Üdvözlet! Aki itt a fórumon használ víz-metanol befecskendező rendszert honnan szerzi be a metanolt? Most vettem egy Coolingmist szettet be akarom szerelni de metanolt sehol nem lehet kapni.Használjam simán desztillált vízzel?
igen azt kérdezni is akartam hogy te azt C-s mapról menesztetted azt nem tudod hogy amit régen adtál el amihez volt a 4 darab 180-as fúvóka hogy az tudja-e a nyomástól működtetnia szivattyút? Vagy egyáltalán mi a különbség a 2 vezérlő között mert a map az ott van mind2 ben meg a cső csatlakozás ....
értem hát itt nem is indul el a fecskendezés de a vezérlő zöld ledje villog . Lehet van a vezérlővel is gond bár azt nem hiszem ezért kéne com kábel amivel össze birnám hasonlítani a 2 vezérlő beállításait és ha azonos beállításokkal sem indulna el a cucc akkor vezérlő gond van.... csak eddíg még nem találtam kábelt amivel össze tudnám hozni :(
Á, most már kezd kibontakozni a probléma. Szóval a com-kábellel van gond, vagy a vezérlővel. Nekem is volt gondom a vezérlővel, azt csinálta, hogy ha rákötöttem a szivattyút, akkor fecskendezett, ha kellett, ha nem. Lecsavaroztam a hátát és megnéztem, mi van benne. Azt láttam, hogy egy 8 lábú IC-nek le volt pukkanva egy darabja. Kerestem egy autócomputer javítót és megjavíttattam vele. Azóta is működik.
Ezért tartom fontosnak a visszajelzést, hogy lássam mi történik, mert ha hiba van, akkor nagy bajt lehet csinálni. Erre a legjobb a ledes nyomáskapcsoló, ami mutatja, hogy megy-e a spricni, mikor indul, mikor hagyja abba.
Az email-em változott, a nick-em mögé pakolj 00001-et, majd kukac gmail.com és megkapom.
Na az a gáz hogy az 1ik vezérlő meg se makkan jól kötöttem be mert a másik dolgozik szépen a régi ami még nem volt hadra fogva az azt a jelenséget produkálja hogy a szivattyúra nem vezérel ki áramot hiába adok rá nyomást . a led az villog magának de nem fröcsköl írtam amúgy privátban is neked Kábellel meg nem jutottam még semmire sajna 1 9tűs com csatiról usb-re fordítós kábelt már vettem de nem tudtam még össze hozni a cuccal nem hinném hogy a vezérlőben lenne megmakkanva valami szerintem csak lehet be kéne a progival állítani vagy nem tudom de mivel van jó vezérlő is 1 kábel segítségével annak a paramétereit rá át tudnám másolni a nem műküdőre..... így jó lenne az enyém is amit már vagy 5 éve lesegetek csak mostmár ki van építve a kocsiba a cucc ...és elkezdett izgatni meg bosszantani a dolog
A Varicoolból ugye kijön egy köteg kábel, aminek a végén van egy csatlakozó. A coolingmisttől jött egy csatlakozó drótvégekkel, az ellenpárja, amihez lehet forrasztani a kocsi csatlakozásait. Így maga a varicool kontroller bármikor lehúzható és kivehető az autóból. És egy másik varicool kontrollert rá lehet dugni, hogy kipróbáljuk, hogy működik-e. Márha a kontroller ugyanúgy van programozva, mint aminek a helyére betették.
Amikor én élesztettem a rendszerem, akkor az asztalon tápegységgel összedrótoztam a kontrollert, szivattyút, potmétereket, kipróbálni, hogy miképp is működik.
Neked most van több kábeled? Mifélék? Van olyan, amivel jól működik?
Eladó egy coolingmist víz-methanol befecskendező szett, 10 baros szivattyúval,10L-es tartállyal, vezérlő kontrollerrel, nyomáskapcsolóval, mágnes szeleppel, 16 baros csövekkel, 180-250-380-500 cm3 fúvókákkal, relével, szűrővel, visszacsapó szeleppel. A kontrollerhez van egy program amin keresztül különböző beállításokat lehet eszközölni és élő adatokat olvasni. + adok a szetthez 20L methanolt is. Érd 20-9614-104 ár megegyezés szerint
Sejtettem, hogy valahol félreértés van. Pont ez a lényeg, hogy viszonylag olcsón megoldható az autó kiolvasása. Nekem 5e Ft-ba van a kábel, és a Fiat csoport autóihoz pedig van freeware progi ami élőadatot olvas (freeware-ban egyszerre "csak" 4 félét), grafikont rögzít. Már van vagy 20km-nyi adatom fordulatszám, turbonyomás, nyomásjel, üzemanyag mennyiség. Csak a rászánt időn múlik, hogy mennyi adatot gyűjtök. Ezt átteszem excelbe, és máris látom, hogy milyen nyomásjelhez milyen tartományban tartozik üzemanyag mennyiség. Ha a cél 15-25% közt maradni, az teljesen kivitelezhető! Ennél az alkatrészeken múlik hogy sikerül e pontosabbra.
