Én az elmúlt években minidg alig vártam, hogy lejárjon a 2 éves szerződésem a T-Mobile-lal, s már másnap rohantam be, hogy vegyek egy új készüléket kedvezményes áron. A T-Mobile-nál előfizetőként a bolti árnál kb. 50%-kal olcsóbban kapok készüléket, részletfizetés nélkül, ennyiért. Cserébe 2 évig előfizetőjük maradok.
Mivel 20 éve Westelesként kezdtem, s azóta is csak a mobilnet miatt váltottam egy nagyon rövid időre Vodacsodára, így nyilván 2 év múlva is T-s maradok.
Én konkrétan jól járok ezzel az "átveréssel", amit velem csinálnak...
Valaki aláír önként egy szerződést, majd nem tartja be a benne foglaltakat, a szolgáltató követeli a jogos jussát, amire a kedves vevő bután néz, menekülne és szitkozódik, de fizetni nem akar.
Egyszerűsítve: bemegyek a Tesco fantázianevű kiszolgálóegységbe és vásárolni kívánok 2 kiló banánt. Vállalom, hogy kifelé menet a pénztárnál fizetni fogok (lásd: 2 éves hűségszerződés), de mégsem akarom megtenni, inkább meglógnék vele. Elkap a biztonsági őr és feljelent. Ebben az esetben köpködni fogom a Tescót, hogy miért kell mégis kifizetnem és miért ilyen szemetek?
Tudom nagyon sarkos a példa, de a lényege ugyan az: tisztában vagyunk a feltételekkel, az ingyenebéd (ami ugye nem létezik) az nagyon kellene, de az apró betűs részt nem vagyunk hajlandóak elolvasni és felfogni... Pedig az is a szerződés része.
Ez így igaz. Hozzátartozik viszont, hogy a követelés érvényesítéséhez (márpedig ezért veszi meg valaki a követelést), a kötelezettet értesíteni kell az engedményezésről, illetve az követelheti az engedményezés hitelt érdemlő igazolását - például az engedményezési szerződés teljes szövegének megküldését számára. Máskülönben bárki állíthatná, hogy neki engedményeztek ... Egészen az igazolás kézbesítéséig az engedményezett semmilyen felszólítása nem hatályos. Másrészt a kötelezettet ugyanolyan jogok illetik meg az engedményezettel szemben is mint az engedményezővel - tehát édesmindegy a szempontomból, hogy egy behajtó cég küldözget ijesztegető leveleket, vagy például egy parkolási társaság:-)) Az engedményezett Rossz Arc Behajtó Kft-nek ugyanúgy bizonyítani kell a követelés jogosultságát mint egy telefonos vagy parkolási cégnek - de erre nem mindig képesek, hiszen nem állnak rendelkezésükre a megfelelő dokumentumok. Gyakran felvásárolnak negyed-tized áron követeléseket tömegével, aztán ha a fele bejön, már jól jártak. Márpedig a fele bejön.
Hogy egyértelmű legyen a véleményem - legokosabb dolog ilyen ügyekbe nem belemenni. A magam részéről inkább fizetek látszólag magasabb díjakat előre fizetett módon, de védve vagyok túlszámlázás, lopás és akaratlan túlfogyasztás ellen - mindezt egy 2500Ft-os Samsung telefonnal, amivel ugyanúgy lehet a föld másik oldalával beszélni, mint a legdrágább aranykeretes okostelefonnal. Nem minden célszerű az életben ami fizikailag lehetséges.
Még hozzátennék annyit, hogy egy ideje Magyarországon a követeléseket símán el lehet adni, az adós tudta és beleegyezése nélkül. Ebből is sokan jól megélnek. A Voda a kedves, jófej, színes, fiatalos szolgáltató, abszolút a jog határai közt mozog, megtámadhatatlan, hatalmas jogi apparátusa és kellő pénze van rá, hogy bármilyen perbe jó eséllyel és jó kedvvel menjen bele, és ha bukik egyszer-egyszer, az se fáj neki.
A követeléseivel pedig valószínűleg ugyanúgy nem törődik, mint más. Egyszerűen eladja a követeléseit a Rossz Arc Követelésbehajtó Bt.-nek, és utána mossa kezeit. Nem mehetsz hozzájuk utólag magyarázkodni, egyezkedni, a szerződés szerint nemfizetés miatt jogosan felbontották a szerződést, a továbbiakban közötök nincs egymáshoz. Te meg nem tudod majd levakarni a behajtókat, akikkel soha semmilyen szerződést nem kötöttél. És ezt a magyar jog engedi. Főleg ebből élnek a bankok, a telefonszolgáltatók, és a rossz arcok. Halálian jó üzleti modell, csak a szerződések megfelelő oldalán kell állni.
