Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Grox Bo Creative Commons License 2 napja 0 0 49403

Köszönöm az ismét profi válaszod.

 

Igazad van műszeres mérés nélkül tényleg nem lehet a trafóról 100% eldönteni, hogy jó vagy rossz vagy csak éppen félhalott.

 

Szerintem is valami kinyírja (vagy megrontja) a trafót 500-1000km után. De hogy mi az számomra rejtély. Bár a kábel és csatlakozóinak kontakt hibája is vélhetőleg ugyanezt a hibát produkálhatják.

Sajnos házilag ezekhez sem férek hozzá.

 

Nagyon jó ötlet a hátsó "meghibásodott tarfót" betenni az első sorba - ez még nekem is menne. De pont ezt az utolsót visszaküldtem az üzletnek és ők elfogadták hogy rossz - így ennek az egyetlen trafónak az árát vissza kaptam. Tehát nincs már nálam.

DE a legközelebbi csere után meg fogom tenni ezt az általad javasolt tesztet.

 

Igaz, régebbről lecserélt trafóim még vannak páran, azokkal megpróbálhatnám a tesztet, hogy kiderüljön tényleg rosszak voltak e vagy fölöslegesen cserélték őket is.

Előzmény: FeZ_ (49402)
FeZ_ Creative Commons License 3 napja 0 0 49402

".Ha a trafo le lenne égve akkor mindig rossz lenne, ezzel ellentétben egyszer jó egyszer nem."

 

Ez csak optimális esetben igaz. Egy ilyen trafó gyantába van öntve és a motor tetején csücsül a modern autók többségénél, ahol rendes hőt kap a motortól - V6-nál meg különösen.

A hőterheléstől, elektromos terheléstől és a fene tudja miknek az összhatásától függ, hogy éppen az - esetleges -  szakadás meddig marad jó a trafóban. Volt olyan inítómotor behúzótekercs, ami zárlatos/szakadt volt időnként, olyankor nem indított, főleg melegen, de azt sem következetesen persze, volt, hogy hidegen nem. :-P

Szóval nem szabad elhamarkodott (mérés nélkül) biztosnak vett következtetéseket levonni.  

A másik, hogy ha pl. a csatlakozóban a kábelsaruk nem jók vagy a kábelek rosszak valahol, ne adj Isten a vezérlő vacakol, az is tud pont ugyanilyet produkálni, hogy megcsesztetik trafó cserekor és akkor jó egy ideig. Még az is lehet, hogy az eddig trafóval is jó lenne. 

De mondok mást ! Tegyék bele a kivett, rossznak minősített trafót az első sorba valahová ! Ha ott is megjelenik a hiba, akkor a trafó valóban haldoklott, de ha nem........

 

Előzmény: Grox Bo (49400)
Grox Bo Creative Commons License 3 napja 0 0 49401

Hozzáértő szerelőről nem tudsz véletlenül Budapest v. környékén?

Előzmény: FeZ_ (49399)
Grox Bo Creative Commons License 3 napja 0 0 49400

Köszi a profi választ. Gyakorlatilag profi módon összefoglaltad az összes hibaokot. Köszi!

Az üzemanyag befecskendezőt, trafot megcserélése a hengerek közt, hogy vajon „átmegy”-e a hiba másik hengerre nagyon jó tipp, sok minden kiderülne belőle. 

 

De az a baj, hogy a tűzfal felöli hengersor eléréséhez, megbontásához én a szervizre vagyok kényszerítve. 

