Az előző és az azt megelőző bejegyzésben is bemutatott molnári vasúti hidat 1964. május 7-én üzembe helyezték, melyről a Vas Népe 1964. május 9-i száma a 8. oldalon az alábbiak szerint tudósított:
És a másik kép az újságcikkből:
[...] Bővebben!Tovább »
Rövid kis túraszakasz: Sárvár központjától a tavak között, majd a Haraszti-erdőben bandukoltam át a szomszédos Sitkére.
Négy vonattal jutottam el Jászberényből Hatvanon, Budapest - Keleti pályaudvaron és Győrön át Sárvárra. Ezzel el is ment a nap jó része. Sárvárt[...] Bővebben!Tovább »
A Budaörsi út vonzáskörzetében (de azért szerencsére nem teljesen mellette) nőttem fel, és szüleim a tanúk arra, hogy gyerekkorom egyik legkedvencebb programja a daruk, markolók, bulldózerek, betonkeverők és légkalapácsok nézegetése volt. Volt belőlük dögivel arrafelé[...] Bővebben!Tovább »
Valóban Sárvár mellett van, a régi 84-es út hídja. A Sárvár-Hegyközség (Balaton irány) felé 2388 törzsszámú híd mellett, (84150. sz út 1+137 km szelvény), ill. attól néhány száz méterrel arrébb.
Legutóbbi kölni látogatásom során többet fotóztam hidakat, mint villamost. Ennek eredményét már láthattátok az A-pilonos Severinsbrücke , a budapesti Erzsébet híd előképei: a Mülheimer- és a Rodenkirchener Brücke , illetve a két testvér ívhíd: a Hohenzollern- és a[...] Bővebben!Tovább »
Annak idején több embertől is hallottam, miszerint a budapesti (új) Erzsébet hídról azért szedték le a villamost, mert a kábelhidak nem szeretik a vasúti járművek okozta dinamikus terhelést. Ez alapvetően tévedés, és gyönyörűen lehet cáfolni, amennyiben az ember készít egy[...] Bővebben!Tovább »
A Severin híd után egy másik klasszikust szeretnék bemutatni, a kedvenc székesegyházam mögött álló Hohenzollerbrücké t:
" Hohenzollernbrücke Köln " by Thomas Wolf ( Der Wolf im Wald ) - Own work . Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons
A Hohenzollern -házról[...] Bővebben!Tovább »
Október 6-ra az új szolnoki vasúti híd első hídszerkezetének betolását fotóztam. A régit addigra már a pilérről áttolták az ideiglenes tartószerkezetre.
A két mederszerkezet között a nyomvonal. A régi már, az új még nincs a pilléren.
Az áttoláshoz/betoláshoz tolópályát használnak. A súrlódás csökkentése érdekében kenik a tolópályát.
Kistotál a vízről, a szolnoki oldal közeléből. A Tisza balról jobbra folyik.
Taktaharkányban a Harangod patak fölött is áll egy hasonló kőhíd. A fotón sajnos csak részlet látható, ezért nem tudni hány nyílású ez a boltozat. Az is lehet, hogy már nincs meg ez a híd, mert a 60-as években nagyon sok kis kőhidat elbontottak. Sem szélességük sem teherbírásuk nem volt elég a XX. századi traktorok, járművek, szállítmányok mérete, tömege számára. Lehet, hogy túlbuzgóság is volt tömeges lecserélésükben, ez csak helyenként és utólag ítélhető meg. Helyükre általában gyorsan felépíthető típushidak kerültek. Többnyire vasbetonból. Ez nem jelenti azt, hogy ezek a típushidak csúnyák lennének. Ám hangulatosnak a boltozatos kőhidak hangulatosabbak. Hídfotós
Gyerekkorom kedvenc könyvei közé tartozott a Világ nevezetes hídjai a Kolibri sorozatból , illetve a Hidak a Műszaki Könyvkiadótól. Úgy gondoltam, nem létezhet klasszabb hivatás, mint a hidak tervezése - különösen a kábelhidaké. Az egyértelmű, hogy Budapest remek hely volt a[...] Bővebben!Tovább »
Ha a nosztalgiavillamos idegenvezetője nem hívja fel a figyelmet rá, biztos, hogy észre se vettem volna a nürnbergi városfal szó szerinti árnyékában ezt a kis hidat:
Nem akármilyen építményről van szó: a Kettensteg egy fémszerkezetű (kovácsoltvas) függőhíd . Ráadásul[...] Bővebben!Tovább »
Az előző és az azt megelőző bejegyzésben is bemutatott molnári vasúti hidat 1964. május 7-én üzembe helyezték, melyről a Vas Népe 1964. május 9-i száma a 8. oldalon az alábbiak szerint tudósított:
És a másik kép az újságcikkből:
[...] Bővebben!Tovább »
Korábban már említettem , hogy imádom a hidakat. Budapesten igazán jó dolga van az ilyen érdeklődésűeknek: van ívhíd , lánchíd , kábelhíd , gerendahíd , Gerber-tartós . Ferdekábeles viszont sokáig nem volt ( ma már van ), akkoriban Pozsonyig kellett mennünk, hogy végre ilyet[...] Bővebben!Tovább »
A szélrács pálya fölötti magassága alapján ez egy nagyon kis fesztávü hid. Nem indokolt ilyen kis fesztávhoz ez a kialakitás, de lehetséges. Valószinűbb, hogy egy jóval nagyobb fesztávú hid hosszában zsugoritott játékhoz gyártott modellje.
Nekem úgy rémlik, hogy ez Sárvár és Sárvár Hegyközség között van/volt a ma is használatos közút mellett. Hogy ott van-e még, nem tudom, mert mióta megépült a Sárvárt elkerülő út, nem jártam arra. Viszont annó mindig meg akartam állni, hogy lefotózzam. Szerintem közúti híd (volt), bár nem vagyok szakértő.