Keresés

Részletes keresés

Balee15 Creative Commons License 2 napja 0 2 63542

Pályaállapot miatti sebességkorlátozás. Hónapok óta így megy ez, de lehet azzal sem túlzok, ha fél éves intervallumot jelölök meg. Nem tudom behatárolni, tényleg régóta fennáll már ez a vmax=5 km/h-val történő kiindulás onnan.

Előzmény: Racilaci (63541)
Racilaci Creative Commons License 2 napja 0 3 63541

Ha már villamos: a Kandó-hurokból kifelé miért úgy kanyarodik, mintha épp most gondolkodna a vezető, hogy visszatolasson-e? Gyakorlatilag a gyalogostempónál is lassabb. Ez szokványos vagy csak én fogtam ki egy ilyet?

DMR busz Creative Commons License 2 napja -2 0 63540

Úgy emlékszem, ez a villamos maga kezeli a közlekedési lámpákat-sztori egy pár évvel ezelőtt már elhasalt, azzal az indokkal, hogy nem hozta a hozzáfűzött reményeket. Vagy nem? 

Előzmény: jeek (63538)
rednalhgih Creative Commons License 2 napja 0 1 63539

Értik már a megyén kívüli olvasók mit jelent a "sorsodborsod" kifejezés? :)

 

Itt minden mínusz végtelenből indul és a kézenfekvő megoldásokig néhány kört le kell futni (akár több évtizeden keresztül) amíg eljutunk addig a pontig ahol egyébként is lennünk kellene az első napon ahogy megvalósult az elképzelés.

Íme egy újabb eset hogyan is "működik" nálunk a mindennapi élet.

Rendesen körbetáncolták a problémát és kiderült hogy az lesz ami a kevésbé szar (vagyis amit ide leírtunk többször)

 

No akkor nézzük....

 

A közeledő villamosok maguk fogják szabályozni ....

Ez olyan ismerős valahonnan.Végül is jobb később mint a sohasem.A ződmiskóc reklámarcaitól csak annyit kell megkérdezni hogy eddig milyen műsort néztek.Mert hogy nem a dayka-meséket abban biztos vagyok.

 

Bejelentkezési koordinátapontok feltöltése...

Ez olyan szépen lett fogalmazva hogy terinéni elolvad tőle válaszások előtt.Kár hogy a lakosság nagy része nem tudja hogy eddig is így működhetett volna.

 

Mindössze néhány másodperces megállás....

Mérni fogjuk.Mindkét irányba.Le is írjuk ide.Ha több azt is .)

Innentől felmerül a kérdés hogy a keresztirányú autósforgalom hogyan fog bonyolódni reggeli és délutáni csúcsban mert a villamosok miatt (1V-1AV-2V) megváltozik a többi szakasz telítettsége is.

 

Forgalomcsillapítási intézkedések ..elnevezésű projekt.....

Mit csillapítottak?Szerintem nem sok mindent.Zajt biztos nem mert ugyanaz a kocsimenniység ami eddig ráczgyörgyön viszonylag gyorsan elsuhant az most áll a semmi közepén várva a pirosnál.

Károsanyagot szintén nem pont a televert lámpaerdő következtében.

Eljutási időt gyalogosnak?Azt sem hinném mert próbáltam a környéket és csomópontnál többet kellett várni a zebra előtt mint anno.Zongorásháznál konkrétan nekemjöttek mert a vároháza felől induló zebrázók nem egyesével hanem csoportosan tudnak átkelni.A régi felállásban megjelent egy gyalogos és az autós átengedte így a szűkös saroknál nem könyökölték le egymást mivel elfért mindenki.Kocsonya első napján a zebra mindkét végén több tucat,felgyülemlett gyalogos és tapostuk egymást a helyszűkének köszönhetően.Ez 20 évig nem fordult elő velem mert lámpa nélkül eleve nem gyűlt össze "tömeg" a zebránál.

 

Villamos előnyben részesítése....:D

Erre inkább nem írok semmit.Mindenki döntse el vérmérsékelte szerint melyik trágár szó illik ide.A városháza sajtóosztálya újfent kitett magáért...ottsevótunkhe....

