Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Joker___ Creative Commons License 2024.04.01 0 0 1078

Sziasztok!

 

2016-os Forester XT-nél mi a normális fogyasztás? Nemigazán tudom hosszúba elérni az előző tulaj által mondott 8 liter teteje értékeket, inkább 10 liter lesz az. Állítása szerint háromnegyed tank 95-öshöz öntött egy negyed 98-ast vagy 100-ast, de szerintem az faszság és csak bonyolítja csak az életemet. Erőből van benne elég, amiatt nem fogok prémiumot tankolni, de ha a fogyasztást lehozná annyira, hogy anyagilag ugyanott legyek, akkor már igen. A nyári gumival lejött kb fél liter-liter 100-on de úgysem jó ez még.

Viszont nem szivesen szökdösök a 95-ös és a 100-as között, mert csak növeli a kopogás esélyét amikor a 100-asról visszatérek 95-ösre.

Joker___ Creative Commons License 2024.02.17 0 0 1077

2016 Forester-ben a multimédia kijelzője szar, napfényben nem lehet semmit látni, Android auto nincs rajta, van valami Starlink, amihez lehetne csatlakozni a Mysubaru app segítségével, csak azt épp nem engedi a google telepíteni ezen a földrészen. Szóval legszivesebben kidobnám a pi***ba és tennék helyette valami mást. Na de mit, aminek ugyanez a mérete és formája? Van valakinek ezzel tapasztalata?

Joker___ Creative Commons License 2024.02.16 0 0 1076

Sziasztok!

 

Meglett a (nekem) új Forester XT, de elég sportos hangja van, a dobokkal valami nincs rendben. A gyári az horror áras, olyant nem akarok emiatt. Tudtok jól árazott és bevált hátsó dobot, amikre érdemes lenne kicserélni, hogy legyen kicsit szolídabb hangja, de ne is folytsa le a motrot?

op83 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 1075

Sziasztok!

 

Eladóvá vált dízel Legacy kombim, 2009-es, 145000 kilométerrel.

Ha valakit érdekel írjon: oszlarp[kukac]gmail[pont]com

 

Üdv, Peti

Kismarci2 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 1074

120.000 km-es olaj-, és szűrőcsere megvolt.

Előzmény: Kismarci2 (1072)
Joker___ Creative Commons License 2023.11.13 0 0 1073

Ha valakinek van eladó SJ Forestere, lehetőleg facelift utáni (2016+), kizárólag benzines érdekel, ha a 150 lovas akkor csak a manuális, ha a 240 lovas akkor a CVT (mert abból sajnos nincs manuális), és jó állapotú a kocsi, akkor ne tartsa magában az információt.

Kismarci2 Creative Commons License 2023.11.03 0 0 1072

Eladó lett szeretett családi autónk.

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/subaru/outback/subaru_outback_2.5_comfort_cvt-20025429

 

Érd.: +3630 nyolcötven 24-47

 

 

kopiteki Creative Commons License 2023.10.15 0 0 1071

Üdv!

 

16-os felnit keresek télre, normális áron. Mélem elérhető, köszönöm.

Előzmény: zoller71 (1070)
zoller71 Creative Commons License 2023.08.02 0 0 1070

Sziasztok! USA műszerfalat át lehet programozni európaira? ( mph-km/h, C fok-F,) Van a belső visszapillantóban HomeLink-es kapunyitó,ez is USA beszerelés, ezt tudom valahogy programozni? 2017-es BRZ. Köszönöm a segítséget,ez az első subarum. zoller71@gmail.com

PLForester Creative Commons License 2023.07.15 0 0 1069

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. A 2012-es dízel Subaru Foresterem DPF szűrője rendszeresen eltömődik. Mintha nem regenerálna. HACE bő egy éve szervizelte 2-300 eF-tért, ebben volt olajcsere is. Rá 2 hétre eldurrant a turbócső, újra dpf tisztítás. Ma megint meghibásodást jelez az autó, DPF eltömődés. Kezdem unni, hogy minden évben ráköltsem a 150-300e Ft-ot. Van ötletetek mi lehet a gondja a kocsinak? Főleg hosszú távon használom, mostanában volt huzamosabb autópálya menet, elvileg regenerálhatna a DPF ha akarna. Illetve tudtok olyan szervizt aki nem csak a pénzt nyúlja le, hanem meg is oldaná a problémámat? A kocsit szeretem egyéb nyúge nincs, de ez a DPF kezd kiakasztani. Előre is köszönöm.

