Erre AUE szerintem elég jól válaszolt. Másrészt elég nagy az egyetértés a Gépjármü Importörök között. Nagyon egységes és összetartó lobbijuk van. Nyílván házon belül megoldják, hogy keletkezzen egy kis extraprofit, ugyanakkor egy-egy akcióval mégis adnak a vevöknek is valamit. Azaz úgy vesznek el, hogy közben adnak is.
Eleve elég érdekes dolog az, hogy az USA-ban jóval alacsonyabb listaárakból is komoly 10-15% kedvezményeket lehet kiharcolni, miközben még részletfizetés is marad. Ez valahol elgondolkodtató!
A sok hozzáadott extra pedig csak korábban volt extra, amíg csak néhány autóban volt benne. Most, hogy szinte mindeegyikbe kapható, inkább bele is rakják a nagyját, mert a fajlagos költsége kevesebb, és ugyanakkor vevöcsalogatónak is jó. Hiszen azt kell elérni a fogyasztók tudatában, hogy a 2-3-4 éve vásárolt autót, amivel meg volt elégedve a vevö, újból náluk cserélje egy újabbra. Holott a valóságban jóval kevesebbeknek valóban szükségük új autó vásárlására annyi idö után. De azáltal, hogy most például a kisautók jelentös részét is klímával meg motorosablakkal, meg stb. árulják, a 3-4 éves Punto is elavultnak tünik, pedig a valódi rendeltetését tökéletesen ellátja. A PR és Marketing viszont sokakkal elhiteti, hogy az újdonságok nélkül már nem is tud élni!
Szóval, ha tartósan marad ez a helyzet, és az infláció is valóban 6%-ra vagy az alá esik, akkor majd elképzelhetö, hogy ténylegesen, pusztán emiatt is csökkenjenek az autók árai. Addig viszont inkább a fentiek állják meg a helyüket!
Na jó. Úgy látom nem volt tiszta. A forint erősödése 2 éve többnyire ismeretlen fogalom volt. Eccer fenn eccer lenn. Most viszont más a helyzet. Fenn, fenn...de vajon lesz-e érezhető hatása?
Sajnos nem. A 147-esnek tudtommal már kétszer emelték az árát, és a 156-os alapára is bö 1 milliót hízott röpke 2 év alatt (igaz gazdagodott az alapfelszereltség is!)
Szerintem alapvetöen a túltermelés okozza az árcsökkenést, mert inkább eladják nyomott áron, csak ne kelljen raktározni, ne náluk öregedjen az autó.
Amire túlkereslet van (lásd 147-es) azt eladják akármilyen áron.
Én pesszimista vagyok a kérdésben. Erre az az okom, hogy szerintem a tervszámokat jóval azelőtt alkották meg, hogy ennek a változásnak hírét lehetett volna érezni. Következésképpen a tervezett árakkal kb. mindenki hozni fogja a tervezett értékesítési mennyiséget, hiszen a piac elviseli az aktuális árakat. jelentősen többet értékesíteni senkinek sem érdeke, mert akkor a jövő évi számokat ennek fényében magasabbra kell venni, ami már nem lesz egy népünnepély megvalósítás terén.
Következtetés: az importőrök az égből jött árfolyamnyererséget felhasználják az eredmény javítására, és nem engednek az árakból. Kivételt azok képeznek majd, akiknél valamilyen okból veszélyben forog a 2001-es terv teljesítése.
Nem hiszem! Csak azt látom hogy új Alfát nem lehet 4 millió Ft alatt venni! :(( És a 4 milliós sem nyújt különösebben nagy élményt a menetdinamika terén! :((
A forint dollárhoz és egyéb konvertibilis valutákhoz viszonyított erősödése vajon mikor lesz megérezhető a német francia nyelvterületről érkező autók áraiban? Vagy már esetleg érezzük is?
A Clio modellápolásával pl. feltűnően sok extra került a kocsiba, ráadásul jóval olcsóbb így a kocsi mint a felcicomázott régi. Talán ez már az egyik jel? Vagy ott a focus 2.8-ért klímával? Eladhatatlan készletek miatt csökkentik az ezek szerint magas árréseket, vagy az említett folyamat is közrejátszhat ebben? Szerintetek?