A hűtő felőli hengersort én is elérem ott tudnám magam is trafókat cserélgetni. De a tűzfal felőli hengersor horror, a fizikai bontásához szervíz kell (a 4. henger itt van). Minden műanyag cucc, érzékelő, rá van pakolva és bekötve, 1h-s munka a szerízben a lebontás visszaépítéssel - mire hozzá férnek a trafóhoz. Ha ők hajlandóak is lennének trafo cserére a próbálgatáshoz, ez után nekik is vissza kéne építeni mindent és csak akkor derülne ki a próbálgatás eredménye. Ez után újra szét kéne szedniük - ezt persze nem vállalja senki a szervizben. Egyszerűbb nekik újra cserélni a trafot és gyertyát és hip hop a hiba megszűnik - a szervíz elvégezte a feladatát - lehet a kasszához menni az ügyfélnek.Egy a lényeg, új trafo után a hiba egy időre (500-1000km-ig) mindig megszűnik.Ha a trafo le lenne égve akkor mindig rossz lenne, ezzel ellentétben egyszer jó egyszer nem.(Csak a bontás fél óra egy profinak https://www.youtube.com/watch?v=yNwRIfKk65Q)

Én magam a tűzfal felöli hegersor kibontásához nem merek hozzá kezdeni.

Előzmény: FeZ_ (49399)
FeZ_ Creative Commons License 4 napja 0 1 49399

A fő probléma abból adódik, hogy az a hibakód igazából nem gyújtáskimaradást jelent, félrevezető a fordítás. A motoroknál ez égéskimaradást jelent, és akkor már érthető is, hogy nem kizárólag a gyújtásrendszer alkatrészeinek a meghibásodása okozhatja a jelenséget.

 

A gyújtórendszer cserélt alkatrészein kívül még a csatlakozó-, kábel- és vezérlő hiba is számításba vehető, ezen kívül mechanikai hiba is lehet (kompresszió hiány pl. egy beégett szelep miatt, stb), és üzemanyagrendszeri hiba is szóba jöhet. (lambda-szonda, üzemanyagnyomás, befecskendező szelep- vagy kábeleinek a hibája, motorvezérlő hiba, katalizátor(ok) hiba, stb.)

 

Én a helyedben először megcserélném a négyes henger befecskendezőjét egy másikéval. Ha a hiba marad a 4-es hengernél, akkor a befecskendező hibája kizárható így. 

A csatlakozókat már nehezebb méregetni, de a kábeleket nem olyan bonyi (bár kapcsolási rajz jó ha van hozzá). Mérés közben érdemes mozgatni is a köteget, hátha úgy jobban előjön ha esetleg szakadás van valahol. 

 

Sajnos az sem mindegy, hogy trafóból milyen gyártmányt vesz az ember, mert borzalmasan siralmas a felhozatal. Ha külön van trafó a hengereknél, akkor én azt is a felcseréléses módszerrel tesztelem, mert ha a másik hengerének a tarfójával is marad a 4-esben a hiba, akkor nyilvánvalóan nem az a rossz, hiába veszel bele mindig újat.

 

 

Előzmény: Grox Bo (49398)
Grox Bo Creative Commons License 4 napja 0 0 49398

Segítséget kérnék egy visszatérő gyújtási hibával kapcsolatban - hibakereséséi és javítási ötleteket szeretnék. Hozzáértő szerelőt elsősorban Budapesten esetleg környékén - is szívesen fogadok.

406 3,0 V6 207LE (152KW) benzin, 2002 évjárat

 

Hiba jelenség:

Visszatérő P0304 OBD hibakód (4. hengernél gyújtási hiba).
Antipollution fault és catalytic converter fault ír ki a kijelző.

Rejtélyes módon 500-1000km megtétele után újra és újra előjövő a P0304 (4.henger) gyújtási hiba - a trafó és gyertya csere után.

Teljesen véletlenszerűen és váratlanul kimaradó gyújtás. A hiba jelzés nem folyamatos! Indítás után és kis fordulaton általában sűrű hibajelzések 10-30 mp-ént, majd menet közben az úton általában „megszűnik” a hiba és csak néha pl. félóránként jelezz be. Többször olyan is előfordulhat, hogy a hibajelzés napokig elhallgat, majd másnap újra elkezdi.

