Keresés

Részletes keresés

4728ITI Creative Commons License 4 órája 0 0 52897

Köszi a képeket!

Így ránézésre a vasmagja 2x akkora mint az eredetié. Ha a menetszáma nem nagyobb, az már akkor is dupla teljesítményt jelent. Nincs már meg ez a tekercs?

Előzmény: csallob (52896)
csallob Creative Commons License 6 órája 0 0 52896

Szia Tamás, 

 

vannak régi képeim, amiket előkerestem, bár nem valami jók, de talán azért valamit segítenek. A narancssárga vezetékes tekercs a gyújtótekercs:

 

 

Előzmény: 4728ITI (52894)
Sperber1970 Creative Commons License 19 órája 0 0 52895

Nekem megfelel! Majd ha ott vagyunk, megbeszéljük 😀

Előzmény: rossmy (52889)
4728ITI Creative Commons License 19 órája 0 0 52894

Szia!

Nagyon jól fogalmaztad meg a lényeget. Az eredeti Babetta gyújtótekercset Babettához tervezték, ami egy nagyobb teljesítményű motorhoz már kevés. Nagyobb teljesítményű gyújtótekercs kell. Nagyobb vasmaggal, több menetszámmal. Neked sikerült egy ilyet találnod. Szerencséd volt. Azért érdekelne hogy mekkora a vasmag és kb. mennyivel több menetszámú a tekercs? Tudnál képet küldeni róla? Az sokat segítene.

Előzmény: csallob (52892)
trakee Creative Commons License 21 órája 0 0 52893

A régebbi (Schwalbe / Star / S50) blokkon? Jobb oldalon a lánckerék mögött a két láncvédő között van egy szép nagy csavar. Azt csavarhúzóval kitekered, az a szint. Egyenesen álló motornál ott éppen szivárogni kell(ene).

Előzmény: zoger (52890)
csallob Creative Commons License 27 órája 0 0 52892

nekem valamennyi van:

 

- van egy S51B-s motorom, amit úgy vettem már, hogy babetta gyújtás volt rajta. A világátását átalakítottam ledesre a Tamás-féle megoldással, azóta is minden ok vele. Viszont szerintem ezen a gyújtótekercs nem gyári, hanem valaki újratekercselte

 

- aztán amikor az öcsémet sikerült rábeszélnem, hogy ő is mopedrallyzzon, a Starját babetta gyújtással akartuk megcsinálni, de nem jött össze, mert a gyári gyújtótekercs szerintem gyenge. Volt nagyon szép alapjárat, de attól nem sokkal nagyobb fordulaton már dadogott, mintha kihagyogatott volna - leszedtük róla, és megcsináltuk ducatival

 

Szóval szerintem kellene tudni csinálni hozzá spéci gyújtótekercset, akkor jó lehetne

Előzmény: sándor67 (52891)
sándor67 Creative Commons License 27 órája 0 0 52891

Sziasztok! Van valakinek személyes tapasztalata simsonra alakított babetta gyujtással? Mi   a véleményetek róla?

zoger Creative Commons License 30 órája 0 0 52890

Ezen, hogy ellenőrzöd az olajszintet? Ez a tekerd ki a lánckeréknél a csavart és döntsd el 30 fokkal agymenés, vagy van valami értelmesebb megoldás?

Előzmény: trakee (52881)
rossmy Creative Commons License 1 napja 0 0 52889

Egy sárga fecske jelentkezik.

Visszaút? Ha javasolhatok egy Galyatető-Pásztó útvonalat, ami ugyan 24 km-el hosszabb, de ugyanolyan szép.

Előzmény: Sperber1970 (52888)
Sperber1970 Creative Commons License 1 napja 0 0 52888

Sziasztok!

 

Két hét múlva,26.-án tervezünk egy túrát a Mátrába,Kékestetőre!

Gyülekező 8 órától az OMV kúton az éles-saroknál(Budapest, S. út, Kőrösi Csoma Sándor út, 1102).

Onnan 8:30-kor indulunk, a 3-as főúton! Nem sietős tempó lesz,olyan 45-50 max utazó,mert a fecském ennyit tud :) .

Akit érdekel,s ráér,szívesen várjuk!