 

Egy szerelvényen akár 230 fő is utazhat....

Khmmm...jó lesz az 300-ra is mert volt részem olyan heringben amikor megfordulni alig tudtam.Alapból centrumnál 130-150 utas is felszállhat a félházzal érkező villamosra.Közben városháztérig telítődik.

 

Szemben az autóban ülő 1-2 fővel....

Feltalálták a lyukat a cső mindkét végén.

 

Jelenlegi 23 másodperc helyett 6 másodpercre rövidül....

Jaj de szép lesz.Meglátjuk milyen következményekel jár.

 

Az ott működő iskola továbbra is megközelíthető....

Igen ez így van csak ehhez meg kellene győzni a szülőket hogy tompikát ne a kapu előtt tolják ki az anyósülésről járó motor mellett és búcsúpuszit dobva orcájára hanem pakolják fel a legközelebbi villamosmegállóban a villamosra.Amíg a gyerek fel nem mászik a többi diákkal a fedélzetre addig ez csak falrahányt borsó.

Egyeseknek presztízskérdés hogy a gyerek ne menjen a néppel hanem kiváltságosként élvezze a négykerekű buborékvilágot.

 

Megpróbálom megtippelni a közeljövőt.

A sajtó hozsanna nem sok autóst fog kiszállítani a kocsiból.Aki villamosozott az ezután is fog.Mindegy hogy 85 vagy 3 másodpercet várt a zeneiskolánál,bérlete megvan,1-2 perc idegbajt kiküszöbölnek az életükből.

Ezt olvasva kopni fog a szentistván-hunyadi autósforgalom ami jó hír lenne de nem az mert a petőfi-meggyesalja viszi azt is aki eddig dísz térnél jött a belváros felé.Rosszabb esetben étm felé megy.

Mivel a lámpa marad,a keresztirányú forgalom feltorlódik csúcsidőben daykán a villamos előnye miatt.

Annyit érnek el hogy a hunyadi forgalma átkerül petőfi-meggyesalja-étm szakaszokra.A mennyiség nem lesz kevesebb.

Másrészt nem csak iskola van ott hanem okmányiroda,call center,lakóházak,pizzéria,fogászat..stb ami plusz autósforgalmat generál.Felesleges a kossuth gimire kihegyezni a cikk zárását,az csak egy része az egésznek.Ráadásul reggel bemegy a diák és onnantól délutánig mint célpont nem szerepel senki listáján.

 

Kenegetik,kenegetik de csak kevésbé szar lesz.

 

 

 

 

Előzmény: jeek (63538)
jeek Creative Commons License 3 napja 0 3 63538
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 2 63537

Budapesten volt de nem volt jellemző a napi 400 km-nél nagyobb futás.

Pár vonalon évekig ment a 2x210 km = 420 km.

 

De a vonalak többségén a teljes üzemidőben (kb. 19-20 óra) dolgozó buszok is csak 300+ km-t mentek.

 

Racilaci Creative Commons License 3 napja -1 2 63536

Pedig nagyon is érthető a hozzászólás. Néhány hónapja végigbeszéltük azt itt, hogy a miskolci fordák igencsak szellősek, sok-sok kiállással. Ha a cég / város egyszer komolyan venné, hogy a busz azért van, hogy járjon, s feszítettebb fordákat raknának össze (akár úgy is, hogy a sofőrök egy nap több buszt is hajtanak), akkor lehet akadálya ennek, hogy közben már a buszok műszaki paramétereit is ehhez a szellősebb kiadáshoz simulnak.

 

Én legalábbis így értelmezem a hsz-t.

 

 

Ezzel együtt a napi 400 km szerintem elegendő hatótáv, illetve egy szorosabb fordarendben is megoldható a buszok töltése.

Előzmény: Eládi (63531)
Eládi Creative Commons License 3 napja 0 2 63535

Így van.

Előzmény: aleex18 (63534)
aleex18 Creative Commons License 3 napja 0 2 63534

Az egésznapos járműfordák kb. 190-200 km-t, a kétrészesek kb. 110-120 km-t tesznek meg.

