Sziasztok segítséget szeretnék kérni adót egy Fiat Punto I lamdaszonda cserès univerzális szondat vettem be nem egyeznek meg a kábel színek mejiket mihez kössem
Üdv....lambda szondához vezető szálon nincs 12 v 40mv mértembez normális? Amugy csek lámpa ég, és visszajön, hiába törlöm...az ellállás 8,3ohm mindkettőnél
Szia. Neked mi lett a megoldás? Már vagy harmadjára cserélünk szondát, és most szinte ugyanazt produkálta az autóm. Seat 2005-ös típus. 130autópályás tempónál megtorpan leesik a fordulat, majd leáll. Azonnal indítás és semmi baj. Most katalizátort akarnak cserélni, de elég húzós az ára ahhoz, hogy találgassunk. Hibakód csak a lambda szonda jelzés motor check-nél.
Sziasztok egy értelmes nem mellébeszéd választ várnék a következőre:
Adott egy Honda accord 2.0 2000 évjárat. minden működik rajta szervizelt svéd egycsaládos autó volt.
Check eng. lámpa világit. Lambdaszonda eredményei jók, ennek ellenére az OBD hibásnak jelezte a szondát.
Az eladó szerint 7 literrel jártak a szülei idős emberek révén. Most nekem halálpontosan 10 litert eszik.
Az autó megy nem érezni vátozást semmit szinte alapjárat stb minden tökéletesen üzemel.
a kérdésem az ha cserélek szondát rajta elképzelhető e hogy legalább 2 literrel csökkenhet a fogyasztás, mármint amennyiben a z eszköz valóban hibás. Mit tudok még tenni hogy ha kellene mennem 2-3 ezer km-ert majd ne egyen ennyit?
A következő lambdaszonda gondba futottam bele - ezért a tanácsotokat kérném.
1) Fiat Punto 2005, 1,2 /8V (188A4000-es motorverzió)
2) CO mérésnél remek érték (0,03 körüli) - padon mérve 3) Lambda-érték közel 1 (0,99...) - padon mérve
HIBAJELENSÉG
1) Városi forgalomban, vagy kímélő (60-70 km/h) üzemmódban - tünetmentes
2) Viszont 3-5 perc országúti, kitartott 100-110-es tempónál (amikor a szonda vélhetően rendesen felhevül) a motor fokozatosan, ám durván erőt veszt, lassul, gázadásra alig reagál.
3) Üresbe téve és úgy gurulva alapjáraton, rövid idő után visszatér az erő (amikor vélhetően visszahűl a szonda) - ám újabb 100 feletti tempónál megint előjön az erővesztés
4) Mellékjelenségként, a nagyobb tempó utáni alapjárat szabálytalan időközönként megbicsaklik, majdnem leáll a motor egy pillanatra - és így kinlódik, amig a dolgok vissza nem hűlnek megint.
MIT CSELEKEDTEM
Próbából lehúztam a lambdaszonda csatiját és az összes fent említett jelenség MEGSZŰNT. Közel 1 hónapja lambdaszonda nélkül (illetve lehúzott csatival) járok - hibamentesen. Ha vissza dugom a szondát - a hiba előjön megint.
KÉRÉS
Kérlek erősítsétek meg, vagy cáfoljátok, hogy:
1) A 100 feletti durva erővesztés valóban lambdaszonda-hiba-e - még akkor is, ha lehúzott szondával a motor nem produkálja a hibát.
2) Okozhatja-e a jelenséget egy elfáradt, lassú, vagy csak felhevült állapotban rosszul működő szonda?
Auto hidegen csak gázadással indul., különben minden OK..,első szonda korrektül müködik a Hátsón vagy nem érzékelhető jel (P0140) vagy Lambdaérzékelő áramkör magas feszültség (p0138)...., hogyan kellene értelmezni az elöbbieket??? Összefügghet a hideginditási problémával?
Sziasztok. P2297 Lambdaszonda határérték tartományon kívül lassítás közben (1.hengersor 1.szonda) Ezt írta a kiolvasó. Nem megszerelni szeretném csak alkatrészt beszerezni. Próbáltam utána olvasni itt, de nem találtam ezért kérdezném. Ez most a katalizátor előtti vagy utáni érzékelő??
