Szia,Fiat 500 ugye? A nagy jel a 0 fok,felső holtpontot jelzi. Mindenképpen elé kell állítani. A beállítás függ a benzintől és,hogy volt-e átalakítás a motoron. Általában 10 fok körül van az ideális gyári beállítás. Üdv.János (Pókgyógyász)
Fiat 500 (312, 2008) hátsó traktusából jön folyamatosan klattyogó-kopogó hang. Jó úton nincs gond csak nagyobb kátyuknál, döccenőknél. Egyesben lassan haladva nem hallható. Mindent kizártam, füleltem, vizsgáltam de előrébb nem vagyok.
- Beltérből nem jön, minden műanyag elem helyén van kalaptartó, borítás néma csendben.
- Hátsó ajtó beállítva, szorosan jól zár nem remeg.
Egyértelműen futómű felől jön.
- Kipufogó cserélve, nem ér bele semmibe.
- Szilentek átnézve, nincs szakadás-egyik sincs szétmenve
- Lengéscsillapító kemény, nincs elöregedve, nem lifeg
- Rugó gumibakja ép, kasztnihoz nem ér, megfelelően rugózik
- Hátsó híd szilentjein sérülés nem látható, épek
Az első futómű átnézve, stab pálcák cserélve, többi szilent jó
Ha az autót álló helyzetben meglengetjük nem kattog-kopog semmi, nagyon szépen feszesen rugózza ki magát üzemszerű jó állapotú (futómű mérésen is).
Amint elindulok 20+km/h-nál már jön is a klattyogás-kopogás hátulról.
Valakinek van hasonló tapasztalata? Mi lehet a megoldás? (Rádió felhangosítása csak elfedi a hibát : )
én nemrégiben vásároltam vissza drága jó nagypapám 850 es limuzinját. Most szedték szét, és szükségem lenne karosszéria elemekre, mert az idők során kb. ujjnyi gitt van egyiken másikon. Ha van valakinek elfekvő-eladó első és hátsó jobb-bal sárvédője azt szívesen megvenném.
T kollégák tapasztalatotok révén kérek egy tanácsot most szedtem szét a 850 es sport kupém motorját és olyat tapasztaltam amit nem tudok magamnak meg magyarázni felső holt ponton a dugók nincsenek egy síkban a hengerek magasságával megmondom ilyennel még nem találkoztam egyébként a blokk alap méretü a gyertyák őz barnák eddig szépen üzemelt ezzel az eltéréssel csak szeretném tudni hogy ez így jól van-e he valaki tud érdemben szakirányú tanáccsal szolgálni megköszönném tisztelettel Kajdacsi József Kaposvár 70 283 4029
Üdv dvid92 alkatrészekben tudok segíten én magam veterán restaurálással foglalkozok jelenleg egy 66-os 850 es kupét fejeztem be sárvédő és króm kereten kívül szinte mindenem van 72 óta foglalkozok a 850 es családdal 67 éves vagyok szinte az összes porcikájával tisztában vagyok ezekkel a típusokkal nekem is van egy 71 es sport koupém és egy 70 es évjáratú 850 esem ha rá megy az eladó fiat 850 oldalra talál egy piros koupét egy szőke hölgy áll mellette és egy világos zöld 850 es rendszámos ezek az én gépeim ha egyéb dolgokkal vagy netán tanácsokkal tudok segíteni keressen Kajdacsi József Kaposvár Tel 70 283 4029
Köszi a gyors valaszt , minden elrendezödött, a hengerfej ugyan az, csak mas a sürites,8,1 helyett 9,2, blokk ugyan az löket furat is, 2 torku porlaszto es vezermütengely csere, es mar kesz is a 47 LE. Szuper zene füleimnek , megy mint a golyo :-)
Így 20 év távlatába visszamerengve... ha jól emlékszem, a hengerfejek ugyanazok. A sport változatoknak, és talán a speciálnak is a lökete hosszabb, és a váltójában 8/37 helyett 8/39-es végáttétel van. Továbbá más a vezérműtengely (csereszabatos, csak a bütykök más alakúak), más a vízpumpa (3 csavaros rögzítés vs. 4 csavaros rögzítés), továbbá a sport változatban vastagabb a hűtőradiátor, no meg persze, ami nagyon triviális, az egytorkú karburátor vs kéttorkú karburátor.
A kerdesem a következö lenne, van 2db 850-es Fiatom 34 Loerös motorral, es egy 850-es Spezial, ami alkatresznek van.
szeretnem az egyik motorra, a spezial hengerfejet inkluzive beömlökkel atepiteni. Meg tudja vki nekem mondani, hogy furat, löket egyezik e , es hogy a sebessegvalto megegyezik (attet) a normal valtoval ?
Hasonló állapotba hozott 500-as érdekelne valakit? Van még rajta mit csinálni,de hadra fogható, a lényeges költségesebb felújítás meg volt rajta csinálva. Jó kis veterán autó. :-)
Kersek régi Fiat 600 vagy Zastava 750 oldal illetve elöl a csomagtértetön lévö diszcsikot reális áron,e mail cimem sanya7900@citromail.hu tel számom 0630 2605 395
Eladó Fiat 850 motor a képeken látható állapotban, kis pénzért. Forog, szuszog, olaj van benne. Karbu Holley, dinamó Ruhla. Elosztófedél szerintem nem rávaló.