Talán itt tudtok segíteni nekem II VHs ügyben. Van a birtokomban egy aluminium alkatrész-féleség, jelenleg mint kávéfőző és kávéscsésze alátét tartója. De eredetileg a családi legendárium szerint egy német harci gépből való amely valamikor 1944-45 fordulóján zuhanhatott le Soprontól keletre Nemeskér-Lövő-Egyházasújfalu környékén.
Szóval meg tudja valaki állapítani mi lehet ez az alkatrész? kb 25*10 cm a mérete.
A három utolsó oldalt már elolvasgattam. Persze, egy ilyen kérdésre nem is lehet igazán válaszolni. Vissza lehetne kérdezni, hogy milyen feladatra, vagy mit vegyünk vadászgépnek? Az akkori fogalmak szerint? Gyárthatóság, bevetés-veszteség, mennyibe került a veszteség, azt figyelembe véve és az adott ország teljesítőképességét, mennyi ideig tudta volna gyártani? Meddig lett volna az élvonalban, akár fejlesztési potenciál szempontjából. Stb !
Hagyjuk a Me-262-est, mert minden hibája ellenére a legjobb, bevetett jövőbemutató konstrukciónak lehetne nevezni. Bár nem a Harmadig Birodalom szempontjából. Valaki megemlítette, és én is kíváncsi lennék egy elméleti összehasonlításra. P-7 Tigercat, F-8F Bearcat, Hawker Fury, Do-335. Érzésre, az Amerikaiak a légcsavaros gépek terén kezdek elérni a legtöbbet, amit akkor (1945) még ki lehetett hozni belőlük. Igaz, ezek a gépek már alig férnek be a II. Világháborús vadászgép kategóriába.
Messerschmitt Bf 109 F-2 (WNr. 6702) assigned to Ofw. Hermann Neuhoff, 7./JG 53, Lepel, early July 1941. Neuhoff was shot down over Malta on 10 April 1942 by a "Hurricane" and taken captive. He was awarded the RK on the same day for his 40 victories. Neuhoff was most probably shot down by a JG 53 Bf 109.
Hermann Neuhoff(40 győzelem, Lovagkereszt) Málta felett lőtték le 42 ápr. 10-én és fogságba esett. Valószínűleg egy másik 109-es lőtte le tévedésből.
Wulf-Dieter Widowitz főhadnagy(Widowitz, Wulf Dietrich, Wolf-Dietrich Widowitz lehet választani melyik a szimpatikusabb:).) 36 légi győzelem német aranykereszt (post.)
A leggyorsabb cím jogos. A legjobb talán lehetett volna még 2 év fejlesztéssel. Vagy ha a kefebajszú nem erőlteti az elején a más célú fejlesztését. Formáját tekintve dobogós. De a sebesség csak egy fontos dolog a sok közül. Pl. a bevethetőség, megbízhatóság. Javítási lehetőségek harctéren, igénytelenség a kisebb tapasztalatú pilótákkal szemben és még sok-sok valóban fontos dolog.
Mint technikatörténeti fordulópont valóban fontos.
Minimális példányszámban csak kellett hogy alkalmazzák, hisz a képen egy igen sok csatát megélt gépre van felszerelve.Szerintem is haszontalan fegyver volt, mert egy ilyen lángszóró hatótávolsága 30-35 m volt max és egy vadászpilóta ennél jóval messzebbről is eltalálta a célpontját.A német 83 győzelmes Otto Weßling pl. 400m-ről is eltalálta a kiszemelt gépet.
Ez a lángszóró csak akkor lett volna alkalmazható, ha az ellenséges vadászgép 30-35 m-re megközelíti a bombázót, de persze mire ilyen közel ért valszeg már régen szétlőtte volna a német gépet.Esetleg még arra lett volna alkalmas ez a cucc hogy a nekirepüléssel(taran) próbálkozó gépeket vhogy leszedje vagy megzavarja.Az oroszok viszont a géppisztollyal felszerelt gépekből kis számban bevetettek, a Top Gunban olvastam ezekről az orosz gépekről.
Hajo Hermann ír egy bizonyos "Entének" nevezett dologról, amit a repülőgép után kellett volna vontatni és az eltérítette vagy megzavarta volna a támadót, de mivel Hermann nem tudott belőle eleget szerezni, ezért más eszköz után nézett:vécépapír tekercseket tetetett a gépekben.Ezeknek az lett volna a feladata, hogy a légcsavarszélben kibomló tekercsek az ellenéges gép köré tekeredtek volna és ezáltal megzavarták volna a pilótát, de nem valószínű hogy ezeket akár 1x is bevetették volna, mert a kezelésük a lövészek dolga volt és ők inkább a célzással törődtek.*
Ez annyira ritkán alkalmazott fegyver volt, hogy nem is alakalmazták. Ezek kísérletek voltak, akárcsak a Ju-88 törzsébe helyezett 88mm-es löveg, vagy az oroszoknál a bombázó, bombakamrájába installált, 45 fokos szögben lefelé tüzelő géppisztolyok halmaza. Ezek a csalánbokorba ugrás tipikus esetei, az ugrás pillanatában még jó ötletnek tűnhet. Nagyjábol egyetlen értelmes alkalmazása volt lehetséges a lángszóróknak, ha légiharc alatt a támadott bombázó személyzete beindította, remélve, hogy a támadó vadász a lángok láttán másik préda után + a füst zavarta a támadót. Ha ezt a trükköt esetleg szélesebb körben bevezetik, akkor legalább két hét kelett volna hozzá, hogy az ellen kiismerje és többet ne dőljön be neki. Technikai érdekesség, semmi több!
Ja ami bejön az oldal előtt az ilyen elutasítom a nácikat/nem náciskodni járok az oldalra bla bla bla, etc, etc szöveg , simán okézd csak le.Ez a német történelmi oldalak velejárója.Itt is az van alul:http://www.jg52.net/
Nagyon jó kis oldal, isteni képekkel + adatokkal, csak német nyelvű.
Ha csak a lángszórókra vagy kíváncsi, akkor menj rá a Bordausrüstung menüpontra, azután a Bordwaffen II menüpontra és az oldal legalján vannak a lángszórók, de vannak még ott más fantasztikus fegyverek is.:)
Igaz hogy nem vadász változatú Ju-88-as, de sztem elég érdekes kép. A gép farokrésze alatt egy igen ritkán alkalmazott lángszóró látható!Érdekesek a hajó sziluettek, van ami úszik ill. van ami süllyedőfélben van, sztem a süllyedő sziluettől hajót a gép személyzete süllyesztette el, a többit pedig csak megrongálta, de ez csak az én személyes tippem.
A 88-asból készült éjszakai vadász és romboló változat is.A KG 40 alkalmazott romboló változatú gépeket, ennek az egységnek a gépei lőtték le állítólag tévedésből a Vizcayai-öböl felett azt a repülőgépet is amelyen Leslie Howard(szül.Steiner László) színész is tartózkodott utasként, legismertebb filmje az Gone with the Wind---Elfújta a szél.