Keresés

Részletes keresés

erprobungsfurt Creative Commons License 22 órája -1 0 71553

Erre válaszoltam

Előzmény: Atis57 (71543)
erprobungsfurt Creative Commons License 22 órája -1 2 71552

Amit ott látsz, az a légsűrítő saját kenőprése. A mozdony kenőprése a 424-esen a védházon belül volt, a fűtőoldalon és a leghátsó hajtott tengelyről kapta a hajtást.

C50 Creative Commons License 23 órája 0 1 71551

Sőt a még üzemelő mozdonyokon most is ilyen hatékonyak.

Előzmény: rezgaras (71549)
neofrix baszmacs Creative Commons License 26 órája 0 0 71550

Itt például sokkal egyszerűbb megoldást találtak.

Úgy tűnik, pont a te honlapodon találtam hozzá illusztrációt. :) 

Előzmény: rezgaras (71549)
rezgaras Creative Commons License 27 órája -2 1 71549

A Friedmann-kenőprés szerintem azért kap ilyen bonyolult módon hajtást, mert a szokásos helyéről, a lengőívről nem lehet hajtani, nincs elég hely fölötte. Ezek ilgen hatékony és jól beállítható szerkezetek voltak, minden egyes hengerükön egyesével be lehetett állítani, hogy egy löketre mennyi kenőanyagot nyomjanak ki.

Előzmény: neofrix baszmacs (71548)
neofrix baszmacs Creative Commons License 30 órája -1 0 71548

Eredetileg azért kezdtem érdeklődi a kis doboz iránt, mert veszett bonyolult módon kap bemenetet. Eszembe sem jutott, hogy ez szimpla hajtás, azt hittem, valami szelepvezérlési huncutság. 

Alien Angel Creative Commons License 30 órája 0 1 71547

Ugyan már, nem kiigazításnak szántam :)

Előzmény: Atis57 (71546)
Atis57 Creative Commons License 1 napja 0 0 71546

Szia!

 Köszi a kiigazitást---kinagyitva valóban , ugy van.

Előzmény: Alien Angel (71545)
Alien Angel Creative Commons License 1 napja 0 0 71545

Nekem úgy tűnik, a gépezetről kapta a hajtást (felesleges is lett volna a mozgástól függetlenül állandóan kenni), a légszivattyú a 490-esen a füstszekrény másik oldalán van.

Előzmény: Atis57 (71541)
neofrix baszmacs Creative Commons License 1 napja 0 0 71544

Igen, megvan! :)

Köszönöm a segítséget mindenkinek.

Előzmény: Atis57 (71543)
Atis57 Creative Commons License 1 napja 0 0 71543

szia!

 ezen a képen a baloldali lámpa felett a légsűritő tetején látható.

Előzmény: neofrix baszmacs (71540)
van_Persil Creative Commons License 1 napja -17 0 71542

Glashüttében vagy Schaffhausenben tuti akadna rá cég, akár aranyozott, hegyikristály fejes verzióra is...

Előzmény: erprobungsfurt (71537)
Atis57 Creative Commons License 1 napja 0 0 71541

Szia!

 Igen ,a légsűritő hajtotta (ott van a hátterében )

Előzmény: neofrix baszmacs (71540)
neofrix baszmacs Creative Commons License 1 napja 0 0 71540

Köszönöm! Jól sejtem, hogy a rudazaton keresztül kap valami hajtást, a fogantyúval pedig kézzel működtethető?

Előzmény: EMD sound is music (71539)
EMD sound is music Creative Commons License 1 napja 0 0 71539

Kenőprés.

Előzmény: neofrix baszmacs (71538)
neofrix baszmacs Creative Commons License 1 napja -1 0 71538

Sziasztok! Megmontanátok, mi az a kis doboz a mozdonyon, amit bekereteztem? (Ha a kérdésből nem lenne egyértelmű: egyáltalán nem értek a mozdonyokhoz.)

erprobungsfurt Creative Commons License 1 napja 0 0 71537

Én nem tudnám elképzelni, annyit már kiadnék beszállítónak legyártásra, ilyen mennyiség már filléres tétel :)

Előzmény: Atis57 (71535)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2 napja -2 0 71536

Izé, ez egy 3D modell.

Előzmény: Atis57 (71535)
Atis57 Creative Commons License 3 napja 0 0 71535

Szia!

 

 Igy is szép a megjelenése.

 

A kibic; Elbirnám képzelni , hogy 25 000 db rézdrótból készült szegecset elkalapálsz.Utána felpolirozod.

Előzmény: erprobungsfurt (71534)
erprobungsfurt Creative Commons License 3 napja -2 2 71534

Ezt hogyan kell érteni? A csavaroknak, szegecseknek a fejét sem modellezted?