Előzmény: balakaa (63533)
balakaa Creative Commons License 3 napja 0 2 63533

Egy pl 35-ös szám hány km?

Előzmény: Eládi (63531)
Balee15 Creative Commons License 3 napja 0 2 63532

Helyiben nem nagyon van szükség ettől nagyobb hatótávra, sőt. Átlagban a csuklós számok többsége még a 300 km-es napi km teljesítményt sem éri el.

Előzmény: diamond way (63527)
Eládi Creative Commons License 3 napja 0 4 63531

Nem feltétlenül értem ezt a hozzászólást.

Jelenleg például az 5/1 fut naponta durván 360 km-t. Ettől többet nemigen megy váltó fordás busz. Például ha egy 7-est nézünk az alulról súrolja a 300 km-t. 

Tehát ha tud fixen 400 km-t egy érkező ebus, azt bőven elegendőnek gondolom.

Előzmény: Kisafka (63529)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 4 63530

 - 1 db szóló dízel városi busz =  kb. 80 millió Ft.-

 - 1 db szóló elektromos városi busz = kb. 180 millió Ft.-

 - 1 db szóló városi hidrogén hajtású busz = kb. 270 millió Ft.-

Előzmény: Peraltada (63524)
Kisafka Creative Commons License 3 napja -1 3 63529

aztán meg rohadjon meg a városháza és a közlekedési osztály , hogy az utasok érdekeit veszi figyelembe és nem azt hogy 400 km alatti buszfordák is legyenek szépszámmal 

Előzmény: Eládi (63528)
Eládi Creative Commons License 4 napja -3 0 63528

Pontosan elég egy váltó műszakhoz. 

Előzmény: diamond way (63527)
diamond way Creative Commons License 4 napja 0 2 63527

Jó buszok csak a 400 km nagyon kevés egy csuklósnak! 

Előzmény: Eládi (63526)
Eládi Creative Commons License 5 napja -2 1 63526

Pesten volt (van?) is a hetekben egy piros Byd teszten, remélem hozzánk is el látogat.

Nem vagyok elektromos busz párti, de be kell látni hogy jó kocsik ezek a Byd-ek.

Előzmény: N-core (63525)
N-core Creative Commons License 5 napja 0 2 63525

A csuklósok esetében elég érdekes, hogy pont nemrég mutatták be a BYD csuklósait, amik a szólóval megegyező alapokra épülnek.

Előzmény: Peraltada (63524)
Peraltada Creative Commons License 5 napja -3 1 63524

Az MVK az alábbi új buszokra írt ki tendert:

 

- 3+1 db elektromos csuklós

- 6+3 db elektromos szóló

- 1 db hidrogénbusz (szóló)

 

Persze ez csak feltételes kiírás, előbb nyerni kell a HUMDA pályázatán. 

rednalhgih Creative Commons License 2024.05.11 0 3 63523

Még mindig nem oldották meg ezt a "gigantikus" problémát a vízügynél?

Végül is mit várhatunk hiszen a dayka ökörség is olyan amilyen jelenleg is.A héten mértem 44 másodperc álldogálást ,szóval csíptek belőle negyedet/harmadot ,aztán malomszögnél vagy átjut vagy nem.Többségében ott is dekkolni kell villamosnak.Ma is néhány autó várt a semmire délelőtt petőfinél,egy darab zebrázó gyalogos nem lézengett a közelben direkt figyeltem (khmm szombat és város napja)

Hasznos ez a lámpaprogram csak maradjon a játszószőnyegen mert a valóság nem kedveli.

 

Győri kapuban választási útjavítás sínekre tereléssel.Ugye hogy lehet ezt szombaton is művelni negyedannyi autóval,kevesebb károsanyag kibocsátással.

Villamosoknak örültek (bécsi,bengáli,tatra) és több helyen fotózták.Főtéren lekapták a retro Ikarust is páran.

Főutcán szintén fotósok,szlovák,cseh,német szavak és kattingattak ezerrel.Itt a jobb idő és megjelentek a turisták.

