Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

roncsfelújító Creative Commons License 2022.09.26 0 0 102

Szia!

Nincs mit! Azt hiszem ilyenkor mondják, hogy nem minden arany, ami fénylik. Ha a Bervával egyidős Pannóniáról lenne szó azért ott mások a számok, de egy moped az ötvenes években is jóval olcsóbb volt, mint egy nagymotor. Az arányok nem igen változtak ma sem, még ha el is múlt 60 év közben.

Megőrzésre mindenképp alkalmas ettől függetlenül, de úgy gondolom, hogy mindenképp eladásra kerül, úgyhogy én sok sikert kívánok hozzá, és remélem jó helyre kerül!

Előzmény: B_Pista (101)
B_Pista Creative Commons License 2022.09.26 0 0 101

Szia!

Köszi az elemzést, tényleg hasznos volt, mert nem értek hozzá. A hiányzó alkatrészek is megvannak, csak nincsenek felszerelve, meg van még jópár egyéb is pluszban. Azt hittem, hogy azért egy ilyen idős, jó állapotú járgánynak nagyobb értéke van, mert ez is a történelmünk része és egy olyan tanúja a múltnak, amit mindenképp érdemes megőrizni...

Előzmény: roncsfelújító (100)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.09.23 0 0 100

Szia!

 

Ez a Berva igaz hogy felújított, viszont a krómozással még a gyáriaknál is jobban spóroltak, úgy látom a kormány kivételével sehol sem krómos. Pedig a pedálok, szerszámdoboz fedél, kipufogó mind krómos volt gyárilag. A csomagtartó, gyújtótrafó illetve a benzincsap nem gyári alkatrész. Km óra hiányzik, ahogy a takaró lemezek is, bár azok szinte minden Berváról hiányoznak.

Azt lehet mondani, hogy ha az ember ma vesz egy nagyjából komplett Bervát és lefesti az egészet, tehát nem krómoztat semmit akkor ilyet lehet kihozni mindegyikből. Nagyon különleges nem lett a felújítástól, de a rozsda eltüntetése és a motor működése(amennyiben működik) mindenképp mellette szól. A felújítás előtti Bervák 50 és 100 között mennek. Ahhoz szerintem adj hozzá még egy százast és akkor nem lőhetsz mellé.

Előzmény: B_Pista (99)
B_Pista Creative Commons License 2022.09.23 0 0 99

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni, abban, hogy reális képet kapjak a garázsban fellelt, édesapám által felújított Berva moped értékéről. Szerintem gyönyörű állapotban van és nem szeretném elherdálni, szóval az a kérdésem, hogy nagyságrendileg mennyiért mennek a hasonló állapotú motorok? Előre is köszönöm a válaszotokat!

roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.15 0 0 98

Nagyon szívesen, remélem segítségedre lesz!

A zöld kalapácslakkról sajnos nem tudok nyilatkozni. Én csak szürke kalapácslakkot vettem Köber festékből, megnézve ennek a színpalettáját itt van egy olyan, hogy méregzöld: https://kolor.hu/termekek/kober-hammer-kapalacslakk/ Ha nem találkoztál még vele a kutatásban, akkor egy kérdést megér, ha olyan bolt közelében jársz ahol árulnak ilyet.

Előzmény: CsA (97)
CsA Creative Commons License 2022.02.15 0 0 97

Köszönöm szépen, hogy lefotóztad és leírtad! :-)

A színnel kapcsolatos kérdésemre a másik topicban (Berva, Panni, Tünde és a többiek...) nincs ötleted?

Előzmény: roncsfelújító (95)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.15 0 0 96

A kalapácsok nélküli kép kimaradt az előbb.

roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.15 0 0 95

Megvannak a képek. Az első képen még nem sok hiba látszik, a kalapácsok is szinte egyformák.

Viszont a Bosch megszakító tengelye vastagabb, a hazai alkatrészen a tengelyt ki kell cserélni, van ráhúzni egy hüvelyt ha valaki a Bosch kalapácsot szeretné a saját gyártmány helyett.

