Keresés

Részletes keresés

Joleszta Joleszta Creative Commons License 4 napja 0 0 229392

Sajnos hajtókar kuka.

Kottyan minden felé.

A főtengelyen oldal irányba is eltekerve van holtjàtéka 1 pici.

Ezért volt dugattyú gyűrű hangja.

No most lesz nehéz dolgom.

tutus1 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 229391
a_motor Creative Commons License 2024.05.06 0 0 229390

Motorhangokat nehéz szavakkal leírni. Ciripelést a dugattyú billegéskor, porlasztó suber harangozásakor szokták emlegetni. Utóbbit ki lehet zárni járó motornál, levett szűrővel, ha egy újjal megnyomod a henger felé és elhallgat.

Előzmény: Joleszta Joleszta (229384)
Dave_407 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 229389

Sziasztok 

 

Van egy t1 blokk.

Érdekel valakit?

 

Dávid 

 

 

Joleszta Joleszta Creative Commons License 2024.04.30 0 0 229388

Rendben.Jelentkezni fogok.

Előzmény: Nagyon vidéki (229387)
Nagyon vidéki Creative Commons License 2024.04.29 0 0 229387

Üdv! Ha nagyon nem jutsz előre, és ki tudod hozni Ongára, megnézem neked mi a bibi.

Előzmény: Joleszta Joleszta (229385)
abes Creative Commons License 2024.04.29 0 0 229386

Debrecenben Vasadi Mihály biztos vállal.

Pest megyében Benkő Csabi is.

Pénztárca legyen vastag, mert a minőségi cuccok nem olcsóak.
Máshogy meg nem érdemes felújítani.

Előzmény: Joleszta Joleszta (229385)
Joleszta Joleszta Creative Commons License 2024.04.29 0 0 229385

Ki vállal  blokk felújítást?

Már ezt kérdeztem egyszer itt a fórumon de senkit nem tudtak ajánlani legalábbis borsodban.

Vagy esetleg pesten?

Elhiheted már érdeklődtem a youtubon blokk felújítást végző sráctól is de nem vállal.

Joleszta Joleszta Creative Commons License 2024.04.29 0 0 229384

A dugattyú a csapszeg mind két bemenetnél kormos volt 

 

A hangja nem tetszett olyan ciripelős volt.

A lendkereket megforgatva amikor a dugó a hengerben volt gyertya nélkül hatókar aljáról furcsa kottyanás volt.De oldal irányba  nem kotyogott a főtengely, mint a you tube videón.

Viszont volt egy you tubeos video ahol ugyan ez a hang volt működés közben.Kérdeztem de nem tudta rá a választ a tulaj.

Ő is azért tette fel a veterán fórumra a kérdést mert bántotta a dolog.Édesapámé volt szép állapotú ezért ragaszkodom annyira hozzá.Hajtókar oldalirányú kotyogása a sonkáig az gáz függőlegesen mozgatva nem érzek nagy hézagot de ez dugó nélkül nem terhelésen.A piros könyv 1mm ír oldalirányú hajtókar kotyogásnál a hengertalpnál .No itt sonkáig ér de nem húsvéti sonkáig mert az elfogyott.Köszi a hozzá szólást.

 

abes Creative Commons License 2024.04.29 0 0 229383

"Tanácsot kérnék tőletek."
Vagy pakold össze és használd így vagy vidd el egy teljes felújításra. Sokba fog kerülni.

Előzmény: Joleszta Joleszta (229381)
a_motor Creative Commons License 2024.04.28 0 0 229382

Ha nehezen jön ki a csapszeg a dugattyúból, az jó.

Ha nincs sugárirányú hézag a hajtókar nagyszemnél, az jó. (feltéve, hogy ez 100% megállapítható)

Ha a hajtókaron nincs nyoma, hogy hozzáérne a főtengelyhez, az jó.

Ha a hajtókart oldalra nyomva eléri a főtengelyt, akkor:

-vagy mégis van sugárirányú hézag (több mint kéne) így tudod "elferdíteni",

-vagy a tengelyrányú hézagolással van probléma (megkopott, törött, vagy nem is volt jól összerakva)

 

A szétszedés oka nem világos, mit értesz azon, hogy "nagyon kottyant valami a hengerből" (egyszer vagy folyamatosan?).

Előzmény: Joleszta Joleszta (229381)
Joleszta Joleszta Creative Commons License 2024.04.27 0 0 229381

Rászántam magam nagynehezen a hengerfej levételre mert nagyon kottyant valami a hengerből.Bánatomra a hajtókar oldal irányba bele ér a sonkába  bár nem látszik rajta sérülés.Függőlegesen nem érzékelhető kotyogás.De gondolom dugattyúval terhelésnél lóghat.A dugattyúból a csapszeget alig lehetett kitolni.Ez lehet az oldali irányú lógástól is?

Vagy ennyire szorulnia kell?Gondolom ezt a nagy oldalirányú hajtókar lógás már felújítást igényel.

Tanácsot kérnék tőletek.Köszönöm előre is.

a_motor Creative Commons License 2024.03.12 0 0 229380

Talán a melegedés elkerülése szól még a lámpába szerelés mellett....

Működik ez mindenhogy!  :)

Előzmény: trafo2000 (229379)
trafo2000 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 229379

Működik de tuti nem optimális.Nem lehet véletlen hogy minden gyártó a lehető legközelebb építette a megszakítóhoz. Én mindig a blokkra csavarozom fel jobb oldalt a gyújtás mögé.Ott van hely bőven és könnyű hozzáférni.