 

 

akos1989 Creative Commons License 2023.07.13 0 0 1068

Sziasztok!

Miskolc (esetleg Eger) környékén Subaruhoz értő szervízt, szerelőt tudtok ajánlani?
A váltót szeretném megnézetni, mert hátramenetbe néha nehéz betenni. Illetve sebesség függvényében (60-70 között,
100-110 között) periódikusan búgóhang előjön, majd elhallgat. Üresben és sebességben is..Időszakos szervíznél nem tudták kideríteni a hiba okát.
Ha nincs más elviszem a márkaszervízbe, de a gyári visszahívásos garis javítás is 5 hónapja húzódik ott.

Az autó 2008-as Hatchback Impreza 2.0 benzines, szívó, manuális.

JAMIE222 Creative Commons License 2023.03.05 0 0 1067

A turbós igényli a végdobokat is szerintem. Szemre gyárinak gondolom, ami rajta van.

Előzmény: Joker___ (1066)
Joker___ Creative Commons License 2023.03.05 0 0 1066

Egyértelműen sokkal jobba hangja az eltérő hosszúsűgú leömlővel, viszont a turbosnál nem tudom hogy hogy lenne.

Előzmény: JAMIE222 (1065)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.03.03 0 0 1065
Előzmény: JAMIE222 (1064)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.03.03 0 0 1064

Benyáshoz nemigen kell adblue...

Bubu- hang: kellene egy unequal leömlő nêven futó alkatrész, ami elhangolja a kipufogót, aztán esetleg valami jó végdobbal mêg ràsegíteni.

YouTubeon kellene keresgélni.

Előzmény: Joker___ (1063)
Joker___ Creative Commons License 2023.03.02 0 0 1063

Van-e különbség a japán és az európi piacra gyártott CVT-k között? A 2013 utáni JDM 2 literes turbos Foresterek 280 lovasok, itt meg 241 az európaiak. Ha ugyanaz a CVT, és ugyanaz a motr csak vissza van fogva, akkor relatív könnyen és biztonságosan fel tudják húzni ezt is 280 lóra.

Az euro5-euro6-osokba ezekbe is kell adblue? Valamit lehet csinálni, hogy ez a bubu hangja meglegyen, ami volt az SG-nek?

Joker___ Creative Commons License 2023.02.28 0 0 1062

Már nem eladó, elvitték, most jön a vadászat egy új iránt. Vacilálok a 150 lovas manuális és a 241 lovas CVT között, a 2013 utániakból. Természetesen csak benzines ami szóbajöhet.

Előzmény: Joker___ (1061)
Joker___ Creative Commons License 2023.02.19 0 0 1061

5000 euro, ami mai árfolyamon 1.928.000 Ft.

Előzmény: sosomgyi (1060)
sosomgyi Creative Commons License 2023.02.19 0 0 1060

A jelenlegi autóm el kell adjam hogy másikat tudjak venni. Árat tudsz mondani? 

Előzmény: Joker___ (1059)
Joker___ Creative Commons License 2023.02.18 0 0 1059

Szerintem kevesebb a fogyasztása, mivel valamivel kisebb a Forester, mint a Legacy / Outback, és a 2 literes motor nem annyira szomjas, mint a Legacyban / Outbackben elterjedt 2,5-ös, teljesítményben meg nem nagyon marad el, 158 loerő vs 165-170. Alkatrészárról nem tudok nyilatkozni, de ugyanaz a gyártó, mindkettő a felső kategória a modelpalettán, uh nagy eltérésre nem számítok a kettő között.