Az üllőket megnézve így kalapácsok nélkül a rögzítőcsavar eltérő helyzete ami feltűnő. A Berva alaplapot megfelelő helyen kifúrva ez talán orvosolható, viszont gondolom az üllők hátoldalán van egy-egy bütyök, amin fordítani lehet, ez nem tudom egyezhet-e. Méretre elfér, szóval több-kevesebb munkával biztosan befaragható, de egy az egyben sajnos nem passzol a gyári helyére. Talán komplett alaplapot egyszerűbb lenne cserélni, ott kisebb az eltérés. A tekercsek a lendkerékkel nem tudom mennyire passzolnak, de ez sem lehet nagy probléma ha egy kis átmérőbeli eltérés van.

Előzmény: CsA (94)
CsA Creative Commons License 2022.02.11 0 0 94

Az jó lenne, köszi!

 

Előzmény: roncsfelújító (93)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.10 0 0 93

Én még két éve vettem piacon kompletten egy ilyen gyújtást. Akkor hozzá néztem a megszakítót, külső alapján jónak találtam. Ki nem lett próbálva ugyan, de lefényképezem egymás mellett a két megszakítót ha azzal segítek.

Előzmény: CsA (92)
CsA Creative Commons License 2022.02.10 0 0 92

Valaki nem ellenőrizte időközben, hogy ez a megszakító passzol-e a Bervához? Eléggé hasonlít kép alapján...

Előzmény: roncsfelújító (90)
szuszimaci Creative Commons License 2019.09.24 0 0 91

Sziasztok.Berva színekhez keresek Ral kódokat aki tud írjon köszi.

roncsfelújító Creative Commons License 2019.07.31 0 1 90

Szia!

 

Ez ugyan nem Berva, de egy régi Bosch gyújtás megszakítója: https://www.agrooroszi.hu/termek/mf-70-terra-tomos-mpm-10-megszak%C3%ADt%C3%B3---------------7311/62 Szerintem a Berva mintája Bosch gyújtás volt. Ha nincs gyári próbáld meg, vagy ha van a közeledben ilyen gép a megszakítóját vizslasd meg. Külön megszakítóm amit nyugodt szívvel tudnék adni olyan nincsen.

Előzmény: szuszimaci (89)
szuszimaci Creative Commons License 2019.07.25 0 0 89

Sziasztok.

Megszakítót keresek bervához akinek van írjon. 

 

 

 

CsA Creative Commons License 2018.08.25 0 0 88

Csatáriék gyártanak hozzá küllőt.

 

http://www.bekeskerek.com/hu/

 

Én már megvettem a két kerékre való garnitúrát, de sajnos még nem találtam megfelelő szakit Debrecenben, akivel össze tudnám fűzetni...

Előzmény: szuszimaci (87)
szuszimaci Creative Commons License 2018.08.25 0 0 87

Sziasztok Berva küllőket szeretnék tud valaki?

roncsfelújító Creative Commons License 2018.02.11 0 0 86

De csak egy kicsit:) A menesztőt azért úgy terveztem, hogy majd ott kérdezem meg.

Igazából itt a horgany spray a legfelső réteg, mert sajnos  könnyen felveszi egy kétkomponensű festék pl, itt ezért a lakkozás elmaradt, nem kockáztattam. A már kész zöldnél is horgany sprays a kerék, az jól bírja, nem koszolódik, mondjuk nedves úton sohasem mentem vele. Talán felesleges is volt az alapozó, mert ez a spray is jól leköti a rozsdát, ez ráadásul homokszórt is.

Új ráfokkal talán nem kell annyit játszani centrírozásnál, ha van satud egy próbát megér. Vagy ha nem, én bicikliszervizeknél kérdezősködnék.

Előzmény: CsA (85)
CsA Creative Commons License 2018.02.11 0 0 85

Ezért lett kreálva az összevont topic, az azért pörgősebb... :-)

Szépek lettek a kerekek. A horgany spray után mit fújtál? Az a felület magában nagyon matt és koszolódik...

