Motorhangokat nehéz szavakkal leírni. Ciripelést a dugattyú billegéskor, porlasztó suber harangozásakor szokták emlegetni. Utóbbit ki lehet zárni járó motornál, levett szűrővel, ha egy újjal megnyomod a henger felé és elhallgat.
A dugattyú a csapszeg mind két bemenetnél kormos volt
A hangja nem tetszett olyan ciripelős volt.
A lendkereket megforgatva amikor a dugó a hengerben volt gyertya nélkül hatókar aljáról furcsa kottyanás volt.De oldal irányba nem kotyogott a főtengely, mint a you tube videón.
Viszont volt egy you tubeos video ahol ugyan ez a hang volt működés közben.Kérdeztem de nem tudta rá a választ a tulaj.
Ő is azért tette fel a veterán fórumra a kérdést mert bántotta a dolog.Édesapámé volt szép állapotú ezért ragaszkodom annyira hozzá.Hajtókar oldalirányú kotyogása a sonkáig az gáz függőlegesen mozgatva nem érzek nagy hézagot de ez dugó nélkül nem terhelésen.A piros könyv 1mm ír oldalirányú hajtókar kotyogásnál a hengertalpnál .No itt sonkáig ér de nem húsvéti sonkáig mert az elfogyott.Köszi a hozzá szólást.
Rászántam magam nagynehezen a hengerfej levételre mert nagyon kottyant valami a hengerből.Bánatomra a hajtókar oldal irányba bele ér a sonkába bár nem látszik rajta sérülés.Függőlegesen nem érzékelhető kotyogás.De gondolom dugattyúval terhelésnél lóghat.A dugattyúból a csapszeget alig lehetett kitolni.Ez lehet az oldali irányú lógástól is?
Vagy ennyire szorulnia kell?Gondolom ezt a nagy oldalirányú hajtókar lógás már felújítást igényel.
Működik de tuti nem optimális.Nem lehet véletlen hogy minden gyártó a lehető legközelebb építette a megszakítóhoz. Én mindig a blokkra csavarozom fel jobb oldalt a gyújtás mögé.Ott van hely bőven és könnyű hozzáférni.
Pannonia gyujtótekercs rákötve a kondenzátorra jobban mondva a vezetékére ami a megszakító kalapácsra megy úgy oké .Bár a kondit kiváltanám egy újra és valahová máshová tenném.Csak azért akarnám így nem kellene szerencsétlenkednem a mütyür csavarral.
Értem mire gondolsz, vagyis mely túl restaurált Pannoniákra. Magam sem foglalkozom már ilye gépekkel. Sajnos a gazdáik rendre elvannak szállva mind maguktól, mind a csillogó mindehol kromos motorjuktól.
De pl egy R25-ös BMW-t 1959- ből gyári kopottas patináns fénnyel, tőkeletes műszaki allapotban nem tudsz itthon forgalomba helyezni. Ami mellesleg kint minden gond nelkül közlekedik. Mert ugye OT az itt más jelent.
Össze vannak nagyon kuszálodva itt a dolgok sokszor
Oszinten megmondom en mar jo ideje hanyok a "restauralt" Pannoniaktol.
20 evvel ezelott, mikor meg nem lehetett veluk Dunat rekeszteni, en is sokszor kardoskodtam az eredetiseg mellett, nem tagadom... de tanul az ember, valtozik, es latva a sok elrontott felujitast, jopar eve valami atfordult bennem es sokkal jobban ertekelem az eredetiben megkopott gepeket... meg akkor is, ha van rajtuk nemi atalakitas, ami a tulaj sajat izleset tukrozi, vagy epp hasznalhatobba teszi a mindennapokban.
Tényleg super építes. Van egy 90-es évekbeli feelingje :)
Kedvelem az ilyen építéseket.
Annyira sajnálom amikor peldául a 80-as évek "gyorsasági" p21-eseit vissza unifirmizálják. Nekem jól esik amikor látok néha börzen egy-egy pinceből előhúzott csutka kormanyos , etz fékes, hurkás üléses kéthengerest. Vagy egy tacskó kormányos T5-öst, egy csopper Uralt.... ezek korlenyomatok. Es arra is emlekeztetnek, hogy valaha vagytunk a szabadságra, sok ember alkotott. Lehet erre valaki azt mondja csak a gyári, és a 100.000-dik fekete T5-H is krom csavarokkal kell restaurálni, polir fényezéssel ( amilyen sose volt) . De azert ne feledjuk azok az emberek nem a telefont pörgették a kezükben.
Erről jut eszembe, valamikor nagyon sok éve felbukkant itt a fórumon is egy házilag 4T-sitett blokk képe, nincs meg az véletlenül valakinek lementve? Én próbáltam megkeresni de nem jártam sikerrel.