A múlt héten néhány szabadnapot feláldozva lekanyarodtunk a Jón-Tenger partjára a Magyarkanizsa-Belgrád-Preevo-Gradsko-Bitola-Kozani-Preveza útvonalon. A szerb részen nem találkoztunk útjavítással, Szkopje környékén befejezték a tavaly elkezdett építkezéseket, viszont a határ és Szkopje között továbbra is vacak az út mindkét irányban. Bitola felé kanyarodva a szokásos dolgokkal találkoztunk, eleinte kissé szét van taposva az út az új pálya munkálatai miatt, utána Prilepig szép minden, majd Bitoláig keresztbordás, mint eddig.
A görög rész Kozani-ig és később is okés, viszont vagy három helyen mértek Florina és Ptolemaiada között, ott ugye 70-90 km/h korlátozás van a száguldásra csábító széles országúton. Az utolsóba bele is futottam a 90 helyett 101-el, de látta a rendőr hogy buta turista vagyok és elengedett. :D
A tengerpart üres, a víz kellemesen friss, az árak még bőven szezon előttiek, megérte legurulni.
Ahogy írta az előttem szóló! Pár km. az 1 pár tehát 2 km. amivel hosszabb az elkerülő. Az alagutakban kell(ajánlatos) 80km/órára lassítani! Nagyon jól sikerült, semmi értelme a városon átmenni.
Amennyiben szeretnéd Belgrád szépségét élvezni, akkor csakis a városon keresztül. Viszont, ha lemondasz erről a gyönyörről, akkor az elkerülő javasolt.
Az elkerülő hosszabb pár kilométerrel, de a nagyobb sebesség miatt ugyanannyi (vagy kevesebb) időbe telik az abszolválása, mintha a városon keresztül mennél (főleg, ha ott még bele is kerülsz egy belvárosi dugóba).
Sziasztok! A belgrádi kőrgyűrűről nem találtam fél évre visszamenőleg véleményt. Most kérem írjátok mi a tapasztalat a belgrádi átszelőshöz képest. Köszi
Tavaly is hasznos volt, akkor oda-vissza Srb-Mac útvonalat választottam, odafele Dojran volt a próba, hazafele semmi cicoma - hacsak Hercegszántó nem az - egyedüli határátlépő voltam.
A Calafat-Vidin Duna-híd kivételével folyamatos a haladás arra is csak lassabb mert nem autópálya az út 100%-a mint a délszláv vonalon. Én is egyseggel szoktam lemenni(Ro-Bg. felé is) csak tavaly így hozta a kedvem. Megpihentünk Vidinben. A vas étvágya ha itthon tudod itatni akkor az olcsóbból miért lenne gond? Mindkét tranzit országban olcsóbb. A délszláv vonalon csak az egyikben. Augusztus végén, hétköznap én nem választanám a Ro-Bg. útvonalat. Hazafelé inkább! Főleg ha Szalonikitől keletre van az indulás. A Jón-tenger felől Niki-Bitola-Kumanovo-Presevo-Stb.
Nekem fontos az "egyseggel", ezért számít a folyamatos haladás, még ha nem is nagy a tempóm. Nagy a vas étvágya, így ebből a szempontból is kell mérlegelnem.
Egyébként a (remélhetően) gyorsabb határátkelések miatt kezdtem variálni.
Salgótarján környékén lakom, általában a SRB-MAC-GRE útvonalat választom.
19-20 óra körül szoktunk indulni és kb 11 körül érkezünk Stavrosba, mindig hétköznap utazunk oda és vissza is. A határokon kb. 2-2,5 órát "vesztünk", max sebességem 120km/h, csak tankolás, vagy wc miatt állunk meg. Mivel semmiért nem kell időre mennünk (nincs konkrét szállás foglalásunk) , ezért próbálok infót gyűjteni a Ro-Bg-Gre útról.
Azt kell mérlegelnem, ha a határokon nem sokat vesztek, akkor nem gond a lassabb haladás, mert az összidőm akár lehet azonos is!?
Másodsorban válaszolok mert én írtam, Laci fésülte közérthetőre és illusztrálta. Tavaly nagyon kényelmesen gurgulázva 17 óra volt Paralia Korinou-Gyál 2 részletben mert úgy akartam. Korinosz-Vidin 7 óra. aug. 18. pénteken és Vidin-Gyál 10 óra. Szombaton, augusztus 19.-én.
A kapus rendszert igen, de attól még fizetni kell és útarányosan. Ennek két módja lesz szgk esetében. Az itt is emlegetett kütyü, vagy a díjfizetési rendszerbe regisztrálva rendszánfelismerés alapján. A kp. fizetés megszűnik, csak elektronikusan lehet majd.
1. ENPay tag rendelés:Le kell tölteni az ENPay applikációt (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.enpay), ott regisztrálni egy valós lakcímmel, rámenni az Add tag-ra, kiválasztani, hogy No (nincs még tag eszközöd), aztán megadni a rendszámot, járműkategóriát (1 - személyautó) és a postázást választani. Ezek után, ha megjön maga az eszköz, az még csak Szerbiában használható.2. OpenBalkan prekonfiguráció:Ha megvan az eszköz, kell küldeni egy emailt ide: openbalkan@allyes.global az eszköz sorozatszámával és pár adattal (ENPay alkalmazásban megadott keresztnév, vezetéknév, rendszám és járműkategória), hogy aktiválják az OpenBalkan rendszerben. (Részletek: https://enpay.rs/en/open-balkan-2/)Ekkor ők manuálisan beregisztrálják az eszközt az OpenBalkan rendszerbe, és értesítenek válasz emailben, ha kész.3. OpenBalkan bankkártya regisztráció más országhoz:Ezután tudod regisztrálni a taget az openbalkan-etc.com-on és belépve tudsz bankkártyát rendelni Észak-Macedóniához. Valamiért minden tagországhoz külön kell kártya.Ezek után a szerb szakaszokon az ENpay alkalmazásban megadott kártyáról vonódik majd utólag az útdíj, míg az észak-macedón szakaszokon az openbalka-etc.com-on megadott bankkártyáról, szintén utólag 24 órán belül. Ezeken a felületeken lehet majd követni a részletes díjakat is (ugyanazok, mintha kp-ben fizetnéd).Érdemes nyaralás előtt legalább egy héttel, vagy inkább többel ezt megejteni, mert nem az egész automatizált folyamat. Plusz hozzászámolni a kiszállítást a postával, ami ki tudja mennyi. Jobb jó előre nekiállni.Jelenleg az OpenBalkan tagja Szerbia és Észak-Macedónia, de hamarosan belép Horvátország, Montenegró, Bosznia és Görögország is! Fontos még, hogy járműkategórián belül át lehet vinni a következő autóra is (ha veszel újat). Szóval időtálló kütyü lesz.
erről (az OpenBalkan-képes TAG-kütyüről) meg tudnál osztani egy rövid "hogyan szerezzük be?" leírást? Elég nehezen sikerül összeszedni infókat a félig szerb oldalakról... be lehet ilyet kütyüt szerezni házhozszállítással, vagy Szerbiában lehet csak begyűjteni..? előre is köszi!