A gödöllői dízel szervízben pedig típusfüggetlen kiolvasót is láttam a múltkor. Igaz egy 20-as, de rádugod az OBD-re, mész vele amennyi jólesik. Aztán otthon ráteszed laptopra és a rögzített adatokat kiolvasod. Nagyon komoly cucc annyi pénzért.
Én nem csesztetni akarlak, de VAGY egyszerűt építesz, VAGY pontosat. Szerintem dízelhez nem fogsz tudni valami bonyolult elektronika nélkül olyan kütyüt csinálni, amivel pontosan látnád a pillanatnyilag befecskendezett üzemanyag mennyiségét. Mert szerintem ez hiányzik igazán.
Persze én is azt szeretném, hogy legyen egy ilyen "olvasóm", ami aztán mondjuk 0-5V kimenő feszültséggel kiadná ezt az üzemanyag mennyiség jelet, amit a varicool olvashatna és hozzáállíthatná a vízmennyiséget a pumpa szabályzásával - dehát nincs ilyenem . És nem azért nincs, mert nem tudtam/akartam megfizetni, hanem mert nem árulnak ilyet. Ezért ennek hiányában használom azt, amit meg lehet venni - aminek még egy pici előnye is van, mégpedig, mivel a gázpedált nézi a kontrollerem, ezért a gázreakcióm jelentősen javult a víz/metanol befecskendezéstől.
De én szurkolok neked, hogy csinálj valami működőt, ami modernebb gépekkel is használható.
Most túlagyalom, vagy nem olvasom el rendesen? ..:-)
Nem ,nem agyalom túl, hidd el. Egyszerűen korrekt megoldást szeretnék építeni. Olcsóbban és jobbat mint amit alapkészletként 80e magasságában be lehet szerezni. Le is írtam, hogy hogyan valósítom meg, és így is fogom megpróbálni. Egy szabályzást adok a pupának, így változik a nyomás. Változó nyomással változik a fúvóka tömegárama, vagyis megvalósítható vele egy egyszerű szabályzás mindenféle bonyolult elektronika nélkül. Annyit nem ér nekem egy kísérlet hogy ECU-t építsek hozzá, nomeg az nem az én asztalom. Ti azt mondjátok nem számít annyira a pontosság, hát nem is törekszem a full korrekt érzékelők által szabályozott rendszerre, de attól még megpróbálom úgy összerakni a cuccot, hogy adott tartományban működjön, és pontosan tudjam, hogy mikor mit csinál. Ehhez azonban nagyon szükséges az, hogy a fúvóka paraméterei ismertek legyenek.
A pumpa kérdésben meg nem is nyilatkoztam hogy Shurflo-t akarok használni...No mindegy, a kérdés számomra még mindíg a fúvóka, egy már van ami egész jónak tűnik és csak 5e-rel drágább mint egy "super atomizer". Rozsdamentes, mikroszűrővel együtt.
Szerintem Te túlagyalod ezt a dolgot. Másrészt pedig nem olvasod el a rendelkezésedre álló információkat sem rendesen. Pl a Shurflo membránszivattyú egy önszabályozó nyomáskapcsolóval van felszerelve, ami azt csinálja, hogy egy elég széles mennyiségtartományban állandóan tartja a szivattyú nyomását úgy, hogy a beállított nyomásérték elérésekor lekapcsolja a szivattyú motorját. Vagyis magának a szivattyú jelleggörbének itt nincs jelentősége. Egy bizonyos mennyiségig.
A fúvóka mennyisége pedig ezen a nyomáson értendő. Ha precízkedni akarsz, akkor ezen a nyomáson dolgozol. Ha nem elég a mennyiség, akkor többszörözni szokás a szivattyút.
Vagy olyan szabályzási paramétert kell választani - pl EGT, MAF - amik megnyugtatnak, hogy rendesen be tudod állítani a mennyiségi arányokat.
Én eddig egyetlen szabályzási módszert láttam, ami valamilyen szinten biztosította a precíz víz - üzemanyag arányt, mégpedig csak benzines injektoros autóra az Aquamist rendszerét, ami a benzinfúvóka nyitásidejét nézte és ez alapján adagolta a vizet. Persze ehhez az kellett, hogy a benzin nyomása állandó legyen. Ez sajna nem megy a dízeleknél.