Már régóta mondom - és ez nemcsak a Vodára vonatkozik, hanem a többire is -, hogy csalás, amit az úgynevezett "hűség"-gel csinálnak. Sajnos te hibáztál, nem figyeltél oda, de a telefontársaságok összes kommunikációja, reklámja arra megy ki, hogy a figyelmetlen vevő ne vegye észre, ne tudatosuljon benne:
amikor "hűség"-et köt, akkor valójában egy hitelszerződést ír alá. Nem olcsón kapja a telefont (sőt nagyonis drágán kapja), hanem aláír egy több évre szóló hitelszerződést, amit ráadásul össze is kötnek egy csalárd szolgáltatási szerződéssel. A szolgáltatási szerződés is teljes kiszolgáltatottságot jelent a vevőnek, hiszen hiába nem vagy elégedett a szolgáltatással, hiába nincs már szükséged rá, akkor is fizetned kell. Abban a pillanatban, amikor aláírtad a "hűség"-et, ezt a két kötelezettséget magadra vállaltad. Nem tudom, milyen vonzereje van a telefonnak, hogy kedvéért emberek tömegesen ilyen egyoldalú, önkényes és kizsákmányoló szerződést aláírnak önként és dalolva. Egyrészt az emberek olyan figyelmetlenek, mint te, másrészt a hatóság hagyja a telefontársaságoknak, hogy ilyen szerződéseket hirdethessenek, és hagyja, hogy egyszerűen apróbetűvel, csillagozva odaírják, hogy két év hűség, két év tarifamegtartás. Szerintem pedig a reklámszlogennel azonos mérteben oda kellene írni, hogy két év dupla fizetési kötelezettség, mely csak súlyos büntetés terhe mellett bontható fel.
További szemétség a telefonszolgáltatók részéről, hogy egy csomó szolgáltatást nem is nyújtanak másként, csak "hűség"-gel. Ha jól megnézzük, már rég nem a kiváló szolgáltatásaikból élnek, hanem az uzsoraszerződéseikből. Persze egyszerű a megoldás, fel kell ismerni, és nem szabad aláírni ilyen szerződéseket, de legalábbis tudatában kell lenni annak, hogy mit írtunk alá.
Ami a tarifahűséget illeti: vállalod, hogy egy vagy két éven keresztül igénybeveszel egy bizonyos szolgáltatáscsomagot, akár szükséged van rá, akár nincs, akár elégedett vagy vele, akár nem. A csomagba beletesznek olyan szolgáltatásokat, amire az égvilágon semmi szükséged nincs, és valójában nem is veszed igénybe. Kihoznak egy hihetetlenül kedvező percdíjat, ami persze csak akkor igaz, ha ki is használod a keretedet, amit az ember általában nem használ ki. Aztán ha visszaosztod, hogy mennyi havidíjat fizettél, és valójában mennyi szolgáltatást vettél igénybe, kiderül, hogy sokkal többet fizettél egy SMS-ért, vagy egy percért, mint amennyit az a piacon ér.
Vegyük példaként a Vodafone napijegyet, ahol 500 MB-ot kapsz 690 Ft-ért. Egy forint harmincnyolc fillér egy megabyte-ért, egész méltányos, nem? Na de ha azért kapcsoltad be a napijegyet, hogy egy konkrét dolgot megnézz az interneten, mert szükséged van rá (erre való a mobilinternet), akkor a hatszázkilencven forintodat mondjuk 2 MB adatforgalomra fizetted ki. Máris a méltányosnak tűnő 1,38 Ft helyett 345 Ft-ot sikerült fizetned a Vodafone-nak egy megabyte-ért. Vagyis kétszázötvenszeresét fizetted annak, amennyit a szolgáltatás a piacon ér.
Uzsoraszerződésekből, és olyan szolgáltatások kiszámlázásából élnek, amiket a vevő nem is vett igénybe. Szerintem nem szép dolog, de az sem normális, hogy emberek ilyen feltételeket önként aláírnak. A Voda a jog határain belül maradt, a vevő meg hülye maradt. Hülyének néznek, azzá is tesznek, és viszik a pénzed, ráadásul jogosan.
Nem tudnak vele semmit csinálni ha nincs Magyarországon lefoglalható vagyona. Azt se tudják, hogy beutazott, de ha tudják sem bűncselekmény az ügy, hanem egyszerű polgárjogi követelés ... esetleg végrehajtási határozattal ... amitől még bátran jöhet-mehet, intézheti a dolgait. A telefontársaságok nagyságrenddel nagyobb tartozásokat nyelnek le - az egyik szomszéd fiatalember 500eFt körüli tartozással szívódott fel Magyarországon belül.