A legutóbbi teljes gyújtás sor csere után, 2000km-en belül már háromszor lett cserélve a 4. henger trafo és gyertya. Ennek ellenére 500-1000km megtétele után újra és újra ismét előjött a P0304 OBD hiba.

Sajnos eddig nem találták meg a hiba tényleges okát, így csak a következményét javították - azaz trafót, gyertyát cseréltek.

Ha valakinek van tapasztalata ezen makacs hibáról az kérem keressen! Köszi!

Lord Péter Creative Commons License 2024.03.27 0 0 49397

Köszönöm!

Előzmény: ábrus (49396)
ábrus Creative Commons License 2024.03.27 0 0 49396

Azt inkább itt próbáld meg: https://www.facebook.com/groups/Peugeot406HungaryClub

Itt ez a közösség már erősen megfogyatkozott/elköltözött.

Előzmény: Lord Péter (49395)
Lord Péter Creative Commons License 2024.03.26 0 0 49395

Sziasztok!

 

Keresek 406 coupe-t 2.2 dízel vagy 3.0 V6 motorral, bőrös belsővel és 2002 vagy az utáni évjáratban. Jó állapotú nem lelakott példány érdekel, ha valaki szeretné eladni, kérem jelezze.

 

b.kenyeres Creative Commons License 2024.01.03 0 0 49394

Sziasztok !

 

2002-es 406 szedánhoz keresek levehető fejes vonóhorgot. Nyilván csak álom egy gyári kivitel még dobozban, de hátha...:)

Persze jó lesz bontottan is, csak le lehessen venni a fejet.:) 

Ha akad valakinek azt megköszönöm és biztosan megegyezünk !

 

Előre is köszönöm !

Misike1993 Creative Commons License 2023.12.19 0 0 49393

Sziasztok!

 

Műszerfal jelzőlámpák felől szeretnék érdeklődni. Tudja valaki esetleg, hogy pontosan milyen izzók kellenek a visszajelző fényekhez? Bárhol kerestem nem találtam, a műszerfal házának a hátulján sincs feltűntetve.

 

Előre is köszönöm a válaszokat,

Misike 

Bukovics Dániel Creative Commons License 2023.11.03 0 0 49392

Jogos, köszi :). Akkor méregetek még egy kicsit jobb híján. Gondolkozom egy generálon vagy bontott motor berakásán vagy addig hajtáson amég megy 😂

Előzmény: FeZ_ (49391)
FeZ_ Creative Commons License 2023.11.03 0 0 49391

Akár, bár találgatásokba ma már nem szoktam belemenni, mert néha olyan is előfordul, ami elvileg nem fordulhatna elő.

Úgyhogy inkább mérek, az a biztos.  ;-)

A hidrotőkéket is lehet ellenőrizni persze, bár nem tudom, hogy ennyire sz@r értéket tud-e produkálni vele, de még ez is előfodulhat akár.

Előzmény: Bukovics Dániel (49390)
Bukovics Dániel Creative Commons License 2023.11.03 0 0 49390

Köszönöm a választ! A hőmérséklet befolyásolhatja a beégett szelep tömítő képességét?

Előzmény: FeZ_ (49389)
FeZ_ Creative Commons License 2023.11.03 0 0 49389

Lehet akár beégett szeleptől is. Egy veszteségméréssel kideríthető lenne, hogy hengerfejnél vagy motornál van a gond.

Előzmény: Bukovics Dániel (49388)
Bukovics Dániel Creative Commons License 2023.11.03 0 0 49388

Sziasztok!

 

Van egy 406-os kupém 2.0 rfr motorral. Jelenleg 290e km van benne. Csináltam egy kompresszió mérést mindegyik hengerben:

1. 13 bar

2. 5 bar hidegen, 9 bar 5 perc járatás után, üzem melegen még nem mértem

3. 12.6 bar

4. 13.5 bar

Amit még tudni kell: nem füstöl a motor, visszaváltáskor kb 1600-os fordulatszámon visszadurrog a kipu halkan, fogyasztás jó, erő van, 2-es hengernél a kipufogó oldalon halkan hidrotőke hangja van, kartergáz magasnak tűnik (olajbetöltő nyíláson keresztül). 
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek lehetséges a hidrotőke probléma vagy inkább a gyűrűvel lesz a baj? 