A gond ott keletkezik, hogy a pumpa max nyomása nulla tömegáramnál van :-) Max tömegárama pedig nulla túlnyomásnál. Vagyis ha full lezárod a pumpát,a akkor ad max nyomást, ha teljesen szabadon folyik a víz belőle, akkor ad max ccm/min-t. Tehát egy korrekt rendszerhez tudni kell a pumpa karakterisztikáját, vagyis milyen tömegáramnál mekkora nyomást produkál. Ha ez megvan, kell tudni a választott fúvóka karakterisztikáját, vagyis tömegáramát nyomás függvényében. Na ebből a kettőből már kijön, hogy mekkora nyomás mellett mennyi víz fog bemenni a motorba. És ami számomra szomorú, hogy csak és kizárólag ipari fúvókákra találok normális adatlapot.
Persze megoldás ha átfolyásmérő van a vízkörben, és az ECU mennyiség és fordulatjelével is dolgozik. Ami ezt tudja, az már korrekt megoldásnak nevezhető, és egy univerzális gyártónak nagyjából nincs is más választása ha korrekt rendszert akar árulni. De egy DIY felhasználónak a saját autójára kell szabni csak, ami leegyszerűsíti a dolgokat, legalábbis sok bonyolult elektronika megspórolható jó méretezéssel.
No ezért kéne nekem a fúvókákról valami infó, nem feltétlen ipari fúvókával állnék neki a dolognak, főleg az ára miatt. Bár porlasztásban biztosan verhetetlenek, kevéssé érzékenyek pl a csökkenő nyomásra.
Igazad van, azok a mennyiségek a pumpa max nyomásánál értendőek. A gond mostanában keletkezett, amikor a régi pumpa mellé hoztak egy nagyobb nyomásút is, így már számomra nem egyértelmű, hogy melyik szivattyú nyomásánál kell nézni a mennyiségeket. Viszont, az új kontrollert már össze lehet kapcsolni mennyiségmérővel, így vége a találgatásoknak - már aki megveszi az új kütyüket.
Én azt gondolom, hogy ezek a saját (kit-ben lévő, általános pumpa) nyomásánál értelmezhető mennyiségek. A 90 és 120 kicsit kicsi, de hát fene tudja. :)
Én csak a Coolingmistet ismerem. Ott vagy M1...10 méretet adnak meg, vagy ccm/perc adatot.
Ha elegendő nyomás van, akkor egy fúvókacsere mindíg kiút. És pont itt járok most, nem találok egy értelmes megfizethető fúvókát. Amik a kitekben vannak azokról lehet bármi adatot tudni azon túl hogy 90-es vagy 120-as? Egyáltalán mi ez a 90 és 120? cm3/perc volna? Ha igen, mekkora nyomáson? Már ezzel is előrébb volnék. Ha valakinek van konkrét infója, netán adatlapja fúvókákról, ossza meg plz!
Ha csak fogyasztáscsökkentés a cél, akkor tisztán vízzel kellene próbálkozni. Lehetőleg a befecskendezett üzemanyag 10-15%-a közé kell belőni a mennyiséget, nem csak találomra. Erre vonatkozóan találtam jó cikket, konkrétan komphajókról szólt a tanulmány. 20% körül már nincs üzemanyag megtakarítás, még fentebb pedig akár növekedés is lehet. Vízről van szó tisztán, tehát ez nyilván nem így igaz Methanolra. A kimutatható üa. megtakarítás 5% körül mozgott, ami viszont éves szinten szép summa a komptársaságnak :-)
Osztom BarG véleményét, nem lehet vele megtakarítani, én többször is teszteltem úgy h vag-commal néztem a pillanatnyi bef mennyiséget és tempomatnál kapcsolgattam a cuccot és talán 0.1-0.2 dl/h amivel kevesebbet mutatott ha be volt kapcsolva. De az is csak sztem üzemállapottól függött, mert volt , h ugyanannyit mutatott. Az az 1-2 dl meg nem mérvadó, mert ugye a metanol és a deszt víz sincsen ingyen :-)
Én úgy tudtam, hogy a 205-ökben 1,8-as a dízel, legalábbis akkoriban a PUG szerelőm egy ilyennel járta be a versenypályákat, mert rallyzott. Azt mondta, megszámlálhatatlan km van benne. Viszont az én akkori 309GTI-m egy átok volt, igaz, hogy élményautó volt, de mindene elromlott.