Nekem is haladnom kellene a kerekekkel, megvannak az új küllők, az új krómozott felnik (tudom olyan csak kevés készült, de nekem jobban tetszik, mint a festett felni), új gumik (külső belső), fel van szabályozva a fékdob hozzá ragasztott betétekkel, vettem új kerékcsapágyakat, de nem találok senkit, aki össze tudná fűzni és kicentrírozná... 

Előzmény: roncsfelújító (84)
roncsfelújító Creative Commons License 2018.02.10 0 0 84

Ez a fórum nem megy, sohasem ment igazán, de a Berva felújítás szépen lassan halad. Ha valaki elolvassa a hozzászólásokat ne gondolja, hogy a kék és a szürke Berva is meghalt ahogy ez a fórum. Novemberben elkészültek a kék felújított kerekei. Menesztőgumi kell még a hátsóba és kész. A köpeny mindegyiken eredeti festéshez illő Ballon Emergé. A ráf szürkéje lealapozott felületre fújt horgany spray.

roncsfelújító Creative Commons License 2016.01.02 0 0 83

Helló sumi, köszönöm hogy gondoltál rám, boldog új évet neked és a családodnak is!

 

Egy rövid beszámolót írnék a bervás fejleményekről. Voltam gépműhelyben a hengerrel, dugattyúval és az egy főtengelyemmel. A főtengely csapjai túlságosan elrozsdásodtak már, egy jobb állapotú beszerzése még nem lehetetlen, azzal kell visszamenjek. A Riga dugattyú helyett pedig utángyártott Berva dugó kell. Annak mondjuk tudatában voltam, hogy a Rigáénak hosszabb valamivel a palástja és máshol vannak a gyűrűk stiftjei, de itt a Győri motorosboltban nincs Berva és egy hozzáértő számára ez nem lehet akadály, gondoltam én. Talán így is volt, csak az öreg nem akart vele annyit bajlódni:) Sok munkája van, de jól dolgozik. A Pannónia főtengelyt szépen felújította, és a hengert is megfúrta az új dugattyúhoz. 

Szóval a blokk még ugyanúgy áll ahogy eddig. Viszont a kerék ráfok le lettek tisztítva homokkal, és az ezüst festékréteget is megkapták. Küllőket veszek hozzá börzén, utána lehet összerakni. Ez most a kék Bervára vonatkozik. Ha kerékre állítom szinte kész is. Felteszem a kormányt, ülést, kap friss zsírt az első villa aztán berreghetek is. Megérdemelné már. Egy olyan kipufogó ami nincs szitává lyukadva mondjuk nem lenne hátrány ezeken túl. Abból szereznem kell egyet.

 

És a Te géped készülget? Talán jobb hírekkel tudsz szolgálni:)

 

Előzmény: Törölt nick (82)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.01 0 0 82

BÚÉK

Előzmény: roncsfelújító (81)
roncsfelújító Creative Commons License 2015.08.30 0 0 81

Szervusz sumi!

Megvagyok, nagyon köszönöm az érdeklődést! Valamit mindig ügyködök a gépeken, most apasztottam a felújítás alatti motorok számán, mert túl sok vasat tartottam a tűzben. Egy alkatrésznek vásárolt Pannónia P10 forgalmija előkerült, most ez lett az egyik fő célpont a felújítatlan motorok között, és persze még mindig ott a Csepel is. Pedig a Berva blokkokhoz nem kell már sok. A 61-es szürkéhez vettem Riga dugót, van egy fúrható henger és egy főtengely is. Ezekkel együtt kellene elvinnem egy Csepel főtengelyt is felújításra, de az meg elkevertem valahova... Eddig ezért halogattam a dolgot mert nem találom, de addig úgysem kerül elő, amíg nem viszem el a gépműhelybe a felújítandó alkatrészeket, szóval nem keresem tovább.

A kész borsózöld Bervának eltörött a markolatváló fix öntvénye, ezért váltásnál mindig elfordult. Nem feltűnő helyen át lett fúrva a kormányig, majd egy csavar fixálja jelenleg, így már nyugodtan lehet vele váltani.

