az biztos, hogy valami mérgező anyagot. Meglepő módon a bringások vérében kevesebb volt. "

Úgy emlékszem ennek az a magyarázata, hogy a bringázás közbeni gyors légzés igaz, hogy több káros anyagot juttat be, de olyan intenzív hogy ezek nem maradnak benn, ki is jönnek a szuszogással.

"Szép lassan, lépésben követtem őket a kocsimmal. Ugyanis miniszoknyás, illetve passzentos naciban lévő fiatal bögyös hölgyek voltak:-) "

Nohát, csak annyi gázt kell adni, hogy a gépháztetőre essenek. Utána jöhet a mesterséges légzés... :)

(Elsősegély-tanfolyamon az oktató röviden összefoglalja a tudnivalókat: "Szóval ha Cindy Crawfordnak vérzik a kisujja, nem ám egyből bekötni és stabil oldalfektetést alkalmazni, hanem megnézni, van-e súlyosabb sérült!" :))) )

Törölt nick Creative Commons License 2000.05.14 0 0 28
tcaoe

Hány éves vagy királyfi .... :-)))

Ha ezért csak ütnék, pár nap alatt inhüvelygyulladást kapnék ... (Bp és környék, főleg Budai hegyvidék -> elit környék).
És a legviccesebb, hogy még akkor is küzd, amikor egy határozott jobbláb-mozdulattal előtte termek, és észreveszi a kipufugót mindkét oldalon, meg a feliratot, hogy nem kispálya. Én ilyenkor azt szoktam mondani, hogy a fogával is szorítja a kormányt. Nem tudom, miből gondolja, hogy mondjuk egy trabival fogok versenyezni. Nem igazán érzi az ilyen, hogy ha esetleg jön szembe valaki, nem esne nehezemre lesöpörni őt az útról. Ez is tipikus magyar dolog, és főleg az irigység miatt van. szvsz.

Előzmény: tcaoe (25)
hasekapu Creative Commons License 2000.05.12 0 0 27
Ez milyen bosszantó tud lenni, ha a kedves hölgy még ráadásul nem is néz ki jól. Az ilyet nem szoktam szó nélkül hagyni, legalább tuddja meg hogy milyen randa szegénykém. Amúgy sokat cangázom és néha nagyon szégyenlem magam mások miatt is. A legdühösebb azokra a suttyókra vagyok akik a bicikli út mellett az úton nyomulnak /pl: hungária krt/. Ha tehetem megállítom őket hogy mi lenne ha esetleg venné a fáradtságot és felmenne a neki külön erre a célra épített útra . A válaszok kb ilyenek hogy Ő sokkal gyorsabban tud itt haladni mint a bicikli úton . Én persze meg emiatt cammogok mivel az itt megengedett sebesség 70 km/h . Amugy valszeg tudnék menni én is gyorsabban kb 180 lenne amit meg lehetne engedni a kocsimnak de akkor az ilyen buták már nem élnének . Még mielőtt valaki belémköt nem akarok gyorshajtani!!
Biciklisként pedig boldogan látom a lerugdosott tükröket / bicikli útra parkolt a szenvedő alany /
udv hasek
ja amugy a balesetek 20 százalékát mi cangások vagy Ti cangások /:-)/ okozzuk v. okozzátok. ami óriási nagy szám ha a biciklik számát nézzük na csá.
Előzmény: IKSZ (24)
avantage Creative Commons License 2000.05.12 0 0 26
tcaoe,
Ezt a figurat en is jol ismerem, erdekes modon csak az enyemnel gyengebb autoval probalkoznak, szoval nem gond, de azert bosszanto. Ilyenkor szoktam elozes utan en is 60 ala menni. hehe!
Erdekes modon a Porschekat mindig siman lehet elozni.
Előzmény: tcaoe (25)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!