Tudnátok segíteni,hogy az összkerék hajtás néha magától bekapcsol. 2 hónapja a szerelőnél áll,mert nincs hozzá kapcsolási rajz és nem találják a hiba forrását.
A 2.5tds az elektromos adagolós, a motorvezérlőböl kapja a jelet. A 2.3 at nem ismerem, szerintem mechanikus, nincs motorvezérlő, az a generátorról kaphatja, akkor viszont az órában is lehet eltérés.
Gyújtás ráadáskor az ABS egység egyrészt egy 'statikus' állapotú öntesztet végez, majd kb. 30-40 km/h sebességnél 'dinamikusat' is. Ez utóbbi esetben pl. egy kis időre beindítja a pumpa motorját is, ami hallatszódik is ilyenkor. Nekem kezdettől fogva időnkét kigyullad az ABS visszajelző, aztán van mikor hetek múlva többedik menet alkalmával már nem jön vissza. Ilyenkor egy darabig működik az ABS az autón, aztán gondol egyet és újra hibát jelez. Sajnos a kínai Op-com nem tud nálam kommunikálni az ABS egységgel (és a kivillogtatásos módszer se akar működni X22DTH -ban lévő Kelsey-Hayes 325? ABS egységnél), így fogalmam sincs, hogy hol is keressem a hibát. Lehet, hogy az ABS pumpa körül lehet mechanikai hiba, mivel a korábbi gazdájánál valószínűleg sokat ment, mikor zárlatos lett a motorvezérlő.
Klíma:
- a visszajelző LED/izzó csak akkor világít, ha a levegőbefújó ventillátor is be van kapcsolva, u.i. ekkor testelődik a visszajelző is.
- ha nincs/alacsony vagy túl magas? a klíma gáz nyomás, akkor a kompresszor nem kapcsol be, melynek az elektronikus kuplungját az ECU vezérli (Op-com-mal azért ilyenkor is bekapcsolható). Viszont az ECU-hoz még megy a párologtató lefagyásérzékelő kis elektronikától is egy engedélyező jel. Ez a kis elektronika szintén a ventillátor bekapcsolásakor kap testet, míg a +12V tápot a klíma kapcsolótól.
Néhány probléma megoldásra vár nála, és ehhez szeretnék némi segítséget kérni.
Az ABS jelzölámpa folyamatosan világít és nem tudom, hogy a hátsó ABS jeladó vajon a difire csatlakozik-e vagy egyszerűen ennél már megszüntette valamelyik előző tulaj, mert a kerékagyakhoz nem megy semmilyen vezeték.
A másik problémám a klíma kapcsolót ha bekapcsolom nem jelzi a ledje a bekapcsolt állapotot, és a kompresszor mágneskuplungja nem kap feszültséget. Ezeknél már le van tíltva a rendszer, ha kevés vagy egyáltalán nincs benne gáz?
Meg tudná valaki írni, hogy a B Sport (2.2 DTI) klíma rendszerében milyen méretű O-gyűrűk vannak?
Ha már cserélem a lyukas klímahűtőt, ill. kivenném takarítás céljából a párologtatót is, akkor mindenhol kicserélném azokat, de nem találtam méreteket.
Sziasztok! Hozzám került egy frontera, és pár km használat után elment a fék róla. A hátsó híd tetején található csőből folyik a fékolaj. Olyan mintha egy szuszogó cső lenne csak. Elnézést kérek a tapasztalatlanságom miatt. Hogyan lehet, hogy a fékolaj a hátsó hídból folyik ki? Kérlek szépen titeket segítsetek megtalálni a hibát. Még nem volt szerencsém ilyen típusú autóhoz. Köszönöm szépen előre is.
Sziasztok,az lenne a kérdésem hogy, van egy2.3 tdi Fronterám és hogy lehet szétszedni a jobboldali féltengely csuklot,ami a kerèk mellet van,kikkelene cseréljem rajta a porvédöt ,mert ki van szakadval.Köszönöm elöre is a segitségeteket.
Segítséget szeretnék kérni fronti vezérlés ügyileg.
Adott egy 92-es évjáratű 2.3 -as Frontera, laza vezérműlánccal.
A lazaságát a csörgésről, illetve arról állapítottam meg, hogy a vezérmőtngely lánckerekéről 3 óra irányában ( a feszített oldallal szemben- szemből nézve balra) kb 20 mm -re kihúzható, úgy, hogy a láncfeszítő nincs kivéve...
A kérdésem az elnne, hogy van -e valakinek bárminemű tapasztalata vezérműlánc cserében. A szakirodalom szerint, a művelethez le kell venni a hengerfejet is, amit nagyon nem szeretnék.
Tud -e valaki esetleg egyéb módot? Egyáltalán milyen feszesség lenne ez elvárható?
Van -e esetleg valakinek tapasztalata abban, hogy a régi láncot lánkinyomóval megbontva, majd összefúzve az új lánccal, a motor forgatásával áthuzható az új lánc, majd ezt követően a főtengelyt és a lánckereket jelre állítva az új láncot újra végtelenítve (az előzőekben említett célszerszámmal újra nittelve) kvázi bontás nélkül megúszható?
Előre is köszönök minden építő jellegű javaslatot, tanácsot
Nem tudom bekapcsolni az összkerék hajtást akár hogyan is próbálom, ahogy elindulok a kocsival a jobb első keréknél folyamatosan kattog valami, minden kerék fordulatnál, valaki esetleg gyógymódot a dologra? Köszi :)
Üdv mindenkinek 2.3 td 101 lovas 1992 fronteram van problémám pedig következő megvettem mar akkor össze visza járt füstölt erőtlen volt adagoló vagy csúcsok mondom új bosc csúcsok vanak bene azóta és fel ujitott adagoló gután lakott egy kis öreg diesel Pista becenevű szaki kb 40 eves szakmai mult (mar vácon lakik) na aban segitsetek ledszives adagolót hogyan rakjam jó hejre mi amódja menete ez a dieselPista is mondta 10 perc igy ugy amugy neztuk többen is OT holtpont tuzfal szelefel zarva felső holtpont adagolo tuzfali hegere tállitva és nem semmi hujet kapok mar tőle segitsetek varom válaszotok 06706395888 ha igy könyebb sziasztok
Eladó diffizár kapcsoló 84.000 Ft. Opel Frontera B 1999-ből. Kiváló állapotban. Feleslegessé vált mert vettem egy új diffit és azon rajta volt egy másik.
A gödör! Ahogy homoródik val vel girbegurba, teendő bele egyes, ha kell többet taliga. Szórni kőpor,nyikk nyakk, döngöl bele, úthenger, akár szurók, mígnem egyenes nem szép mosolygó arc lesz.
Jonap szertnem segitseguket kerni egy Opel frontera A sport 94 nel Abord nem meha cska a sebesge merő atobi nem megy csal akor ha gödörbe megyek akoris csak egy kicsit mi lehet probelema mert nem kapom
Érdekelne attól függetlenül a véleményetek,hogy ha esetlegesen lehúznám,ledugóznám a csövét,éz csak zárt állapotban lenne,lenne e hátulütője ?? Vagy mi a Ti véleményetek ??
Ma megpróbáltuk OBD-vel kiolvasni,P400 hibakódot dob ki,ha alapjáraton/fix fordulaton pörög 1-2 percig,bedobja a check enginet,elég lenne ha ledugózbám az EGR vákuum csövét ?? Vagy esetleg egyéb ötlet ??