Persze az ilyesmihez jó vastag bőr is kell - az biztos :-)
Bemécc az okmányirodába azzal, hogy külföldre távoztál végleges jelleggel, leadod a lakcímkártyádat és a személyi igazolványodat, csak az útlevél marad. A határon a vállad fölött hátradobsz egy marék sót, aztán a telefontársaság kereshet a korábbi címeden. Fordulhat bírósághoz is, azok se tudják, hogy hol vagy, ennyiért pedig nem rendelnek el nemzetközi körözést.
Meg kellett volna tartani az előfizetést a szerződésed ideje alatt. Sajnos ez ilyen, a telefon ára 78.000 Ft, te azért kaptad 1 Ft-ért, mert a szolgáltatónak azt ígérted, hogy X évig marad nála az előfizetésed...
Ilyenkor a legpraktikusabb az lett volna, ha valakinek odaajándékozod a telefont, előfizetést, mindent...
szevasztok, a telcsit ,amit vettem 1 forintért,most 78000.- követelnek töllem ,mert hogy szerzödés szegtem,de mit csináljak hogy kölföldön kaptam melot
Ma kaptam egy számlát rajta voda wap internet. A telómon megnéztem 2 db weboldalt. 4MByte ÁRA ~6000FT !!!!!!!!!!! Ilyet lehet ?? A rabló k.anyjukat ezeknek. 4MB azaz négy megabájt !!! ááááááááááá
Szerencsés vagy, hogy csak jók a tapasztalataid. Én hosszan sorolhatnám nyolc év aljasságait, átveréseit. Mert az, hogy egy cég pénzéhes, kevésbé zavar, mint az, hogy nem lehet rá számítani, és trükkök, átverések tömegével húzza le az ügyfeleit. Legeslegjobban viszont az zavar, hogy a korrektnek tűnő vevőcsalogató ajánlataik után (amiket a beetetés után rendre egyoldalúan felmondanak) rendre mindig olyan konstrukciókkal állnak elő, hogy az ügyféllel azt is kifizettessék, amit az nem vett igénybe.
Például az instantnet tarifát nem engedték voice szolgáltatással együtt igénybe venni.
A voice-os prepaid kártyán korábban olyan volt a net szolgáltatásuk, hogy bekapcs - kikapcs. Valahogy mindig megoldották, hogy olyan napokon is legyen net forgalmad, amikor garantáltan nem szeretted volna igénybe venni. A vodafonosított telefonokon olyan helyre tetették a Live menüt, hogy mondjuk a menüből való kilépés egy rossz mozdulattal azonnal forgalmat generáljon, és az ilyen szolgáltatás konstrukciónál leemeljen egy teljes pénzadagot.
A mostani konstrukcióban gyakorlatilag lehetetlenné tették, hogy az ember megnézzen egy menetrendet. Azért a pár bitért ki kellene fizetni HÉTSZÁZ forintot. A világ legdrágább szolgáltatása, ennyiért a himalájára is ezüsttálcán kellene utánam hozni a hetes busz menetrendjét.
Csak azért tudnak fennmaradni, mert sokan "hűség" címén önként aláírnak nekik két év fizetési kötelezettségvállalást tekintet nélkül arra, hogy majd szükségük lesz-e a szolgáltatásra, vagy elégedettek lesznek-e az árával és a minőségével. És ez is csak azért van, mert megtehetik, hogy szolgáltatásaik többségét kizárólag ilyen két évre szóló fizetési ígérvény ellenében hajlandók nyújtani.
Ezzel a magatartással már rég nem az aktív szolgáltatók közt lenne a helyük, de ott vannak, mert mi, a vevők megengedjük, fizetünk nekik akkor is, ha újra és újra becsapnak bennünket.
A Vodafone-nak megszavazhatnánk a legaljasabb mobilinternet szolgáltató címet. Bepalizza az ügyfeleit egy-egy majdnem elfogadatónak tűnő konstrukcióval, majd miután kellő számú ügyfelet megszerzett, rendre megszünteti a szolgáltatásait, és azok helyett rabló-tarifákat vezet be.
A Vodafone úgy fogalmaz, hogy a tarifa(csomag) változik, valójában azonban egyszerűen megszünteti a konstrukciót, amivel bepalizta a vevőket, és teljességgel elfogadhatatlan alternatívát ad, ami még csak nem is hasonlít a csali-szolgáltatásra.
Az internet szolgáltatás tarifájának kiszámíthatónak, és ésszerű összegűnek kellene lennie. Amikor ez a topik indult egy évtizede, a Matáv éppen megszüntette kiszámítható tarifájú (átalánydíjas) internetszolgáltatását, a Vodafone pedig annak ellenére aláállt a Matáv által cserben hagyott ügyfélkörnek, hogy nem volt hozzá megfelelő technológiája. Átalánydíjas internetet ajánlott, majd műszakilag nem tudta teljesíteni a vállalásait. Mikor már kellő számú előfizetőt megszerzett, egyszerűen megszüntette az átalánydíjas internet szolgáltatást, cserben hagyva ügyfeleit.