 

Köszönöm előre is.

FeZ_ Creative Commons License 2023.11.02 0 0 49387

"ogy az autó előző tulaja kiváltó szettet rakott bele mikor behozta az autót. Ugye ez nem kettőstömegű lendkereket tartalmaz… ilyenkor a kuplung szett vásárlásánál az átmérőn kívül kell figyelni valami másra is?"

Persze, teljesen másfajta kuplung van benne. Vedd ki a mintát, nézd meg rajta a cikkszámokat, ha még vannak és úgy rendelj ! (a minta mindig segíteni szokott, ha a szám nem is)

Persze ha kettőstömegűt teszel bele, akkor a fenti rész tárgytalan ! :-)

"Ahogy olvasgattam bármennyire is félnek az emberek tőle kb 200e km-t elmennek többnyire… én kb 100e km 3év alatt raktam az autóba "

Az emberek azért félnek tőle, mert elég borsos az ára és sajnos baromi gyatra a minőségük. A gyári sokat elmegy, na de az utángyártottakból még a márkásaknál is sok a hibás. Ha meg magadnak szereled, el is felejtheted rögtön a garanciát. Vígasztaljon a tudat, hogy gyakran még a szervizeknek sem cserélik ki gariba, többször elutasítják valami hülye dumával. Mondjuk ha szervizben csináltatod, ez téged mint megrendelőt nem érint - legalább. 

 

 

Előzmény: Sidra87 (49383)
FeZ_ Creative Commons License 2023.11.02 0 0 49386

"De nálunk a cégnél akik lecserélték átalakítottakra, azoknál sokkal nagyobb gondot jelentett, amikor elkopott a kupplung. Volt akinek a váltóját törte el!"

 

Nagyon nem mindegy, hogy milyen  autókról beszélünk. A 406 HDi volt gyárilag is kettőstömegű nélkül, nem okoz gondot a kiváltóra váltás. (nem egyről tudok ami sok éve szépen ketyeg vele) Nyilván kompromisszumot kell kötni a komfortosság tekintetében és az egytömegűvel kicsit másképpen kell vezetni, azonban köztünk legyen szólva, az egytömegűvel nem tudsz olyan alacsony fordulaton menni a motorral, mint a kettőstömegűvel, ami amúgy tökre nem egészséges neki, az terheli és koptatja a motort a legjobban. Szóval bizonyos szempontból még előnyös is az egytömegű benne. ;-)

Nyilván nem rábeszélni akarok senkit a cserére, csak a tisztánlátás végett írtam, amit írtam. 

 

"Na ebben az esetben nekem a nyelestengelyt tette tönkre a kupplung, amikor tönkrement. "

 

Ez eléggé egyedi eset, 30 év PSA szerelés alatt én még nem találkoztam ilyennel. 

 

"A barátomnak szétesett a kinyomó csapágy és szétnyírta az önindítót. "

 

Hát ennek semmi köze a kettőstömegűhöz, sőt, egy rossz kettőstömegűnél semmi se tudja jobban szétcsapni a kinyomócsapágyat (az meg visz, amit visz magával) !  ;-)

 

 

Előzmény: kirsan (49384)
Sidra87 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 49385

Igazából gondot nem okozott. Talán állóhelyzetből indulásnál vagy emelkedőn elinduláskor egy kis remegést ahogy ezt több helyen is olvastam hogy okozhat ilyen jelenséget! Amúgy ettől a nyelestengely hibától félek én is hogy ha most benn hagyom. Igazából így kiváltó szettel olyan 120e km-t ment el. Nem tudom mennyire normális ez… de ezekre még alszok egyet. De erősen a kettős tömegű fele hajlok csak hogy megóvjam az autót… de előbb legyek túl a szétszerelésen aztán meglátom😉😁 köszönöm szépen a segítőkész válaszokat és tanácsokat!😊