Előzmény: Farmerlegend (63519)
rednalhgih Creative Commons License 2024.05.11 0 3 63522

Képzelem mennyire hiányzik a volán-máv gigavízfejnek a miskolci tömegközlekedés minden nyűgével és tartozásával :)

Tessék csak tessék,lehet "konszolidálni" a pénztárcát.Maga az állam is úszik az adósságok között.Általában választásokig kuss van a költségvetésről,utána jön a hiszti.Nem lennék meglepődve ha már nyáron padlóra küldenék a tömegközlekedésre fordítandó keretet.Bár ez minket nem érint mert az évi 500 milla is el lett vonva.

A volánt érhetik meglepetések akár már idén.

Tudjuk régóta hogy akinek nincs kocsija az annyit is ér .) 

Előzmény: jbaal (63518)
jeek Creative Commons License 2024.05.10 0 2 63521
Évek óta spórolnak??? Jó lesz az évtized óta is. Lásd: 38976. hozzászólás (pedig akkor még nem is ennyi volt a villany ára, mint most)
Előzmény: jbaal (63515)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.05.10 -5 2 63520

Ahol meg ez az újfajta gagyi semmire se jó haveri led van ott meg aztán tök mindegy fel van-e kapcsolva vagy sem mert sokat úgyse látni... A régi jobb ebben is.

Előzmény: jbaal (63515)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.05.10 -4 2 63519

Én csak annyit szeretnék kérdezni, a Vízügyi igazgatóságnál mikor méltóztatnak a Lévay felé menő sávot a jelenleg csak jobbra kanyarodó sávba tenni?! Mert az nonszensz, hogy jelenleg a belső sáv megy egyenesen és balra a hídra, dupla pirosat várva mert a szembejövők miatt és a balra kanyarodás lehetősége okán nem engedhet hamarabb zöldet. Így legalább 2 perc piros, minden egyes nap a kocsisor vége a Bajcsy buszmegállónál van, aminek következtében a Selyemrét felől jövők nem tudnak bakra fordulni a Vízügyi fele, beragadnak a sínre, de ugyanez aki a Gömöri felüljáró felől jön. Érthetetlen, hogy amióta átadták a hidat, ezt a sáv korrekciót mai napig nem tudták megoldani. Pedig rohadt egyszerű. A jobbra kanyarodó sávba kell tenni az egyenesen haladót, így ott tovább lesz zöld. A belső sáv pedig csak balra kanyarodó lenne a jövőben... De hogy ehhez milyen diploma kellhet az jó kérdés. 

Előzmény: jbaal (63518)
jbaal Creative Commons License 2024.05.10 -7 2 63518

Tény, hogy sok helyen nincs értelme a lámpának, de azért az meg túlzás, hogy a 3-as út Búza tér környéki szakaszain is kikapcsolgatják élettel teli tavaszi, nyári péntek és szombat estéken is. Pl. a Szeles utcánál a 4 emeletes sárga panelok előtt vagy éppen a Soltész-József Attila kereszteződésben. Arról meg ne is beszéljünk, hogy hány villamost b*sztak telibe, mire végre a Centrumnál sikerült visszakapcsolni.

Kevesebbet fogyaszt a villogó sárga mint a piros meg a zöld b*zmeg? Egyáltalán a 3-as út szakaszait miért adják ennek a dilettáns önkormányzatnak a kezébe? Ezeknél még az államnál is jobb helyen van bármi. Vagy most is ott van ez a rész?

Ugyanígy lehet reklamálni a központosítás és egyebek ellen, de speciel pont a miskolci helyi közlekedés még a a Volán kezében is jobb helyen lenne mint ezeknél a kutyütőknél.

 

Előzmény: rednalhgih (63517)
rednalhgih Creative Commons License 2024.05.10 0 1 63517

Elvileg alkonykapcsoló szabályozza ezt a történetet ,el tudom képzelni hogy kiiktatták és manuálisan barmolják a költséghatékonyság érdekében.

Eddig az volt a baj hogy 24 órában világítják a villamosmegállót,most több helyen este is marad a közvilágítás.Magyaroschan megtalálták a két szélsőértéket (újra-sokadszor)

 

De most őszintén?Ugyan minek lenne este 20-kor mindenhol bekapcsolva a közlekedési lámpa?

