Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

schlumberger Creative Commons License 2024.01.01 0 0 6137

BÚÉK 2024! :-)

Előzmény: gkallmar (6136)
gkallmar Creative Commons License 2023.12.31 0 0 6136

BÚÉK!

 

schlumberger Creative Commons License 2023.01.01 0 0 6135

BÚÉK!

Előzmény: gkallmar (6134)
gkallmar Creative Commons License 2022.12.31 0 0 6134

BÚÉK!

gkallmar Creative Commons License 2022.01.03 0 0 6133

Helyesbítek: a fotón inkább a kábelköteg okán nem olvasható.

Előzmény: Matyi-Rex (6128)
gkallmar Creative Commons License 2022.01.03 0 0 6132

Üdv.
Amennyiben még aktuális: a második képen ott az alvázszám (látható, csak nem olvasható a fotó minősége miatt) - tehát igen, máshol is megtalálható. :)
Viszont ha ő vonatta ki, nem igazán értem a dolgot: a rendszámát tudja, sőt talán még a forgalmi száma is visszakereshető lenne - hogyan vonatta ki? (Eredetvizsgája utoljára mikor volt?)

Előzmény: Matyi-Rex (6127)
schlumberger Creative Commons License 2022.01.01 0 0 6131

BÚÉK!

Előzmény: gkallmar (6130)
gkallmar Creative Commons License 2021.12.31 0 0 6130

Előzmény: gkallmar (6129)
gkallmar Creative Commons License 2021.12.31 0 0 6129

Még egyszer, utoljára kívánok boldog új évet Minden Típustársnak!

Ez évben veterán korba lépett ugyanis minden 1,1-es (OK, az utolsó 444 kissé kivétel, bár azok is a szériagyártás idején készültek), innentől már a veterános világ rendszerébe kerülve, annak összes jó és kevésbé jó hozadékával.
Emellett e fórum (nem)működése/kihalása is mutatja (OK, tudom, van a fb), mennyire eltűntek, eltűntünk sajnos a hétköznapokból. :(
Köszönet Mindenkinek, aki meg tudta őrizni minél gyáribb állapotban, s be tudta így kísérni a veterán korba az 1,1-es, azaz a négyütemű Trabant pár példányát!
Magam pedig örülök, hogy megismerhettem, használhattam - szomorú, hogy a világ egy teljesen más irányba ment, s megy tovább...
Továbbra is vigyázzon Mindenki a Gépére - ezután még talán jobban is, mint eddig!

Matyi-Rex Creative Commons License 2021.12.04 0 0 6128

A képek technikai okokból lemaradtak:

 

Trabant

Matyi-Rex Creative Commons License 2021.12.04 0 0 6127

Sziasztok!
A napokban vettem ezt az 5 évet állt csudát a kollégámtól. Ő vonatta ki a forgalomból még mielőtt beállt vele egy fa alá, hogy aztán eladhassa nekem. A rendszám a forgalmival leadva. Most ugye műszakiztatnom kell s ott kiállítanak valami "műszaki adatlapot" róla s azzal nyerhetem vissza a rendszámát.
Az egyik fő problémám, hogy nem találjuk az alvázszámát. A jobb első kerékjáraton lévő gyártási plakett leesett, nincs meg. A tűzfalon pedig mindösszesen egy négyjegyű szám található.
A plaketten kívül valahol megtalálható-e még a kocsiban az alvázszám? 

schlumberger Creative Commons License 2021.12.03 0 0 6126

Lassan újra aktuális a BÚÉK :-)))

Előzmény: .lajosba (6125)
.lajosba Creative Commons License 2021.12.03 0 0 6125

ez a  topik  létezik  még ?   (köszi )

Törölt nick Creative Commons License 2021.01.01 0 0 6124

Boldog új évet!

schlumberger Creative Commons License 2021.01.01 0 0 6123

Vírusmentes 2021-et kívánok mindenkinek!

Előzmény: gkallmar (6122)
gkallmar Creative Commons License 2020.12.31 0 0 6122

Boldog új évet kívánok minden Típustársnak!