 

Norbi

 

trakee Creative Commons License 2 napja 0 0 52887

NDK? :) meg most is zümmögnek sok helyen Simsonok a volt NDK területén, és nem csak hobbiból! Jártam Waltershausen ( ha jól rémlik a település neve) környékén, volt Simson service :) ez kb 10 éve volt. De pár éve Zittau-ban voltunk, ez egy kisváros a Lengyel-Cseh-Német határon, ott gyártották a Roburokat. Németország, de azért eléggé jelen van a múlt, leppukkant épületek, inkább kelet-Magyarországra emlékeztet bizonyos szempontból, mint a 21. század Németországára. És ami ott volt Simson fronton! Az utcán rendes napi használatban futottak. Az utcán sétálva rendszeresen elzümmött 1-1 Simson, nem egy utánfutóval! Volt ott egy középiskola, előtte legalább 10 Simson! És nem is csupán a fiúk játéka, egyikkel másikkal fiatal lányok/nők robogtak.

Mondjuk a motorok állapota nem magyaros volt, mindegyiken látszott, hogy vigyáznak rá, szép fényezés, láthatóan jó állapot. Meg ne sértődött senki, biztos sokan láttátok már tipikus kocsmai Simsont, horpadtan, kopottan, a motorja egy olajos sáros göb, szakadt üléssel...

Előzmény: 4728ITI (52886)
4728ITI Creative Commons License 5 napja 0 0 52886

Egyet értek Veled!

A Magyar szabályok túl merevek. Nem felnőttként kezelik a kismotorosokat. Az NDK-ban járva láttam Simson Star-on még kisgyereket is, aki egy pótülésen az apa előtt ült, hátul meg az anyuka. Nem értem miért van nálunk ez. Az Osztrákoknál is lehet két személy egy kismotoron. Begyöpösült törvényhozók, illene váltani.

Előzmény: trakee (52882)
trakee Creative Commons License 2024.05.06 0 2 52885

:) Az ötlet jó! És izé, van is több Simson, még venni se kell :) 

Előzmény: rossmy (52883)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.05.06 0 0 52884

2 Simson drágább, többet fogyaszt és a lóerők tombolása miatt mindig versennyé alakul a motorozás. :)

Előzmény: rossmy (52883)
rossmy Creative Commons License 2024.05.06 0 1 52883

Ha nem akarod a műszakival járó macerát, vegyél még egy Simsont és ketten mehettek :)

Előzmény: trakee (52882)
trakee Creative Commons License 2024.05.05 0 0 52882

Azért ezzel nem értek egyet! Két személyre találták ki! És a németek használják is utassal. Csak ugye nálunk ahhoz rendszám kell rá, és a nagymotoros feltételek, tehát műszaki vizsga, minimum A1-es jogosítvány. 

Azért volt, hogy ketten mentünk Simsonnal. Mentem így az SR50-el, és a Schwalbéval is pár 10 km-t és meglepően szépen megy úgy is. Sőt apa S50-ese eredetileg rendszámos volt, és bizony évekig jártak vele kettesben anyukámmal, sokszor csomaggal. 

Nekem egyébként ez nagy szívfájdalmam, hogy nem lehet utast vinni rajta. Nyilván a nagymotoros nyűgöket nem szeretném vele, annyit valóban nem ér. És nem nagy távokban gondolkodnék két személlyel, de a környéken elfutkosni, pláne nyáron a strandra leugrani vele nagyon jó lenne. Mivel van A jogosítványom, és már 14 éves se vagyok (sajnos) számomra az se lenne baj, ha utast csak nagymotoros jogsival, és vagy bizonyos életkor felett lehetne szállítani. 

Előzmény: Floridian (52879)
trakee Creative Commons License 2024.05.05 0 0 52881

Ennél csak egy szimmering van, a csőtengely, és a berúgó között nincs semmi. Ezért olajköd szinte mindig lesz. A szimmmering cseréhez annál le kell venni a deknit. 