A hibatárolóban mindig előjön a lambdaszonda hiba az áramkörben és a túl szegény keverék hibaüzenet. A kocsi Octavia Tour 1.6 (2005/BFQ) A szervizben azt mondták, hogy elektromosan nem tudjál kimérni, hogy tényleg rossz-e a szonda. Kicserélik (45 ezer a szonda és 10 ezer a munkadíj), de garanciát nem tudnak vállalni, hogy valóban a szonda a rossz. Feleslegesen nem akarok több mint 50 ezer forintot kiadni egy olyan alkatrészért, amely lehet, hogy nem is rossz. Valahogyan nem lehet megállapítani, kimérni, hogy most a szonda jó vagy rossz? Köszönettel.
A kövezkező probléma miatt kérném a segítségeteket.
Van egy 2-es octaviám 1,6MPI. P2626-os lambdaszonda szivattyúáram korrekció hibát ír kiolvasáskor.
A hiba csak motorféknél kb2700/min fordulat környékén jön.Ilyenkor a lambda értéke 1,6-nál megáll és nem szabályoz tovább.Autó restart után a lambda újra szabályoz(1).Fars levegő nincs.Egy másik 5 vezetékes színazonos szondával kipróbálva ugyanez a hiba.Az Ecu kábelek a szonda csatiig kimérve,nincs szakadás.
Fogalmam sincs mit csináljak.Találkozott valaki ilyennel.Köszi a segítséget.
99-es 1.6 benzin 8 szelepes Golf 4-em van...novemberben került hozzám. Mikor meglett a műszaki pár nap után jelentkezett az a hiba,hogy nem indult elsőre! Ha sokáig áll az autó akkor pedig pöccre indul! Viszont pár 100 méter megtétele után már gondol egyet és nem indult egyből... Általában 4 vagy 5-jére beindul ilyenkor! Egyre ritkábban csinálja ezt mióta naponta járok vele,de ma rátették gépre azért és azt írta ki, hogy 00525- Lambdaszonda (G39), 28-10 - Roevidzar pluszra - időszakos. Fogyasztásán nem vettem észre hogy több lenne,szépen jár a motor...
Vw polo g40 tulaja vagyok es a tul dus keverekkel kuszkodunk. A lambda ertek nem varial hanem 0.9 volt kornyeken megall,jelzi hogy tul dus keverek de az ECU valamiert nem reagal ra . A lambda uj ! Kicsereltuk a kek viz bulbot ujra es mukodik, benzinnyomas beallitva gyari ertekre, a forgattyuhaz szelloztetoje kivezetve,hatha itt lenne a gond, a pillango szelep mikrokapcsoloja ok,az alapjarat ok, a co poti kimerve tokeletes valtoztatja ellenalasat a homerseklet fuggvenyeben is. Mostmar kezdjuk feladni mert ugy nez ki hogy kulso szenzorok nem befojasolhatjak az ECU-t. A MAP szenzorra gondoltam meg ami az ECU ba van beszerelve .Lehetseges az ECU val lenne a gond?
Koszomom szepen elore is az idot amit ennek a kellemetlen problema megoldasara szenteltek.
Üdv mindenkinek. Azt szeretném megkérdezni, hogy lehet e rossz a lambdaszonda attól függetlenül, hogy nem világít a check lámpa. Ezt azért kérdem mert az autó menet közben arra hajazó hibákat produkál ez alatt értem, gyújtáskimaradás, rángatás, fulladozás, erőtlenség, egyenetlen alapjárat, mindezt hibalámpa nélkül. Az autó amiről beszélek Peugeot 406 1.8 16V benzin.
P0130 Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda) Ilyenkor mit lehet csinalni? Nemreg lett kicserelve cserelyem ki megint ? vagy van ra valami mas megoldas
Nos, elvittem az autót egy vw specialista barátomhoz tegnap. szép dolgok derültek ki. Összkerékhajtásra volt programozva :D 8-as hengernél írt gyújtáskimaradást... Az rejtéj hogy ez hogy történhetett. A kipufogó rendszerben kicseréltem a rezoncsövet és a lamdaszonda most tökéletesen működik és visszjött a ménes. Miközben az autóm a levegőben volt, láttam hogy az első fékbetét kopásjelző vezetéke elvolt vágva. Szóval érdekes dolgokvoltak az autóval. A durva az hogy első tulajosok vagyunk. Volt egykét keresetlen szavam a szerelőhöz akihez szoktam hordani a szervizelésekre...