Előzmény: kirsan (49384)
kirsan Creative Commons License 2023.11.01 0 0 49384

Az biztos, hogy a ha átalakító készletet szereltek be az azért volt, hogy kiváltsák a kettőstömegű lendkereket. Sajnos az a gond, hogy az nem véletlenül van benne. Igaz drága, habár már csak 78 ezer a kocsidba, míg amikor nekem volt 150 ezer volt. Ha nem okozott gondot, akkor ne rakd vissza a kettőstömegűt. De nálunk a cégnél akik lecserélték átalakítottakra, azoknál sokkal nagyobb gondot jelentett, amikor elkopott a kupplung. Volt akinek a váltóját törte el! A kettőstömegű csillapít a motor és a váltó között, hogy a nagy teljesítmény ne tegye tönkre a váltót, vagy a többi alkatrészt. Mivel nekem még iszonyúan drága volt régen a kupplung csere, megfogadtam, hogy olyat veszek, amiben nincs kettőstömegű lendkerék. Na ebben az esetben nekem a nyelestengelyt tette tönkre a kupplung, amikor tönkrement. Attól kezdve szólt, amíg meg nem szabadultam tőle. A barátomnak szétesett a kinyomó csapágy és szétnyírta az önindítót. Ezek mind peugeot-k. Most van ilyen és olyan autóm is, de nem tudom, hogy mi a jobb. ezzel csak azt akarom mondani, hogy átalakító használata esetén, lehet, hogy más hibával is kell majd számolni, mert nálunk a cégnél nem volt olyan eset, hogy ne lett volna, ezért megoszlottak a vélemények a beépítéséről.

Előzmény: Sidra87 (49383)
Sidra87 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 49383

Köszönöm szépen, megteszek mindent az ügy érdekében!😉😊 Amúgy még egy talán hülye kérdésem lenne, hogy mennyibe nehezíti a dolgomat az hogy az autó előző tulaja kiváltó szettet rakott bele mikor behozta az autót. Ugye ez nem kettőstömegű lendkereket tartalmaz… ilyenkor a kuplung szett vásárlásánál az átmérőn kívül kell figyelni valami másra is? Vagy szerintetek érdemesebb lenne vissza rakni inkább a kettőstömegűt? Ahogy olvasgattam bármennyire is félnek az emberek tőle kb 200e km-t elmennek többnyire… én kb 100e km 3év alatt raktam az autóba és talán az jobbat is tenne az autónak is ugye? Gondolom nem hiába szerelték gyárilag kettőstömegűvel…🤔

Előzmény: kirsan (49382)
kirsan Creative Commons License 2023.11.01 0 0 49382

Szurkolunk, majd jelezz vissza, mert nem lesz könnyű.

Előzmény: Sidra87 (49381)
Sidra87 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 49381

A leírtakban teljes mértékig igazat adok! Nekem mint laikus embernek aki nem szerelt szét 10-20váltót elsőre biztos megpróbáltatások elé állítana! De ezt a mutatványt most nem is mint munka csinálnám! Mert ahogy írtam az autó nem megy sehova így munka után szabad napokon el tudnék vele bogarászni! Tudom meg látom a motorterét az autónak és akkor már úgy voltam inkàbb hagyom és eladom az autót de sajnálnám mert a szívemhez nőtt a kis oroszlán! ezért támadt ez az ötletem hogy talán egy átláthatóbb leírással, videóval talán én is meg tudnám csinálni és újra működő képessé tudnám varázsolni! Valamennyi szerelési érzékkel rendelkezem és a szerszámokat is meg tudom különböztetni! Bár ez mit sem ér ha nincs tapasztalatom rutinom ilyen nagy munka terén…

Előzmény: FeZ_ (49380)
FeZ_ Creative Commons License 2023.10.31 0 0 49380

Ha leírom, hogy mit kell kiszedni, meg hogyan kell félrehúzni a váltót, attól nem lesz előrébb sokkal, mert a fogásokat nem nagyon lehet leírni. 