Előzmény: a_motor (229377)
a_motor Creative Commons License 2024.03.10 0 0 229378

mármint a drót, gyárilag

Előzmény: a_motor (229377)
a_motor Creative Commons License 2024.03.10 0 0 229377

Úgy emlékszem a régiek a lámpafejbe szerelték...

Nem tudom a hosszú vezeték számít-e. (viszont már ott van)

Előzmény: T1OK3 (229376)
T1OK3 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 229376

Én az akku dobozba tettem a kondit, évek óta működik.

Előzmény: Joleszta Joleszta (229375)
Joleszta Joleszta Creative Commons License 2024.02.23 0 0 229375

Pannonia gyujtótekercs rákötve a kondenzátorra jobban mondva a vezetékére ami a megszakító kalapácsra megy úgy oké .Bár a kondit kiváltanám egy újra és valahová máshová tenném.Csak azért akarnám így nem kellene szerencsétlenkednem a mütyür csavarral. 

trafo2000 Creative Commons License 2024.02.06 0 1 229374

Ez szerintem gyári,de azért jól néz ki

Előzmény: Zoli_t5H (229372)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.06 0 0 229373

Értem mire gondolsz, vagyis mely túl restaurált Pannoniákra. Magam sem foglalkozom már ilye  gépekkel. Sajnos a gazdáik rendre elvannak szállva mind maguktól, mind a csillogó mindehol kromos motorjuktól. 

De pl egy R25-ös BMW-t 1959- ből gyári kopottas  patináns fénnyel, tőkeletes műszaki allapotban nem tudsz itthon forgalomba helyezni. Ami mellesleg kint minden gond nelkül közlekedik. Mert ugye OT az itt más jelent. 

Össze vannak nagyon kuszálodva itt a dolgok sokszor 

 

Előzmény: Zoli_t5H (229372)
Zoli_t5H Creative Commons License 2024.02.06 0 0 229372

Oszinten megmondom en mar jo ideje hanyok a "restauralt" Pannoniaktol. 

20 evvel ezelott, mikor meg nem lehetett veluk Dunat rekeszteni, en is sokszor kardoskodtam az eredetiseg mellett, nem tagadom... de tanul az ember, valtozik, es latva a sok elrontott felujitast, jopar eve valami atfordult bennem es sokkal jobban ertekelem az eredetiben megkopott gepeket... meg akkor is, ha van rajtuk nemi atalakitas, ami a tulaj sajat izleset tukrozi, vagy epp hasznalhatobba teszi a mindennapokban.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (229371)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.06 0 0 229371

Tényleg super építes. Van egy 90-es évekbeli feelingje :) 

Kedvelem az ilyen építéseket. 

Annyira sajnálom amikor peldául a 80-as évek "gyorsasági" p21-eseit vissza unifirmizálják. Nekem jól esik amikor látok néha börzen egy-egy pinceből előhúzott csutka kormanyos , etz fékes, hurkás üléses kéthengerest. Vagy egy tacskó kormányos T5-öst, egy csopper Uralt.... ezek korlenyomatok. Es arra is emlekeztetnek, hogy valaha vagytunk a szabadságra, sok ember alkotott. Lehet erre valaki azt mondja csak a gyári, és a 100.000-dik fekete T5-H is krom csavarokkal kell restaurálni, polir fényezéssel ( amilyen sose volt) . De azert ne feledjuk azok az emberek nem a telefont pörgették a kezükben.

Előzmény: Zoli_t5H (229370)
Zoli_t5H Creative Commons License 2024.02.06 0 0 229370

Egészen jópofa épités:

 

Eladó használt PANNONIA EGYÉB bobber 4ütemű, 1971/12 - Használtautó.hu (hasznaltauto.hu)

 

Erről jut eszembe, valamikor nagyon sok éve felbukkant itt a fórumon is egy házilag 4T-sitett blokk képe, nincs meg az véletlenül valakinek lementve? Én próbáltam megkeresni de nem jártam sikerrel. 

 

 

zoandras Creative Commons License 2024.02.04 0 0 229369

off-zoldyakukacgmail

Előzmény: 92Dávid (229368)
92Dávid Creative Commons License 2024.02.04 0 0 229368

Kedves zoandras! 

Ennek az üzenetnek örülök! 

Láttam, olvastam hozzászólásait, hozzászólásaid, hogy úgyszintén rajong, rajongsz a régi közlekedési járművekért. Mint ahogyan én is. 

Lenne kedve, kedved tovább folytatni az üzenetváltást egy másik oldalon? 

Köszönöm válaszát, válaszod! 

Veterános üdvözlettel: Dávid! 

Előzmény: zoandras (229367)
zoandras Creative Commons License 2024.02.04 0 0 229367

Egy ideig nem találtam a jelenlegi nicknevemhez tartozó jelszavamat, addig ez volt a nevem. 

 

Úgyhogy: megtaláltad.

Előzmény: 92Dávid (229366)
92Dávid Creative Commons License 2024.02.03 0 0 229366

Szervusztok, sziasztok! 

Az 1960TLF nicknevű felhasználót keresem! Köszönöm. 

T1OK3 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 229365

Igen, én már cseréltem! Behúzó szerszámmal, kalapálás nélkül, utána valószínűleg dörzsárazni kell.

 

Előzmény: Joleszta Joleszta (229364)
Joleszta Joleszta Creative Commons License 2024.01.31 0 0 229364

Pannonia hajtókar perselyt kilehet sajtolni a karból?Újjat pedig vissza bele erőszakolni.Nagyon kopott.

Vagy itt már kompletten hengerfúrás dugattyúcsere ajánlatos?

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.30 0 0 229363

Tulajdonkeppen az egyik proto újra gyartása?

 

Előzmény: bervas (229362)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!