Pár napja vettem egy 9 éves Twingót, és akkor elolvastam mindent, amit ide írtatok.
Az infrás kulcsaimmal voltak gondok, ezért elmentem a RB csepeli szervizébe, és egyelőre én jó véleménnyel vagyok róluk. A munkafelvevő srác is nagyon barátságos és segítőkész volt, a szerelő meg aztán végképp. Megengedték, hogy ott legyek az autó mellett, végig benne ültem, készséggel válaszolgattak a mindenféle kis kérdéseimre, és elbeszélgettek velem az autómról.
Számla szerint az egyik kulcsomat kellett csak kiokosítani, de azért belefért még egy műszerfalizzó-csere is, meg egy kis törődés a másik kulcsommal, hogy ne kelljen olyan nagyot nyomni rajta.
Kétségtelen az is, hogy csak kevés olyan tapló ember van, aki egy kedves lánnyal ne volna barátságos. Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Ezért nem tudom, mi történt volna, ha egy szúrósszemű, morc pasi lettem volna egy karambolos, problémás nagyjavítással, de ez sosem fog kiderülni.... :)
Nyilván egy szerviz mellé nem lehet 100%-ban letenni a voksunkat addig, amíg valami balul nem üt ki. Mert a minőségi javítás mellett szerintem legalább annyira lényeges, hogy hogyan kezelik a problémákat. Számomra fontos, hogy ilyen esetben lássam az őszinte törekvést egy jó megoldásra.
Idézet: Ugyanis, a mai világban a pénz beszél, a kutya meg ugat. Én odaviszem a pénzem, ahová nekem tetszik, engem úgy hívnak, hogy A VEVŐ, akinek MINDIG IGAZA van. Ezt kellene már Mo-n is megtanulni.
Sajnos ma Magyarországon bizonyos emberek összekeverik a vevő igazságát a vevő öntelt arroganciájával. Ezek az emberek elfelejtik azt, hogy a vevőnek akkor van valóban igaza, ha azt érvekkel alá is tudja támasztani. Attól, hogy valaki azt hiszi, a dolgok nem úgy történnek ahogy azt ő elképzeli és úgy próbálja a vélt igazát bizonygatni, hogy bunkó paraszt módon minősíthetetlen stílusban beszél a vele szemben álló szoláltatóval - aki nem mellékesen ugyanolyan ember mint ő és aki ugyanúgy megérdemli azt a tiszteletet amit ő is megadott a vevőnek - remélve, hogy majd ezzel igazat adnak neki még nem jelenti azt hogy minden szolgáltató az ő kegyeit keresve fogja kinyalni a fenekét egy olyan dolog miatt amit el sem követett. A fenti demagóg szöveget azok szokták leginkább hangoztatni akik még nem próbálták ki, milyen a pult túloldalán állni és megpróbálni minden ügyfelet a tőle telhető legmagasabb színvonalon kiszolgálni. Persze emberek vagyunk és időnként tévedhetünk, amit igyekszünk mihamarabb kijavítani és ezt a legtöbb ügyfél értékelni szokta. Sajnos azonban mindíg voltak, vannak és lesznek olyanok akiknek semmi sem elég jó és ezt kulturálatlan formában szokták hangoztatni. Na ezek azok az emberek akiket idővel minden szolgáltató el szokott hajtani.
Van egy 2001-es renault scenic-em 117000 km van benne, időszerű lenne egy vezérműszíj csere, de tanácstalan vagyok, hogy hol csináltassam meg, szakszervízben vagy mezei szerelőnél? Vajon mennyibe kerül egy ilyen "nagy munka"?
A vevő nem "ugráltat", hanem ott veszi igénybe a szolgáltatást, ahonnann legutóbb elégedetten távozott. Ahonnan pedig keserű szájízzel, oda nem megy többé. Ez a piacgazdaság.
