Üdv. Amennyiben még aktuális: a második képen ott az alvázszám (látható, csak nem olvasható a fotó minősége miatt) - tehát igen, máshol is megtalálható. :) Viszont ha ő vonatta ki, nem igazán értem a dolgot: a rendszámát tudja, sőt talán még a forgalmi száma is visszakereshető lenne - hogyan vonatta ki? (Eredetvizsgája utoljára mikor volt?)
Még egyszer, utoljára kívánok boldog új évet Minden Típustársnak!
Ez évben veterán korba lépett ugyanis minden 1,1-es (OK, az utolsó 444 kissé kivétel, bár azok is a szériagyártás idején készültek), innentől már a veterános világ rendszerébe kerülve, annak összes jó és kevésbé jó hozadékával. Emellett e fórum (nem)működése/kihalása is mutatja (OK, tudom, van a fb), mennyire eltűntek, eltűntünk sajnos a hétköznapokból. :( Köszönet Mindenkinek, aki meg tudta őrizni minél gyáribb állapotban, s be tudta így kísérni a veterán korba az 1,1-es, azaz a négyütemű Trabant pár példányát! Magam pedig örülök, hogy megismerhettem, használhattam - szomorú, hogy a világ egy teljesen más irányba ment, s megy tovább... Továbbra is vigyázzon Mindenki a Gépére - ezután még talán jobban is, mint eddig!
Sziasztok! A napokban vettem ezt az 5 évet állt csudát a kollégámtól. Ő vonatta ki a forgalomból még mielőtt beállt vele egy fa alá, hogy aztán eladhassa nekem. A rendszám a forgalmival leadva. Most ugye műszakiztatnom kell s ott kiállítanak valami "műszaki adatlapot" róla s azzal nyerhetem vissza a rendszámát. Az egyik fő problémám, hogy nem találjuk az alvázszámát. A jobb első kerékjáraton lévő gyártási plakett leesett, nincs meg. A tűzfalon pedig mindösszesen egy négyjegyű szám található. A plaketten kívül valahol megtalálható-e még a kocsiban az alvázszám?
92-es nem igazán lehet (a forgalomba helyezés nem számít). Azaz mikori? Mennyi km-t futott? Limó/Kombi? Szín? Törés/sérülés mentes? Kaszni állapota milyen, lakatolva volt-e már? Beltere, csomagtere milyen állapotú?
Bár a himbát/rudazatot/állványt is érdemes lehet megnézni, szerintem ez váltón belüli hiba lesz. Esetleg még a motor/váltó tartó bakokat is ellenőrizni lehet, hogy ott rendben van-e minden. (Helyzetrögzítő - amennyiben egyre gondolunk, elvileg van, de az "csak" azért felel, hogy menet közben ne lehessen lenyomás nélkül hátramenetbe váltani.)
Sziasztok. Az a problémám hogy a trabi 1.1 es a hátramenenetet elkezfte kidobálni.Csak a kézzel rátartok akkor hajlandó kapcsolódni.Az előremeneti sebességekkel nincs probléma.Talán lenne valakinek ötlete mi okozhatja ezt.Lehet csak a váltó kar állt el? Van esetleg helyzetrögzítő?
Van egy húsz éve nem futott, de kiváló állapotú valószínűleg 1992-es WV motoros Trabantunk egy garázsban. Felújítót hol találok? Vagy adjam el így, de hol?
Levételkor nincs igazán trükk, kétkarú lehúzóval vigyázva levehető. (Középre egy kis műanyag darab tehető, hogy a lehúzó ne hagyjon a tengelyen nyomot.) Felrakáskor viszont figyelni kell a menetes, kúpos csavarrész vágatának és a tengelyen lévő tüskék helyzetére.
Az ablaktörlő karokat az anyacsavar eltávolítása után csak le kell húzni a tengelyről, vagy van még valami trükk?
Azt már látom, hogy sikerült 601-hez való karokat vennem, kicsit megvezetett az 'új típus' elnevezés. 1.1-hez a Wartburg karja jó, vagy az is teljesen más?