 

A kocsi egy Forester 2.0X 2006-os 158 lovas benizines szívó, kézi váltós. Nincs GPL meg egyéb dologgal megtaknyolva, a motra bontatlan, 290,000 km-ben, nem eszi az olajat. Fekete bőr belseje van, egérmozi középen, amit azért szeretek, mert a tolatókamerát rá tudtam kötni. A kormányról vezérelhető a gombokkal, hangerő, rádióváltás, telefonfelvétel vagy amit éppen be szeretnél állítani rá. Elöl fűtött ülések, mindehol elektromos ablak, elektromosan állítható és fűtött tükrök. Panorámateteje akkora, hogy a hátsó ülésről is ki tudnak mászni rajta (nem túlzás), hátul sötétített ablakok, riasztó, tolatókamera, automata légkondi. A motor alatt gyári védő van, szóval ha odavernéd vagy felpattan pont oda egy kő, akkor megvédi. Nagy csomagtartó, nem rohad, állandó 4x4, és a váltónál van felező is, amit pl szoktam használni ha álló helyzetből nagyon meredek beállón kell felmenni, hogy a kuplungot kevésbé terheljem. Van hozza két szett gyári Subaru alufelni, a nyári gumik 2022-esek, a téli még 1-2 szezont elmegy használattól függően.

A vezérlés (csapágyak, szíj, vízpompa, termosztát) kb 25,000 km-el ezelőtt ki volt cserélve úgy 2 éve, és 90,000-et lehet elmenni egy vezérléssel, uh sokáig nem lesz bajod vele. A kuplung tavaly volt cserélve, olaj és szűrők meg amikor kell, max 10,000 km-enként. Az előző (és első) tulaj kicseréltette a hátsó telókat, én az elsőket, mindenhol KYB telók vannak benne, és lemérettem 90% fölött van az összes. Az akkuja kb egy éves, van 2 kulcs hozza, megvan minden számlám amit cseréltem rajta ill. az összes tankolásról is a kasszaszalag, vezetve egy füzetbe minden amit a kocsira költöttem az elmult 4+ évben. Naponta használom, jól karban van tartva.

Életemben egy Outbacket vezettem, két hete, és a Forester kényelmesebb volt és sokkal jobban kezelte az úthibákat. A kocsi nagyon stabil, jóval alacsonyabb kocsiknak sincs ilyen úttartása. Kemény offroadra nem volt használva, de nem is arra való, makadámon vagy hóban viszont érződik, hogy erre volt kitalálva (meg a nem tökéletes útburkolatokra). A kocsi törve nem volt, a csomagtartóban van egy gyári tálca, ami a fotókon nincs rajta, ill van térelválasztó rács a csomagtartó és az utastér közé, csak nem használom így kivettem.

 

Képek róla:

https://frankfurt.apollo.olxcdn.com/v1/files/naj30ckjnx4q-RO/image;s=1000x700

https://frankfurt.apollo.olxcdn.com/v1/files/3ypgi10nqujk3-RO/image;s=1000x700

https://frankfurt.apollo.olxcdn.com/v1/files/nehzwvurtznu-RO/image;s=1000x700

https://frankfurt.apollo.olxcdn.com/v1/files/qkzs0pr6vd06-RO/image;s=1000x700

https://frankfurt.apollo.olxcdn.com/v1/files/0nkn3545lhvs-RO/image;s=1000x700

https://frankfurt.apollo.olxcdn.com/v1/files/68o5ca71lwno2-RO/image;s=1000x700

https://frankfurt.apollo.olxcdn.com/v1/files/x5dppudxrg5u3-RO/image;s=1000x700

Előzmény: sosomgyi (1058)
sosomgyi Creative Commons License 2023.02.18 0 0 1058

Hm.. Fogyasztásban és egyéb költségekben mennyivel lenne több/más mint egy Legacy? Kézi váltós párti vagyok :)

Előzmény: Joker___ (1055)
Joker___ Creative Commons License 2023.02.18 0 0 1057

A praktikusság mellett a Forester szebb is (szubjektív magánvélemény), és kényelmesebb is. Egy hete vezettem egy 2010 körűli Outbacket s meglepődtem, hogy minnyivel jobban észreveszi az úthibákat, mint az enyém.

Előzmény: JAMIE222 (1056)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.02.18 0 0 1056

Hehe, pont az jutott eszembe, hogy a tied eladó és városban valamivel praktikusabb, mint egy Legacy:)))

Előzmény: Joker___ (1055)
Joker___ Creative Commons License 2023.02.17 0 0 1055

Ha nem zavar a román rendszám, mert úgyis beíratod, akkor egy 2006-os Forestert 2 literes motorral 158 lóval tudok, és még a költségevetésedbe is befér.