Azért azon is elgondolkodhatnál, ha én egy tisztességes szolgáltató vagyok (megfizetem a kötelezettségeimet és alkalmazottaimat), akkor én is megválogathatom a vevőimet, nem? Minden hülye nem ugráltathat!
(UI ---> ASC, ha a vízpumpád elmegy, akkor ugye a vized melegszik, csak ez után fog bármi más is tönkre menni a motorban.
Képtelen vagyok ennek az előzményét megtalálni. De ez így ebben a formában nem feltétlenül igaz!
Ugyanis a 16 szelepes Renault motoroknál a vízpumpa a vezérműszíj által van meghajtva. És bizony előfordult már, hogy a vízpumpa törése (amely egy pillanat műve volt) ugyanazt a hatást érte el, mintha a vezérműszíj szakadt volna el: megbolondult a vezérlés, a dugattyúk szétverték a szelepeket.
Ja és, aki ennyire lenézi a kuncsaftokat, hogy ilyeneket ír, mint Te, oda meg alapból nem vinném.
Ugyanis, a mai világban a pénz beszél, a kutya meg ugat. Én odaviszem a pénzem, ahová nekem tetszik, engem úgy hívnak, hogy A VEVŐ, akinek MINDIG IGAZA van. Ezt kellene már Mo-n is megtanulni.
"mert annyira nem értessz hozzá, hogy az már fájdalmas. "
Ahhoz nincs mit érteni, hogy milyen körülmények között hagyom ott az autót 2 napra valahol. Szerencsére van alternatíva, így mindenki megkeresheti a neki szimpatikus márkaszervízt, ha már az ember a garancia miatt rá van kényszerítve.
De ha lejár a még 2 éves garancia +, én is magánszervízhez fogom vinni. Nem vagyok meggyőződve, hogy egy gondosan kiválasztott magánszervíz annyival rosszabbul dolgozik, sőt, szerintem alaposabban.
Ha a szerelő el is viszi kipróbálni, aztán újból visszaáll vele az udvarra. Igen, bárhol történhet vele valami, de akkor is nonszensz, hogy utcai parkolóba kell leállni, mikor itt nálunk, a nem márkaszervíz szerelőnél is alapopció, hogy beállsz az udvarra. Pedig nem puccos, méregdrága hely.
Tusi74, nem írtad az eredeti hozzászólásodban, hogy melyik Baumban voltál. Amúgy most írtam, hogy a központiban ott áll a szerencsétlen a kocsid mellett egész nap. Ott mióta ismerem őket lopás-rablás nem történt , ellenben sok "ólálkodót" megfogtak.
A magad felé hajlik a kezed azt jelenti, hogy olyan színben tüntetsz fel dolgokata leírásban amitől az átlag olvasó automatikusan neked ad igazat.
Amúgy bármelyik telephelyen lehet úgy állni, hogy valaki megkarcolja, neki usson valamit, vagy ráessen egy széltől megtépázott tábla. A csepeli baum parkolója eléggé elkülönül mind a gyalogos mind a gépjármű forgalomtól. Őr asszem csak iccaka van, talán kamera figyeli azt a részt, nem tuti.
A központi Baummal csak telőn beszéltem, miután nem hagyott nyugodni a dolog. Mert ha náluk más rendszer lett volna, akkor mivel amunka minősége jó volt, oda elvittem volna. De mivel ott is a csepelihez hasonló rendszer van, így NO.
Ja és, mi az, hogy magam felé hajlik a kezem??? Semmi közöm egyik céghez sem. Összehasonlítottam, és az egyik jobban tetszett.
De pl. voltam már 1 hónappal korábban a Renault Baum. Csepelnél, és közölték, hogy OTT nem tudják kicserélni az első széélvédőt, ami betört. Elgurultam onnan a Ren. Dél-Pesthez, és ott meg meg is várhattam.