(Azoknak is, akik írnak még ide kérdést, azonban már nem reagálnak utána - remélem, azért mindig megoldódnak a felmerült dolgok.)

gkallmar Creative Commons License 2020.10.02 0 0 6121

92-es nem igazán lehet (a forgalomba helyezés nem számít). Azaz mikori? Mennyi km-t futott? Limó/Kombi? Szín? Törés/sérülés mentes? Kaszni állapota milyen, lakatolva volt-e már? Beltere, csomagtere milyen állapotú?

üdv.

Előzmény: hoppál bulcsú (6118)
gkallmar Creative Commons License 2020.10.02 0 0 6120

Üdv.

Bár a himbát/rudazatot/állványt is érdemes lehet megnézni, szerintem ez váltón belüli hiba lesz. Esetleg még a motor/váltó tartó bakokat is ellenőrizni lehet, hogy ott rendben van-e minden. (Helyzetrögzítő - amennyiben egyre gondolunk, elvileg van, de az "csak" azért felel, hogy menet közben ne lehessen lenyomás nélkül hátramenetbe váltani.)

Előzmény: tomas65 (6119)
tomas65 Creative Commons License 2020.09.04 0 0 6119

Sziasztok. Az a problémám hogy a trabi 1.1 es a hátramenenetet elkezfte kidobálni.Csak a kézzel rátartok akkor hajlandó kapcsolódni.Az előremeneti sebességekkel nincs probléma.Talán lenne valakinek ötlete mi okozhatja ezt.Lehet csak a váltó kar állt el? Van esetleg helyzetrögzítő?

Köszönettel.

hoppál bulcsú Creative Commons License 2020.07.25 0 0 6118

Ki tud segíteni?

Van egy húsz éve nem futott, de kiváló állapotú valószínűleg 1992-es WV motoros Trabantunk egy garázsban. Felújítót hol találok? Vagy adjam el így, de hol?

 

hb

Cigano23 Creative Commons License 2020.05.14 -1 0 6117

Falusi Topic :))))

gkallmar Creative Commons License 2020.05.04 0 0 6116

Levételkor nincs igazán trükk, kétkarú lehúzóval vigyázva levehető. (Középre egy kis műanyag darab tehető, hogy a lehúzó ne hagyjon a tengelyen nyomot.)
Felrakáskor viszont figyelni kell a menetes, kúpos csavarrész vágatának és a tengelyen lévő tüskék helyzetére.

Wartburgé más, nagyobb is a kar.

Előzmény: Törölt nick (6115)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.24 0 0 6115

Sziasztok!

 

Az ablaktörlő karokat az anyacsavar eltávolítása után csak le kell húzni a tengelyről, vagy van még valami trükk?

 

Azt már látom, hogy sikerült 601-hez való karokat vennem, kicsit megvezetett az 'új típus' elnevezés. 1.1-hez a Wartburg karja jó, vagy az is teljesen más?

 

 

gkallmar Creative Commons License 2020.02.26 0 0 6114

Eladni venné, de kinek... :-@
Ahogy látom, a kötelék viszont meg van a GÉP felé, ami jó jelnek tűnik. :)
A nagy dilemmához akkor pár alapkérdés:
- Van-e zárt, fedett, normális klímájú, saját garázs, ahol nincs útban.(?)
- Van-e szakértelem a karbantartáshoz, és van-e idő, kedv is hozzá.(?)
- Amennyiben az előzőben leírtak (vagy azokból valamelyik) nincs, van-e megbízható, lelkiismeretes szerelő-ismerős, aki meg tudja ezeket oldani.(?)
- Hobbiautó vagy heti/napi használat céljából tartaná (meg) az ember.(?)
- Anyagilag mennyire kivitelezhető mindez - pl. az (alkatrész) áraknál azért már ott van a veterán-faktor, és a darabszám/gyártási idő okozta szorzó.(?)
Utóbbihoz hozzá kell tenni azonban, hogy ma már ez a típus elsősorban hobbiautóvá vált (úgy veszem ki, esetedben már az), ami valahol azt hozza magával, hogy kevesebb alkatrész kopik/használódik, meg persze azok köre is változik a több állás miatt. Szóval az alkatrészekre leírtak ugyan nagyrészt igazak, de azért ez valamelyest árnyalja a képet. A nem napi használat megint az alkatrészpótlás (időkényszer hiánya) helyzetét könnyíti.

