>Téged ez azért zavar, mert te hátrányos helyzetűnek érzed magad. És ennek okát a zsidók/cigányok/buzik/drogosok/komcsik/hazaárulók (folytassam?) létében véled megtalálni.
Pl érdekes kérdés, hogy alkotmányosan, hogyan is mer most egy kormány kampányolni egy népszavazás egyik kimenetele mellett..
Becsszóra, ezt nem is értem, miért mondod. Már miért ne kampányolhatna? A népszavazásnak, ha igen lesz a kimenetele, költségvetésre is kiható vonzata lesz. Ezt senki nem is tagadja, az már egy másik kérdés, hogy van, aki ezt az árat megfizethetônek és megfizetendônek tartja, és van, aki nem. De ha már így áll a dolog, miért ne lenne szabad ebben éppen a kormánynak (vagy bármelyik pártnak, ebben a tekintetben semmi különbség nincs köztük) véleményt mondania?
A Jobbik ügyében nem értünk egyet, annyi baj legyen. Én nem gondolom, hogy akár egy jó gondolatra, akár egy jó kérdésre futotta volna nekik eddig.
Az összehasonlításod viszont továbbra sem helyénvaló. Keresztet nem a keresztények akarnak állítani karácsonykor, hanem a Jobbik.
"Engem általában az szokott zavarni, amikor ilyen olyan helyen, közbeszédben a zsidók elönyt élveznek a XXI. szban a Holocaustra hivatkozva."
Téged ez azért zavar, mert te hátrányos helyzetűnek érzed magad. És ennek okát a zsidók/cigányok/buzik/drogosok/komcsik/hazaárulók (folytassam?) létében véled megtalálni. Magadban már kerested a hibát, cibók?
Mi közöm egy másik valláshoz? Kell, hogy közöm legyen?
Nem kell. De hadd vigyem tovább ezt a kérdésedet: Mi közöm egy valláshoz? Kell, hogy közöm legyen?
Így is értelmes a kérdés, nemde?
Egyébként engem nem zavarnak a Jobbik keresztjei. A Jobbik zavar, pontosabban restellem magamat miatta. Nincs kisebbrendűségi érzésem más országok polgárai elôtt, mert tudom, nekik is van egy pár ilyen selejtes figurájuk, nekünk is van, minden országnak-nemzetnek megvan a maga keresztje (hogy a témánál maradjunk). De azért nem vagyok különösebben büszke rájuk, sôt, egészen biztos vagyok abban, hogy szeretett hazánk kellemesebb, komfortosabb, otthonosabb hely lenne a Jobbik és a hasonszôrűek köztéri happeningje nélkül.
"Nem összetévesztendő azzal, mikor a ÍJobbik nevezetű izé ádvent idején ádventikoszorú helyett a nagypénteki keresztefeszítés szimbólumát karaja a köznép orra alá baszni."
Még az a mázli, hogy a menórát nem basszák oda. Mert ha jól értem a keresztet azt odabasszák.
A kereszt a kereszténység legismertebb, legerterjedtebb jelképe. Karácsonykor is használható.
Tudod gépészmérök úr, az úgy van, hogy vannak nálunk zsidók i, akik nem a karácsonyt tekintik a fő ünnepüknek hanem a hanukát (amikor egy egy napra való olaj 8 napig égett) a történet többi részét hadd meséljék el a zsidó valláshz jobban értő ismerőeim... mindenesetre ez egy örömünnep a zsdóknál, amihez mindenkit meginvitálnak.
Nem összetévesztendő azzal, mikor a ÍJobbik nevezetű izé ádvent idején ádventikoszorú helyett a nagypénteki keresztefeszítés szimbólumát karaja a köznép orra alá baszni. Jobb szó ninscen rre , nem kérek elnézést alpári modoromért.
Miért ne lehetne egy közterületen vallási rendezvény? Közintézményben talán ne, de közterületen miért ne. A közterület a sokszínű közösség területe, egyik erre használja, másik arra. Ki ki hite, elképzelései szerint, amennyiben a közösség más tagjait ez fizikailag nem zavarja. Nekem nagy élmény volt, amikor nagyok sok évvel ezelött, Londomban a Trafalgár téren a Krisnások tartottak happeninget. Azóta szimpatizálok (velük is). Miért ne lehetne Chanuka happeninget tartani közterületen?
A klezmer az jó, a fánk az jó, sőt még a haszidizmus is érdekes... és betérésre még én se éreztem kényszert (hogy úgy mondjam, nem is vagyok a célcsoportban ;-)
de a kérdés az, hogy hol a vallás helye, van-e a vallásnak helye a köztereken...
csak persze, ha a fejkendőt betiltjuk, akkor a yarmulka is vele megy... és lehet, hogy ahhoz, hogy a radikális iszlámot távoltartsuk az iskoláktól, Pilinszkyt és Simone Weilt is ki kell hagyni a tantervből... :-(