NEM a központi telephelyen voltam, hanem a Csepelnél. Én ott NEM láttam őrt. Én csak azt írtam le, amit gondolok. És azt is, hogy a Renault Dél-Pestnél sokkal jobban van SZERINTEM megoldva. Ez a magánvéleményem, és ehhez jogom van. És jogom van odahordani a kocsit, ahová nekem szimpatikus. Kipróbáltam a Renault Baumgartnert. de nem tetszett, így megyek vissza a drágább, de szerintem jobban szervezett helyre.
Óh Te kis "feledékeny" Tusi74 ! Miért felejtetted elmondani, hogy a Baumgartner központi telephelyének parkolója biztonsági őrrel őrzött parkoló? Aki ugye egész nap 3 méterre áll a kocsiktól! Le sem ülhet mert meg van tiltva a szerencsétlennek! Nagyon magad felé hajlik a kezed a meséd során. Kikéred magadnak, hogy máshova álljanak? Ki se próbálják pl. a kocsidat, javítás után, átadás előtt? Esetleg ne egyeztessék veled a próba út hosszát és útvonalát? Meg, hogy hogyan, milyen tempóban próbálják ki a kocsidat? Lehet, hogy túl gyorsan mennek vele, vagy olyan úton ahol te sosem mennél. Ezt is kérd ki magadnak, aztán oda jutsz, hogy nem lesz ember aki foglalkozzon a kocsiddal mert annyira nem értessz hozzá, hogy az már fájdalmas. Szerinted pl. egy próba út során az a szemét szerelő indokolatlanul "rángatja" meg a kocsidat, mi? Pedig csomó hiba van ami csak szélsőséges körülmények során jön ki, arról nem is beszélve, hogy inkább ekkor jöjjön ki mint akkor amikor Olaszba vagy vele, meg a családoddal, nem? Sorolhatnám.....pffffff. Amúgy ne hidd, hogy védem őket csak a hozzászólásod annyir szerencsétlen, hogy már nem álltam meg, hogy írjak valamit.
Sajnos van itt egy pár pórul járt ember aki azt hiszi, hogy az RB az ennyivel vagy annyival roszabb mint a többi nagy márkaszervíz de ez nem így van. Először is ne tessék összehasonlítani sem egy kis magánszervízzel ahol néven szólítanak, ismernek, és fele annyiba kerül minden mert fele akkora költséggel dolgoznak, utángyártott (az esetek 70%-ban rövidebb élettartalmú) alkatrészekkel, hazudott munkabérekkel (minimálbér, kevesebb járulék befizetés, ugyan úgy lopnak csak nem közvetlenül az ügyféltől, hanem megkerülve az államon kerszetül) stb. Nincs velük semmi baj, csak az azért annyi, ez meg ezért ennyi- sem egy német szervízzel ahol 4* annyit keresnek reálértékben a szerelők mint itthon! Jobb a szakképzésük is. Ráadásul igen is ott is vannak problémák. Én 18 éve olvasom a mértékadó Auto Motor und Sport magazint, és az ottani Szervíz teszt is lehangoló igen gyakran.
Sajnos buta, vagy toljva emberek mindenhol dolgoznak, és amint az egészséges rendszer kiveti őket jönnek a helyükbe mások, legyen az Peugeot, Opel, vagy akármilyen szervíz. (hogy a Kárpát utcát már ne is említsem).
Amúgy 1990. óta vagyok új és használt autó kereskedő, megvan a saját cégem, és csak azt védem és támadom aki megérdemli csak kell egy kis hozzáértés is, nem kell véres szájjal fröcsögni mindenre amihez nem értek.
(UI ---> ASC, ha a vízpumpád elmegy, akkor ugye a vized melegszik, csak ez után fog bármi más is tönkre menni a motorban. Te, úgy jársz a kocsiddal, hogy nem nézel néha néha a vízhőfokra? Nem érzed, hogy gyengül a teljesítménye? Hát barátom, ha nem akkor ne máshoz rohangálj panasszal, ugyan is az erre hivatott műszer jelezte a számodra, hogy le kellene állítani a motort és megnézni mi a gond (tudod, azért van a műszerfalon a vízhőfok mérő)! Nem másokat okolni a fiyelmetlenségdért!