 

Igen, így kell érteni. A furatok a helyükön vannak, csak üresek. A program az összeállításba elhelyezett alkatrészek minden példányát külön kezeli, tehát nem mindegy, hogy 10 vagy 1000 alkatrészből áll az összeállítás még ha az 1000-ből 990 ugyanaz a szegecs is (ilyen szempontból az is mindegy, hogy az egész szegecs vagy csak a feje modellezett).
Az egész mozdony jelenleg áll összesen kb. 5200 alkatrészből (a 2200 különbözőből jó néhány nem csak egy példányban került felhasználásra), viszonyításképp egy darab főkeretlemezen van nagyjából 700 db kötőelemmel feltöltendő furat. Szóval elég gyorsan meg lehetne duplázni, triplázni az alkatrészek számát, ennek megfelelően lenne használhatatlanabb a program. Inkább szeretnék normálisan dolgozni a fájlokkal, mint órákat várni egy-egy összeállítás megnyitására is (saját tapasztalat régebbi gépen, megesett, hogy egy-egy ezer alkatrészes összeállítás megnyitása is 3-4 órába telt).
Elismerem, kötőelemekkel szebb lenne, de ez egy technikai kompromisszum.

Előzmény: rezgaras (71532)
erprobungsfurt Creative Commons License 3 napja -1 1 71533

Eredetin is tudtommal nyers aluöntvény volt, festetlenül, úgyhogy nincs félnivalóm :D

Előzmény: trebront (71529)
rezgaras Creative Commons License 3 napja -1 0 71532

Szép munka!

 

"Kötőelemek nincsenek lemodellezve"

 

Ezt hogyan kell érteni? A csavaroknak, szegecseknek a fejét sem modellezted? Mert az a külső megjelenésnek is ártani fog: azok elég jól láthatók!

Előzmény: erprobungsfurt (71528)
alkotasu Creative Commons License 3 napja -2 3 71531

"(5ágú csillag színezésénél vigyázz, nehogy megb..nak önkényuralomért)"

Beszélsz hülyeségeket! Ki a fene piszkálná egy korhű mozdonyrajz miatt? A múzeumi M61,001-es Nohabon is rajta lehet, senkinek semmi baja vele. A németeknél is a múzeumban levő E18-as mozdonyon is rajta van a horogkeresztes jelvény.

(Egész más lenne a helyzet, ha ideológiai célzattal kerülne föl valahová akár a horogkereszt, akár a piros csillag. Egyébként meg nem 5ágú, hanem 5 ágú, vagy ötágú.)

Előzmény: trebront (71529)
alkotasu Creative Commons License 3 napja -1 0 71530

Gratulálok, nagyon klassz!

Előzmény: erprobungsfurt (71528)
trebront Creative Commons License 4 napja -6 0 71529

gratula! (5ágú csillag színezésénél vigyázz, nehogy megb..nak önkényuralomért)

Előzmény: erprobungsfurt (71528)
erprobungsfurt Creative Commons License 4 napja 0 13 71528

A 303,002-s gőzmozdony saját készítésű 3D modellje (a 601-st modellező fórumtárs ihlete nyomán). Bár még messze van a késztől és jó pár dolog hiányzik (pl. csövezés, lövettyűk, Stoker), de már megmutatható készültségig jutottam vele.
Alkatrész szinten modelleztem le a mozdonyt, szinte az utolsó alátétlemezig, a gyári rajzok felhasználásával, vagyis kis túlzással ezekből a modellekből akár újra is lehetne gyártani a mozdonyt. Természetesen a képeken nem látható részek is le vannak modellezve (kazán, túlhevítők, csapágyak belseje, stb...) Eddig körülbelül 2200 különböző alkatrészből áll és fél év munkája van benne. Kötőelemek nincsenek lemodellezve, mert többezer csavar és szegecs elhelyezése a modellen már túlmutatna a számítógépem képességein.

Ha van igény rá, szívesen rakok fel még képeket az érdeklődésre számot tartó részekről.

 

manhattani Creative Commons License 5 napja -2 1 71527

Világvasutai: A Santa Fe gőzmozdonyai, 2. rész: Gőzös fejlesztés a XX. században

krikori Creative Commons License 2024.05.09 0 1 71526

Köszönöm!

Előzmény: György barát (71518)
manhattani Creative Commons License 2024.05.09 -3 0 71525

Laikus okoskodás: a levegőhiány fekete füstöt okoz, mert elégtelen az égés. A füsttel még éghető koromszemcsék távoznak, és az el nem égett korom hője nem fordítódik a víz forralására/gőzképzésre. Ez talán teljesítménycsökkenést okoz.

Előzmény: rezgaras (71521)
Alien Angel Creative Commons License 2024.05.09 -1 0 71524

Ez így is van, ha nyitott edényben forralunk vizet, az állandó kisebb légköri nyomás miatt könnyebben távoznak a víz felszínéről a folyadékban képződő, nagyobb nyomású gőzbuborékok. Tegyük fel, hogy a kazán kezdetben szintén ezen alacsonyabb légköri nyomáson van a hegyvidéken, ekkor a legelején tényleg könnyebben forr a víz, de nagyon hamar kialakul a kazánban az ennél nagyobb (ellen)nyomás, ami aztán ugyanolyan helyzetet teremt, mintha síkvidéken fűtenénk, hiszen végül mindkét esetben az üzemi gőznyomást akarjuk elérni.

 

Magasabban a levegőben kisebb az oxigén résznyomása, ezért elvileg lapátolás közben a fűtő saját teljesítménye is romolhat.

Előzmény: akóR (71523)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!