Előzmény: sosomgyi (1052)
NickPg Creative Commons License 2023.02.17 0 0 1054

Én is megnézem. Aztán elkezdem keresni a pótalkatrészeket. https://autoliga.net.ua/

JAMIE222 Creative Commons License 2023.02.17 0 0 1053

Csak amit bármilyen más autón is megnéznél....illetve amit minden autón meg kellene nézni, kvázi teljes körű állapotfelmérés. Aztán eldöntöd, tudod-e vállani, amit találsz, vagy keresel tovább.

 

Előzmény: sosomgyi (1052)
sosomgyi Creative Commons License 2023.02.16 0 0 1052

Bocs megint én. Vannak specifikus dolgok amiket nézni kell egy Legacy esetén vásárláskor? Rozsdán és füstölésen kívül.

 

Itt egy példa: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/subaru/legacy/subaru_legacy_2.0_comfort-19108093

Előzmény: JAMIE222 (1050)
sosomgyi Creative Commons License 2023.02.14 0 0 1051

Köszi király vagy!

Előzmény: JAMIE222 (1050)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.02.13 0 0 1050

Ez japó verda, nincs sok motorverzió. Kijön egy bódéban 2-3 benyás meg egy dízel blokk, pár évig gyártják, tartják, amíg lehet. Mindegy melyik blokk; nincs különösen jó vagy rossz, nem módosítgatják félévente az elcseszett konstrukció, mint itt Európában. Kevés blokkot fejlesztenek, cserébe azok tartósak.

Megveszed, ha jó, használod amíg lehet.  Ha vizet fogyaszt, az jellemzően hengerfejtömítés. Kicseréled, vezérműszíj, meg hozzá amit találsz esetleg, aztán go tovább. Ha sok olajat eszik, akkor meggyűrűzöd, meg ami a bontással jár cseréled, kalap-kabát. Ha nem rontod el a szerelést, akkor utána örök élet, meg egy nap bármelyik szívóbenyás blokk.

A motortól nem tartanék, mechanikailg tartósak, legyen bennük gyakran cserélt olaj+víz. Inkább az ilyen katalizátoros-lambdás dolgoktól, japó motorvezérlők kényesek, dobálják a csekkendzsinnt, ha valami nem kóser, és nem mindenki örül a 100eft-os szondának. Vagy itt van Joker, szívott sokáig a szekunderlevegő pumpájával, mire megoldotta. A környezetvédelmi bizbaszok ha elfogynak, akkor a csere-javítás mindig nyűgös, mert drága.

Alkatrész ha itthon nincs, vagy drága, akkor ebay, webshopok épeszű áron szállítanak.

Példa:

 

 

https://www.autoalkatreszonline24.hu/elring/10075811

 

https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/SUBARU/LEGACY/2004/2_0/B/motor-es-segedberendezesei/motortomitesek-szimeringek/hengerfej-tomites?sid=162980150

Előzmény: sosomgyi (1049)
sosomgyi Creative Commons License 2023.02.13 0 0 1049

A gond az hogy amiket felsoroltál a vételnél nem tudom meg. A javítás rész érdekel inkább. Például a korai CR TDI motorok a VW-nél ha szétesik a magasnyomású akkor 1.5m a kár. A korabeli BMW motorok meg csapágyasak lesznek az kb 1m a javítás. FSI motorok 2009 elöttről több olajat fogyasztanak mimt üzemanyagot. És még sok ilyet tudnék mondani. Egyszerűen nem találok semmit aminek "nincs" ilyen baja. 

 

A rozsdát látom amikor veszem. A féltengelyt hallom és max kicseréltem az se gond. A folyadékfogyást azt nem. De ha tegyük fel fél év alatt megy kb 6 ezer km-t és után rá kell költeni e miatt 500 ezret az belefér. Ha több ennél akkor már necces. 

 

Ezen felül még annyi hogy ajánlott motorkód van? 2.0 közül.

Előzmény: JAMIE222 (1048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!