Hát nem tudom.... Bár a Baumnál is jól elvégezték a munkát, de a "mellékörülmények", amik számomra ugyanolyan fontosak, a Renault Dél-Pestnél sokkal jobban vannak megszervezve.
Ami nálam a legfontosabb, hogy az autómat biztonságban tudjam. Ez a Renault Dél-Pestnél úgy van megoldva, hogy a megbeszélt időpontban beállok egy zárt parkolóba ahol a sorompó nem automatikus, hanem úgy nyitja fel a portás, keresek helyet, leállítom az autót, kiszedem a cuccaimat, és lejelentkezem, hogy itt az autó. Aztán teljesen nyugodt szívvel megyek a dolgomra, mert tudom, hogy az autóm jó helyen van.
Ezzel szemben a Baumnál egy külső parkolóban kell a kocsit letenni, bejelentkezni a munkafelvevőnél, aki majd beáll az udvarra. Az, hogy a "majd" mikor van, abban csak az a biztos, hogy éjszakára biztosan beviszik, de "általában" a leadás után nemsoká. De, mint ahogy a központi Baumnál felvilágosítottak, ha a belső parkolóban nincs elég hely, akkor napközben is kiállnak vele az utcai parkolóba.
Namármost, az, hogy ki hová áll a saját autójával, az mindenkinek a maga dolga. Az, hogy én pénzt áldozok arra, hogy a kocsit őrzött parkolóban tegyem le mindig, az is az én problémám. De, hogy az én kocsimmal más olyan helyre álljon, ahová én magam nem állnék, azt azért kikérem magamnak...
Úgyhogy mivel a munka le volt előlegezve, ezért megcsináltattam velük, a munka jól el is lett végezve, de innentől inkább kivárom a Renault Dél-Pest távolabbi időpontját, és kifizetem azt a pár ezer forint többletet, amennyivel drágábbak, mert nekem ér annyit, hogy míg napközben dolgozom, és a kocsim náluk van, tudom, hogy zárt őrzött területen van.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Van egy 2.0-s benzines 1997-es Lagunám, amiben eltört a kesztyűtartó zárja. Nem tud valaki véletlenül alkatrészt hozzá? A Baumgartnernél azt mondták, hogy csak egész kesztyűtartó van 100 akárhány ezerért. :-(
Előre is köszönöm.
Bulldi
Hello.
Nagymamám 1969-es Renault 10 tipusú autójához szeretnék a porlasztóba (tipusa: SOLEX32 Dista) üresjárati fúvókát. Tud valaki segíteni, hogy hol tudnám beszerezni? Légyszi írjon, aki tud valamit javasolni nekem: molnar_karoly@mis.hu -ra. E-mailben legyen kedves írni, mert nem értek a fórumozáshoz. Nagyon köszönöm.
Én 2 hete jártamígy a lagunámmal, annál a kulcsban van egy szám kód amit a fedélzeti számítógép gombjával és a gázpedállal lehet be táplálni.
De a könyvében le van írva lépésről lépésre.
Igaz az enyémnél nem működött és be kellet vontatni szervizbe 7200-ért ujra kódólták. Egyépként probáld kulcsal nyitnti ilyenkor a könyv szerint nem véd az elektronika(legalább is a lagunánál).
a régi Scenic I-hez van egy gyári eredeti tetőcsomagtartóm, meg egy nem eredeti (www.csomagtarto.hu) csomagtartóm. Bármelyik eladó ha valakit érdekel féláron. Most az új Scenic II-m van és arra nem jók.
Sziasztok! Tud valaki abban segíteni, hogy egy infrás távirányítós Scenicen, ha nem tudom a távirányítóval működtetni a kozpontizárat, ill a indításgátlót, hogyan lehet a indításgátlót megkerülni, kiiktatni, áthidalni? Sürgős, mert nem tudok elmozdulni a kocsival. Miki