Sajnos ennyi az összes Bervázásom idénre, ja meg lemostam az eredeti kalapácslakk kéket, aztán visszatoltam a helyére. A kerekekkel kéne kezdenem, de még nincsenek küllőim. Veszek hozzá utángyártott újakat a Csatáriéktól, mert a küllőcsiszolás a Pannónia küllőkkel elég is volt idénre:)

 

És Te hogy állsz a Bervával, pöfög már?:)

Előzmény: Törölt nick (80)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.29 0 0 80

Minden rendben barátom?Mi a helyzet?

Előzmény: Törölt nick (79)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.25 0 0 79
Neked is barátom,és családodnak is kívánok minden jót!
Előzmény: roncsfelújító (78)
roncsfelújító Creative Commons License 2014.12.24 0 0 78

Boldog karácsonyt sumi ha olvasol, és mindenki másnak, ki e csöndes fórumra téved!

 

 

roncsfelújító Creative Commons License 2014.12.05 0 0 77

Győr mellett, Te pedig fővárosi vagy ha jól emlékszem.

Szóval nem vagyunk közeliek, de ha megyek oda börzére(már régen voltam sajnos) majd szólok előtte.

A Bervához krómoztatol? Mert ilyen szempontból a festett felni nagy előnye a többi motorhoz képest:).

Én a télre motorblokkfelújításokat terveztem be, meg építgetem a Csepelemet. Megvan hozzá minden, csak a féklámpa kapcsolót kell beépíteni valahová. A blokk kidobálta a sebességeket azért kellett szétszedtem. Ezt raktam össze a héten. Nem gondoltam, hogy Anti bácsi agyonhasználta a blokkot(falumbelié volt a gép). Fékeket kell még megcsinálni, két tükör a kormányra, aztán mehet műszakira. Nem OT-s lesz, ezért írok itt ilyeneket hogy féklámpa meg tükör:).

Vettem egy Rigát is, még soha sem repesztettem ilyen szerkezettel. A másod unokatestvéremnek volt Verhója régen, de azt is csak tologattam:). A váz elég vállalható állapotú, a blokkját kéne rendbetenni, mert ugyan forog, de nem bízok benne. Szétszerelve vettem, biztos volt valami baja.

Romet csomagtartóra való gumit nem tudom honnan lehet venni, de a Romet fórumon frakciós talán tudja, mert neki a gépén van. Élőben láttam. Aztán lehet még a gyári.

Előzmény: Törölt nick (76)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 76
Helyileg merre is vagy,
Remélem valamelyik börzén összefutunk.
Én most krómoztatok egy két dolgot,fényezőbe is várakozik egy két dolgom szóval van mit csinálni!
Off neked esetleg van beszerzési infód,romet csomi gumiról?ON
Előzmény: roncsfelújító (75)
roncsfelújító Creative Commons License 2014.12.04 0 0 75

:)

Nem egészen. De a garázsasztalon most nem férek el, van még egy jó erős fiókos asztal, de ott mindenhol motorok állnak, ezért a teraszon lévő asztalt használom:) Mondjuk még ott van a legvilágosabb. Ha ráadásul kiégnek a százas izzók bent lehet kicserélni az egész világítást mert így is kevés a fény. A régi asztalnak kellene építeni egy sufnit, mert a közeljövőben nem fognak előnyösen változni körülmények hely szempontjából. De hát nagy a kert, a krumplit meg kapálni kell, fölösleges annyi:)

 

A kecskeméti börze jó nagy lehet, eléggé középen van, ezért gondolom mindenhonnan jönnek árulni-vásárolni. Ha jövőre végre elkészül a papíros Csepelem, egyszer biztos bejárom vele az ország összes börzéjét. Ha Ő is úgy akarja.:)

Előzmény: Törölt nick (73)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 74
Ja és emlékeim szerint Kecskeméti börzelinon láttam.
Előzmény: roncsfelújító (72)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.04 0 0 73
Szabad ég alatt szerelsz?
Csak van valami fedett rész a portán!? :-))
Előzmény: roncsfelújító (72)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!