Eladni venné, de kinek... :-@ Ahogy látom, a kötelék viszont meg van a GÉP felé, ami jó jelnek tűnik. :) A nagy dilemmához akkor pár alapkérdés: - Van-e zárt, fedett, normális klímájú, saját garázs, ahol nincs útban.(?) - Van-e szakértelem a karbantartáshoz, és van-e idő, kedv is hozzá.(?) - Amennyiben az előzőben leírtak (vagy azokból valamelyik) nincs, van-e megbízható, lelkiismeretes szerelő-ismerős, aki meg tudja ezeket oldani.(?) - Hobbiautó vagy heti/napi használat céljából tartaná (meg) az ember.(?) - Anyagilag mennyire kivitelezhető mindez - pl. az (alkatrész) áraknál azért már ott van a veterán-faktor, és a darabszám/gyártási idő okozta szorzó.(?) Utóbbihoz hozzá kell tenni azonban, hogy ma már ez a típus elsősorban hobbiautóvá vált (úgy veszem ki, esetedben már az), ami valahol azt hozza magával, hogy kevesebb alkatrész kopik/használódik, meg persze azok köre is változik a több állás miatt. Szóval az alkatrészekre leírtak ugyan nagyrészt igazak, de azért ez valamelyest árnyalja a képet. A nem napi használat megint az alkatrészpótlás (időkényszer hiánya) helyzetét könnyíti.
Ami még döntő (sokszor elhangzott már itt), az egyértelműen a kaszni állapota, minden más igénytől, anyagi helyzettől függően javítható, cserélhető. Egy kaszni rendbetétele drága és mind folyamatában, mind eredményében jellemzően kompromisszumokat igénylő művelet. (Nyilván a felhasználási céltól is függ.) :-?
Szóval ezekkel a dolgokkal kellene/érdemes most számolni. Amennyiben van hol tárolni, nincs útban és még örömét is leli az ember benne, emellett pedig már nem használja napi szinten (+ még lásd alapkérdések), addig szerintem nem feltétlen kell(ene) eladni.
Szia! Gondolom el akarta vinni egy húszasért, aztán eladni nyolcvanért. Mondjuk akkor még volt rajta vizsga. Nem tudom, én sem értettem. Ahogy feltettem a hahura, 5 perc múlva hívtak ketten is (kb. reggel fél nyolckor), a tipikus mennyi a vége szöveggel. Annyi idő alatt szinte meg sem jelenik a hirdetés. 10 perc után töröltem. Gondolkozom rajta hogy inkább megtartom, de az alkatrészellátás borzalmas, ami van az rettenetes minőségű, vagy aranyáron van, vagy mindkettő egyszerre. A bontott cuccok ára is elszállni látszik, csakúgy mint a komplett autóké. Viszont egy hónap után tegnap ráraktam az akkusarut, harmadik fordulatra gyönyörűen járt, mentem vele egy kört és vigyorogtam:) Nagy dilemma.
Olajgombák környéke (menetük mellett) és/vagy az elektromos csatlakozójuk nem olajos? Lehet, érdemes lenne mindegyiket egy-egy bele való másikkal is megpróbálni, azzal előjön-e a jelenség.
"A cél hogy csak a szándékomon múljon az OT rendszám megszerzése."
Na pont ez lenne a lényeg - jellemzően pl. gyári állapotot elérni - különösen nálunk - szinte lehetetlen, még akkor is, ha kéri és meg is fizetné az ember. (Ezt sajnos a hazai média hosszan tartó, áldásos munkájának is köszönhetjük. :(( ) Remélem (reméljük), hogy sikerül a karosszériás és fényező munkában valóban profit találni - természetesen majd várjuk a beszámolókat, ha aktuális lesz!
Sziasztok! Esetleg érdekelne valakit az eladósorban lévő kombim? Bocs hogy itt kérdezem, de a hahun hirdetve azonnal 5 tesó telefonál... Elég leharcolt, lejárt a műszaki is novemberben, ráadásul tetöcserés volt. egy autoszerelőtől vettem tavaly januárban , aki alkatrészeket hurcolt vele, a belseje is ennek megfelelő. Két éve vizsgára cseréltek küszöböt és hattyúnyakat, de a durókat csúnyán rakták vissza. Első gátlók kopognak. Viszont a motorja szuper, mindig pöcc röff, szuper karbi, új karbitalp, kuplung jó és könnyű, elöl új tárcsa, betét. Amúgy teljesen működőképes, de sok munka lenne vele. Talán inkább alkatrészek lenne jó. Nem is tudom mennyit ér, de inkább odaadom nagyon olcsón egy normális vevőnek, mint drágábban egy "neppernek".
Ha az olajszint rendben van, nem lehet "ellöttyenés". Esetleg túl "vékony" olaj van benne. Ha jól tudom, a Trabant gyári leírása 20W viszkozitást ír elő, míg a Volkswagen ugyanezekre a motorokra már 10W-40-et javasol...