Amúgy mea hidd el, hogy fontos a rutin. Ugyanez volt a szitu egy barátom autójánál. (Xantia HDi, kb. ugyanaz, mint a 406) Én megkuplungoztam neki kb. 6 óra alatt. Később váltót akart cserélni, otthon nekiállt, mert már szerelgetett ezt-azt, volt rá affinitása és kedve is. Szerinted mennyi ideig csinálta ?

(3 napig) A vezérlés csere hasonló történet. Négyszer annyi idő alatt csinálta meg. 

Igazából ha magának csinálja az ember, nincs is baj ezzel, mert legalább tanul és az idő kevésbé fontos ilyenkor. Ha "melóból" csinálod, ott nagyon fontos, hogy mennyi idő alatt vagy kész vele.

 

 

 

Előzmény: kirsan (49378)
Sidra87 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 49379

Őszintén én is a beletöredező csavaroktól félek. Én is szereltem a futóművét és hát voltak meglepik! Volt hogy az egyik oldal szépen pikk pakk sikerült akkor tuti hogy a másik oldal sz..ás lesz és így is lett! Valóban nem mai autó és ezzel is sajnos számolni kell hogy megér e annyi időt és szenvedést amennyit! Bár a kertből úgy sem megy sehova így volna rá idő apránként szétszedni… amúgy a hűtő kiszedésével tudok annyi helyet szerezni hogy ha a bölcsőt nem veszem le a kuplungot az autó eleje fele eltolva le tudnám engedni a földre?

kirsan Creative Commons License 2023.10.31 0 0 49378

6 videót néztem meg, hogy próbáljak segíteni, a Te segítséged most sokat jelentett.

Előzmény: FeZ_ (49375)
kirsan Creative Commons License 2023.10.31 0 0 49377

Nézd meg a videót. Nem azért szenved, mert amatőr, hanem mert több, mint 20 éves a kocsi, és beletört neki egy csavar. Én csak a féktárcsámat cseréltem ki a hétvégén, a videón 10 perc alatt megcsinálták, nekem 2 csavar kivétele 2 óra volt, pedig nem öreg az autó, mégis még a szerszámom is eltört, pedig az sem gagyi volt. A mondeóm kuplungját márkaszervízben csinálták 2-en majdnem egy napig. Biztos a rutin hiánya volt.

Előzmény: FeZ_ (49376)
FeZ_ Creative Commons License 2023.10.31 0 0 49376

"3 napja szenved vele a tulaj, és még nincs kész."

 

Szintén azért, mert amatőr. (amivel nincsen baj, csak hát a rutin hiánya...)

 

Előzmény: kirsan (49372)
FeZ_ Creative Commons License 2023.10.31 0 0 49375

"Tévedtem a 406-oson rosszabb a helyzet, mint nekem a Mondeon volt."

 

De csak azért, mert amatőr az emberünk. Nem kell a bölcsőt levenni , se a kipufogót a kuplungozáshoz, persze a két féltengelyt ki kell szedni, de ennyi. 

 

 

Előzmény: kirsan (49374)
kirsan Creative Commons License 2023.10.31 0 0 49374

https://www.youtube.com/watch?v=wuA1looYGH8 Tévedtem a 406-oson rosszabb a helyzet, mint nekem a Mondeon volt. Motortartó bak ki, bölcső, kipufogó le, tárcsa kifordítva, féltengely kivéve, felülről is szétbombázza. És Ő is felülröl tartja meg a motort, mint az arab. Kitartás.

Előzmény: Sidra87 (49373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!