Ami még döntő (sokszor elhangzott már itt), az egyértelműen a kaszni állapota, minden más igénytől, anyagi helyzettől függően javítható, cserélhető. Egy kaszni rendbetétele drága és mind folyamatában, mind eredményében jellemzően kompromisszumokat igénylő művelet. (Nyilván a felhasználási céltól is függ.) :-?

Szóval ezekkel a dolgokkal kellene/érdemes most számolni. Amennyiben van hol tárolni, nincs útban és még örömét is leli az ember benne, emellett pedig már nem használja napi szinten (+ még lásd alapkérdések), addig szerintem nem feltétlen kell(ene) eladni.

Előzmény: Gerir5 (6113)
Gerir5 Creative Commons License 2020.02.20 0 0 6113

Szia! Gondolom el akarta vinni egy húszasért, aztán eladni nyolcvanért. Mondjuk akkor még volt rajta vizsga. Nem tudom, én sem értettem. Ahogy feltettem a hahura, 5 perc múlva hívtak ketten is (kb. reggel fél nyolckor), a tipikus mennyi a vége szöveggel.  Annyi idő alatt szinte meg sem jelenik a hirdetés. 10  perc után töröltem. Gondolkozom rajta hogy inkább megtartom, de az alkatrészellátás borzalmas, ami van az rettenetes minőségű, vagy aranyáron van, vagy mindkettő egyszerre. A bontott cuccok ára is elszállni látszik, csakúgy mint a komplett autóké. Viszont egy hónap után tegnap ráraktam az akkusarut, harmadik fordulatra gyönyörűen járt, mentem vele egy kört és vigyorogtam:) Nagy dilemma.

Előzmény: gkallmar (6112)
gkallmar Creative Commons License 2020.02.19 0 0 6112

Üdv.

Nehéz eset - egyébként képen se néz ki olyan rosszul.
De a tsó mit akar vajon vele? Fém nem sok van benne, járni sem szoktak ilyen típussal. (?)

Előzmény: Gerir5 (6109)
gkallmar Creative Commons License 2020.02.19 0 0 6111

Olajgombák környéke (menetük mellett) és/vagy az elektromos csatlakozójuk nem olajos?
Lehet, érdemes lenne mindegyiket egy-egy bele való másikkal is megpróbálni, azzal előjön-e a jelenség.

Előzmény: Törölt nick (6107)
gkallmar Creative Commons License 2020.02.19 0 0 6110

"A cél hogy csak a szándékomon múljon az OT rendszám megszerzése."

Na pont ez lenne a lényeg - jellemzően pl. gyári állapotot elérni - különösen nálunk - szinte lehetetlen, még akkor is, ha kéri és meg is fizetné az ember. (Ezt sajnos a hazai média hosszan tartó, áldásos munkájának is köszönhetjük. :(( )
Remélem (reméljük), hogy sikerül a karosszériás és fényező munkában valóban profit találni - természetesen majd várjuk a beszámolókat, ha aktuális lesz!

Előzmény: Törölt nick (6106)
Gerir5 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 6109

Sziasztok! Esetleg érdekelne valakit az eladósorban lévő kombim? Bocs hogy itt kérdezem, de a hahun hirdetve azonnal 5 tesó telefonál... Elég leharcolt, lejárt a műszaki is novemberben, ráadásul tetöcserés volt. egy autoszerelőtől vettem tavaly januárban , aki alkatrészeket hurcolt vele, a belseje is ennek megfelelő. Két éve vizsgára cseréltek küszöböt és hattyúnyakat, de a durókat csúnyán rakták vissza. Első gátlók kopognak. Viszont a motorja szuper, mindig pöcc röff, szuper karbi, új karbitalp, kuplung jó és könnyű, elöl új tárcsa, betét. Amúgy teljesen működőképes, de sok munka lenne vele. Talán inkább alkatrészek lenne jó. Nem is tudom mennyit ér, de inkább odaadom nagyon olcsón egy normális vevőnek, mint drágábban egy "neppernek". 

Amúgy képen sokkal jobban néz ki mint élőben... 

Gergö

Tibi47 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 6108

Ha az olajszint rendben van, nem lehet "ellöttyenés". Esetleg túl "vékony" olaj van benne. Ha jól tudom, a Trabant gyári leírása 20W viszkozitást ír elő, míg a Volkswagen ugyanezekre a motorokra már 10W-40-et javasol...

Előzmény: Törölt nick (6107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!