Hétfőtől péntekig 19 után alig van autósforgalom.Nincs miért tömegeknek mozdulni esténként.Aki kulturálódik vagy eszik-iszik az meg sem tölt egy 35ös szólót.Aki kocsival van az pedig csak állna a semmi közepén várva a senkire a pirosnál.Generalinál szoktam röhögni ha esténként 20 vagy 21 után megyek dél felé,áll minden busz várva azt a két kelet-nyugat irányú autóst.

Így is televerték lámpával a várost,legalább akkor esténként ne akadályozzák a forgalmat.Persze jogos hogy ilyen helyzetben vagy ennek vagy annak működnie kéne elkerülve a koccanást.

 

Megint csak azt írom (eme újabb bizonyítékot felhasználva) hogy malomszög ilyen formában való felhasználását kerülni kellene.Kiderült hogy a tér csücskében is meg tud állni a villamos,onnan a coopos bolt egy köpésre.Kocsonya,havi vásár,villamospótlás megoldható ideiglenes megállóval a bolt előtt.A szent istván szökőkút melletti szakasza nem adott soha akkora forgalmat mint a malomszög kereszteződés.

A bolt előtti utasszaladgálás legalább belátható az egyirányú (!) szent istván autósainak messziről,ellenben a tizeshonvéd-ilona-malomszög-hunyadi összevissza minden irányú autós és gyalogos trombózis kilátást akadályozó villamosokkal egy kész káosz.Csak azért nem történt eddig haláleset mert sofőrök 5 km/h-ra lassítanak.

Az egészet meg lehetne előzni ha pár száz métert haladnának városháza irányba.Költségekről nem beszélve.

 

Az egy dolog hogy spórolnak a szutykok a villanyszámlán de az nagyobb probléma (szerintem) hogy a degenerált lámpaprogramok miatt napközben is állnak autósok terhelve a környezetet.Ződmiskolc duma csak egy porhintés,ha komolyan gondolnák akkor gyomlálnák a felesleges lámpákat mert éves szinten olyan mennyiségű üzemanyagot elégetnek a zebra előtt amit köbméterben illik számolni.  

Előzmény: jbaal (63515)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.10 0 2 63516

Szia!

 Dehogynem , itthon is van   Esztergom,

Előzmény: jbaal (63515)
jbaal Creative Commons License 2024.05.10 -3 5 63515

Elég aljadék színvonalú volt a Malomszög utcánál a villamospótlás miatt kialakított frogalmi helyzet.

Közlekedési lámpák jó miskolci falusi szokás szerint este 8-kor kikapcsolva, a közvilágítás fillérbaszó módon nincs felkapcsolva, csak mikor már tényleg korom sötét van, a kereszteződés után, a szökőkútnál bent áll egymás mellett két villamos, amik tökéletesen eltakartak bármiféle kilátást a Petőfi utca felől érkező autósok, és a zebrán átkelő gyalogosok számára a Hunyadi János utca felől a villamosokkal párhuzamosan érkező autósok irányába. Közben még gyalogosok is mászkáltak át a zebrán minden irányban a totális szürkületben, közvilágítás nélkül.

A Hunyadin érkező, elvileg elsőbbséget élvező autósok is folyamatosan lassítgattak szinte állóra, mert annyira lószart sem leehtett látni.

 

Ilyen elbaszott egy putri igénytelen fillérbaszó város se Bulgáriában, Albániában, se Kazahsztánban nincs, csak talán Afrikában valahol. Évek óta konkrétan a közvilágításon spórolnak ezek az ingyenélő tetvek.

Racilaci Creative Commons License 2024.05.09 0 2 63514

Ha a kib.szott propagandát elviseli valaki, akkor érdemes megnézni mindenhol a kifogástalan aszfaltburkolatot.

Előzmény: reclipse (63513)
reclipse Creative Commons License 2024.05.09 0 3 63513

Sziasztok, nem tudom volt e már, de mindenképpen érdekes. Egy svéd villamosrajongó készítette 1989-ben: https://youtu.be/60QU0Jhh5bE?si=C4OWEJiRDhIWqFhX

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!