Előzmény: zoger (52875)
Floridian Creative Commons License 2024.05.02 0 0 52880

pláne után,2-es előtt pont :)

 

Előzmény: Floridian (52879)
Floridian Creative Commons License 2024.05.02 0 0 52879

Nem nagyon látsz 2 utast szimón.A kihegyezetteken meg pláne2 ember meg a főváz mögött csücsül,nem jó a hasonlat.Nekem az ugratások miatt hajlott a váz,szögvassal lett merevitve a tank alatt,a váz teteje.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52877)
4728ITI Creative Commons License 2024.05.02 0 1 52878

Két nyeszlet utazó esetén elfogadható. A Simsont nem erre találták ki. Volt pár motorom, de egy hosszú útra, nagyobb súly esetén komolyabb súlyú motor kell. Párszor megcsináltam, van tapasztalatom.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52877)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.05.01 0 0 52877

A rajta utazó 2 személy tömege sem. Lehetne nagyobb blokktömeg is.

Előzmény: Floridian (52876)
Floridian Creative Commons License 2024.05.01 0 0 52876

A blokk súlya nem mindegy.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52868)
zoger Creative Commons License 2024.05.01 0 0 52875

Sziasztok! Star blokkos Schwalbem van. Jön az olaj a berugótengelynél. Régen volt 51-es simsonom s annál volt egy gumigyűrű a berugó és a váltótengely között ill. a blokkban egy szimmering. Ennél mi a megoldás?

rossmy Creative Commons License 2024.04.30 0 0 52874

Folyat, nem folyat - ki tudja. Mint írtam, egyszer egy hónapban ha tekerek a csapon. Még nem csurgatott maga alá, úgyhogy a tűszelep teszi a dolgát.

Előzmény: trakee (52873)
trakee Creative Commons License 2024.04.30 0 0 52873

Ha nem folytat ( és szerintem ez még nem) én visszatenném. Sajnos sok ennél rosszabbul néz ki alig használat után, ezért szerintem amelyik ilyen tömítés működik, azt meg kell becsülni, és használni amíg lehet. Egyébként a kar alján a sík felületet is érdemes ellenőrizni, és ha kell, üveglapon síkba csiszolni. 

Előzmény: rossmy (52871)
rossmy Creative Commons License 2024.04.30 0 1 52872

Azért tegyük hozzá, hogy ez a motor nem úgy készült, hogy egy pajtaszökevény Simoba belepakolták a "tuningos" blokkot. Mondhatni, a kész motor nyomokban eredeti Simsont is tartalmaz.

A váz, a merevítők és az ülésváz lehet echte DDR, de szerintem ott is újra varrták a hegesztéseket. (Habár én a vázmerevítőket lecserélném valami erősebbre.)

Az első-hátsó villának köze nincs Honecker elvtárshoz ... szerintem ez egy Simsonnak látszó motor.

De azért szép és igényes munka.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52868)
rossmy Creative Commons License 2024.04.30 0 0 52871

Vissza tomit1 tömítéses dolgára. Szétkaptam a benzincsapot, elég tré állapotban van a tömítés.

Tudni kell hozzá, hogy én állandóan nyitva tartom a csapot, csak akkor használom, ha tartalékra kell tekerni. Egy év alatt tíznél kevesebbszer mozdítottam meg, de a jobb oldalon kezdenek összeérni a lyukak. Viszont nem dagadt meg.

Előzmény: rossmy (52783)
garázsharcos Creative Commons License 2024.04.30 0 1 52870

Az is igaz persze, hogy az ilyen gép építésekor szerzett tapasztalat, legyen akár jó vagy rossz, mindenképpen értékes az embernek.

Standard gyári gépeken nem lehet ilyen tapasztalatokat szerezni.

Talán ez lehet az oka, hogy építenek ilyen különleges gépeket.

Előzmény: garázsharcos (52869)
garázsharcos Creative Commons License 2024.04.29 0 0 52869

Kb 260 le/liter, nem rossz, de voltak 400 le/liter darabok.

Tehát kell csillió összeg, jó munka, külön pálya, külön szállítás, forgalomtól elzárt terület stb.

Én "csak" a mindennapokban élek, ott nincs ilyen, nekem nem is kell.

Minden elismerés a munkához. De voltak sokkal jobbak is, 350-400 le/liter.

Persze, azokat nem utcán akarták kergetni...

Utcán már a 200 le/liter is hű meg ha...

Ez nem sokkal több, nem is szentírás előállítani, csak már réges régen idejét múlta az egész.

(Nagyon) drága bulinak jó, egyéb, jövőbe néző haszna nincs.

Pünkösdi királyság, vége...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52868)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.04.29 0 1 52868
Előzmény: 4728ITI (52866)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!