Most ugyanez történik. Az InstantNet nem volt egy jó tarifa, arra nem volt alkalmas, hogy az ember rendszeresen használja az internetet, de szükségmegoldásnak alkalmi használatra megfelelő volt. Ha valaki csak kis mennyiségű adatot akart használni (például időnként megnézte az online menetrendet), annak elfogadható volt a tarifa, és amikor az ember nem forgalmazott adatot, akkor nem is fizetett érte.
Most ezt a tarifát (amivel egy csomó űgyfelet vásároltak, és egy csomó kínai modemet eladtak) megszüntetik, és olyat "ajánlanak" helyette, amivel egy menetrend egyszeri, alkalmi megtekintése 700 forintba kerül.
A Vodafone nem méltó arra, hogy tisztességes szolgáltatónak legyen tekinthető. Egyszerű csaló, ügyeskedő. Bár nyújt szolgáltatásokat is, alapvetően abból él, hogy olyan szolgáltatásokat számláz ki csalárd módon megszerzett ügyfeleinek, amiket azok nem vettek igénybe. Például hétszáz forintot az Elvirában egy indulási időpont megtekintéséért.
Májusban volt egy éve, hogy vettem egy mobilnetet 2 éves hűséggel, és egy ZTE internetmegosztót (router). Utóbbi, az utóbbi időben 1-2 óránként lefagy. Telefonon érdeklődtem, szerinte egy szoftverfissítés lenne a megoldás, vigyem el a délutáni őrékban a technikai emberükhöz.
Na az első helyen kiderült, hogy ehhez neki nincs szotvere, hagyjam ott. Nem hagytam... (folyt.köv.)
Üdvözetem! Találkozott-e valaki a következő problémával? Vodafone internetet használok szinte csak linux op rendszerrel, decemberben módositottam a korábbi 6 Gb-os korlátot 8 Gb-ra. A következő számlázási időszak végén volt két nap lelassitás. Ezután az Ubuntu linux nem lépett fel a netre, illetve kapcsolat után azonnal ledobott a net. A visszagyorsitás után a kapcsolat rendesen létrejött. Ugyanez van még Debian linuxal is. A Mandriva linuxnál jó a kapcsolat (persze csigalassú), és jó a Windows-nál is. E hónapban megint lassitottak, a helyzet ugyanaz..
Én már tavaly októberben elkezdtem szenvedni a Vodával. Azt hiszem, ide is írtam róla. Hiába volt kapcsolat, nem volt net. A weblapok betöltése közben "a kapcsolat alaphelyezetbe állt" "nem találja a kiszolgálót", "a webhely túl sokáig nem válaszol" stb. ( a végén már a modemet se találta, illetve "eszköz letiltva" típusú üzeneteket kaptam.) A Voda szerint ahol én lakom, ott van net, ezért megnézték a modemet, szerintük jó (de közben a SIM kártyát átrakva a Vodától kapott kölcsönmodembe se ment a net), azt javasolták, telepítsem újra a Windowst. Megtettem, utána sem működött, majd a végén már a Windows se ment. A géppel sincs baj, a szervízben kétszer nézettem meg. Ekkor szereztem egy másik windowst, azzal mostanáig minden oké volt, erre most két napja megint kezdi: nincs net (bár a Connect Lite főablakban jelzi, hogy ennyi meg annyi a letöltési sebesség), még sincs net. Néha van, aztán félórát nincs. Az egyik weblapot megnyitja, ott elolvasok valamit, nyitnám a másikat, és már megint nincs net. Komolyan nem tudom, mi legyen. A két éves hűségidőm (így persze a modem-garancia) is már lejárt. Arra gondoltam, hátha a SIM kártya a rossz. De hogy lehet az, hogy nem jó, aztán pár hónapig jó, aztán megint nem jó?
Nem böngészem igazán és youtube sincs, csak email és facebook megy, bár utóbbi tényleg zabál. Most figyelem a cfoSpeed-del, hat nap aatt 600MB le és 240MB fel. Kérdés hogy adatforgalom alatt csak a letöltést értik vagy mindkettőt?
Kértek egy csomó adatot és majd levélben küldik a részletes kimutatást.
Köszi. Szóltak valamikor 6GB fölött, csak furcsán soknak tartom a 8GB-ot ilyen rövid idő alatt, levelezés és facebook mellett, bár utóbbi megeszi a 80MB-ot naponta ahogy nézem.
Halihó! Vettünk egy 8GB-os mobile net csomagot routerrel. Ma lekorlátozták, és ez gyanúsan rövid idő. Hol vagy hogyan lehet megtudakolni a napi "fogyasztást" visszamenőleg? (Elvileg minden hónap 25-től számolnak, ugye?)